"Pakiet na bezdroża"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KetInSzu
    Ambiente
    • 2008
    • 106

    #26
    Pozwolę sobie odgrzać temat.

    Niedawno założyłem do mojej O1 dodatkowe tulejki podnoszące zawieszenie. Znaczy - dodatkowe ponad to, co miałem w serii 4x4.

    Auto stoi przekosmicznie ;D

    Zmiany w jeździe? A i owszem. Przy robieniu głupot na mokrym asfalcie na średnim poziomie agresywnej jazdy zrobiła się delikatnie bardziej podsterowna - trzeba albo delikatniej albo właśnie na pełnej kicie, aby szła jak trzeba. Przy bardzo gwałtownych manewrach przy 60kph (więcej na razie nie testowałem) trochę mocniej się buja, ale bez paniki, trzyma się drogi. Na kiepskiej drodze z garbem, w błocie, na krawężnikach - inne życie. Niby 2cm tulejek, a zmiana ogromna.

    Zmiana mocno negatywna, to dobijanie (właściwie odbijanie) do końca po zbyt szybkim przejechaniu progu zwalniającego. Walą tak, że boję się je popruć, o wypadających plombach nie wspomnę.

    Stąd pytanie - czy da się wstawić amorki o dłuższym skoku?

    W przypadku aut na mostach, nie ma problemów, się po prostu kupuje dłuższe amortyzatory. Tu są one elementem kolumny MacPhersona, więc ot-tak nie mogę wymienić na pierwsze dłuższe ze sklepu.

    Robienie na zamówienie raczej odpada - chyba nie ta liga cenowa.
    KetInSzu
    This is TRAKCJAAA!
    Było:
    Escort 1.8D '94 zielony
    Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
    Jest:
    Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

    Komentarz

    • Masmo
      L&K
      • 2005
      • 1145

      #27
      Zamieszczone przez KetInSzu
      .....
      Niedawno założyłem do mojej O1 dodatkowe tulejki podnoszące zawieszenie. Znaczy - dodatkowe ponad to, co miałem w serii 4x4.
      Gdzie te tulejki włożyłeś? Bo tulejki zestawu na złe drogi do przodu montuje się między łożysko i kielich górny sprężyny czyli przedłużeniu ulega też jakby amortyzator!
      Nie powinno być dobijania jakie opisujesz !
      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

      Komentarz

      • KetInSzu
        Ambiente
        • 2008
        • 106

        #28
        osobiście nie wkładałem, bracki robił ;D

        Ale wydaje mi się, że tulejki wchodzą na trzpień będący przedłużeniem tłoka amortyzatora, więc montując tulejki między sprężynę a budę (łożysko) musisz ten amorek lekko wyciągnąć. Znaczy, że mając 4cm tulejek mam na dzień dobry o 4cm wyciągnięty tłok amorka względem standardu, przez co o te 4cm zmniejsza mi się skok na odbicie.

        Dobrze myślę? Tłok aktualnie nigdy nie dojdzie do dołu amorka, zawsze zatrzyma się co najmniej 4cm nad dnem.
        KetInSzu
        This is TRAKCJAAA!
        Było:
        Escort 1.8D '94 zielony
        Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
        Jest:
        Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

        Komentarz

        • elfik
          Classic
          • 2006
          • 10

          #29
          Mam też dołożone tulejki do tych które były w pakiecie "na bezdroża" już chyba od 6-ciu lat. Przyglądałem się dokładnie jak to robili mechanicy pierwszy raz a dwa tygodnie temu rozbierałem kolumny zawieszenia sam ale o powodzie wspomnę póżniej. Z mego doświadczenia mogę przekazać następujące uwagi i spostrzeżenia co do zachowania się tak przerobionego zawieszenia. I tak, zawieszenie jest bardziej sprężyste od "normalnego" gdyż założenie dodatkowej tulejki spowodowało większe wstępne ściśnięcie sprężyn, ale to spowodowało jednocześnie usztywnienie zawieszenia skutkujące tym, że samochód mimo podniesienia nie przechyla się bardziej na boki. Zjawisko "dobijania" dlatego jest spotykane częściej, gdyż poprzez dołożenie dodatkowej tulejki skrócił się czynny skok amortyzatora i gumowy zderzak ma teoretycznie o 2 cm krótszą drogę do dolnego punktu podparcia. Natomiast bardziej gwałtowne i nieprzyjemne odbicia amortyzatora np. przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające albo przy zjeżdżaniu z krawężnika moim zdaniem są spowodowane wspomnianym wyżej większym ściśnięciem sprężyn i niedostosowanej do tego charakterystyki amortyzatora. /jego charakterystyka jest dopasowana do tylko jednej tulejki/ Poza tym żeby wyrównać podniesienie samochodu z tyłu dołożyłem nad tylne sprężyny podkładki ze zbrojonej gumy /z taśmociągu/ o grubości 1,5 cm ale to spowodowało zmianę kata ustawienia kół i związane z tym minimalnie większe zużycie bieżnika opon od zewnętrznej strony. /musiałem przełożyć opony na felgach/ Wracając do przyczyny mojego rozbierania kolumn zawieszenia to spowodowane zostało tym, że założenie tlejek /nawet jednej/ powoduje, że pomiędzy miseczką sprężyny a łożyskiem powstaje wolna przestrzeń odsłaniająca łożysko które normalnie jest osłonięte tą miseczką przylegającą do gumowego górnego mocowania kolumny i podczas mycia myjka ciśnieniową mocno zabłoconego nadkola "wbiłem" to błoto w odsłonięte łożyska które w kilka dni spowodowało i przytarcie. To tyle moich uwag do tego tematu.

          Komentarz

          • zepter00
            RS
            • 2008
            • 2304

            #30
            Panowie nie wiem jak wy założyliście te tulejki ale prawidłowy montaż widać tutaj http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/69
            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

            Komentarz

            • elfik
              Classic
              • 2006
              • 10

              #31
              Do całości obrazu brakuje tylko zderzaka progresywnego i osłony "harmonijkowej" i wtedy byłby komplet.

              Komentarz

              • samtech84
                Elegance
                • 2008
                • 988
                • Octavia I (1U2)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #32
                Mi się wydaje, że lepiej wrzucić tulejki pod poduszki silnika niż te pod poduszki amorków, charakterystyka zawieszenia taka sama, a silnik 20mm wyżej siedzi.

                Komentarz

                • zepter00
                  RS
                  • 2008
                  • 2304

                  #33
                  Z charakterystyką zawieszenia po założeniu tulejek nic się nie dzieje ani nie zmienia.
                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                  Komentarz

                  Pracuję...