Silniki diesla 1,9TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maniacz
    Drive
    • 2007
    • 62

    Silniki diesla 1,9TDI

    Dzis kuplem GY UG7 (195/65/15) u normalnego oponiarza :P , kurcze tyle lat jezdze obok niego i jak byk tam pisze autoryzacja GoodYear a w poniedzialem w koncu to zauwazylem :shock: . Oponki z zalozeniem 270zl/szt :diabelski_usmiech

    przypomnial mi sie dowcip:

    co maja wspolnego 365 prezerwatyw i opony GoodYear?




    dobry rok :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
    Wszystkie błędy ortograficzne, gramatyczne, składniowe i inne są popełnione celowo i podlegają prawu autorskiemu.
  • djpi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 429

    #2
    Silniki diesla 1,9TDI

    Cześć :!:
    Mam taki temat:
    Wśród silników diesla w Octavii mamy takie dwa silniki:
    1.9TDI 90KM oraz
    1.9TDI 110KM.
    Producnt podaje, że spalanie w obu typach jest jednakowe - to prawda?
    Jak oba silniki radzą sobie z autem - czy wersja 90KM nie jest dla Octavii za słaba?
    Wreszcie w jaki sposob obie wersje silnika (przy jednakowej pojemnosci i spalaniu) generuja inną moc? Czy silnik 110KM jest tak zaawansowany w stosunku do 90KM i przez to lepszy :?:
    President Johnny II ASC + President Florida
    _,.-*'`'*-.,_Dark side on the Octavia_,.-*'`'*-.,_

    Komentarz

    • meridomaniak
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2005
      • 875
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      cześć,
      silniki mają taką samą pojemność ale różnią się osprzętem (wtryski, turbo i program) dlatego różne moce. 90 KM dla Octavii nie jest za słabe ale dla użytkowników raczej tak.

      niech inni więcej wiedzący wypowiedzą się w tym temacie
      był Golf | jest Octavia

      Komentarz


      • #4
        Oczywiście, że 110KM... a spalanie ?

        ..... Korektor spalania masz pod prawą nogą :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • Pulse
          Rider
          • 2006
          • 461

          #5
          djpi, jak mozesz to bierz 110KM ja jak kupowalem to obojetnie mi bylo czy 90 czy 110 ostatecznie padlo na 110 ale teraz nie zaluje i dobrze ze trafilem 110 a nie 90. Jak wezmiesz 90km to malym kosztem bedziesz sobie i tak minimum te 110KM zrobic na przyklad chipem lub wymiana wtryskow.
          Co do spalania to mi moja 110KM pali jak narazie 5.4l (trasa/miasto 70/30) w trasie trzymam kolo 130km/h przy wyprzedzaniu wiecej wiec o spalanie sie nie martw (rekord na trasie 90km spalanie wg kompa 3.6l predkosc 70-90km/h) :-)
          :: O1 AXR Kombi

          Komentarz

          • huwe
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 976

            #6
            no cóż - ja też podpowiem - 110 KM. sam mam 90 i powiem tak : przy jeździe miejskiej ( zrównoważonej :lol: ) nie czuć braku, natomiast w trasie czasami przydałoby się ciut, ciut więcej i koników i momentu- głównie przy zabieraniu się za wyprzedzanie. A spalanie- chyba takie samo, a głównie zalezy od stylu jazdy.
            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

            Komentarz

            • Dziurus
              Classic
              • 2005
              • 20

              #7
              Re: Silniki diesla 1,9TDI

              Zamieszczone przez djpi
              Wreszcie w jaki sposob obie wersje silnika (przy jednakowej pojemnosci i spalaniu) generuja inną moc? Czy silnik 110KM jest tak zaawansowany w stosunku do 90KM i przez to lepszy :?:

              Spalanie nie jest takie same, wg. danych producenta roznice sa na poziomie 0.2 l /100km na korzysc 110 KM. Wersja 90 KM ma turbine ze stala geometria lopatek, natomiast 110 KM oprocz innego programu, wtryskow, to przede wszystkim ma turbine ze zmienna geometria lopatek.

              Natomiast co do pytania czy 90 KM wystarcza ? wydaje mi sie ze tak, ale na spokojne, autostradowe trasy, + ~20-25 KM wiecej i troszeczke momentu robi roznice przy wyprzedzaniu na drogach "krajowych". Oczywiscie mowie o wartosciach seryjnych.

              pozdr.
              Octavia TDI - seria

              Komentarz

              • Purchawa
                Admin
                S_OCP Member
                • 2004
                • 8007

                #8
                Zamieszczone przez Dziurus
                Wersja 90 KM ma turbine ze stala geometria lopatek, natomiast 110 KM oprocz innego programu, wtryskow, to przede wszystkim ma turbine ze zmienna geometria lopatek.
                Blad :!:
                90KM AGR ma turbine na bypasie.
                90KM ALH ma turbine VNT, identyczna jak 110KM ASV/AHF.

                O roznicach poszczegolnych silnikow i ich osprzetu pisalem nie raz i nie dwa.
                Jest tego na forum sporo wiec odsylam do szukajki. :idea:
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz

                • pyza99
                  Rider
                  • 2005
                  • 467

                  #9
                  Zamieszczone przez Purchawa
                  Blad
                  90KM AGR ma turbine na bypasie.
                  90KM ALH ma turbine VNT, identyczna jak 110KM ASV/AHF.
                  w morde :shock: a dzisiaj kuciłem sie z kolega ze niemozliwe zeby miał w cordobie 90ps turbine zezmienna geometria łopatek..bo tak mu powiedzieli w warsztacie... wiec sie myłiłem... :?A czemu moce te same skoro turbina mocniejsza?? sory za OT
                  były:
                  L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
                  Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
                  jest:
                  Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

                  Komentarz

                  • BioBogon
                    Elegance
                    • 2005
                    • 921

                    #10
                    90KM ma z tyłu bębny, a 110KM ma tarcze to może też być argument na plus dla 110KM.
                    Leon FR 2.0TDI 170KM

                    Komentarz

                    • Masmo
                      L&K
                      • 2005
                      • 1145

                      #11
                      Zamieszczone przez huwe
                      .....: przy jeździe miejskiej ( zrównoważonej :lol: ) nie czuć braku, natomiast w trasie czasami przydałoby się ciut, ciut więcej i koników i momentu- głównie przy zabieraniu się za wyprzedzanie. A spalanie- chyba takie samo, a głównie zalezy od stylu jazdy.
                      Kolega ma rację:
                      Mam AHF-a (110) a ojciec ma AGR-a (90). W mieście różnica jest niewielka i spokojnie można jeżdzić 90-ką jeśli nie chesz się ścigać na światłach. Natomiast jeśli jeździsz w trasy i wyprzedzasz to każdy dodatkowy koń się przyda. Wtedy najlepiej 110-kę i virusa :diabelski_usmiech .
                      A spalanie jest na tym samym poziomie.

                      [ Dodano: Wto 25 Lip, 06 08:41 ]
                      Zamieszczone przez djpi
                      Czy silnik 110KM jest tak zaawansowany w stosunku do 90KM i przez to lepszy :?:
                      110- ka ma inne wtryski i stara 90-ka (AGR) ma stałą geometrię turbiny przez to moment obrotowy ma gorszą charakterystykę i silnik ma większą turbodziurę.... I z 110-ki można więcej wyciągnąć virusem bez zmian mechanicznych
                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                      Komentarz

                      • Bond
                        Ambiente
                        • 2004
                        • 136

                        #12
                        tylko 130!
                        dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                        Komentarz

                        • Jabar1975
                          RS
                          • 2006
                          • 3331

                          #13
                          Zamieszczone przez Bond
                          tylko 130!
                          nie nie nie tylko swap ARL
                          110 de facto bedzie mniej palila przy - 20 KM wiecej (faktycznie pewnie roznica jest troche wieksza) nie trzeba az tak bardzo gniesc w pedal zeby osiagnac to co w 90ce na maksa.
                          nasza droga: www.wpzs.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            Bez ułamka sekundy zastanowienia 110 KM.

                            Komentarz

                            • Masmo
                              L&K
                              • 2005
                              • 1145

                              #15
                              Zamieszczone przez Bond
                              tylko 130!
                              Pewnie! Tylko spróbuj kupić dobrą 130-kę z rynku wtórnego ....
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz

                              • Purchawa
                                Admin
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 8007

                                #16
                                Zamieszczone przez pyza99
                                A czemu moce te same skoro turbina mocniejsza??
                                Na zachodzie w wielu krajach ubezpieczenie placi sie od mocy, tak wiec slabsze silniki sa w ofercie.
                                Po za tym ekologia. Nie oplaca sie robic roznych osprzetow do silnika, etc...
                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                STOP ECO-TERRORISM!

                                Komentarz

                                • Dziurus
                                  Classic
                                  • 2005
                                  • 20

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Purchawa
                                  Na zachodzie w wielu krajach ubezpieczenie placi sie od mocy, tak wiec slabsze silniki sa w ofercie.
                                  Po za tym ekologia. Nie oplaca sie robic roznych osprzetow do silnika, etc...
                                  W ktorym kraju placi sie ubezpieczenie od mocy ? W takim razie jaki jest sens tworzenia silnika 1.4 TSI o mocy stu kilkudziesieciu koni ?
                                  Octavia TDI - seria

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Dziurus, Np Niemcy, tam jeszcze placisz od normy emisji spalin i jakis wspolczynnik od pojemnosci. Wiec jak taki silnik 1.4 z EURO4 i mocy 100KM moze byc tanszy w utrzymaniu niz silnik 1.6 75KM z EURO3
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Pulse
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 461

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Dziurus
                                      W takim razie jaki jest sens tworzenia silnika 1.4 TSI o mocy stu kilkudziesieciu koni ?
                                      w wielu krajach patrzy sie na pojemnosc, poza tym ten motor podobno bardzo malo pali wiec taki sens.
                                      :: O1 AXR Kombi

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Dziurus
                                        W takim razie jaki jest sens tworzenia silnika 1.4 TSI o mocy stu kilkudziesieciu koni ?
                                        Nowe przepisy emisji spalin, mniejsza spalanie przez takie silniki, mniejsze silniki o niższej masie, tansza produkcja, możliwości regulowania (np. turbina lub jej brak)mocy silnika, sa panstwa gdzie płaci sie od pojemnosci silnika opłaty..

                                        Komentarz

                                        • Jabar1975
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3331

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Dziurus
                                          W ktorym kraju placi sie ubezpieczenie od mocy ?
                                          w austrii
                                          nasza droga: www.wpzs.pl

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Zamieszczone przez djpi
                                            Wreszcie w jaki sposob obie wersje silnika (przy jednakowej pojemnosci i spalaniu) generuja inną moc? Czy silnik 110KM jest tak zaawansowany w stosunku do 90KM i przez to lepszy :?:
                                            Pierwsza sprawa spalanie
                                            Wydaje mi się że na spalanie podane przez producenta należy patrzeć z przymrurzeniem oka (ale to chyba każdy wie). Silniki 110 KM palą więcej tylko wyższa moc i moment pozwala na dłuższe przełożenie w skrzyni a co za tym idzie wyrównanie spalania. Potwierdzeniem tego może być to iż na kresce, seria 90 i 110 tak naprawde wiele od siebie nie odbiegają.
                                            Wtryski
                                            od 110 mają większe dziury i dlatego mogą wlać więcej paliwa do cylindra lecz jeszcze ich plusem dużym jest ciśnienie pracy do 300bar-ów (jeśli dobrze pamiętam) gdzie w 90 jest to max.220 bar-ów
                                            No a teraz jeśli wsadzimy wtryski od ASV do ALH to sory ale seria 110 nie ma szans Nawet Master powiedział że cholera wie ile tam u mnie tego powera teraz jest. Minusem tego bez programu jest znacznie odczuwalne, większe zzużycie paliwa i trochę kopcenie na czarno przy nawet lekkim butowaniu ale co z tego jak najważniejszy jest banan na gębie :lol:
                                            Wracając do tematu to 90 i 110 to praktycznie jednakowe silniki różniące się pierdołami lecz jeśli chodzi o resztę pojazdu to już różnice są znacznie liczniejsze. Jeśli miałbym brać to oczywiście 110
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • Dziurus
                                              Classic
                                              • 2005
                                              • 20

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Pulse
                                              Zamieszczone przez Dziurus
                                              W takim razie jaki jest sens tworzenia silnika 1.4 TSI o mocy stu kilkudziesieciu koni ?
                                              w wielu krajach patrzy sie na pojemnosc, poza tym ten motor podobno bardzo malo pali wiec taki sens.
                                              Powoli robi sie z tego OT, ale dokoncze.

                                              To że płaci sie od pojemnosci, to jest jak najbardziej powszechne, tak samo od normy emisji spalin itp. Moje pytanie brzmialo w ktorych krajach placi sie od mocy silnika, i jaki jest sens produkowania takiego silnika skoro jak stwierdzil Purchawa, ubezpieczenie od mocy placi sie w wielu krajach, a wiele to juz wiecej niz 3.
                                              Octavia TDI - seria

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Dziurus, To ze u nas narazie sie nie placi, to nie znaczy ze nie zostanie takie cos wprowadzone. Dlatego tez te chocby 3 kraje wymienione nie maja aut z jakimis przyrostami 100% mocy, bo zeby to bylo legalnie wlasciciel musialby placic wyzsze ubezpieczenie takiego auta.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Purchawa
                                                  Admin
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 8007

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Dziurus
                                                  Moje pytanie brzmialo w ktorych krajach placi sie od mocy silnika, i jaki jest sens produkowania takiego silnika skoro jak stwierdzil Purchawa, ubezpieczenie od mocy placi sie w wielu krajach, a wiele to juz wiecej niz 3.
                                                  Wiele to m.in.: Niemcy, Austria, Chorwacja, Slowenia, Wielka Brytania, Irlandia, Rosja.
                                                  ZTCW to rowniez w wiekszosci krajow skandynawskich.
                                                  Rowniez oplaty rejestracyjne sa zalezne od mocy i norm emisji spalin.
                                                  Chyba wystarczajaco duzo, aby byl sens produkowania takiego samego, ale slabszego silnika? :roll:
                                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...