Samodzielne odgrzybianie klimatyzacj O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafik11
    Rider
    • 2009
    • 448

    #26
    ja właśnie u siebie jestem po ozonowaniu i powiem że efekt "zapaszku" z klimatyzacji ustąpił(przyznam że byłem sceptycznie nastawiony a tu jednak zadziałało) ja rurkę włożyłem od dołu z prawej strony tej maskownicy co jest założona na te rurki co nadmuchują powietrze na nogi u pasażera. Sciśle to tę rurkę wsunąłem w lukę z prawej strony tej maskownicy, a dlatego tam bo jak włączyłem obieg zamknięty to właśnie w tym miejscu zaciągał powietrze, chodziło mi o skrócenie drogi ozonu do parownika.

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      natash, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=48797&start=0

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        #28
        Zamieszczone przez abstinent
        Proszę 17 str. czytania, żeby dowiedzieć się numerka.... :roll:

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          jakiego numerka :?: :shock:
          czytaj o klimie i tyle
          gdzie, co i jak czyścić :idea:

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            #30
            Ja zapytałem o numer filtra , bo chcę wymienić po ozonowaniu.

            [ Dodano: Pon 19 Mar, 12 12:33 ]
            Zamieszczone przez adaś
            Moja Etka mówi 1K0 819 644 A

            Najlepiej brać z aktywnym węglem.
            Numer który podałeś to nie jest filtr z węglem aktywnym, te z węglem mają takie numery:

            Numery OE Marka
            0422044 BECK/ARNLEY
            ACK2834 BERU / CAC
            1987432397 BOSCH
            NC2129CA CLEAN FILTERS
            21314 FEBI BILSTEIN
            PCK8155 FIAAM
            K1111A FILTRON
            CFA9921 FRAM
            LAK181 KNECHT
            LAK181 MAHLE FILTER
            CUK2939 MANN-FILTER
            MC613 MICRONAIR
            AHC202 PURFLUX
            C18333 PUROLATOR
            S4124CA SOFIMA
            EC409 TECNOCAR
            5412400 UFI
            698801 VALEO
            10311001 VEMO
            1K1819653 VW
            1K1819653A VW
            1K1819653B VW

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #31
              kup w aso, ja ostatnio brałem z węglem za jedyne 61zł

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                #32
                Sklep u mnie w Bydgoszczy:


                Co ile go wymieniasz, dwa razy w roku?

                Komentarz

                • adaś
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 876
                  • Volkswagen

                  #33
                  natash,

                  Numer który podałeś to nie jest filtr z węglem aktywnym, te z węglem mają takie numery:
                  Faktycznie z węglem jest 1K1 819 644 A lub 1K2 819 644 A
                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #34
                    Zamieszczone przez adaś
                    natash,

                    Numer który podałeś to nie jest filtr z węglem aktywnym, te z węglem mają takie numery:
                    Faktycznie z węglem jest 1K1 819 644 A lub 1K2 819 644 A
                    A mi pokazuje tak:
                    1K1819653 lub z końcówkami A lub B dodatkowo. Ciekawe czym się różnią, chociaż moje numery to VW, a twoje może Skoda.

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      ostatnio brałem w aso, nr 1K1 819 653B i z valeo był (983185Z-F), miał już chyba uszczelkę założoną
                      teraz kupiłem w robocie Boscha też węglowy 1 987 432 397 00N, R2397 i uszczelki nie ma ale za to 35 zł :szeroki_usmiech

                      jeśli chodzi o piankę od dołu, to nie ma szans bo trzeba zdjąć osłonę termiczną wydechu

                      od góry zapodałem i dołem ładnie leciało, więc chyba ok
                      ale bez wczołgania się pod obudowę filtra i zajrzenia do środka to nie widzę porządnej aplikacji :diabelski_usmiech

                      Komentarz

                      • Rosomak
                        L&K
                        • 2011
                        • 1365
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #36
                        Koledzy macie jakieś zdjęcie gdzie dokładnie należy wprowadzić sondę preparatu odgrzybiającego przez filtr kabinowy?
                        Lub czego szukać wzrokowo po wyjęciu filtra aby tam zapodać sondę w celu dobrego podania środka przeciw syfom...
                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                        Komentarz

                        • wesol
                          Rider
                          • 2008
                          • 689

                          #37
                          Najlepiej to wyciagnac filtr kabinowy, ustawiasz nadmuch na predkosc 50-70% na wszystkie kratki. Psikasz tu gdzie wejscie powietrza z dworu i sprawa zalatwiona.
                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                          Komentarz

                          • Rosomak
                            L&K
                            • 2011
                            • 1365
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez wesol
                            Psikasz tu gdzie wejscie powietrza z dworu
                            jak poznam "to" miejsce? Jak to wygląda?
                            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                            Komentarz

                            • wesol
                              Rider
                              • 2008
                              • 689

                              #39
                              nie grzebalem w okcie 2 nigdy wie c ci nie powiem ale w golfie 4 jest od strony komory silnikowej. Otwierasz maske i na podszybiu sciagasz plastik jeden ( jest na srubki pryzkrecony i juz widac filtr kabinowy, wiatrak i wlot powietrza.
                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                              Komentarz

                              • Rosomak
                                L&K
                                • 2011
                                • 1365
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Koledzy chcę wyczyścić profilaktycznie klimę środkami WURTH.
                                Napiszcie mi proszę (Osoby co to robiły) po kolei co i jak mam zrobić, oczywiście Skoda O2T i "atak" sondą od WURTHa od strony filtra p.p.
                                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                Komentarz

                                • buldoggg
                                  Rider
                                  • 2014
                                  • 347
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #41
                                  Co ile czasu robicie przegląd klimatyzacji i uzupełnienie czynnika ? bo ja raz w roku wybieram się do warsztatu place 100-120 zł (różne serwisy) i mam sprawdzenie szczelności,uzupełnienie czynnika,ozonowanie i wymiana filtra,dlatego zastanawiam się po co wy kupujecie jakieś cuda ? bo nie czaje.

                                  Komentarz

                                  • Rosomak
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1365
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez buldoggg
                                    dlatego zastanawiam się po co wy kupujecie jakieś cuda ? bo nie czaje.
                                    Pytasz dlatego że zastanawiasz się żeby samemu tak zrobić? Czy paytasz dlatego że uważasz że mam naje...ne we łbie?
                                    Jeżeli to drugie, to powiem tak: mój samochód i moja klima więc robię co uważam za słuszne. Po za tym jeżdżę na ozonowanie (niedługo będę miał swój gen. ozonu o wydajności ok. 3-3,5g/h). Ale jak wiadomo ozon nie wyczyści już istniejących podgrzybków dlatego warto je niszczyć w każdy sposób...
                                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                    Komentarz

                                    • wesol
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 689

                                      #43
                                      Z racji iz pracowalem w kilku serwisach to nahomikowalem roznych specyfików sobie. Mam wlasnie sporo tych wurthów do klim. Maja dosc przyjemny zapach mimo z emocno czuc alkohol. Mam tez jakis inny Forch. Ten drugi jakby bezwonny. Wydaje mi sie ze slabszy. Polecam ten Wurtha. Wg instrukcji to tym wezykiem sie w kratki wpsikuje. Po to jest ten wezyk dlugi. Wg mnie lepiej jednak od strony wlotu powietrza do auta podawac ten specyfik. Nadmuch na 50-70% i psikamy. Niby tez powinno sie podawac ze 30 sekund teog specyfika ale wydaje mi sie ze to za duzo. SPokojnie 20 sekund wystarcza. pojemnik powinien wystarczyc na dwa odgrzybiania a przy 20 s to na trzy.

                                      Co do serwisowania klimy to czynnika sie nie uzupelnia jak jest klima szczelna. W domu lodówki tez przeciez nie serwisuje sie co roku co nie. Fakt troszke bardziej narazona jest w aucie klima ale w golfie mimo ze ja nic nie grzebalem ale poprzedni wlasciciel wymienial jakas rurke to chlodzi tak ze prawie lodem wali bo daje 4 stopnie jak sprawdzalem termometrem. W sharanie to dwa razy juz robilem bo czynnika mi uchodzilo po prawie dwóch latach. Zapodalem stop leack i jest spokój. Odgrzybiczam u siebie co 1.5 roku moze nawet 2 lata.
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz

                                      • Rosomak
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1365
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez wesol
                                        W domu lodówki tez przecież nie serwisuje sie co roku co nie.
                                        No nie do końca... Klima samochodowa ma przewody elastyczne i więcej łączy, dlatego nie jest tak szczelna jak lodówka...
                                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                        Komentarz

                                        • wesol
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 689

                                          #45
                                          Tak zgadza sie najwiecej wydostaje sie przez oske na kompresorze. Mimo wszystko powinien uklad byc szczelny an tyle by kilka lat posluzyc bez problemu.
                                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                          Komentarz

                                          • Rosomak
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1365
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #46
                                            Koledzy mam taki generator ozonu:

                                            Wydajność:
                                            3-3,5g O3/h (to już sporo!)
                                            oraz pytanko:
                                            Jaki jest sens przeprowadzania cyklu odgrzybiania z WŁĄCZONĄ klimatyzacją?
                                            Przecież chodzi tu głównie o dezynfekcję parownika i jego podstawy gdzie ścieka woda oraz nawiewów. Po co to robić przy włączonej klimie w cyklu 30min. pracującego silnika?
                                            Można włączyć sam nawiew w obiegu zamkniętym z zimnym powietrzem i to wszystko. Bez męczenia silnika...
                                            Może źle myślę. Przedstawcie swoje opinie...
                                            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                            Komentarz

                                            • wesol
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 689

                                              #47
                                              zawsze jak robilem ozonowanie to robilem to po odgrzybieniu preparatem wurtha i wlasnie ustawialem nawiew na 2 lub 3 na przekreconym kluczyku zaledwie czyli bez klimy. Generalnei ozonowanie sie robi na wylaczonej klimie.
                                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                              Komentarz

                                              • Rosomak
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1365
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #48
                                                Przy ozonowaniu ustawia się obieg zamknięty i zimne powietrze.
                                                Gdzie najlepiej kierować nawiew?
                                                Na który stopień nawiewu ustawia się prędkość?
                                                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                                Komentarz

                                                • wesol
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 689

                                                  #49
                                                  na 50 % niech tak dmucha i nawiew tak zeby wszystkie kratki byly otwarete i tez zeby dmuchalo z nich. Jak si etka nei da to operacje robic powiedzmy 10 minut na jednej otwartej a pozniej na drugiej itd. Wezyk od wytwornicy wkladamy w kratke gleboko.
                                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...