Astra III w gazie... czy ktos z Was takowa jezdzi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Paffcio
    Ambiente
    • 2007
    • 231

    Astra III w gazie... czy ktos z Was takowa jezdzi?

    Zamieszczone przez b707
    Samiec, napisz dokładnie do czego to ma być aparat. Bo jak na razie to wydaje mi się że chcesz mieć aparat do zwykłego pstrykania który nie wymaga od użytkownika dużego zaangażowania poza włączeniem i odpaleniem tybu P. Jakość JPEGów z puszki to kiepski wskaźnik "jakości zdjęć".

    Dla mnie największa wadą Nikona jest polski serwis, nie wiem czy coś się zmieniło. Ale osobiście nie chce już tego sprawdzać.
    Zresztą podejście firmy do użytkowników i ganów systemu też jest IMHO godne pożałowania... no ale podobnie jest z Ferrari:-P
    pzdr
    A więc tak, aparat ma służyć do nauki fotografii, dodatkowo do robienia wszelakich zdjęć (wszelkie spotkania rodzinne typu wesela, śluby, chrzciny, urodziny itd, wyjazdy na wakacje morze, góry, mazury, zdjęcia różnego typu przedmiotów, samochody, motory , budynki, ogólnie wszystko co będzie warte fotografowania).
    Na start chcę praktykować z obiektywem kitowym, dopóki się nie wciągnę i nie odłożę na lepsze szkło.
    Dodatkowo w różnych sytuacjach zdjęcia będą szły także z ustawień na auto np. kiedy będzie cykała fotki moja połówka.

    Dzięki za rozwianie różnicy jakości jpg z jakością fotek, bo tak wnioskowałem że jest to to samo. ops:

    Więc coraz bardziej skłaniam się ku PENTAXowi.

    Może ktoś coś wie czy Pentax planuje odświeżyć w niedługim czasie model k-r, bo bym się mógł wstrzymać z zakupem.
  • piotrek_os
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8160
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Astra III w gazie... czy ktos z Was takowa jezdzi?

    Pytanko jak w temacie. Jak sie astra III zachowuje w gazie....ile pali, jaka instalacja itd. Chdzi mi o auto z rocznika np 2005-2006
    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      uwaga bo tam jeden z silników się do gazu kompletnie nie nadaje, kumpel i koleżanka już to przerabiali, 80-100kkm i silnik idzie na śmietnik :idea:
      niestety nie podam Ci teraz symbolu, ale jest to jeden z silników 1,6.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8160
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez szkoda
        uwaga bo tam jeden z silników się do gazu kompletnie nie nadaje, kumpel i koleżanka już to przerabiali, 80-100kkm i silnik idzie na śmietnik :idea:
        niestety nie podam Ci teraz symbolu, ale jest to jeden z silników 1,6.
        ooo dobrze, ze spytałem. Tylko teraz ciekawe który ten silniczek.....
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez piotrek_os
          Zamieszczone przez szkoda
          uwaga bo tam jeden z silników się do gazu kompletnie nie nadaje, kumpel i koleżanka już to przerabiali, 80-100kkm i silnik idzie na śmietnik :idea:
          niestety nie podam Ci teraz symbolu, ale jest to jeden z silników 1,6.
          ooo dobrze, ze spytałem. Tylko teraz ciekawe który ten silniczek.....
          jutro postaram Ci się podać bo dwie znajome mi osoby się na to nacięły, oba auta IGŁY sprowadzone z Niemiec z przebiegiem około 80kkm jeden rozleciał się od razu a drugi jeszcze trochę pojeździł, instalacje były podobno "fabryczne" co ciekawe, ale widać, też że kiedy zaczynają się kłopoty własnie w okolicach tego przebiegu to ludzie picują i się pozbywają :?

          [ Dodano: Czw 21 Lip, 11 00:08 ]
          zresztą potwierdzał mi to huwe nasz LPG guru i jak widać miał rację, niestety dowiedziałem się tego już po fakcie, uderz do niego.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8160
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            szkoda, dzieki
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              silnik to Z16XEP
              1,6
              105KM
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez piotrek_os
                Zamieszczone przez szkoda
                uwaga bo tam jeden z silników się do gazu kompletnie nie nadaje, kumpel i koleżanka już to przerabiali, 80-100kkm i silnik idzie na śmietnik :idea:
                niestety nie podam Ci teraz symbolu, ale jest to jeden z silników 1,6.
                ooo dobrze, ze spytałem. Tylko teraz ciekawe który ten silniczek.....
                Być może chodzi o Z16XEP. Nie posiada on hydraulicznej regulacji zaworów, tylko za pomocą szklanek. Tak więc albo inny silniczek, albo ten, z odpowiednim montażem i co jakiś czas (przebieg) na regulację zaworów, bo w przeciwnym razie będzie się działo, co wspomniał szkoda. Z tym, że głowice w tych silnikach leciały również podobno i bez instalacji LPG. Na kilku forach Oplowych kiedyś tam można było poczytać.
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez Northeusz
                  Zamieszczone przez piotrek_os
                  Zamieszczone przez szkoda
                  uwaga bo tam jeden z silników się do gazu kompletnie nie nadaje, kumpel i koleżanka już to przerabiali, 80-100kkm i silnik idzie na śmietnik :idea:
                  niestety nie podam Ci teraz symbolu, ale jest to jeden z silników 1,6.
                  ooo dobrze, ze spytałem. Tylko teraz ciekawe który ten silniczek.....
                  Być może chodzi o Z16XEP. Nie posiada on hydraulicznej regulacji zaworów, tylko za pomocą szklanek. Tak więc albo inny silniczek, albo ten, z odpowiednim montażem i co jakiś czas (przebieg) na regulację zaworów, bo w przeciwnym razie będzie się działo, co wspomniał szkoda. Z tym, że głowice w tych silnikach leciały również podobno i bez instalacji LPG. Na kilku forach Oplowych kiedyś tam można było poczytać.
                  no więc też czytałem różne rzeczy na ten temat swego czasu, ale jak mi się sypią 2 znajome samochody, akurat z LPG, to już nie mam więcej pytań, a jak leci i bez LPG to tym bardziej...
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8160
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Northeusz
                    Zamieszczone przez piotrek_os
                    Zamieszczone przez szkoda
                    uwaga bo tam jeden z silników się do gazu kompletnie nie nadaje, kumpel i koleżanka już to przerabiali, 80-100kkm i silnik idzie na śmietnik :idea:
                    niestety nie podam Ci teraz symbolu, ale jest to jeden z silników 1,6.
                    ooo dobrze, ze spytałem. Tylko teraz ciekawe który ten silniczek.....
                    Być może chodzi o Z16XEP. Nie posiada on hydraulicznej regulacji zaworów, tylko za pomocą szklanek. Tak więc albo inny silniczek, albo ten, z odpowiednim montażem i co jakiś czas (przebieg) na regulację zaworów, bo w przeciwnym razie będzie się działo, co wspomniał szkoda. Z tym, że głowice w tych silnikach leciały również podobno i bez instalacji LPG. Na kilku forach Oplowych kiedyś tam można było poczytać.
                    Szkoda tez podał ten silnik Z16xEP
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      "1.6 16v (Z16XEP) w astrze III nie specjalnie nadaje siÄ™ do gazu, chociaÅźby ze wzglÄ™du na brak hydraulicznych kompensatorÃłw luzu zaworowego (regulacja na pÅ‚ytkach),
                      IMO z Astry H jedyny w miarę sensowny silnik pod LPG to był 1.8 (Z18XE)- 125KM"
                      to znalazłem na jakiejść stronie gdzie dyskutowali o lpg w autach o pojemności 1.6. Więc chyba macie racje :wink:

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez Northeusz
                        albo ten, z odpowiednim montażem i co jakiś czas (przebieg) na regulację zaworów
                        Piotrek mówi raczej o samochodzie używanym, więc można przypuszczać, że tam będzie już wszystko odpowiednio zarżnięte
                        tak jak w tych "moich"...
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2009
                          • 10917
                          • Fiat

                          #13
                          chociaż o 1.6 Z16XER (115 km) też się różnie wypowiadają, może nie aż tak źle jak o XEP,ale parę opinii niepochlebnych też jest na temat lpg w nich.
                          Więc może faktycznie najlepiej od razu uderzyć w 1.8, jak myślisz o lpg

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez sew1981
                            chociaż o 1.6 Z16XER (115 km) też się różnie wypowiadają, może nie aż tak źle jak o XEP,ale parę opinii niepochlebnych też jest na temat lpg w nich.
                            Więc może faktycznie najlepiej od razu uderzyć w 1.8, jak myślisz o lpg
                            można poczytać, że w ogóle twinporty niezbyt dobrze nadają się do LPG, ale tego to już nie wiem, a wiadomo jak jest z wiarygodnością internetowych informacji

                            w każdym razie warto wiedzieć, bo stereotypowo oplowskie 1,6 są "stworzone" do współpracy z LPG, ale niestety w rzeczywistości w nowszych autach już nie jest tak prosto.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              Zamieszczone przez sew1981
                              chociaż o 1.6 Z16XER (115 km) też się różnie wypowiadają, może nie aż tak źle jak o XEP,ale parę opinii niepochlebnych też jest na temat lpg w nich.
                              Więc może faktycznie najlepiej od razu uderzyć w 1.8, jak myślisz o lpg
                              można poczytać, że w ogóle twinporty niezbyt dobrze nadają się do LPG, ale tego to już nie wiem, a wiadomo jak jest z wiarygodnością internetowych informacji

                              w każdym razie warto wiedzieć, bo stereotypowo oplowskie 1,6 są "stworzone" do współpracy z LPG, ale niestety w rzeczywistości w nowszych autach już nie jest tak prosto.
                              Z Twinportami to różnie bywa rzeczywiście. A te 1.6 "stworzone" to jedyny jaki mi przychodzi do głowy to X16SZR i później X16SE (1.6, 8V, 75KM i 85KM). On na LPG sprawuje się bardzo dobrze. Tyle, że montowany był w Astrach F i G, a w H już nie występował. Nie najgorzej sprawowały się też 16V 101-konne (X16XEL i Z16XE).
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez Northeusz
                                1.6, 8V, 75KM i 85KM
                                tych 1,6 tam był cały wachlarz wersji
                                ja miałem w F akurat 71KM 8v - też jeden z silników "do gazu", kupił to mój kumpel, wsadził gaz i nawet nie odrobił ceny instalacji, monataż był tak wykonany, że nie dało się na gazie jeździć w ogóle a i na benzynie pozostawiało to wieeeeeele do zyczenia, no ale to oczywiście już nie wina silnika tylko gazownika :?
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  Zamieszczone przez Northeusz
                                  1.6, 8V, 75KM i 85KM
                                  tych 1,6 tam był cały wachlarz wersji
                                  ja miałem w F akurat 71KM 8v - też jeden z silników "do gazu", kupił to mój kumpel, wsadził gaz i nawet nie odrobił ceny instalacji, monataż był tak wykonany, że nie dało się na gazie jeździć w ogóle a i na benzynie pozostawiało to wieeeeeele do zyczenia, no ale to oczywiście już nie wina silnika tylko gazownika :?
                                  Ja akurat miałem Astre F X16SZR (8v, 75KM) na LPG 1-generacji . Regulacja śrubką z pomocą analizatora w czasach, kiedy o sekwencjach nie było jeszcze nawet w dziale S-F . Jeździła zacnie i z tego co wiem jeździ nadal.
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Northeusz
                                    Jeździła zacnie i z tego co wiem jeździ nadal.
                                    ja też byłem MEGA zadowolony z tego samochodu, ale po wsadzeniu gazu - masakra o dziwo.
                                    wczesniej miałem też F ale 1,4 82KM (jedna i druga rocznik 94) i zadowolenie to samo, ogólnie nie podzielam powszechnej opinii o Oplu, prawdopodobnie jak zwykle pochodzi ona od osób, które nigdy takiego samochodu nie miały :lol:
                                    albo może potem te "polskie" astry nie były już takie fajne, generalnie chyba nigdy mi się w tych samochodach NIC nie zepsuło, mimo, że były starymi używkami, nie było też żadnej rdzy, teraz tylko pomarzyć o takiej bezawaryjności i długowieczności :lol: , sorry za OT ops:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      RS
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2009
                                      • 10917
                                      • Fiat

                                      #19
                                      szkoda, jestem tego samego zdania. Pewne modele Opla były bardzo udane. Astry "F" np, ja to samo mogę powiedzieć o Corsie "B". Nigdy żadnej poważnej usterki nie miałem - auto ma 14 lat już, jakieś takie małe pierdółki najwyżej,ale generalnie jestem zaszokowany bezawaryjnością. To chyba najlepsze modele Opla pod tym względem te Astry i Corsy. Bo np o nowszych oplach tego powiedzieć nie można. Choć gorsze pod względem awaryjność były też Omegi zarówno A jak i B. Myślę że opel ma renomę w używkach, ale tylko w klasie małych i kompaktowych aut. Im wyżej tym gorzej.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...