[O2] Czy kupiłbys jeszcze raz Octavie II ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirek_p11
    RS
    • 2010
    • 6630
    • Volkswagen
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #26
    Ja jeżeli będę kupował następne auto, to będzie to Octavia RS lub Octavia 4x4 najlepiej z silnikiem 2.0 TSI ( może będzie nowy model dostępny z taką opcją ), a jeżeli będzie kasa to Audi A4 2.0 TSI quattro.

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

    Komentarz

    • El Zygmunto
      Elegance
      • 2008
      • 838

      #27
      mirek_p11, ale taborety chyba przełożysz :P
      Zamieszczone przez mirek_p11
      Audi A4 2.0 TSI
      i taki też jest mój plan
      Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

      Komentarz

      • paweł2
        L&K
        • 2010
        • 1405

        #28
        Zamieszczone przez Eryk1
        No akurat jesli chodzi o silniki Fsi, Tsi to wystepuje w nich problem z odkładaniem sie nagaru na zaworach i co za tym idzie auto z czasem zaczyna przez to tracic moc i nie obejdzie sie bez sciagania głowicy. Choc
        ten problem nie dotyczy Tsi tylko fsi :!:
        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

        Komentarz

        • Andys
          Elegance
          • 2007
          • 762

          #29
          ten problem nie dotyczy Tsi tylko fsi :!:
          Dokładnie, jeśli się nie mylę, problem nie dotyczył też nawet wszystkich FSI, generalnie występuje w silnikach spalających mieszankę uwarstwioną i chodź większość sądzi, że TSI to takie FSI z turbiną, nie do końca tak jest.
          Pozdrawiam,
          Andys

          Komentarz

          • PiterNZ
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 389

            #30
            Posiadałem O II 1,6 FSI i kupiłem ponownie O II 1,9 TDI

            Teraz po chipie i jestem bardzo zadowolony. Kolejna też ma szanse być Skoda
            Za te pieniądze lepszych wozów dla siebie nie znalazłem a wcześniej jeździłem Nissanami, Toyotą, Oplami, Fiatem itd.

            Komentarz

            • El Zygmunto
              Elegance
              • 2008
              • 838

              #31
              Zamieszczone przez Andys
              Dokładnie, jeśli się nie mylę, problem nie dotyczył też nawet wszystkich FSI, generalnie występuje w silnikach spalających mieszankę uwarstwioną i chodź większość sądzi, że TSI to takie FSI z turbiną, nie do końca tak jest.
              problem dotyczył głównie 1.6 fsi - tylko w przypadku tego silnika była akcja serwisowa polegająca na zmianie oprogramowania
              choć znam kilka osób posiadających ten motor i przy przebiegach nawet w granicach 200 tys nie było żadnego problemu
              Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

              Komentarz

              • Alonzo_
                RS
                • 2009
                • 2460
                • Hyundai

                #32
                Zamieszczone przez t271828
                Zamieszczone przez Alonzo_
                Zamieszczone przez matwrc
                Zamieszczone przez Alonzo_
                NIE, nie kupiłbym ponownie O2 1,9 TDI. Są lepsze auta w tej kasie.
                Jakiś jeden przykład?
                Jeden tylko? :wink:
                Zależy o jakiej kasie mówimy. Bo jak za nową O2 to mnóstwo młodych używek wyższej klasy.
                To mow od raz, ze wolisz uzywane od nowego, a nie ze OII to zly wybor.

                Nie, nie, kolego, wiem co napisałem. Podałem przykład. A tu w tym temacie konkretnie mówimy o pułapie kasy na używkę....i dlatego uważam, że można coś wg mnie lepszego wybarać. Takie jest moje zdanie i tyle.

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #33
                  Alonzo_, piszesz, ze mozna cos lepszego kupic tylko podajesz, a podajesz przykłady niezbyt mocne. Sprzedaj swoja i kup uzywke z podanych modeli.....to ci sie przypomnie, ze kiedys miałes fajne autko :diabelski_usmiech
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • qbec
                    Rider
                    • 2010
                    • 398

                    #34
                    [O2] Czy kupiłbys jeszcze raz Octavie II ?
                    Tak, tyko że:
                    liftback --> combi
                    Ambiente --> Elegance
                    1,6TDI --> RS z DSG

                    i basta
                    IMO stosunek cena-jakość w Skodzie jest nie do przebicia
                    Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                    mój szkodnik

                    Komentarz

                    • BADYL
                      RS
                      • 2011
                      • 2396
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #35
                      Ja bym kupił...wersja L&K 1.8.TSI 4x4 Kombi
                      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                      Komentarz

                      • Mihau
                        RS
                        • 2009
                        • 7460
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez El Zygmunto
                        problem dotyczył głównie 1.6 fsi
                        a najgłówniej 4.2 FSI V8 z Audi RS4 & spółka


                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                        Komentarz

                        • El Zygmunto
                          Elegance
                          • 2008
                          • 838

                          #37
                          Zamieszczone przez Mihau
                          a najgłówniej 4.2 FSI V8 z Audi RS4 & spółka
                          ale to raczej nie jest opcja dla ludu
                          Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                          Komentarz

                          • Alonzo_
                            RS
                            • 2009
                            • 2460
                            • Hyundai

                            #38
                            Zamieszczone przez piotrek_os
                            Alonzo_, piszesz, ze mozna cos lepszego kupic tylko podajesz, a podajesz przykłady niezbyt mocne. Sprzedaj swoja i kup uzywke z podanych modeli.....to ci sie przypomnie, ze kiedys miałes fajne autko :diabelski_usmiech
                            To cóż mam tu jeszcze podać wg Ciebie? Wcześniej wymieniałem kilka lepszych wg mnie opcji w pewnym budżecie....nie wiem ok 30-35 tyś powiedzmy (tak sobie zakładam choć autor sie nie okreslił). "Niezbyt mocne" wg mnie przykłady to byłoby wymienianie coś z włoszczyzny, francuziki - którymi też sie fajnie jeździ a ich awaryjność zwłaszcza w dieslach jest taka jakie ma sie szczęscie w zakupie używki.
                            O2 to tylko kompakt także tu opcji alternatywnych jest wiele, gdybyśmy mieli tyko rozparywać wyższe klasy to wybór sie zawęża.... Wystarczy wrzucić aukcje i przedział w/w i można zobaczyć jaki jest wybór....Trwałości i awaryjności nie poruszam.
                            Cały czas podkreślam , że to moja opinia. Nie będę marudził, że w swoim aucie, zadbanym i z krajowego salonu, ale kupowanym jako używka już sporo musiałem włożyć w silnik, A wiem, że nie jestem jakimś totalnie odosobnionym wyjątkiem dlatego właśnie mając pewne doświadczenia w swojej eksploatacji jak i porównanie z innymi autami , które miałem okazję próbować, mam takie zdanie jakie mam. Jak sie ma używanego diesla trzeba sie liczyć ze coś kleknie. Tak bywa. Ma sie samochód trzeba mieć na jego utrzymanie i naprawy, normalna sprawa.
                            Gdybyśmy podnieśli poziom kasy to liczba ciekawych opcji sie wydłuża. O nowych nie dyskutuje bo wielu ludzi woli nową O2 bo zawsze nowa aniżeli jakąkolwiek najświeższą używkę. Rozumiem to.
                            Co do Twoich słów - "sprzedaj...kup a przypomni sie"...przypomniało mi sie właśnie jak sprzedałem VC poliftówkę w pięknym stanie ale kapryśną 150KM i kupiłem Skodę i mówię - OK - różnice w komforcie i wielkości widać, słychać i czuć . Ale mówię wreszcie święty spokój bo to 1,9TDi i Skoda. A na bezpronlemowym lataniu w firmie mi najbardziej zależało. NIe tak do końca ja sie okazało... w praktyce :wink:
                            Chyba nie ma sensu dalej nic udowadniać bo wydaje mi sie , że trzeba pojeździć innymi autami żeby dokładnie ocenić to co sie ma i mieć pogląd na resztę. Skodą jeździ mi sie w sumie dobrze, gabarytowo mi ona odpowiada i nic w zasadzie więcej nie potrzebuje z punktu widzenia funkcjonalności. Między bajki wkładam jednak bezawaryjność i długowieczność nowszych 1,9 TDI, a całość niech kazdy sam ocenia przed zakupem. Autor sie pyta, więc mówie co sądzę i mogę być w tej ocenie sam... nie dbam o to. Ten temat z góry zakłada polemikę, zwłaszcza z osobami uważającymi , że jedynym słusznym wyborem jest Octavia :wink: Ale to OCP , więc zawsze na takie coś sie człowiek naraża. Wydaje mi sie , że jestem w miarę obiektywny w ocenie tego auta, ale może nie do końca bo jakby nie patrzeć jestem w zdecydowanej mniejszości.....
                            Kończe już argumentowanie swojej oceny i podtrzymuję, że są inne opcje do wyboru a każdy kupujący niech to robi co w jego ocenie najlepsze.

                            Pozdro

                            Komentarz

                            • Eryk1
                              Drive
                              • 2007
                              • 43

                              #39
                              Nie potrzebnie te nerwy przeciez kazdy moze miec odmienne zdanie ,a jesli nawet przeprosi sie z Octavia i kupi ja ponownie to bedzie tylko swiadczyc ze nie jest taka zla. Nie podalem waznych kryterii dzieki ktorym latwiej bylo by sie odniesc:

                              W UK w przeliczeniu na złotego wychodzi ze za około 23.000 zł mogę mieć

                              Octavia 1.9 tdi 2004-2005 przebieg 94-112 tys km elegance
                              Superb 1.9 tdi 2003-2004 przebieg 107-112 tys km comfort moze i elegance
                              Bmw e46 325 benzyna 2002-2003 122-138 tys km wersja Sport m-pakiet , skora 18"
                              Bmw e46 330 benzyna 2003 133 tys km j.w + 39 koni mechanicznych extra

                              Znalazlo by sie wiele innych marek nawet tanszych z mniejszym przebiegiem ,ale powiedzmy ze z paru powodow ograniczylem sie tylko do tych i podstawowe kryteria to tempomat. Ogladalem juz pare Superbow prowadzi sie nawet dobrze ,ale nie ktore materialy szczegolnie raczki otwierania drzwi maja bardzo kiepskie materialy - zchodzi lakier i wyglada to beznadziejnie. Octavia jeszcze nie jezdzilem ,ale naczytalem sie juz troche o padajacych mechanizmach podnoszenia szyb i teraz niewiem czy jak zbierze sie masa tych drobiazgow to nie doprowadzi mnie to do szalu.
                              Bmw ogolnie to dobre materialy i wykonanie , prowadzenie itd Diesle wykluczam ,bo trapia je tez kosztowne awarie (np urywajace sie klapki wygaszajace) I jak mialbym ryzykowac to wole 1.9 tdi. Na minus diesla to dluzsze nagrzewanie sie w zimie (mam jako drugie auto Ibize 1.9 tdi 100 ) W bmw szybciutko jest cieplo. Wiec moze zadam pytanie tak czy jakbyscie mieli za paliwo , ubezpieczenie , podatek drogowy zaplacic okolo 5000zl wiecej to jaki bylby Was wybor ? Nie poruszam ceny serwisowania tych aut ,bo przy benzynie naprawde niema problemow w porownaniu z dieslem. Coraz blizej jestem decyzji powrotu do wlasciwego silnika czyli rzedowej 6 Bmw

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                #40
                                Odpowiadając na pytanie w temacie topiku, moja odpowiedź brzmi tak. Mało tego nie tylko "kupiłbym", ale kupiłem jeszcze raz O II. W sumie przez przypadek, w związku z pewnymi zawirowaniami sprzedałem O II 1.9 TDI Mint, (2008, 75 kkm) a w zamian za to kupiłem O II 2.0 TDI Elegance z ESP. (2008 92 kkm).

                                Jestem ZAJEBIŚCIE zadowolony, i polecam taką zamianę każdemu kto narzeka na głośność 105 konnego PeDeka.

                                Komentarz

                                • Alonzo_
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2460
                                  • Hyundai

                                  #41
                                  Zero nerwów
                                  Eryk1, to nie nam a sobie musisz zadać pytanie jak z kosztami, ubezpieczeniami itp. Na wyspach to troszkę inaczej przecież jest niż u nas w Polandzie. Inne macie koszty ubezpieczeń, robocizny, napraw i to moze boleć gdy sie fura będzie sypała. Możesz na serwisy do nas przyjeżdzać od święta przy okazji ale mogą pojawić sie nagłe awarie.
                                  Inne macie drogi, nie wiemy ile będzies latał rocznie. Ale skoro zakładasz zakup 3.0 benzyny znaczy że każdego litra nie zamierzasz liczyć. A porównywanie 3 litrowej 6-tki BMW do TDI to jak porównywać zwykłą kasztankę do drogiego wyścigowca po mojemu. Kup to co chcesz...czyli benzynę wE46 i ciesz sie.

                                  PS.
                                  Co do Octavii... O2 już nie, ja dziękuję ....ale O3 w TSI....hmmm zapowiada sie apetycznie

                                  Komentarz

                                  • Dzida
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 2253

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Alonzo_
                                    Co do Octavii... O2 już nie, ja dziękuję ...
                                    Heh, ja już 4-tej Octavii raczej też nie kupię, tym bardziej że będzie potrzebne coś większego (Touran, Alhambra, Sharan, itp).

                                    Komentarz

                                    • Eryk1
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 43

                                      #43
                                      Wyjde z zalozenia co sie trafi ,ale faktycznie 330i to byla by pelnia szczescia. Mialem juz 325e36 jeszcze w Polsce pare ladnych lat temu i tak sie zaczela pasja do Bmw. E46328 tez juz bylo ehh chyba sie jednak skusze na 330i wbrew pozorom pala relatywnie malo jak na moc 231 koni.

                                      Komentarz

                                      • andriu21tg
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 1499

                                        #44
                                        ja tak ale 4x4 .. choc coraz czesciej mysle czy Yeti to nie ten temat... :wink:

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8029
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          #45
                                          Jestem ZAJEBIŚCIE zadowolony, i polecam taką zamianę każdemu kto narzeka na głośność 105 konnego PeDeka.
                                          :roll:
                                          2.0TDI PD jest cichszy?
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • Dzida
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 2253

                                            #46
                                            AdamB, tak i to zdecydowanie. Podejrzewam iż jest to kwestia wałków wyrównoważających które są w tym silniku, co z kolei sprawia iż ten silnik jest duuuużo cichszy.

                                            Komentarz

                                            • Jasiek
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 192
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                              #47
                                              Czy kupiłbym jeszcze raz O ctavię II ?
                                              Tak . Ale SCOUT 2.0TDI
                                              była Octavia II 1.9 TDI
                                              jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                                              Komentarz

                                              • AdamB
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 8029
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #48
                                                Dzida, tylko że 2.0TDI BKD nie ma wałków wyrównoważających :wink: je mają Passaty i Audi.
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz

                                                • Dzida
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2253

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez AdamB
                                                  Dzida, tylko że 2.0TDI BKD nie ma wałków wyrównoważających
                                                  Jesteś pewien? Wobec z tego nie wiem co ma wpływ na głośność pracy tego silnika, ale naprawdę różnica jest spora.

                                                  Komentarz

                                                  • AdamB
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 8029
                                                    • Octavia IV (NX3)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    #50
                                                    Dzida, BKD nie mają wałków, kiedyś gmerałem po forach i znalazłem to:

                                                    - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
                                                    (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

                                                    - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
                                                    (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
                                                    pompy oleju i wałków wyrównoważających,

                                                    - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
                                                    lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
                                                    analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
                                                    (utrata mocy, zapychanie się dysz).

                                                    Silniki 2.0TDI 140KM BKD nie mają wałków i silniki w tych oznaczeniach występują w Skodzie, Seacie , Audi A3, VW golf V.

                                                    Co do głośności BXE to nie wiem czym to jest podyktowane, ale 1.9TDI PD z OI troszkę ciszej chodzą i bardziej miękko.
                                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...