Posiadam Skode Octavia 1.9 TDI MK 2. Autko nie jest juz takie nowe (7 lat) ale sprawuje sie doskonale. Mieszkam w angli (autoryzowany serwis w UK jest naprawde drogi) dlatego serwis robie na wlasna reke ale mam bardzo dobrego mechanika i zawsze kupuje orginalne czesci. W zwiazku z szalejacymi cenami paliwa zastanawiam sie czy nie sprobowac tankowac Eco Diesla czyli poprostu oleju rzepakowego/roslinnego. Koszt jest o prawie 40% nizszy tylko zastanawiam sie czy to nie zniszczy silnika. Sporo czytalem na ten temat i wiem ze robi siespecjalne przerobki jednak zwiazane jest to z temperatura paliwa. Eco D ma to do siebie iz w niskiej temperaturze gesnieje bardzo szybko i nalezy go w zbiorniku podgrzac do odpowiedniej temperatury. Moze ktos z was probowal jezdzic na Eco D ?
Moj obecny przebieg to prawie 100K mil (160K KM). Tygodniowo potrafie zrobiec do 1000 mil czli naprawde sporo moglbym zaoszczedzic w skali roku.
Posiadam Skode Octavia 1.9 TDI MK 2. Autko nie jest juz takie nowe (7 lat) ale sprawuje sie doskonale. Mieszkam w angli (autoryzowany serwis w UK jest naprawde drogi) dlatego serwis robie na wlasna reke ale mam bardzo dobrego mechanika i zawsze kupuje orginalne czesci. W zwiazku z szalejacymi cenami paliwa zastanawiam sie czy nie sprobowac tankowac Eco Diesla czyli poprostu oleju rzepakowego/roslinnego. Koszt jest o prawie 40% nizszy tylko zastanawiam sie czy to nie zniszczy silnika. Sporo czytalem na ten temat i wiem ze robi siespecjalne przerobki jednak zwiazane jest to z temperatura paliwa. Eco D ma to do siebie iz w niskiej temperaturze gesnieje bardzo szybko i nalezy go w zbiorniku podgrzac do odpowiedniej temperatury. Moze ktos z was probowal jezdzic na Eco D ?
Moj obecny przebieg to prawie 100K mil (160K KM). Tygodniowo potrafie zrobiec do 1000 mil czli naprawde sporo moglbym zaoszczedzic w skali roku.
zalej cos takiego to zobaczysz ile "zaoszczedzisz" - na wlewie masz nawet napisane, zeby czegos takiego nie wlewac. Jak chcesz oszczednosci to kup se jakiegos starego diesla....i wtedy bedzie jezdził na czym wlejesz
Posiadam Skode Octavia 1.9 TDI MK 2. Autko nie jest juz takie nowe (7 lat) ale sprawuje sie doskonale.
i tego się trzymaj.... :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez Deckard-x
W zwiazku z szalejacymi cenami paliwa zastanawiam sie czy nie sprobowac tankowac Eco Diesla czyli poprostu oleju rzepakowego/roslinnego. Koszt jest o prawie 40% nizszy tylko zastanawiam sie czy to nie zniszczy silnika.
wg producenta zniszczy.... :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez Deckard-x
Moze ktos z was probowal jezdzic na Eco D ?
nie, nie próbowałem i nie zamierzam (w myśl nieprzystosowania silnika do spalania takiego paliwa) :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez Deckard-x
Moj obecny przebieg to prawie 100K mil (160K KM). Tygodniowo potrafie zrobiec do 1000 mil czli naprawde sporo moglbym zaoszczedzic w skali roku.
Nie wiem jak w UK ale w Polsce Eco diesel to zwykly diesel i tak jak kazdy olej napedowy zgodnie z normami ma do 5% dodatkow OR. Natomiast BIO to wlasnie jest paliwo na bazie OR.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Nie wiem jak w UK ale w Polsce Eco diesel to zwykly diesel i tak jak kazdy olej napedowy zgodnie z normami ma do 5% dodatkow OR. Natomiast BIO to wlasnie jest paliwo na bazie OR.
mniejsza o semantykę, wszakże
Zamieszczone przez Deckard-x
zastanawiam sie czy nie sprobowac tankowac Eco Diesla czyli poprostu oleju rzepakowego/roslinnego.
e tam, panikujecie
kiedyś czytałem test w jakiejś gazecie, jeździli golfem V w tdi(chyba 1.9) i tankowali tylko olej do smażenia(chyba roślinny) i nawet sporo zrobili km
i ten zapach... :P
a te osiągi :diabelski_usmiech
e tam, panikujecie
kiedyś czytałem test w jakiejś gazecie, jeździli golfem V w tdi(chyba 1.9) i tankowali tylko olej do smażenia(chyba roślinny) i nawet sporo zrobili km
i ten zapach... :P
a te osiągi :diabelski_usmiech
i ta świadomość posiadania najszybszej frytkownicy w mieście
odpowiedź jest prosta, tankuj to tańsze paliwo, ale każdy zaoszczędzony grosz, czy ja to tam się w UK nazywa, odkładaj do skarbonki z napisem "na remont/wymianę silnika", bo PD nie są przystosowane do spalania takiego szajsu, lub lepiej szitu i na bank coś się posypie w układzie paliwowym, tym bardziej, że robisz sporo km/mil.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz