"TOUR" vs "normalna" octavia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JEDREK987
    Classic
    • 2013
    • 2

    "TOUR" vs "normalna" octavia

    Co roku jak trzyma -20 to ciezarowki stoja.

    Ice Round Truckerow by poogladali, nalali Glikolu w przewody i moze byc nawet -80
  • MarcinK
    Classic
    • 2011
    • 10

    #2
    "TOUR" vs "normalna" octavia

    Czytałem w sieci różne stronki - przeszukałem także to forum, ale odpowiedzi na kilka pytań nadal nie uzyskałem - może źle szukałem.

    1 - wersja TOUR pomijając kwestię możliwości wyboru silnika i "wnętrza" czy jeszcze czymś się różni od skody "tradycyjnej" ?
    2 - w wersji tour nie występuje opcja "pakiet na bezdroża" - czy w związku z tym jest ona wyższa czy też ma taki sam poziom zawieszenia ale też można ją podwyższyć?
    3 - interesuje mnie tylko wersja benzynowa z zasilaniem gazowym - czy silnik 1.4 i combi w trasie "daje radę" czy będę gryzł kierownicę ze złości wlokąc sie za jakąś ciężarówką?
    4 - czy ktoś w kombiaku używa haka a na nim bagażnika rowerowego. Chodzi mi o kwestię opadania tyłu po załadunku wakacyjnym i tarcia odwłokiem po asfalcie (tutaj cytryna z hydro wygra na 100% ale chciałbym dowiedzieć się jak to jest w skodzie)

    To narazie tyle - będę wdzięczny za odpowiedzi

    (jeżeli mod. uzna że temat się dubluje z jakimś którego nie znam/znalazłem to prosze o wstawienie limitu np. na 3 miechy żeby potem nie zaśmiecał forum)
    Zastanawiam się co zrobić

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      1. Wersja Tour w porównaniu do 02FL to: nieco inny wygląd budy, inne wnętrze, inne wyciszenie wnętrza, inne możliwości konfiguracji i wyposażenia, inna możliwość wyboru silnika, inna cena... :-) To po prostu Octavia sprzed liftingu z mocno ograniczonym wyposażeniem.
      2. Pakiet na bezdroża podnosi Octavię o ok. 24 mm. W Tourze tego brak i nie jest on "sam z siebie" wyżej zawieszony. Bez problemu można unieść zawieszenie - wystarczy trochę kasiorki i zmiany w zawieszeniu (temat na forum jest: m.in.: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=49404)
      3. Temat na forum jest i to nadal gorący: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=49753
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • Walt
        L&K
        • 2011
        • 1065
        • Seat

        #4
        4. Opada, i to widocznie - w porównaniu chociażby do Laguny kombi którą jeżdżę, ale póki co żadną częścią ciała po asfalcie nie tarłem :szeroki_usmiech
        SPOT Poznań ->

        Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

        Komentarz

        • MarcinK
          Classic
          • 2011
          • 10

          #5
          Eidos71, ale pod tymi linkami sa tematy które dotyczą podniesienia przodu, a z tego co zrozumiałem to "pakiet na bezdroża" dotyczy przodu i tyłu...
          Walt, ale nie masz kombi ?
          Zastanawiam się co zrobić

          Komentarz

          • Walt
            L&K
            • 2011
            • 1065
            • Seat

            #6
            MarcinK, Nie mam, co widać. Możliwe, że kombi jest twardsze z tyłu.
            SPOT Poznań ->

            Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

            Komentarz

            • Eidos71
              RS
              • 2011
              • 2050
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              MarcinK - tak, pakiet na bezdroża to podniesienie auta na obu osiach. Podałem link do tematu podniesienia przodu, bo taki mi się trafił od razu, bez szukania. Użyj opcji "szukaj" :wink:
              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
              MOJA FURKA

              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

              Komentarz

              • MarcinK
                Classic
                • 2011
                • 10

                #8
                Eidos71,
                uwierz - przeszukałem -( temat który podaleś i kilka innych przeczytałem) ale cały czas tłuczony jest temat przedniego zawieszenia.

                Z rozmowy z serwisem wynikało że pakiet "na bezdroża" to także sprężyny i amorki - tylko w momencie gdy spytałem o wersję dla TOUR to facet coś zaczął kręcić ze to wymaga zastanowienia itd. itp.
                Zastanawiam się co zrobić

                Komentarz

                • czesio73
                  Drive
                  • 2011
                  • 64

                  #9
                  Witam
                  Ja mam Octavię II FL z pakietem na bezdroża.
                  Mam podniesione zawieszenie, osłonę silnika oraz inne bebechy zawieszenia (m. in. inne amortyzatory) - auto jest bardziej sztywne. Generalnie wydaje mi się, że pakiet na bezdroża to po prostu zwieszenie ze Scouta.
                  Dopłata do tego pakietu w OIIFL to 1000 zł. Myślę że robienie tego samemu na oryginalnych częściach wyjdzie dwa razy tyle.
                  W Tourze nie ma takiej opcji.
                  PS różnica między Tourem wyposażonym taj jak np. OII FL Family to kilka tysięcy złotych. Moim zdaniem gra nie warta świeczki, bo OII FL jest ładniejsza i lepsze ma wykończenie, nie mówiąc już o tym , że można sobie dołożyć więcej z wyposażenia.

                  Komentarz

                  • MarcinK
                    Classic
                    • 2011
                    • 10

                    #10
                    Zamieszczone przez czesio73
                    Dopłata do tego pakietu w OIIFL to 1000 zł.
                    - to wiem
                    Zamieszczone przez czesio73
                    W Tourze nie ma takiej opcji.
                    to też wiem
                    Pytanie jest tylko takie czy nie ma bo ma nie być, ale da się zrobić - czy nie da sie zrobić

                    [ Dodano: Sob 02 Lip, 11 10:14 ]
                    6tyś to nie jest mało (różnica w cenie wraz z instalacją gazową)
                    Zastanawiam się co zrobić

                    Komentarz

                    • czesio73
                      Drive
                      • 2011
                      • 64

                      #11
                      Zamieszczone przez MarcinK
                      Pytanie jest tylko takie czy nie ma bo ma nie być, ale da się zrobić - czy nie da sie zrobić
                      Te auta są na tej samej ramie i mają takie same zawieszenia, więc pewno da się zrobić tylko jakie będą koszty samych części :?: - trzeba by zmienić całe zawieszenie i dołożyć tę osłonę silnika.
                      No ale zostaną ci bebechy ze standardowego zawieszenia, tylko za ile to uda ci się sprzedać :?:

                      Komentarz

                      • chimek11
                        Rider
                        • 2007
                        • 482

                        #12
                        na ramie to tą stare dobre terenówki.

                        Komentarz

                        • cartel1
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 249

                          #13
                          Zamieszczone przez Eidos71
                          1. Wersja Tour w porównaniu do 02FL to: nieco inny wygląd budy, inne wnętrze, inne wyciszenie wnętrza, inne możliwości konfiguracji i wyposażenia, inna możliwość wyboru silnika, inna cena... :-) To po prostu Octavia sprzed liftingu z mocno ograniczonym wyposażeniem.
                          /viewtopic.php?t=49753
                          Wnętrze Toura jest praktycznie takie same jak w Octavii FL Mint.


                          Kolega MarcinK musi sobie odpowiedzieć na pytanie czego oczekuje od samochodu.. Jeśli chcesz 1.4 w przysłowiowym golasie, nie zależy Ci za bardzo na atrakcyjnym wyglądzie, tylko tym, ze masz nowy samochód, bierz Toura, zaoszczędzić parę tysięcy. Należy wziąść tylko pod uwagę fakt, że Toura ciężej dostać od FL

                          Na koniec pamiętaj, że silnik 1.4 nie jedzie :!: Chyba ze będziesz redukował z 5 na 3 aby tira wyprzedzić i ciągnął obroty po 6tyś, jak jeden kolega z forum.
                          [center:a5df0a9dad]

                          [/center:a5df0a9dad]

                          Komentarz

                          • kapi
                            L&K
                            • 2009
                            • 1174
                            • Fabia combi

                            #14
                            Ad. 4 - na forum jest też info, że tour 1,6 ma większą ładowność niż 1,4 a co za tym idzie - może mieć twardsze sprężyny z tyłu ( albo wszystkie) ale nie musi.
                            OII sprzedana


                            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                            Komentarz

                            • MarcinK
                              Classic
                              • 2011
                              • 10

                              #15
                              nie wiem jak pisałem mojego pierwszego posta - chodziło o 1.6
                              czyli silnik z 102 kucykami

                              (1.4 wzięło się chyba z wersji TSI -octavii ale tam juz lawinowo mi koszty rosną)
                              Zastanawiam się co zrobić

                              Komentarz

                              • jacekzat1
                                Drive
                                • 2011
                                • 87
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Mam to o co kolega pyta od 3 miesięcy. Fajnie jeździ, ale bez rewelacji. Na gazie wychodzi tanio przejechanie 100km. D..y na takie auto nie wyrwiesz. Ale do rodzinnych wyjazdów spoko. Choć wydaje mi się trochę małe :lol: (ale to moja subiektywna opinia).
                                Podniesienie zawieszenia można zrobić najprościej za pomocą tulejek. Też myślałem o tym jak przytarłem spodem parę razy, al na razie mi przeszło. To nie Jeep wrangler.

                                Komentarz

                                • MarcinK
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 10

                                  #17
                                  Za stary jestem na "rwanie dup na brykę"
                                  Aut ma służyć rodzinnym wyjazdom i poruszaniu sie po mieście
                                  Co do zawieszeni i jego wysokosci - przyzwyczajony jestem do możliwości mojej xantii - żadnych problemów z terenem. A skodzianki albo nie wjeżdżają albo brzuchem lub innymi częściami szorują.
                                  Zastanawiam się co zrobić

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez MarcinK
                                    A skodzianki albo nie wjeżdżają albo brzuchem lub innymi częściami szorują.
                                    to dotyczyło O1 a w O2 już jest sporo lepiej, tam gdzie sąsiad swoją O1 nie podjedzie ja swoją O2 spokojnie się pakuje.
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • wb-so
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 9

                                      #19
                                      Zamieszczone przez MarcinK
                                      \
                                      Co do zawieszeni i jego wysokosci - przyzwyczajony jestem do możliwości mojej xantii -
                                      żadnych problemów z terenem. .

                                      To Po co zmieniasz markę ? - zostań przy cytrynie


                                      Zamieszczone przez MarcinK
                                      A skodzianki albo nie wjeżdżają albo brzuchem lub innymi częściami szorują.

                                      To gdzie Ty mieszkasz ?
                                      ja jeźdząc po wawie wjade w każda drogę i na każdy parking i niczym nie trę

                                      jeśli potrzebujesz Auta w teren to podniesienie o owe 24 mm wiele ci nie pomoże
                                      Pamietaj że OII to nie OI
                                      Może leprzy wybór to nowa DACIA Duster

                                      A co do 1,6 to bardzo fajny silniczek cichutki i ekonomiczny i o wiele leprzy od 1,6 od Forda

                                      A co Do rowerów na Haku to - Ile one ważą ? 50 kg Co to jest ?

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        nie wiem jak wy jezdzicie tymi autami ze przycieracie na seryjnym zawiasie, ja mam obnizone 30mm i nic nie przycieram, może pewnie dlatego że mam sztywniejsze sprężyny i ciężko go bardziej ugiąć, do tego mam grubsze i sztywniejsze stabilizatory więc dodatkowo auto mniej się giba.
                                        Więc może zamiast podnosić brykę lepiej ją usztywnić poprzez wymianę sprężyn?
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • MarcinK
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 10

                                          #21
                                          zmieniam bo na narty się już xantią nie wybiorę - ma już 13 wiosen.....i dużo przeżyła -zostaje dla żony jako wygodny samochód
                                          Mam swoje hobby - fotografię - czasem wjechanie w odstępy leśno/bagienne itp. jest konieczne.
                                          C5 kombi w dobrym stanie w okolicach w-wy jest szalenie ciężko dostać - a do tego dochodzi kwestia ze lepiej by było na fakturę/firmę - może leasing.
                                          Usztywnianie zawieszenia w wozie drabiniastym jakim jest skoda - zły pomysł - jeśli już to zmiękczyć
                                          o dusterze też myślałem - fajne zawieszenie
                                          Zastanawiam się co zrobić

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            MarcinK, na sztywniejszym zawiasie się przyjemniej jezdzi niż na serii, przynajmniej sie auto drogi trzyma a nie buja jak na łajbie :wink: :szeroki_usmiech
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • MarcinK
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 10

                                              #23
                                              Każdy lubi coś innego i dlatego są auta takie jak subaru oraz takie jak C5
                                              Zastanawiam się co zrobić

                                              Komentarz

                                              • Octavianos
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1130

                                                #24
                                                ktoś napisał, że Tour jest gorzej wyciszony niż O2FL? Jesli chodzi o 1.4 to się zgodzę, że tak jest. Natomiast na jakiej podstawie twierdzi, że jest tak w 1.6? Nie jest! Jest identycznie, nie róbcie z Toura totalnego golasa....
                                                SIMPLY CLEVER
                                                Wiesz co dobre :-)

                                                Moja Maszyna
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                                Komentarz

                                                • Big
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 6389

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Octavianos
                                                  nie róbcie z Toura totalnego golasa....
                                                  ale my nie musimy tego robić. To zrobiła sama Skoda i paradoksalnie jest to wieeeeelki + Toura !! To auto kierowane jest do grupy klientów dla których liczy sie cena, a dodatkowe wyposazenie czy wyciszenie to zbędny bajer za który nie warto dopłacać.
                                                  Zamieszczone przez MarcinK
                                                  Mam swoje hobby - fotografię - czasem wjechanie w odstępy leśno/bagienne itp. jest konieczne.
                                                  Kolego skoro tak to popełiasz WIELKI błąd wybieraając zwykłe auto !!! To nie dla ciebie !! Kup sobie land Rovera Defendara, Nissana Navarę czy Mitubishi L200. To są samochody które spelnia twoje wymagania. Po co sie pytasz o Skodę skoro ty potrzebujesz auta terenowego a nie rodzinnego kombi ??!!
                                                  Czarny Elegance

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...