kowal 2002, Dzięki za pomoc. W moim komplecie (Rainbow SAX 265.20) jest taka metalowa blaszka w którą wkłada się tweeter i mocuje z drugiej strony takim "pierścieniem z ząbkami", żeby nie wyleciał. Nie umiem sobie wyobrazić jak mam prowizorycznie umocować tą blaszkę na drut Masz może jakieś fotki? Może lepiej pod ten tweeter jakiś dystans sobie zrobić? Tylko jak wtedy przyblokuje głośnik żeby nie wypadł?
Pytanie do użytkowników instalacji gazowych
Zwiń
X
-
Pytanie do użytkowników instalacji gazowych
Jako, że ceny paliwa są coraz wyższe i coraz częściej mówi się o 3x6 czyli:
Paliwo = 6 zł
Franek= 6zł
Chleb+cukier = 6zł
to postanowiłem założyć do swojej 2,5 rocznej Octavi instalację gazową.
Za montaż zapłaciłem 3 tyś plus przejściówka "na niemcy" - podobno musi być 70 zł.
Instalacja podobno z tych lepszych - nie wiem nie znam się , mieli wstawić najlepszą.
Wrażenia po przejechaniu pierwszych 200 km (dwustu kilometrów) jak najbardziej pozytywne.
Moje obawy po przeczytaniu kilku opinii na różnego rodzaju forach nie sprawdziły się.
Gaz jednak nie tylko do kuchenki
Obawiałem się:
1. zmniejszonej kultury jazdy (rwanie, szarpanie, dławienie pod górkę, na zakrętach) i inne takie opisywane na forach sytuacje patologiczne. - Nic takiego nie ma miejsca
2. Spadku mocy - nie zauważyłem
3. Problemów podczas przełączania z BP na LPG - płynnie nie zauważam nawet tego momentu.
No i teraz pytanie: Ile powinienem przejechać na 1 baku LPG - po odbiorzze z warsztatu od razu musiałem zatankować do pełna bo gaz w butli skończył się po 5 km.
Zatankowałem 40 l - przejechałem do tej pory 200 km i tym badziewnym okrągłym wskażniku zapalona jest już tylko 1 dioda z czterech, które paliły się po zatankowaniu do pełna. Inna sprawa, że pierwsza zgasła po przejechaniu 15 km.
Czy ten wskażnik pokazuje prawdziwy poziom gazu? Bo jeżeli tak to by wychodziło, że za kilka km. skończy się gaz i spalanie wyjdzie na poziomie 20 l.
Wiem, wiem przekonam się zaraz jak przejadę jeszcze te kilka lub kilkadziesiąt km ale to będzie dopiero za kilka dni :twisted:
-
-
U mnie czerwona dioda zapala się po około 150 km :shock: a do zbiornika wchodzi prawie 40 litrów lpg.Pytałem kiedyś gazownika o ten pomiar i powiedział że to jest lipa i najlepiej patrzec na kilometry.Ja robie na zbiorniku około 400 km, wiekszość trasa prędkość koło 140km/h ( nie ma to jak obwodowa Trójmiasta :diabelski_usmiech )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nowicaU mnie czerwona dioda zapala się po około 150 km :shock: a do zbiornika wchodzi prawie 40 litrów lpg.Pytałem kiedyś gazownika o ten pomiar i powiedział że to jest lipa i najlepiej patrzec na kilometry.Ja robie na zbiorniku około 400 km, wiekszość trasa prędkość koło 140km/h ( nie ma to jak obwodowa Trójmiasta :diabelski_usmiech )
Komentarz
-
-
Re: Pytanie do użytkowników instalacji gazowych
Zamieszczone przez engelsCzy ten wskażnik pokazuje prawdziwy poziom gazu? Bo jeżeli tak to by wychodziło, że za kilka km. skończy się gaz i spalanie wyjdzie na poziomie 20 l.
Wiem, wiem przekonam się zaraz jak przejadę jeszcze te kilka lub kilkadziesiąt km ale to będzie dopiero za kilka dni :twisted:
Jesli po kilku tankowaniach dojdziesz do wniosku, ze wskaznik zle dziala (pokazuje, ze jest mniej paliwa niz w rzeczywistosci) mozna go wyregulowac
Nawet linka znalazlem
Komentarz
-
-
Re: Pytanie do użytkowników instalacji gazowych
Zamieszczone przez engelsJako, że ceny paliwa są coraz wyższe i coraz częściej mówi się o 3x6 czyli:
Paliwo = 6 zł
Franek= 6zł
Chleb+cukier = 6zł
to postanowiłem założyć do swojej 2,5 rocznej Octavi instalację gazową.
Za montaż zapłaciłem 3 tyś plus przejściówka "na niemcy" - podobno musi być 70 zł.
Instalacja podobno z tych lepszych - nie wiem nie znam się , mieli wstawić najlepszą.
Wrażenia po przejechaniu pierwszych 200 km (dwustu kilometrów) jak najbardziej pozytywne.
Moje obawy po przeczytaniu kilku opinii na różnego rodzaju forach nie sprawdziły się.
Gaz jednak nie tylko do kuchenki
Obawiałem się:
1. zmniejszonej kultury jazdy (rwanie, szarpanie, dławienie pod górkę, na zakrętach) i inne takie opisywane na forach sytuacje patologiczne. - Nic takiego nie ma miejsca
2. Spadku mocy - nie zauważyłem
3. Problemów podczas przełączania z BP na LPG - płynnie nie zauważam nawet tego momentu.
No i teraz pytanie: Ile powinienem przejechać na 1 baku LPG - po odbiorzze z warsztatu od razu musiałem zatankować do pełna bo gaz w butli skończył się po 5 km.
Zatankowałem 40 l - przejechałem do tej pory 200 km i tym badziewnym okrągłym wskażniku zapalona jest już tylko 1 dioda z czterech, które paliły się po zatankowaniu do pełna. Inna sprawa, że pierwsza zgasła po przejechaniu 15 km.
Czy ten wskażnik pokazuje prawdziwy poziom gazu? Bo jeżeli tak to by wychodziło, że za kilka km. skończy się gaz i spalanie wyjdzie na poziomie 20 l.
Wiem, wiem przekonam się zaraz jak przejadę jeszcze te kilka lub kilkadziesiąt km ale to będzie dopiero za kilka dni :twisted:
Masz podaną pojemność całkowitą butli - wchodzi, a przynajmniej powinno ok 80% tejże pojemności. Tankuj do pełna i przejedź aż do przełączenia się na PB z odnotowaniem dokładnego przejechanego dystansu, ewentualnie przejedź 200 - 250 km i znowu do pełna. Poznasz spalanie i będziesz wiedział ile km zrobisz na pełnym baku. Spalanie na poziomie 20l LPG to jest do korekty przez instalatora, bo tyle to palą silniki o wieeele większe . Na regulację i tak pewnie pojedziesz po 1500 km.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
U mnie butla 50 litrów, do pełna wchodzi 42 litry.
Na wskaźniku 4 diody zielone i jedna czerwona:
-po 110km gaśnie 1-sza zielona
-po 180km gaśnie 2-ga zielona
-po 230km gaśnie 3-cia zielona
-po 280km gaśnie 4-zielona i zapala sie czerwona
-po 360km tankowanie do pełna
Nigdy nie zauważyłem odstępstwa od tej normy, jedynie zimą wartości które podałem w km czasem idą w dół o 10-15 km.
Może byc tez tak że zawiesza się pływak w butli odpowiedzialny za ilość świecących diod, albo jest on nieskalibrowany, co też zdarza się często. Jedni po próbnym 1000-cu podjeżdżają do gazownika który montował instalację i to regulują, inni mają gdzies i jeżdżą patrząc tylko na kilometry. Mojemu kumplowi zawsze świeca sie 4 zielone diody, nieważne czy ma pełno czy pusto, ale mówi że niesugeruje się tym i patrzy na licznik. engels, jak przejeździsz jakieś 5000km to też intuicyjnie zaczniesz patrzeć na przejechane kilometry a nie te diody i bedziesz już wiedział ile możesz a ile nie. Dla próby postaraj sie wyjeździć kilka pełnych butli do ostatniego oparu gazu i zapamiętywać wartość kilometrów na liczniku dziennym przy której zaczyna Ci brakować LPG, dla ułatwienia - może się ona wachać o mniej-więcej 20km w zależności od pory roku, obciążenia auta, temperatury, stylu jazdy i innych podobnych pierdółekArtur
Komentarz
-
-
Ja na zbiorniku gazu - 41l - (miasto) spokojnie robię 400 km, z czego ostatnie ok. 150km na czerwonej diodzie. Mój najlepszy wynik na trasie to 530 km. Także nie martw się wskaźnikiem i patrz na kilometry. W mieście musisz liczyć spalanie na poziomie 10l latem i około 1l więcej zimą. Ja mam już 28kkm na gazie (od nowości) i średnie spalanie na poziomie 10l (patrz stopka). Na początku może trochę więcej palić ale po przejechaniu 1000 km trzeba sprawdzić i ewentualnie poprawić ustawienia. No i pamiętaj żeby co 4-5 kkm przejechać 200km na benzynie.
Niech się sprawuje jak najlepiej.
Komentarz
-
-
Mnie udało się tak skalibrować wskaźnik że czerwona dioda zapala się na 40-50 km przed przełączeniem na benzynę (jazda tylko miejska, do zbiornika wchodzi 41 litrów LPG, przejeżdżam na nim 380-390 km). Taka kalibracja jest możliwa ale trwa dosyć długo - ja ustawiałem wskaźnik chyba z 10 razy.... ale działa i to dość stabilnie a różnice we wskazaniach to +-10 km.Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Ja nawet nie patrzę na ten wskaźnik. Zaglądam do tego wskaźnika na butli bo on nie przekłamuje i wtedy wiem ile przejadę jeszcze km na gazie. Druga sprawa to powiedziałeś że dopiero założyłeś gaz. Zauważ że musisz jechać ponownie na kalibrację i wtedy może palić mniej. Mi w silniku 2.5 butla 53l starcza na 370km jazdy wyłącznie miejskiej
Komentarz
-
-
u mnie butla 70l, wchodzi dokładnie 56l
instalacja tartarini
Na wskaźniku 4 diody zielone i jedna czerwona:
-po około 100km gaśnie 1-sza zielona
-po około 200km gaśnie 2-ga zielona
-po około 300km gaśnie 3-cia zielona
potem 4 zielona gaśnie między 475-500 km
czerwona się pali jak mi zostaje 6-8l w butli
ale oczywiście najlepiej patrzeć na przebieg samemu
Komentarz
-
-
U mnie 4 diody palą się zaraz po tankowaniu, czerwona potrafi się zapalić już po 70 przejechanych ciągle km. Przy ponownym odpaleniu znów 4 się palą, więc wskaźnikowi nie ufam. Ilość gazu obliczam na podstawie przejechanych kilometrów. W wawie na 50l zbiorniku (wchodzi 42-43l) robię 330km, dużo stania w korkach W trasie spokojnie do 500km dobijam. Na gazie zrobiłem już 100.000km i silniczek ok, oleju nie bierze chodzi równo. Co roku zmiana oleju, filtrów, regulacja instalacji i gitara. Po 70.000 musiałem wymienić reduktor.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wolt77U mnie 4 diody palą się zaraz po tankowaniu, czerwona potrafi się zapalić już po 70 przejechanych ciągle km. Przy ponownym odpaleniu znów 4 się palą, więc wskaźnikowi nie ufam. Ilość gazu obliczam na podstawie przejechanych kilometrów. W wawie na 50l zbiorniku (wchodzi 42-43l) robię 330km, dużo stania w korkach W trasie spokojnie do 500km dobijam. Na gazie zrobiłem już 100.000km i silniczek ok, oleju nie bierze chodzi równo. Co roku zmiana oleju, filtrów, regulacja instalacji i gitara. Po 70.000 musiałem wymienić reduktor.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez baca10engels, U mnie po regulacji diody gasna co 100km, teraz na 40 litrach robie 455km po miescie, najważniejsze jest to, aby znależć dobrego fachowca :diabelski_usmiech
Z moją ciężką nogą po mieście na benzynie spalanie zawsze było 9 do 10 litrów, dlatego nie zdziwiło mnie spalanie 12 litrów na gazie biorąc pod uwagę non stop klima, krótkie przebiegi (do 10 km), codziennie około 1 godziny w korkach.
Komentarz
-
Komentarz