[O2] Zamiana 1.9TDI na 1.6CR - warto ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dzanas
    Drive
    • 2008
    • 45

    [O2] Zamiana 1.9TDI na 1.6CR - warto ?

    Zamieszczone przez piotrek_os
    Dolar spada cena paliw nie....- póżniej dolar w góre....ceny paliw tez
    A sprawdziłeś ile ostatnio baryłka kosztuje?
    Koniec stycznia/początek lutego 110$. Od tamtej pory stopniowo w górę. Teraz ponad 120$. Umacniająca się złotówka niestety tego nie kompensuje :|
    Na Orlenie w hurcie ostatnio drożeje więc tego samego można się spodziewać w detalu na stacjach niebawem
    => NO BASS NO FUN <=
  • elektor
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 135

    #2
    [O2] Zamiana 1.9TDI na 1.6CR - warto ?

    Czy ktoś ma porówanie tych dwóch silników w codziennej jezdzie ?
    Posiadam O2 1.9 TDI 2007r. przebieg 60tyś i pojawia się możliwość (fanaberia ? ) okazyjnego zakupu O2FL 1.6CR z 2011 roku. (zaufana osoba - auto pewne) ..
    I tutaj pojawia się pytanie.
    Czy warto ? Chodzi mi tylko o porówanie tych dwóch silników...
    Prosze opiniować..

    Komentarz

    • ostry82
      Drive
      • 2011
      • 73

      #3
      tu jest wszystko opisane:
      Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl

      chcesz miec problemy?
      Pewnie sprzedaje bo ma dosc Filtra Czastek Stalych - zbedny,kosztowny bajer!
      1.9TDI stary i sprawdzony silnik ktorym zrobisz duzo wiecej km niz takim 1.6.
      Moze 1.9 glosniejszy - to jego minus, ale reszta.....na plus.
      _______________________

      była Octavia II 2007 1.9 TDI BXE Elegance

      jest Octavia II FL 2011 1.9 TDI BXE Elegance+Dynamic Silver

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        Zamieszczone przez ostry82
        tu jest wszystko opisane:
        Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl

        chcesz miec problemy?
        Pewnie sprzedaje bo ma dosc Filtra Czastek Stalych - zbedny,kosztowny bajer!
        1.9TDI stary i sprawdzony silnik ktorym zrobisz duzo wiecej km niz takim 1.6.
        Moze 1.9 glosniejszy - to jego minus, ale reszta.....na plus.

        Za kilka groszy mozna sie bezproblemowo pozbyć tego badziewia :wink:
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #5
          elektor, jedyny "problem" to kwestia wywalenia dpfa i ten silnik jeszcze nie został opracowany pod chipowanie przez tunerów.
          Ale niewątpliwe plusy to: nowsze auto, i silnik na pewno kulturalnej pracuje niż pompowtrysk.
          ostry82, skąd wiesz , że 1.6 się rozsypie? mało kto przekroczył tym 100 tysięcy km, więc poprostu nie wiadomo jeszcze.
          Przewaga 1.9 jest tylko taka, że jest sprawdzony od lat.

          Komentarz

          • elektor
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2007
            • 135

            #6
            Zamieszczone przez sew1981
            elektor, jedyny "problem" to kwestia wywalenia dpfa i ten silnik jeszcze nie został opracowany pod chipowanie przez tunerów.
            Ale niewątpliwe plusy to: nowsze auto, i silnik na pewno kulturalnej pracuje niż pompowtrysk.
            ostry82, skąd wiesz , że 1.6 się rozsypie? mało kto przekroczył tym 100 tysięcy km, więc poprostu nie wiadomo jeszcze.
            Przewaga 1.9 jest tylko taka, że jest sprawdzony od lat.
            DPF... Sledze wątki ale może mi coś umknęło...
            Czy rzeczywiście w codziennej jezdzie pół/pół miasto trasa to taki problem w tych nowych konstrukcjach? Jakoś nie ma zasypu postów tego typu na forum ....
            Sam nie wiem

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              Duzo pisze sie złego na temat dpf ale wystarczy trochę dać mu w palnik i nie powinno byc problemów, no ale jak sie jezdzi w przedziale obrotów 1200-2000 to sie nie ma co dziwić ze silniki sie sypią a pózniej jakie to te diesle sa chu..we :roll:
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                jeżeli cena jest faktycznie bardzo atrakcyjna to się nie zastanawiaj.
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • cartel1
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 249

                  #9
                  Jak na diesla z DPFem za dużo kilometrów nie robisz. Na Twoim miejscu brałbym 1.6 jeżeli cena jest okazyjna, tylko trzeba nauczyć się jeździć autem z filterkiem.
                  [center:a5df0a9dad]

                  [/center:a5df0a9dad]

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    #10
                    ja jezdze praktycznie tylko miasto. raz na 2-3 miechy robie trase krajowa 1dynka , a1 i a4 lodz - krakow.
                    nie mialem jeszcze problemu z filtrem.
                    w miescie jezdze eko.

                    pali mi od 5,5-6,5
                    w trasie pali mi tak samo

                    Komentarz

                    • Klauzero
                      Rider
                      • 2008
                      • 575

                      #11
                      Znajomy ma ten sam silnik w polo, zdecydowaną większość czasu spędza w łódzkich korkach, czasem tylko w trasie to auto lata i póki co nawet nie zdaje sobie sprawy z potencjalnych problemów z DPFem, ale auto ma niespełna rok i niewielki przebieg. Co będzie później trudno wyrokować, ale póki co pozostałbym przy sprawdzonych rozwiązaniach, choć nowsze zawsze auto kusi... auto po lifcie z ESP w standardzie, jeśli do tego przebieg jest niewielki (pewnie jest, skoro to 2011) ewentualne bolączki z silnikiem mogą dotyczyć już następnego właściciela, pytanie tylko czy to faktycznie okazja, czy też ktoś ma z jakiś powodów tego auta dość.
                      Mądry Polak po ©kodzie...

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        #12
                        tez jezdze tylko po lodzi i problemow jak narazie z dpf nie mam . przebieg 10,5k

                        Komentarz

                        Pracuję...