hehe szkoda, specjalnie dla Ciebie ale może innym też się przyda :-) moja pierwsza instrukcja na forum :szeroki_usmiech, co prawda do O1 ale myślę że w tym zakresie technologia dużo się nie zmieniła :-)
kurde, no o to chodzilo :!:
jestem wzruszony, naprawde, i sam bym nigdy na to nie wpadl ops: :diabelski_usmiech
dzieeeeeki :!:
Witam.Proszę o pomoc.Mam 2 letnią octavię 19 TDI (110kM) w pierwszym roku użytkowania jadąc rozgrzaną lub jeszcze zimną co jakiś czas przy 3tyś obrotów traci moc robi się muł normalnie nie chce jechać, pojechałem do serwisu 1raz!! stwierdzili,że to przepływomierz-wymienili,za jakiś czas zrobiło się to samo znów do serwisu powiedzieli Ze na komputerze nic nie stwierdzili byłem potem jezcze z 2razy stwierdzili turbina do wymiany.Wymienili w grudniu 2005 roku i teraz dwa tygodnie temu znów robi się to samo raz się pojawia raz znika byłem w serwisie jak zwykle komputer nic nie stwierdził JUŻ NIE MAM SIŁY.POMOCY
Uprzedzając dalsze drążenie:
"10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć. "
bartolini1978, to może ładujesz za szybko nie czekając na rozgrzanie oleju i nie ma smarowania, a potem nie dajesz ostygnąć turbince jak już się zatrzymasz? :twisted:
Szacunek dla turbo to podstawa. Najlepiej skwitowała to moja żona jak ostatnio zacząłem gadać o zamontowaniu większego turbo: "Tyle się srasz z tą turbiną i chcesz ją teraz zmieniać!?" :lol:
masz rację BioBogon, ja miałem podobne objawy do autora postu po zakupie mojej skody w listopadzie uR. już miałem dzwonić do sprzedawcy i go zj,,,,ć, później szukałem warsztatu co mi to sprawdzi (prawie umówiłem się z Panem Markiem z MT, przepraszam za kłopot), w końcu pojechałem kilka razy do końca obrotów i jej przeszło. Teraz uprawiam PSJ przej cały miesiąc, ale jak dostanę się na gierkówkę to nie odpuszczem i dla zdrowia silnika cisnę, aż się zastanawiam czy moja octa nie ma jakiegoś chipa. A propos gdzie to mogę sprawdzić, kupiłem auto w Nadarzynie pod Warszawą, wieć chipa robił raczej MT Yanki???
:roll: :roll:
BioBogon, niewiem cz czytałes moje wczesniejsze posty.
Wymieniam olej co 7,5 tys km , zawsze po odpaleniu silnika czekam jak sie nagrzeje ,po jezdzie chłodze. Wiec sie wqurwiłem jak po 70tkm powieszieli ze kierownica kaput
Witam.Byłem dzisiaj w serwisie sprawdzali i stwierdzili że coś w turbinie nie zamyka się spowrotem do końca(przepraszam za opis ale nie jestem mechanikiem)i turbina będzie wymieniona na nową.Myślę sobie że za pierwszym razem to mi nie wymienili na nową lecz wstawili jakąś zregenerowaną czy coś w tym stylu.CO PANOWIE POWIEDZĄ?
PSJ i tyle. Nie ma prawa turbina siadac tak szybko. Nie zamykaja sie kierownice spalin w turbo, dlatego nie laduje jak trzeba. To moja opinia na ten temat.
Poprostu, diesel ze zmienna geometria lopatek nie lubi byc zamulany i tyle. Trzeba co jakis czas przegonic auto
Czy ta turbine w ramach gwarancji maja Ci wymieniac, czy masz placic, bo cena w ASO jak znam zycie ugina.
W samych turbinach nowych a tych regenerowanych roznicy nie ma. Bo obie sa skladane na nowych czesciach, tylko w regenerowanych zostaje korpus.
jescze na gwarancji ale po tych jaja różne myśli chodzą mi po głowie że tak szybko
[ Dodano: Wto 25 Lip, 06 22:03 ]
a mam jeszcze pytanko jak to jest z tym zwiększaniem mocy niby nie trzeba zmieniać chipa aby zwiększyć moc tylko coś zmienić w komputerze auta
No zalezy ktory masz rocznik i jaki silnik (oznaczenie). Ale w tych po 2002 roku nic nie trzeba juz grzebac mechanicznie. Wszystko robi sie po kabelku Nie zmienia sie kosci na inna, tylko ja przeprogramowuje - tak lopatologicznie
ja mam 2004rok 19tdi 110kM tylko nie wiem co to jest tak jak u ciebie AHF i gdzie to szukać
Albo w dowodzie rejestracyjnym bedzie numer silnika, albo pod tylna wykladzina jest taka naklejka. Na obudowie rozrzadu tez czasem pisze, ale jak to rocznik 2004 to pewnie ASV
Zamieszczone przez rob_fire
troche daleko mam do ciebie bo może bym się skusił no i jakie koszta
Nie, nie ja programow nie robie, ja tylko udzielilem informacji :diabelski_usmiech
Co do wykonujacych programy, to poszukaj na forum - naprawde duzo informacji, nawet blisko JG
Witam.Byłem dzisiaj w serwisie sprawdzali i stwierdzili że coś w turbinie nie zamyka się spowrotem do końca(przepraszam za opis ale nie jestem mechanikiem)i turbina będzie wymieniona na nową.Myślę sobie że za pierwszym razem to mi nie wymienili na nową lecz wstawili jakąś zregenerowaną czy coś w tym stylu.CO PANOWIE POWIEDZĄ?
Może to grucha od turbiny. Podobno nie sprzedają w ASO bez turbiny. Kolega kabanach miał problem z skorodowaną i zapieczoną gruchą turbiny. Problem może też być z tymi zaworkami i rurkami podciśnienia sterującymi gruchą...
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Witam.Byłem dzisiaj w serwisie sprawdzali i stwierdzili że coś w turbinie nie zamyka się spowrotem do końca(przepraszam za opis ale nie jestem mechanikiem)i turbina będzie wymieniona na nową.Myślę sobie że za pierwszym razem to mi nie wymienili na nową lecz wstawili jakąś zregenerowaną czy coś w tym stylu.CO PANOWIE POWIEDZĄ?
Zapwne chodziło im o to, ze trzpień sterujący kierownicami nie pracuje w pełnym zakresie jak nalezy. Gdyby nie fakt, ze autko masz na gwarancji, z doświadczenia wiem , ze z problemami turbo - ASO omijać szerokim łukiem :evil: Któryś z kolegów opisywał przypadek jak ASO w AGR-e zdiagnozowało zapieczone kierownice :diabelski_usmiech
BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
CR-V 2,2 i-ctdi
Perfectservice by Dobrygrześwawa
Komentarz