"TOUR" vs "normalna" octavia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wb-so
    Classic
    • 2011
    • 9

    #26
    Zamieszczone przez MarcinK
    Mam swoje hobby - fotografię - czasem wjechanie w odstępy leśno/bagienne itp. jest konieczne.

    Skoda robi też taki samochód jak Yeti - Zrobiona jest na płycie octavi a jednak w teren się nadaje
    Octavią w las to strzał kulą w płot
    to samochód wyspoecyfikowany na jazde po drogach utwardzonych ani trochę się nie nadaje na wjazd do lasu. no chyba że SCOUT

    Jeździłeś francuzem to po co zastanawiasz się nad czeskimi wozami drabiniastymi
    C5 - oni robią też C4 Picasco albo tańszy Duster

    Komentarz

    • BADYL
      RS
      • 2011
      • 2403
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #27
      Zamieszczone przez wb-so
      no chyba że SCOUT
      No wlaśnie w tzw. lekki teren myślę, że SCOUT i YETI spokojnie dałoby radę, ale już w ciut większy "busz" pomyślałbym nad innym autem :wink: Wszytsko zależy od zasobności portfela :diabelski_usmiech pozdrowinka
      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

      Komentarz

      • Maciek81
        Drive
        • 2011
        • 42

        #28
        Do miasta i w lekki teren zdecydowanie SUV - jeździłem kilka dni Nissanem X-Trail po mieście (pełno dziur, krawężniki) i to jest auto do miasta i do lasu właśnie - na trasie wolę inne, tutaj O2 się świetnie spisuje. Więc przemyśl wybór - Yeti to może być to! Chociaż przyznam, że O2 ma świetne zawieszenie - mam podjazd do domu gruntową i przyjemniej się jeździ O2 niż np. wysoko zawieszonym Loganem (protoplasta Dustera), bo Logan buja strasznie, a O2 się zachowuje super także na dziurach (ale szkoda mi zawieszenia, to nie auto terenowe).

        Komentarz

        • MarcinK
          Classic
          • 2011
          • 10

          #29
          rozmyślam bo biore pod uwagę także używany...A tych skodzianek jest duużo więcej niż C5 (choć realnie te które oglądałem są w podobnym stanie co egzemplarze C5 które oglądałem)
          Nie no... logan protoplastą dustera - to chyba jednak przesada
          Zastanawiam się co zrobić

          Komentarz

          • Walt
            L&K
            • 2011
            • 1065
            • Seat

            #30
            To już prędzej Sandero Stepway :wink:
            X-trail ma bardzo fajne silniki - 2,2dCi, które w połączeniu z 6 biegową skrzynią daje zużycia paliwa, które nawet niektóre osobówki może zawstydzić. Tylko te wnętrze rodem z Terrano :|
            SPOT Poznań ->

            Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

            Komentarz

            • TwoB
              L&K
              • 2011
              • 1086
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              MarcinK, na takie wypady fotograficzne w teren wybrałbym Yeti.. jeśli ze stajni Skody, albo Dustera - cenowo wyjdzie jak O2Tour, a w terenie bez porównania...
              Albo Octavia, ale Scout.. ale to już inna kasa $$
              SATYNOWA O2 Tour
              Z pozdrowieniami
              Bartek

              Komentarz

              • yunior81
                RS
                • 2010
                • 1657
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Zamieszczone przez MarcinK
                w wersji tour nie występuje opcja "pakiet na bezdroża" - czy w związku z tym jest ona wyższa czy też ma taki sam poziom zawieszenia ale też można ją podwyższyć?
                Można dołożyć ten pakiet bez problemu, potrzebne są tylko odpowiednie części tzn. konkretne numery sprężyn i amortyzatorów

                [ Dodano: Sro 10 Sie, 11 10:23 ]
                Zamieszczone przez MarcinK
                w wersji tour nie występuje opcja "pakiet na bezdroża" - czy w związku z tym jest ona wyższa czy też ma taki sam poziom zawieszenia ale też można ją podwyższyć?
                Można dołożyć ten pakiet bez problemu, potrzebne są tylko odpowiednie części tzn. konkretne numery sprężyn i amortyzatorów

                Komentarz

                • obrus
                  Elegance
                  • 2011
                  • 783
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  W turze uboższa jest elektryka. Z tego co wyczytałem i doświadczyłem, np. nie ma drugiej anteny (nie dotyczy kombi), nie działa wizualizacja czujników cofania na fabrycznym radiu.

                  Komentarz

                  • zwolin
                    Rider
                    • 2010
                    • 656

                    #34
                    Zamieszczone przez obrus
                    W turze uboższa jest elektryka. Z tego co wyczytałem i doświadczyłem, np. nie ma drugiej anteny (nie dotyczy kombi), nie działa wizualizacja czujników cofania na fabrycznym radiu.
                    Coś za coś. W mincie nie ma 8 głośników, komputera, nie da się domówić Jumbo Boxa. Ja tam wolę komputer i głośniki zamiast wizualizacji czujników.
                    I przestańcie w końcu pisać głupoty, że w środku jest gorzej wykonany, bo niby czym się od minta różni na "-" ?? A porównywanie z elegance to mozna między bajki włożyć. Równie dobrze można go z s klasą porównywać. I jaedno i drugie to nie ta kasa.
                    Zamieszczone przez MarcinK
                    Usztywnianie zawieszenia w wozie drabiniastym jakim jest skoda - zły pomysł - jeśli już to zmiękczyć
                    łomatkoboska :shock: przecież ten zawias jest miękki jak nie wiem co. Powinieneś przejechać się czymś z "normalnym" zawiasem, to byś docenił wóz drabiniasty
                    Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                    O II Tour Combi 1.6
                    Mitsu Carisma 4G93 GDI

                    Komentarz

                    • Lucky24
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 102

                      #35
                      Zamieszczone przez zwolin
                      łomatkoboska :shock: przecież ten zawias jest miękki jak nie wiem co. Powinieneś przejechać się czymś z "normalnym" zawiasem, to byś docenił wóz drabiniasty
                      Zgadzam się w 100%, zawieszenie w Octavii jest dośc miękkie, powiedzialbym optymalne.

                      Komentarz

                      • yunior81
                        RS
                        • 2010
                        • 1657
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Lucky24
                        Zamieszczone przez zwolin
                        łomatkoboska :shock: przecież ten zawias jest miękki jak nie wiem co. Powinieneś przejechać się czymś z "normalnym" zawiasem, to byś docenił wóz drabiniasty
                        Zgadzam się w 100%, zawieszenie w Octavii jest dośc miękkie, powiedzialbym optymalne.
                        Jak dla mnie za bardzo miekkie. Moim zdaniem powinno mieć charaktrrystykę taką jak w pakiecie na złe drogi, oczywiście przy normalnym skoku zawieszenia.... Optymalne zawias w/g mnie na nasze drogi ma Golf V, Golf VI jest już bardziej sztywny...

                        Komentarz

                        • r2_r
                          Drive
                          • 2011
                          • 44

                          #37
                          Zamieszczone przez zwolin
                          Coś za coś. W mincie nie ma 8 głośników, komputera, nie da się domówić Jumbo Boxa. Ja tam wolę komputer i głośniki zamiast wizualizacji czujników.
                          I przestańcie w końcu pisać głupoty, że w środku jest gorzej wykonany, bo niby czym się od minta różni na "-" ?? A porównywanie z elegance to mozna między bajki włożyć. Równie dobrze można go z s klasą porównywać. I jaedno i drugie to nie ta kasa.
                          Jak ja to sobie liczyłem, to porównanie OIIT do OIIFL Mint w zbliżonym wyposażeniu - silnik 1.6 + LPG, klima, el. szyby, dzielona kanapa, wycieraczka tylnia, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem - to wyszło ok 7kPLN na korzyść Toura. Czy to dużo, dla mnie tak i myślę że dla kogoś kto mierzy w samochód za ok 50kPLN i jest do dla niego górna strefa możłiwości finansowych, to też jest dużo. Dla kogoś dla kogo to mało, to nie ma o czym dyskutować, bo dla takich osób są wersje Ambiente i wyżej i silniki nowszej generacji tudzież wspomniana wyżej S-klasa. Porównujmy porównywalne.
                          Z tego, co z cenników i tu na forum wyczytałem, OIIFL Mint ma większe możliwości jeśli chodzi o doposażanie i uruchamianie opcji "ukrytych", więc to też trzeba uwzględnić jeśli ktoś będzie z tego korzystać.

                          Komentarz

                          • marino
                            Classic
                            • 2011
                            • 18

                            #38
                            Zamieszczone przez obrus
                            W turze uboższa jest elektryka. Z tego co wyczytałem i doświadczyłem, np. nie ma drugiej anteny (nie dotyczy kombi), ...
                            Nieprawda. Fabrycznie założony SWING ma dwie anteny, które są nawet widoczne po wejściu w menu "serwisowe" radia (poprzez dłuższe przyciśnięcie prawego pokrętła). Mam tak w swoim Tourze.

                            Komentarz

                            • r2_r
                              Drive
                              • 2011
                              • 44

                              #39
                              Zamieszczone przez marino
                              Nieprawda. Fabrycznie założony SWING ma dwie anteny, które są nawet widoczne po wejściu w menu "serwisowe" radia (poprzez dłuższe przyciśnięcie prawego pokrętła). Mam tak w swoim Tourze.
                              Tak, ale jak nie zamówiono fabrycznego radia to OIIT sedan nie ma dwóch anten. I tu rodzi się pytanie czy OIIFL Mint bez radia fabrycznego ma czy nie ma tej antenki szybowej. Bo to są właśnie drobne smaczki, które oprócz braku listew bocznych i paru plastików czynią różnicę. I czy fabrycznie zamówione Swingi w OIIT i OIIFL Mint mają te same funkcjonalności, tzn czy w Mincie też np brak współpracy z czujnikami cofania?

                              Komentarz

                              • obrus
                                Elegance
                                • 2011
                                • 783
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez marino
                                Zamieszczone przez obrus
                                W turze uboższa jest elektryka. Z tego co wyczytałem i doświadczyłem, np. nie ma drugiej anteny (nie dotyczy kombi), ...
                                Nieprawda. Fabrycznie założony SWING ma dwie anteny, które są nawet widoczne po wejściu w menu "serwisowe" radia (poprzez dłuższe przyciśnięcie prawego pokrętła). Mam tak w swoim Tourze.
                                Czy w takim razie widzisz tę drugą antenę jaki pionowy pasek na tylnej szybie? Może sprzedawca zastosował taki "rozdzielacz" i radio widzi drugą antenę.
                                Od tygodnia czytam każdy temat poświęcony radiu, gdyż w poniedziałek zamontowałem Bolero, i padły stwierdzenia, że tour nie ma drugiej anteny. np.
                                Zamieszczone przez michal.bdg
                                Witam,
                                Dzwoniłem do 3 ASO Skody odnośnie instalacji antenowej w nowym Tourze. Usłyszałem jednoznaczna odp. Z radiem czy bez instalacja antenowa jest taka sama tzn. 1 antena na dachu, podobnie jak w O2 kiedy nie było jeszcze FL. Podwójna instalacja antenowa jest dopiero w wersji FL i poznamy ja po pionowym pasku na tylnej szybie. Wracając do czujników cofania, myślałem że ich graficzna wizualizacja to kwestia podłączenia radia dedykowanego dla O2 przed FL np. Streama ale to również nie rozwiąże problemu. Usłyszałem odp. że jest to kwestia uboższej elektroniki.
                                -Michał

                                Komentarz

                                • marino
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 18

                                  #41
                                  r2_r Nie wiem czy czujniki w Mincie są takie same jak w Tourze, ale na pewno różnią się te z wyższych wersji Octavii FL i Tour. Tour ma fabryczne czujniki starszej generacji, które po prostu nie współpracują ze Swingiem. Popatrz sobie na wygląd czujników w obu modelach - są różne. Prawdopodobnie stąd też wynika wycofanie czujników ze sprzedaży w nowych autach - stary model został wycofany z produkcji.

                                  obrus Sprawdzę, ale tak na 90% wydaje mi się, że mam taki pasek na tylnej szybie (na środku) + krótką antena na dachu.

                                  Komentarz

                                  • kapi
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1174
                                    • Fabia combi

                                    #42
                                    Zamieszczone przez obrus
                                    Od tygodnia czytam każdy temat poświęcony radiu, gdyż w poniedziałek zamontowałem Bolero, i padły stwierdzenia, że tour nie ma drugiej anteny
                                    u mnie ( kombi) jest pasek w prawej tylnej szybie - na początku myślałem że to ogrzewanie
                                    menu radia nie sprawdzałem ops:
                                    OII sprzedana


                                    Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                    Komentarz

                                    • Borsuk2
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1203

                                      #43
                                      Zamieszczone przez r2_r
                                      Jak ja to sobie liczyłem, to porównanie OIIT do OIIFL Mint w zbliżonym wyposażeniu - silnik 1.6 + LPG, klima, el. szyby, dzielona kanapa, wycieraczka tylnia, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem - to wyszło ok 7kPLN na korzyść Toura. Czy to dużo, dla mnie tak i myślę że dla kogoś kto mierzy w samochód za ok 50kPLN i jest do dla niego górna strefa możłiwości finansowych, to też jest dużo. Dla kogoś dla kogo to mało, to nie ma o czym dyskutować, bo dla takich osób są wersje Ambiente i wyżej i silniki nowszej generacji tudzież wspomniana wyżej S-klasa. Porównujmy porównywalne.
                                      :kciukgora
                                      Fajna stronka

                                      Komentarz

                                      • marlej108
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 4976
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                        #44
                                        wczoraj bylem w salonie kupic sobie siatki do bagaznika.... wychodzac katem oka zauwazylem ze stoi niebieski Tour (podchodzilem z boku auta), no to wsiadam - ogladam sobie co zamowilem... wysiadam patrze na lakier, taki niebieski milicyjny... srednio mi sie podoba, ale nie jest zly... i nagle patrze ze to nie jest Tour tylko O2 FL Mint... no wiec W SRODKU TOUR i O2 FL Mint SA TAKIE SAME... - ci co pisza ze czyms sie roznia to chyba nie siedzili w obu autach...
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz

                                        • Jaroslav92525
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 365
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #45
                                          To dopytam o tą drugą antenę: gdzie ona jest umiejscowiona ? Posiadam wersję hatchback FL i na tylnej szybie w zasadzie widać tylko elementy grzejne (są co prawda 2 pionowe pasy ale krzyżują się z poziomymi a poza tym są w tym samym kolorze więc podejrzewam że wykonane są z tego samego materiału). Posiadam auto z fabrycznie montowanym Swingiem a wyświetlacz pokazuje że obie anteny są ON.
                                          Pozdrawiam,
                                          Jaroslav92525

                                          -----------------------
                                          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                          Komentarz

                                          • pandzik
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2254
                                            • Seat

                                            #46
                                            Zamieszczone przez marlej108
                                            W SRODKU TOUR i O2 FL Mint SA TAKIE SAME... - ci co pisza ze czyms sie roznia to chyba nie siedzili w obu autach...
                                            Ja też nie rozumiem o czym tu ludzie piszą. Wszystkie Minty i Family mają praktycznie to samo. Mogą być co najwyżej uboższe o kluczyk czy brak komputera... :P

                                            [ Dodano: Czw 11 Sie, 11 23:31 ]
                                            Jaroslav92525, W kombi widziałem, że jest na tylnej, bocznej szybie.

                                            Komentarz

                                            • obrus
                                              Elegance
                                              • 2011
                                              • 783
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #47
                                              Jakiśczas temu miałem okazję porównać mojego tura (XII 2010) z O2Fl 1.6 lpg kombi z połowy 2010 roku. Jaka to była wersja - nie wiem, ale nie ma komputera pokładowego. Ma natomiast jeszcze wtedy montowaną klimatyzację półautomatyczną, radio swing i dodatkowo alarm. Nie ma kluczyka "scyzoryk" a pilot do alarmu jest oddzielnie jako brelok.
                                              Wytłumienie silnika takie samo. Wnętrze identyczne, za wyjątkiem innej lampki z przodu i dodatkowej -nad tylną kanapą. W kombi trochę głośniejsze tylne zawieszenie na dziurach.

                                              Komentarz

                                              • marektbg
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 861

                                                #48
                                                Zamieszczone przez marlej108
                                                W SRODKU TOUR i O2 FL Mint SA TAKIE SAME... - ci co pisza ze czyms sie roznia to chyba nie siedzili w obu autach...
                                                Jasna sprawa, środek ten sam.
                                                Deprecjonowanie nowego Toura względem O2 czy O2FL to już standard. Zaraz będą wpisy, że ma cieńsze blachy i jest malowany plakatówkami, że po dwóch latach zardzewieje i że jest robiony z części z odrzutu :lol:

                                                Komentarz

                                                • Big
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 6389

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez marektbg
                                                  Zaraz będą wpisy, że ma cieńsze blachy i jest malowany plakatówkami, że po dwóch latach zardzewieje i że jest robiony z części z odrzutu
                                                  takich wpisów nie będzie, ale ludzie pomyślcie trochę, Tour jest autem tanszym od O II FL. Sami piszecie ze kupiliście O II Tour bo jest tańsze. Czy naprawdę myślicie, że Skoda Auto to Św. Mikołaj i zrobiła auto tak samo wykonczone i wogóle takie samo jak model podstawowy ale sporo od niego tansze żeby zrobić klientom prezent ??? Jeśli tak, to przepraszam ale jesteście naiwni
                                                  O II Tour rózni się od O II FL. Fakt są to pierduły, ale te pierduły składają się na całość zarówno wykończenia jak i ceny. A to schowek nie ma miękkiej wykładziny, a to jego pokrywa opada gwałtownie na kolana pasażera, a to czujki cofania nie maja wizualizacji na radiu albo nie ma ich wogóle, a to elektronika jest uboższa, a to to, a to tamto. Fakt. To są PIERDUŁY na które niektórzy nawet nie zwrócą uwagi, ale są !! i to one własnie wpływają na pozycję i cenę O II tour
                                                  Czarny Elegance

                                                  Komentarz

                                                  • Zorr
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2110

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez marektbg
                                                    Zamieszczone przez marlej108
                                                    W SRODKU TOUR i O2 FL Mint SA TAKIE SAME... - ci co pisza ze czyms sie roznia to chyba nie siedzili w obu autach...
                                                    Jasna sprawa, środek ten sam.
                                                    Deprecjonowanie nowego Toura względem O2 czy O2FL to już standard. Zaraz będą wpisy, że ma cieńsze blachy i jest malowany plakatówkami, że po dwóch latach zardzewieje i że jest robiony z części z odrzutu :lol:
                                                    w zasadzie to nie, bo masa Tour'a jest o tylko 10kg mniejsza niż FL2 i praktycznie wszystkie wymiary wsą takie same.
                                                    Różnią się standardowym wyposażeniem + listą tego co można dobrać (ceny dodatków praktycznie takie same)

                                                    Przy obecnej promocji dla Toura "Pakiet OPTIMUM" w cenie 2000zł za
                                                    • Climatic – klimatyzacja manualna
                                                    • elektryczne sterowanie szyb z przodu
                                                    • zdalne sterowanie centralnego zamka
                                                    • komputer pokładowy
                                                    • dodatkowe 6 głośników
                                                    wydaje się on być lepszym wyborem nad OFL2

                                                    EDIT:
                                                    Porównałem wyposażenie i wyszło mi:
                                                    OFL2 1.6 Classic - 59500zł
                                                    Tour 1.6 - 48100zł a brakuje mu
                                                    - ESP - 2 000 zł
                                                    - Wycieraczka Areo Tył - 300 zł
                                                    - Elektrycznie sterowane szyby z przodu z systemem zabezpiecz. ... - 900 zł
                                                    - Asymetrycznie dzielone siedzisko i oparcie tylnej kanapy z podłok. ... - 1 200 zł
                                                    - Relingi dachowe (dotyczy wersji Combi) - 700 zł
                                                    - Dodatkowe 2 głośniki z przodu - 200 zł
                                                    Razem 53 400zł.
                                                    Nadal brakuje jakiś 6000zł w wyposażeniu ewentualnie te 5000zł idzie na prestiże posiadania OFL2
                                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...