"Pakiet na bezdroża"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jarek_wt
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 154

    "Pakiet na bezdroża"

    torx
    Jarecki
    Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
  • Mis
    Classic
    • 2005
    • 25

    #2
    "Pakiet na bezdroża"

    Witam !
    Mam małe pytanie - czy auto wyposażone w ten pakiet różni się od serii tylko płytą pod silnikiem, czy może czymś jeszcze ? mam na myśli elementy zawieszenia.
    Zamierzam zafundować sobie taki "pakiecik" i nie wiem czy oprócz płyty jeszcze jakieś koszty czekają.

    A może ktoś wie, gdzie poza ASO można kupić sobie taką płytę ( kompletną) ?

    Pozdrawiam !!!
    Etykieta zastępcza. Podpis w trakcie renowacji

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Kupujac nowe auto dostajesz inne sprezyny z przodu i z tylu. Do tego plyta pod silnik. Mozliwe ze inne sa tez amortyzatory.

      Czy jest sens zakladac, pewnie zadajesz sobie takie pytanie. Powiem, ze jak nie uzywasz auta jak wyscigowki, tylko auta ktore ma jezdzic z punktu a do b, to zakladaj Zawsze mozna zalozyc potem sztywniejsze zawieszenie a plyta zostanie
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • RomanS
        Elegance
        • 2004
        • 804

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Kupujac nowe auto dostajesz inne sprezyny z przodu i z tylu. Do tego plyta pod silnik. Mozliwe ze inne sa tez amortyzatory.
        Na pewno też podkładki dystansowe na amortyzatory przednie podnoszące przód.
        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

        Komentarz

        • Garret
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1196
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          Maicroft a co z tulejami zwiększajacymi prześwit? Czy zamawiając nowe auto z pakietem są tylko inne sprężyny? Bo mnie się wydaje, że podkładki też wchodzą w skład pakietu. Jak je montowałem to miałem do wyboru same podkładki, lub komplet podkładki + sprężyny i płyta.
          Do wyboru są tulejki 10 i 20mm

          pzdr
          Garret

          -----------
          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

          Komentarz

          • sakus
            Drive
            • 2006
            • 55

            #6
            Wczoraj będąc na serwisie olejowym u Gramatowskiego rozmawiałem z posiadaczem octavki, który załatwił.............4 miski olejowe :shock: przy przebiegu 110k. Autko nie jest obniżane - widziałem, bo stało przy mnie. Niedowierzając spytałem kolesia z serwisu - potwierdził. Właściciel przyjechał zamówić metalową osłonę i tuleje do podniesienia autka. A przy płaceniu podeszła pani, która także dopytywała się o miskę olejową - tylko nie usłyszałem czy o nową, czy naprawioną.

            Komentarz


            • #7
              Nie wiem po co zamawiać taki pakiet. Sporo kosztuje a najważniejszą jego częścią jest płyta pod silnikiem.

              Podniesienie zawieszenia..... czy cos zmieni te 2 cm przy poruszaniu się w jakimś bardzo delikatnym terenie ?

              Na pewno te zmiany odczuje się na dobrej drosze przy wyższych prędkościach... większe bujanie, trudniejsze opanowanie przy nagłych manewrach itp.

              Moim zdniem, jak już wybierasz sie gdzieś po za miasto (wyskok z kochanką :diabelski_usmiech lub na ryby).... wsadź solidną osłonę z płyty (można zrobić na zamówienie). Jak nawet nadziejesz sie nią na jakiś kamień to samochód na niej zawiśnie... a nic nie uszkodzisz.

              Sam mam taką wstawioną i już kilka razy sie na niej zawiesiłem.... na głupim wypadzie do lasu z psem.

              Komentarz

              • Garret
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1196
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez bezduszny
                Nie wiem po co zamawiać taki pakiet. Sporo kosztuje a najważniejszą jego częścią jest płyta pod silnikiem.

                Podniesienie zawieszenia..... czy cos zmieni te 2 cm przy poruszaniu się w jakimś bardzo delikatnym terenie ?
                Oj zmieni, zmieni;-)
                I nie chodzi tu tylko o delikatny teren;-) Ja poprzednio kilka razy przytarłem o podłużne wybrzuszenie w asfalcie od bujania się przy większej prędkosci :x , oraz przy ostrym hamowaniu :evil: Ponieważ mam nowe amory (bo nowe autko) i nie chcę ich teraz wymieniać na twardsze (zrobię to dopiero przy okazji normalnej wymiany wynikajacej ze zużycia) to przy okazji przeglądu tanim kosztem (ok. 230zł) podniosłem przód. Od tego czasu ani razu nie przytarłem. Uwierz - w większosci przypadków jazdy po asfalcie to pomaga, a i przy wyjazdach w plener jest lepiej;-) Auto zaliczyło też jeden wyjazd do Bukaresztu i naprawdę zwiększony prześwit się przydał;-)
                Co do prowadzenia się : cóż praw fizyki się nie oszuka- wyżej umiejscowiony środek cieżkości ma znaczenie, aczkolwiek seryjny zawias to taka łódka, że buda 2 cm wyżej nie pogarsza tego w jakiś zauważalny sposób :lol:
                Garret

                -----------
                Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                Komentarz

                • wojti
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 102

                  #9
                  pakiet na bezdroża który mnie zaproponowano po uszkodzeniu osłony obejmował tylko twardszą osłonę + 2 wsporniki do których owa osłona jest montowana. Koszt do o2 tych trzech elementów to ok. 850zł

                  Komentarz

                  • nico21
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 2640
                    • Volkswagen

                    #10
                    A ja mam takie ot pytanie:

                    Czy ktos kto posiada w/w płyte byłby wstanie narysowac i zwymiarowac te dwa uchwuty z przudu oraz jak jest mocowana a tyłu , przy belce ta płyta :?:
                    Moze nie bedzie trzeba wydawac tyle kasy tylko sobie samemu cos takiego zrobic - ostatnio cos mnie naszło zeby samemu robic jakies przerobki przy swojej czesce :twisted:
                    DACAR.team

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      bezduszny, Masz takie tulejki, bo ja mam w jednym aucie tulejki w drugim pakiet. Czy buja bardziej, nie ma prawa :!: Jedynie srodek ciezkosci auta podniosl sie o te 2cm.

                      wojti, Masz Octe 2, tam zupelnie inaczej wyglada ta plyta i jej mocowanie - juz to ogladalem :twisted:

                      Garret, Springi na bezdroza sa juz wyzsze o te 2cm. Jak zalozysz tulejki to masz jeszcze 2cm wyzej. Nexus przez pomylke ma zalozone te springi i auto stalo wyzej :idea: niz na ori sprezynie i tulejce :idea:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #12
                        Maicroft, juz nie ma :szeroki_usmiech

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          bezduszny, Masz takie tulejki, bo ja mam w jednym aucie tulejki w drugim pakiet. Czy buja bardziej, nie ma prawa Jedynie srodek ciezkosci auta podniosl sie o te 2cm.
                          Ja mam RS'a... a on sie różni od serii o 15mm (normalnie kosmos :twisted: ) obniżonym jeszcze zawieszeniem.

                          A osłona spełnia swoje zadanie. Oryginalna kosztowac miała coś około 850 pln i była prawde powiedziawszy jakaś lipnie wyglądająca.

                          Kupiłem na allegro taką osłonę za 90 PLN z tworzywa ABS. Na podstawie tego mechanik przygotował mi solidną osłonę i przytwierdził mi ją.

                          Kosztowało mnie to w sumie ze 350 PLN ale ta finalna jest solidna.

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            bezduszny, A no widzisz RS, teraz sprawdz jakie amortyzatory i sprezyny ma RS, a jakies seria 8) Zauwazysz, ze jedne sa ustawione na komfort, dlatego mozna na czyms takim szybko dobic, a Twoje zawieszenie na osiagi kosztem w pewnym sensie komfortu.

                            Np Octa II ma zupelnie inaczej rozwiazane mocowanie silnika i miska olejowa juz nie ryje po ziemi jak w Octavi I
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • PiotrB
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 120

                              #15
                              Ja zamontowałem sobie ten "pakiecik". Kosztowało mnie to w ASO 1400,- z montażem(płyta pod miskę - solidna stalowa , tuleje podnoszące całość o ok.2cm i elementy montażowe). Robiłem to w ASO bo samochód mam na gwarancji - nie wiem czy "inne" wykonanie nie spowodowałoi by utraty gwarancji. Dzisiaj właśnie przekonałem się że to była dobra inwestycja bo przywaliłem na wiejskiej dróżce w kamień (za zakrętem) i gdyby nie ta płyta to miska zrobiła by "papa"

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez nico21
                                A ja mam takie ot pytanie:

                                Czy ktos kto posiada w/w płyte byłby wstanie narysowac i zwymiarowac te dwa uchwuty z przudu oraz jak jest mocowana a tyłu , przy belce ta płyta :?:
                                Moze nie bedzie trzeba wydawac tyle kasy tylko sobie samemu cos takiego zrobic - ostatnio cos mnie naszło zeby samemu robic jakies przerobki przy swojej czesce :twisted:
                                howard7 - ma na to jakis fajny patent, chyba sam sobie cos takiego jest w stanie wyprodukowac, i to jest lekka plyta z jakiegos cholernie wytrzymalego tworzywa, howard7 odezwij sie bo nie pamietam szczegolow!
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  bezduszny, A no widzisz RS, teraz sprawdz jakie amortyzatory i sprezyny ma RS, a jakies seria 8) Zauwazysz, ze jedne sa ustawione na komfort, dlatego mozna na czyms takim szybko dobic, a Twoje zawieszenie na osiagi kosztem w pewnym sensie komfortu.

                                  Np Octa II ma zupelnie inaczej rozwiazane mocowanie silnika i miska olejowa juz nie ryje po ziemi jak w Octavi I
                                  Rzeczywiście - tour sport też ma tak obniżone zawieszenie jak RS i nie widzę problemów z dobijaniem - jest po prostu sztywno, tłumienie jest silne, ale brzuch jest nisko i na polnej drodze szoruje, już trochę porsułem ten plastik pod spodem. Osłona to konieczność

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    alfik, Dlatego wykorzystujac oryginalny zawias z RS mozesz zalozyc tulejki i bedziesz na wysokosci serii lub ciut wyzej, za to duzo sztywniej :twisted:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Można też się pokusić o amory ze zmiennymi nastawiami. Nie wiem jak się na nich jeździ.... ale myślę o takich.

                                      Komentarz

                                      • Elph
                                        Classic
                                        • 2005
                                        • 11

                                        #20
                                        Witam,

                                        Osobiście używam OI 4x4, która taki pakiet ma standardowo , i wydaje mi się, że prześwity są jeszcze większe niż te, o których mowa w paiecie na bezdroża. Ale muszę zaznaczyć, że podniesione zawieszenie nie chroni samochódu przez zaryciem spodem o wystające elementy drogi. Już kilkukrotnie zaczepiłem o studzienki, policjantów, itp. i chyba tylko dzięki osłonie pod silnikiem nie było uszkodzeń.

                                        Komentarz

                                        • Mis
                                          Classic
                                          • 2005
                                          • 25

                                          #21
                                          No i fajnie
                                          Czyli trzeba będzie zapodac sobie te tulejki.
                                          Ja co prawda rąbnąłem spodem tylko raz ( nie rozwalając michy), ale zimą jadąc po głębszym śniegu tylko czekałem aż porozwalam plastikowe seryjne osłony. Udało sie - nie rozwaliłem. Ale już mi się taka jazda znudziła.
                                          W tym roku już 2 razy gasiłem auto ( zbyt późno zauważyłem garby z asfaltu :twisted: ) ale - nie walnąłem
                                          Tak się tylko zastanawiam czy przy uderzeniu płytą w taki garb jadąc ok 100 km/h miska by ocalała ....
                                          Było - nie było - dzięki za odpowiedzi W przyszłym miesiącu montuje pakiet.
                                          Etykieta zastępcza. Podpis w trakcie renowacji

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Mis
                                            Tak się tylko zastanawiam czy przy uderzeniu płytą w taki garb jadąc ok 100 km/h miska by ocalała ....
                                            Pewnie... o ile płyta była by pancerna... :wink:

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              nie ocalalaby, ja przy 60km/h walnalem w kamien ktory mocniej wystawal (hamowalem i mi przod dobilo), miska poszla.

                                              Komentarz

                                              • djczas
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 9612

                                                #24
                                                łem jak nie rozwalić miski olejowej jak coś wystaje na drodze zasada jest dość prosta tuż przed preszkodą gwałtownie hamujemy i zaraz przyśpieszamy wtedy maxymalnie podnosi sie przód i tak jakbysmy przeskakiwali nad przeszkodą wypróbowane i sprawdzone ale nie zawsze sie da

                                                Komentarz

                                                • Masmo
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1145

                                                  #25
                                                  Re: "Pakiet na bezdroża"

                                                  Zamieszczone przez Mis
                                                  Witam !
                                                  Mam małe pytanie - czy auto wyposażone w ten pakiet różni się od serii tylko płytą pod silnikiem, czy może czymś jeszcze ? .....
                                                  A może ktoś wie, gdzie poza ASO można kupić sobie taką płytę ( kompletną) ?
                                                  Płyta, tulejki między sprężyne a łożysko w przednich McPersonach, teoretycznie inne sprężyny i amortyzatory.
                                                  Ja mam płytę zrobioną przez blacharza z duralu (mocna i w miarę lekka), tulejki z przodu (+2cm) z tyłu spręzyny z pakietu na bezdroża (+1,5 cm).
                                                  Efekt: nie odczuwam pogorszenia prowadzenia auta a dużo mniejszy stress na dziurach i w zimie jest! Polecam takie rozwiąznie.
                                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...