Czytałem w sieci różne stronki - przeszukałem także to forum, ale odpowiedzi na kilka pytań nadal nie uzyskałem - może źle szukałem.
1 - wersja TOUR pomijając kwestię możliwości wyboru silnika i "wnętrza" czy jeszcze czymś się różni od skody "tradycyjnej" ?
2 - w wersji tour nie występuje opcja "pakiet na bezdroża" - czy w związku z tym jest ona wyższa czy też ma taki sam poziom zawieszenia ale też można ją podwyższyć?
3 - interesuje mnie tylko wersja benzynowa z zasilaniem gazowym - czy silnik 1.4 i combi w trasie "daje radę" czy będę gryzł kierownicę ze złości wlokąc sie za jakąś ciężarówką?
4 - czy ktoś w kombiaku używa haka a na nim bagażnika rowerowego. Chodzi mi o kwestię opadania tyłu po załadunku wakacyjnym i tarcia odwłokiem po asfalcie (tutaj cytryna z hydro wygra na 100% ale chciałbym dowiedzieć się jak to jest w skodzie)
To narazie tyle - będę wdzięczny za odpowiedzi
(jeżeli mod. uzna że temat się dubluje z jakimś którego nie znam/znalazłem to prosze o wstawienie limitu np. na 3 miechy żeby potem nie zaśmiecał forum)
1. Wersja Tour w porównaniu do 02FL to: nieco inny wygląd budy, inne wnętrze, inne wyciszenie wnętrza, inne możliwości konfiguracji i wyposażenia, inna możliwość wyboru silnika, inna cena... :-) To po prostu Octavia sprzed liftingu z mocno ograniczonym wyposażeniem.
2. Pakiet na bezdroża podnosi Octavię o ok. 24 mm. W Tourze tego brak i nie jest on "sam z siebie" wyżej zawieszony. Bez problemu można unieść zawieszenie - wystarczy trochę kasiorki i zmiany w zawieszeniu (temat na forum jest: m.in.: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=49404)
3. Temat na forum jest i to nadal gorący: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=49753
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
4. Opada, i to widocznie - w porównaniu chociażby do Laguny kombi którą jeżdżę, ale póki co żadną częścią ciała po asfalcie nie tarłem :szeroki_usmiech
Eidos71, ale pod tymi linkami sa tematy które dotyczą podniesienia przodu, a z tego co zrozumiałem to "pakiet na bezdroża" dotyczy przodu i tyłu... Walt, ale nie masz kombi ?
MarcinK - tak, pakiet na bezdroża to podniesienie auta na obu osiach. Podałem link do tematu podniesienia przodu, bo taki mi się trafił od razu, bez szukania. Użyj opcji "szukaj" :wink:
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Eidos71,
uwierz - przeszukałem -( temat który podaleś i kilka innych przeczytałem) ale cały czas tłuczony jest temat przedniego zawieszenia.
Z rozmowy z serwisem wynikało że pakiet "na bezdroża" to także sprężyny i amorki - tylko w momencie gdy spytałem o wersję dla TOUR to facet coś zaczął kręcić ze to wymaga zastanowienia itd. itp.
Witam
Ja mam Octavię II FL z pakietem na bezdroża.
Mam podniesione zawieszenie, osłonę silnika oraz inne bebechy zawieszenia (m. in. inne amortyzatory) - auto jest bardziej sztywne. Generalnie wydaje mi się, że pakiet na bezdroża to po prostu zwieszenie ze Scouta.
Dopłata do tego pakietu w OIIFL to 1000 zł. Myślę że robienie tego samemu na oryginalnych częściach wyjdzie dwa razy tyle.
W Tourze nie ma takiej opcji.
PS różnica między Tourem wyposażonym taj jak np. OII FL Family to kilka tysięcy złotych. Moim zdaniem gra nie warta świeczki, bo OII FL jest ładniejsza i lepsze ma wykończenie, nie mówiąc już o tym , że można sobie dołożyć więcej z wyposażenia.
Pytanie jest tylko takie czy nie ma bo ma nie być, ale da się zrobić - czy nie da sie zrobić
Te auta są na tej samej ramie i mają takie same zawieszenia, więc pewno da się zrobić tylko jakie będą koszty samych części :?: - trzeba by zmienić całe zawieszenie i dołożyć tę osłonę silnika.
No ale zostaną ci bebechy ze standardowego zawieszenia, tylko za ile to uda ci się sprzedać :?:
1. Wersja Tour w porównaniu do 02FL to: nieco inny wygląd budy, inne wnętrze, inne wyciszenie wnętrza, inne możliwości konfiguracji i wyposażenia, inna możliwość wyboru silnika, inna cena... :-) To po prostu Octavia sprzed liftingu z mocno ograniczonym wyposażeniem.
/viewtopic.php?t=49753
Wnętrze Toura jest praktycznie takie same jak w Octavii FL Mint.
Kolega MarcinK musi sobie odpowiedzieć na pytanie czego oczekuje od samochodu.. Jeśli chcesz 1.4 w przysłowiowym golasie, nie zależy Ci za bardzo na atrakcyjnym wyglądzie, tylko tym, ze masz nowy samochód, bierz Toura, zaoszczędzić parę tysięcy. Należy wziąść tylko pod uwagę fakt, że Toura ciężej dostać od FL
Na koniec pamiętaj, że silnik 1.4 nie jedzie :!: Chyba ze będziesz redukował z 5 na 3 aby tira wyprzedzić i ciągnął obroty po 6tyś, jak jeden kolega z forum.
Ad. 4 - na forum jest też info, że tour 1,6 ma większą ładowność niż 1,4 a co za tym idzie - może mieć twardsze sprężyny z tyłu ( albo wszystkie) ale nie musi.
Mam to o co kolega pyta od 3 miesięcy. Fajnie jeździ, ale bez rewelacji. Na gazie wychodzi tanio przejechanie 100km. D..y na takie auto nie wyrwiesz. Ale do rodzinnych wyjazdów spoko. Choć wydaje mi się trochę małe :lol: (ale to moja subiektywna opinia).
Podniesienie zawieszenia można zrobić najprościej za pomocą tulejek. Też myślałem o tym jak przytarłem spodem parę razy, al na razie mi przeszło. To nie Jeep wrangler.
Za stary jestem na "rwanie dup na brykę"
Aut ma służyć rodzinnym wyjazdom i poruszaniu sie po mieście
Co do zawieszeni i jego wysokosci - przyzwyczajony jestem do możliwości mojej xantii - żadnych problemów z terenem. A skodzianki albo nie wjeżdżają albo brzuchem lub innymi częściami szorują.
nie wiem jak wy jezdzicie tymi autami ze przycieracie na seryjnym zawiasie, ja mam obnizone 30mm i nic nie przycieram, może pewnie dlatego że mam sztywniejsze sprężyny i ciężko go bardziej ugiąć, do tego mam grubsze i sztywniejsze stabilizatory więc dodatkowo auto mniej się giba.
Więc może zamiast podnosić brykę lepiej ją usztywnić poprzez wymianę sprężyn?
zmieniam bo na narty się już xantią nie wybiorę - ma już 13 wiosen.....i dużo przeżyła -zostaje dla żony jako wygodny samochód
Mam swoje hobby - fotografię - czasem wjechanie w odstępy leśno/bagienne itp. jest konieczne.
C5 kombi w dobrym stanie w okolicach w-wy jest szalenie ciężko dostać - a do tego dochodzi kwestia ze lepiej by było na fakturę/firmę - może leasing.
Usztywnianie zawieszenia w wozie drabiniastym jakim jest skoda - zły pomysł - jeśli już to zmiękczyć
o dusterze też myślałem - fajne zawieszenie
MarcinK, na sztywniejszym zawiasie się przyjemniej jezdzi niż na serii, przynajmniej sie auto drogi trzyma a nie buja jak na łajbie :wink: :szeroki_usmiech
ktoś napisał, że Tour jest gorzej wyciszony niż O2FL? Jesli chodzi o 1.4 to się zgodzę, że tak jest. Natomiast na jakiej podstawie twierdzi, że jest tak w 1.6? Nie jest! Jest identycznie, nie róbcie z Toura totalnego golasa....
ale my nie musimy tego robić. To zrobiła sama Skoda i paradoksalnie jest to wieeeeelki + Toura !! To auto kierowane jest do grupy klientów dla których liczy sie cena, a dodatkowe wyposazenie czy wyciszenie to zbędny bajer za który nie warto dopłacać.
Zamieszczone przez MarcinK
Mam swoje hobby - fotografię - czasem wjechanie w odstępy leśno/bagienne itp. jest konieczne.
Kolego skoro tak to popełiasz WIELKI błąd wybieraając zwykłe auto !!! To nie dla ciebie !! Kup sobie land Rovera Defendara, Nissana Navarę czy Mitubishi L200. To są samochody które spelnia twoje wymagania. Po co sie pytasz o Skodę skoro ty potrzebujesz auta terenowego a nie rodzinnego kombi ??!!
Komentarz