Ja jeżeli będę kupował następne auto, to będzie to Octavia RS lub Octavia 4x4 najlepiej z silnikiem 2.0 TSI ( może będzie nowy model dostępny z taką opcją ), a jeżeli będzie kasa to Audi A4 2.0 TSI quattro.
[O2] Czy kupiłbys jeszcze raz Octavie II ?
Zwiń
X
-
mirek_p11, ale taborety chyba przełożysz :P
Zamieszczone przez mirek_p11Audi A4 2.0 TSIMoja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eryk1No akurat jesli chodzi o silniki Fsi, Tsi to wystepuje w nich problem z odkładaniem sie nagaru na zaworach i co za tym idzie auto z czasem zaczyna przez to tracic moc i nie obejdzie sie bez sciagania głowicy. ChocCała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndysDokładnie, jeśli się nie mylę, problem nie dotyczył też nawet wszystkich FSI, generalnie występuje w silnikach spalających mieszankę uwarstwioną i chodź większość sądzi, że TSI to takie FSI z turbiną, nie do końca tak jest.
choć znam kilka osób posiadających ten motor i przy przebiegach nawet w granicach 200 tys nie było żadnego problemuMoja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t271828Zamieszczone przez Alonzo_Zamieszczone przez matwrcZamieszczone przez Alonzo_NIE, nie kupiłbym ponownie O2 1,9 TDI. Są lepsze auta w tej kasie.
Zależy o jakiej kasie mówimy. Bo jak za nową O2 to mnóstwo młodych używek wyższej klasy.
Nie, nie, kolego, wiem co napisałem. Podałem przykład. A tu w tym temacie konkretnie mówimy o pułapie kasy na używkę....i dlatego uważam, że można coś wg mnie lepszego wybarać. Takie jest moje zdanie i tyle.
Komentarz
-
-
[O2] Czy kupiłbys jeszcze raz Octavie II ?
Tak, tyko że:
liftback --> combi
Ambiente --> Elegance
1,6TDI --> RS z DSG
i basta
IMO stosunek cena-jakość w Skodzie jest nie do przebiciaNie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...
mój szkodnik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihaua najgłówniej 4.2 FSI V8 z Audi RS4 & spółkaMoja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osAlonzo_, piszesz, ze mozna cos lepszego kupic tylko podajesz, a podajesz przykłady niezbyt mocne. Sprzedaj swoja i kup uzywke z podanych modeli.....to ci sie przypomnie, ze kiedys miałes fajne autko :diabelski_usmiech
O2 to tylko kompakt także tu opcji alternatywnych jest wiele, gdybyśmy mieli tyko rozparywać wyższe klasy to wybór sie zawęża.... Wystarczy wrzucić aukcje i przedział w/w i można zobaczyć jaki jest wybór....Trwałości i awaryjności nie poruszam.
Cały czas podkreślam , że to moja opinia. Nie będę marudził, że w swoim aucie, zadbanym i z krajowego salonu, ale kupowanym jako używka już sporo musiałem włożyć w silnik, A wiem, że nie jestem jakimś totalnie odosobnionym wyjątkiem dlatego właśnie mając pewne doświadczenia w swojej eksploatacji jak i porównanie z innymi autami , które miałem okazję próbować, mam takie zdanie jakie mam. Jak sie ma używanego diesla trzeba sie liczyć ze coś kleknie. Tak bywa. Ma sie samochód trzeba mieć na jego utrzymanie i naprawy, normalna sprawa.
Gdybyśmy podnieśli poziom kasy to liczba ciekawych opcji sie wydłuża. O nowych nie dyskutuje bo wielu ludzi woli nową O2 bo zawsze nowa aniżeli jakąkolwiek najświeższą używkę. Rozumiem to.
Co do Twoich słów - "sprzedaj...kup a przypomni sie"...przypomniało mi sie właśnie jak sprzedałem VC poliftówkę w pięknym stanie ale kapryśną 150KM i kupiłem Skodę i mówię - OK - różnice w komforcie i wielkości widać, słychać i czuć . Ale mówię wreszcie święty spokój bo to 1,9TDi i Skoda. A na bezpronlemowym lataniu w firmie mi najbardziej zależało. NIe tak do końca ja sie okazało... w praktyce :wink:
Chyba nie ma sensu dalej nic udowadniać bo wydaje mi sie , że trzeba pojeździć innymi autami żeby dokładnie ocenić to co sie ma i mieć pogląd na resztę. Skodą jeździ mi sie w sumie dobrze, gabarytowo mi ona odpowiada i nic w zasadzie więcej nie potrzebuje z punktu widzenia funkcjonalności. Między bajki wkładam jednak bezawaryjność i długowieczność nowszych 1,9 TDI, a całość niech kazdy sam ocenia przed zakupem. Autor sie pyta, więc mówie co sądzę i mogę być w tej ocenie sam... nie dbam o to. Ten temat z góry zakłada polemikę, zwłaszcza z osobami uważającymi , że jedynym słusznym wyborem jest Octavia :wink: Ale to OCP , więc zawsze na takie coś sie człowiek naraża. Wydaje mi sie , że jestem w miarę obiektywny w ocenie tego auta, ale może nie do końca bo jakby nie patrzeć jestem w zdecydowanej mniejszości.....
Kończe już argumentowanie swojej oceny i podtrzymuję, że są inne opcje do wyboru a każdy kupujący niech to robi co w jego ocenie najlepsze.
Pozdro
Komentarz
-
-
Nie potrzebnie te nerwy przeciez kazdy moze miec odmienne zdanie ,a jesli nawet przeprosi sie z Octavia i kupi ja ponownie to bedzie tylko swiadczyc ze nie jest taka zla. Nie podalem waznych kryterii dzieki ktorym latwiej bylo by sie odniesc:
W UK w przeliczeniu na złotego wychodzi ze za około 23.000 zł mogę mieć
Octavia 1.9 tdi 2004-2005 przebieg 94-112 tys km elegance
Superb 1.9 tdi 2003-2004 przebieg 107-112 tys km comfort moze i elegance
Bmw e46 325 benzyna 2002-2003 122-138 tys km wersja Sport m-pakiet , skora 18"
Bmw e46 330 benzyna 2003 133 tys km j.w + 39 koni mechanicznych extra
Znalazlo by sie wiele innych marek nawet tanszych z mniejszym przebiegiem ,ale powiedzmy ze z paru powodow ograniczylem sie tylko do tych i podstawowe kryteria to tempomat. Ogladalem juz pare Superbow prowadzi sie nawet dobrze ,ale nie ktore materialy szczegolnie raczki otwierania drzwi maja bardzo kiepskie materialy - zchodzi lakier i wyglada to beznadziejnie. Octavia jeszcze nie jezdzilem ,ale naczytalem sie juz troche o padajacych mechanizmach podnoszenia szyb i teraz niewiem czy jak zbierze sie masa tych drobiazgow to nie doprowadzi mnie to do szalu.
Bmw ogolnie to dobre materialy i wykonanie , prowadzenie itd Diesle wykluczam ,bo trapia je tez kosztowne awarie (np urywajace sie klapki wygaszajace) I jak mialbym ryzykowac to wole 1.9 tdi. Na minus diesla to dluzsze nagrzewanie sie w zimie (mam jako drugie auto Ibize 1.9 tdi 100 ) W bmw szybciutko jest cieplo. Wiec moze zadam pytanie tak czy jakbyscie mieli za paliwo , ubezpieczenie , podatek drogowy zaplacic okolo 5000zl wiecej to jaki bylby Was wybor ? Nie poruszam ceny serwisowania tych aut ,bo przy benzynie naprawde niema problemow w porownaniu z dieslem. Coraz blizej jestem decyzji powrotu do wlasciwego silnika czyli rzedowej 6 Bmw
Komentarz
-
-
Odpowiadając na pytanie w temacie topiku, moja odpowiedź brzmi tak. Mało tego nie tylko "kupiłbym", ale kupiłem jeszcze raz O II. W sumie przez przypadek, w związku z pewnymi zawirowaniami sprzedałem O II 1.9 TDI Mint, (2008, 75 kkm) a w zamian za to kupiłem O II 2.0 TDI Elegance z ESP. (2008 92 kkm).
Jestem ZAJEBIŚCIE zadowolony, i polecam taką zamianę każdemu kto narzeka na głośność 105 konnego PeDeka.
Komentarz
-
-
Zero nerwów
Eryk1, to nie nam a sobie musisz zadać pytanie jak z kosztami, ubezpieczeniami itp. Na wyspach to troszkę inaczej przecież jest niż u nas w Polandzie. Inne macie koszty ubezpieczeń, robocizny, napraw i to moze boleć gdy sie fura będzie sypała. Możesz na serwisy do nas przyjeżdzać od święta przy okazji ale mogą pojawić sie nagłe awarie.
Inne macie drogi, nie wiemy ile będzies latał rocznie. Ale skoro zakładasz zakup 3.0 benzyny znaczy że każdego litra nie zamierzasz liczyć. A porównywanie 3 litrowej 6-tki BMW do TDI to jak porównywać zwykłą kasztankę do drogiego wyścigowca po mojemu. Kup to co chcesz...czyli benzynę wE46 i ciesz sie.
PS.
Co do Octavii... O2 już nie, ja dziękuję ....ale O3 w TSI....hmmm zapowiada sie apetycznie
Komentarz
-
-
Dzida, BKD nie mają wałków, kiedyś gmerałem po forach i znalazłem to:
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Silniki 2.0TDI 140KM BKD nie mają wałków i silniki w tych oznaczeniach występują w Skodzie, Seacie , Audi A3, VW golf V.
Co do głośności BXE to nie wiem czym to jest podyktowane, ale 1.9TDI PD z OI troszkę ciszej chodzą i bardziej miękko.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
Komentarz