serfer, koniecznie drugi tłumik bo ci łeb urwie :diabelski_usmiech
Obroty na biegu jałowym a klimatyzacja
Zwiń
X
-
Obroty na biegu jałowym a klimatyzacja
[center:8e1c38bf2b]Pomóż Kindze www.pomoz.eu [/center:8e1c38bf2b]
[center:8e1c38bf2b]"Mów łagodnie i miej przy sobie gruby kij, a zajdziesz daleko." - Teodor Roosevelt
[/center:8e1c38bf2b]
Ona pochłaniaTagi: Brak
-
-
Obroty na biegu jałowym a klimatyzacja
Ostatnio zauważyłem, że chwilę po włączeniu kompresora klimatyzacji wzrastają nieznacznie obroty biegu jałowego, po wyłączeniu spadają z powrotem. Bez klimatyzacji wskazówka obrotomierza jest trochę poniżej 800 obr/min, a z włączoną klimą trochę powyżej 800/min. Obroty nie pływają. Mam wrażenie, że tak nie było, że przy włączeniu kompresora klimy wskazówka obrotomierza robiła takie lekkie wahnięcie i wracała dokładnie w to samo położenie, ale może mi się wydaje, więc napiszcie proszę jak jest u Was. Auto jeździ normalnie, klimatyzacja działa (ilość czynnika prawidłowa, jest świeżo po przeglądzie), zastanawiają mnie tylko te obroty na biegu jałowym.
Dzięki z góry, w miarę możliwości proszę o opinie użytkowników 1.8 TSI z klimatronikiem.
-
-
Większość jeśli nie wszystkie silniki tak mają. W moim nawet włączenie wentylatora nadmuchu powoduje podniesienie obrotów silnika na biegu jałowym. Włączenie klimy obciąża silnik i żeby nie pracował nierówno jest wzbogacana mieszanka. Efektem ubocznym jest nieznaczny wzrost obrotów. Miały to wszystkie samochody z klimą jakimi jeździłem.Było:
126p 1980
Polonez Caro 1,5GLE 1991
Fiat Uno 1,4 1995
Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
Toyota Camry 3,0GX V6 1992
Renault Scenic 1,9 dTi 2000
Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)
Jest:
Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez setuniaWiększość jeśli nie wszystkie silniki tak mają. W moim nawet włączenie wentylatora nadmuchu powoduje podniesienie obrotów silnika na biegu jałowym. Włączenie klimy obciąża silnik i żeby nie pracował nierówno jest wzbogacana mieszanka. Efektem ubocznym jest nieznaczny wzrost obrotów. Miały to wszystkie samochody z klimą jakimi jeździłem.
kolega mówił mi (nie sprawdzone, ale też nie miał po zmyślać) w Hondzie Accord (tak ~2000rok), że jemu obroty spadają po włączeniu klimy...Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Witam,
Ostatnio zauważyłem, że w mojej Octavce III 1.4 TSI, gdy wcisnę sprzęgło to wzrastają obroty do około 1200 obr/min. – oczywiście pedału gazu nie dotykam. Dzieje się tak tylko w momencie gdy ruszam, tj. gdy wciskam sprzęgło by wrzucić jedynkę i to nie zawsze. Np. jadę w korku, podjeżdżam raz, drugi, trzeci i wszystko jest ok. – wciskam sprzęgło (wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie) wrzucam jedynkę i ruszam, a za czwartym podjazdem – wciskam sprzęgło i wskazówka obrotomierza na moment podskoczy na ok. 1200 po czym wraca na wyjściowe położenie ok. 700-800 obr/min… W ASO mi powiedzieli, że tak powinno być bo to zapobiega zgaśnięciu silnika przy ruszaniu… Trochę mi się w to nie chce wierzyć, bo skoro miałoby to tyć działanie celowe, to dlaczego nie dzieje się tak za każdym razem??? Czy ktoś zauważył u siebie taki wzrost obrotów po wciśnięciu sprzęgła i faktycznie jest to działanie celowe i wszystkie Octavki tak mają? Będę wdzięczny za Wasze komentarze.
Komentarz
-
Komentarz