Samodzielne odgrzybianie klimatyzacj O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gabriel
    Classic
    • 2011
    • 5

    Samodzielne odgrzybianie klimatyzacj O2

    Zamieszczone przez innova
    albo odwracając pytanie czy zagadnienie zastanówmy się, które oleje dziś nie są NANO albo jak słusznie zauważyłeś, które nie kwalifikują się aby taki przydomek im nadać ?
    Na swój użytek przyjmuję, że nadużyciem jest stosowanie przedrostka nano do klasycznych baz czy dodatków, nawet jeżeli dobrze panujemy nad ich strukturą atomową i jej uporządkowaniem. Przed granicą "nano" stawiam MoS2, a ciekawi mnie to co jest "za nim", tj, np. nowe cząsteczki o strukturze fulerenów i ciekawych własnościach.

    [ Dodano: Sro 18 Sty, 12 23:12 ]
    rOBERTO795,

    np. łożyska główne. Podrzucałem już ten link, ale tak dla przypomnienia:


    Oczywiście jakaś podaż oleju niezbędna do wytworzenia klina smarnego musi być.

    Przy czym, przy bardzo małym ciśnieniu słabym pocieszeniem może być to, że łożyska przeżyją, ale na skutek zbyt małego ciśnienia w dyszach natryskujących tłok będzie wyglądał jak na kilku z tych zdjęć:
  • KAMLOT
    Classic
    • 2010
    • 20

    #2
    Samodzielne odgrzybianie klimatyzacj O2

    Witam. Czy wie ktoś gdzie najlepiej wsunąć rurkę ozonatora, żeby dokładnie odgrzybić cały układ klimatyzacji? Kupiłem ozonator i chce to sam wykonać. Słyszałem że wkładanie rurki przez szybę samochodu do środka i włączenie obiegu zamkniętego nie jest za bardzo skuteczne. Z góry dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • Jareczek71
      Drive
      S_OCP Member
      • 2005
      • 88

      #3
      Też mam ozonator i odgrzybiam 2x30 min z ustawionym zamkniętym obiegiem i na najniższej prędkości wentylatora przy włączonej klimatyzacji. Rurkę zawieszam na lusterku wewnętrznym. Po takiej akcji w środku śmierdzi ozonem bardzo mocno. U mnie raz w roku takie ozonowanie wystarcza.
      O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

      Komentarz

      • KAMLOT
        Classic
        • 2010
        • 20

        #4
        W instrukcji ozonatora jest napisane aby rurkę wprowadzić w kanał dolotowy powietrza stąd moje pytanie.

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          może w miejsce filtra pp :idea:

          Komentarz

          • kapitan79
            Classic
            • 2011
            • 13

            #6
            A mozna wiedziec jakie ozonatory kupiliscie? Czy jestescie zadowoleni? Jakie mniej wiece sa koszty takiego uzadzenia?

            Komentarz

            • KAMLOT
              Classic
              • 2010
              • 20

              #7
              ja kupiłem taki http://allegro.pl/ozonator-do-klimat...635921275.html

              Komentarz

              • obrus
                Elegance
                • 2011
                • 783
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Ja kupiłem taki na ebay:

                Koszt z przesyłką 120 zł i 2 tygodnie czekania. Nie miałem porównania do innych, ale wg mnie działa ok. Musiałem tylko wtyczkę zmienić.
                Ozonowałem z rurką przy lusterku 2x po 30 minut z przerwą 30 minut. Obieg wewnętrzny i dmuchawa na I. Smrodku nie mam, ale filtr też poszedł do wymiany (po 8500 km).

                Mam pytanie do posiadaczy innych ozonatorów (tych tańszych). Jest w nim minutnik mechaniczny, ale jak jest na 0, to też burczy, choć cicho a dioda świeci na czerwono. Niby też coś z niego leci, gdyż to czuć. Zastanawiam się, czy tak jest w innych ozonatorach, czy można tak zostawić włączony na dłużej w pokoju i czy wydziela wtedy ozon w bezpiecznej dawce dla człowieka?

                Komentarz

                • ciuk15
                  Rider
                  • 2009
                  • 406

                  #9
                  Panowie ja u siebie robię urządzeniem firmy magneti marelli rurkę wieszam na lusterku i daje 2 x 30 min i jest wystarczająco ale jak ktoś ma większy problem to trzeba wsadzić w miejsce filtra kabinowego a wtedy musi pomóc. robię taki zabieg raz w roku chyba ze mi sie nudzi to max 2 razy do roku.

                  Pozdrawiam
                  1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                  2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                  3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                  4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                  Komentarz

                  • dziadekk
                    Rider
                    • 2011
                    • 355
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Odgrzybianie zsynchronizowac z wymiana fpp, rurkę w miejsce filtra pp i heya. Świeżości.

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #11
                      Spróbujcie tego owiele tańsze a zdaje egzamin
                      http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=3298
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8160
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez tomus7
                        Spróbujcie tego owiele tańsze a zdaje egzamin
                        http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=3298
                        w zeszły czwartek tez czyms podobnym to robilem.
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • Spili
                          Drive
                          • 2010
                          • 63

                          #13
                          Ten granat to raczej ODŚWIEŻACZ niż zabójca grzybów i pleśni

                          Ja używałem w 3 furach tego środka:

                          Moje Auto - Silver Nano do klimy



                          Działa rewelacyjnie.
                          Zabija całe świństwo i zostawia miły zapaszek

                          Komentarz

                          • KAMLOT
                            Classic
                            • 2010
                            • 20

                            #14
                            Ja zrobiłem swoim urządzonkiem 3X 18 minut (wg instrukcji) rurka wprowadzona w kanał dolotowy powietrza w podszybiu od strony silnika i pomogło.

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              #15
                              Spii - gdzie wprowadza się ten środek?

                              Komentarz

                              • abstinent
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4842
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                natash, do dziury
                                ja dawałem od strony filta pp, trzeba go zdemontować i trochę powalczyć z dostępem :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #17
                                  Masz do tego jakiś manual?


                                  1) co to jest filtr osuszacz w O2?

                                  Co robisz co roku z klimą?

                                  Komentarz

                                  • tom.tom
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 296

                                    #18
                                    Ja uzywam również Magneti Marelli jak jeden z Kolegów. Ale uwaga, nie napalajcie się tak na ozonatory. One działają prawidłowo tylko pod jednym warunkiem - że elementy klimy (parownik, nawiewy, przewody powietrzne) są jeszcze czyste, tzn. nie rosnie na nich pleśń, czarne aksamitne grzybki itd... Jeśli już raz jeden coś urosło, ozonator tylko trochę zatrzyma nieprzyjemny zapach, ale tego dziadostwa nie zabije do końca. Zostaje tylko mechaniczne usunięcie syfu.

                                    I jeszcze jedno - nie chce mi sie wierzyć, że ozonatory za 200 zł wytwarzaja porównywalne ilości ozonu jak ozonatory profesjonalne za 2-3 tysiaki (a tak je reklamują na Allegro)

                                    Polecam preparat w sprayu WURTHa z długą rurką - jako jedyny coś potrafi zdziałać od zewnątrz (wciska się rureczkę w wylot wody z parownika i wpsikuje się zawartość bezpośrednio na parownik. Grzybki się jakby rozpuszczają i odklejają, i wypływają na ziemię)
                                    Pozdrawiam tom_tom

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      natash, żeby wymienić osuszacz to pół samochodu trzeba rozebrać
                                      a co mam robić z klimą :?:
                                      staram się używać, zapodać piankę na skarpety, jakiś przegląd i tyle

                                      Komentarz

                                      • natash
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2599

                                        #20
                                        Zamieszczone przez abstinent
                                        natash, do dziury
                                        ja dawałem od strony filta pp, trzeba go zdemontować i trochę powalczyć z dostępem :diabelski_usmiech
                                        Czyli demontuje filtr pp tam pod schowkiem od strony pasażera i gdzie ten środek zapodać i jaki najlepiej kupić?

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          tak, jak rozbierzesz to chyba w górnym lewym rogu jest otwór i tam trzeba jak najgłębiej wepchać
                                          zresztą latarka, głowę wsadzisz co nie jest łatwe ale mi się udało i będziesz widział co i jak
                                          jak pianka będzie lecieć po chwili z pod samochodu to trafiłeś
                                          ja kupiłem plaka leśny, ponoć najlepiej pachnie i nie wali tak przez tydzień
                                          jeszcze go wystarczy na kilka razy

                                          Komentarz

                                          • natash
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2599

                                            #22
                                            Znalazłem ofertę ozonowanie + uzupełnienie czynnika 79zł, wybieram się tam. Filtr pp lepiej wymienić przed ozonowaniem czy po? :roll:

                                            Komentarz

                                            • adaś
                                              Elegance
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 876
                                              • Volkswagen

                                              #23
                                              Filtr pp lepiej wymienić przed ozonowaniem czy po?
                                              Zdecydowanie po.
                                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                              Komentarz

                                              • natash
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2599

                                                #24
                                                A jaki filtr wchodzi w fabryce?

                                                1K1819653B czy 1K1819653A? Jakiej firmy?

                                                Komentarz

                                                • adaś
                                                  Elegance
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 876
                                                  • Volkswagen

                                                  #25
                                                  Moja Etka mówi 1K0 819 644 A

                                                  Najlepiej brać z aktywnym węglem.
                                                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...