[O1] Kupno 1.8T Automat

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robson1963
    Classic
    • 2012
    • 16
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    [O1] Kupno 1.8T Automat

    Witam,
    jestem nowym użytkownikiem i też chętnie bym się zapisał na listę dotyczącą smycz.
    Specjalizacja grupa VW i Opel, inne też
    Pozdrawiam
  • jasiem
    Classic
    • 2011
    • 5

    #2
    [O1] Kupno 1.8T Automat

    Witam,

    Zainteresowałem się O1 w takiej właśnie konfiguracji, czyli 1.8T i skrzynia automat. Ponieważ zupełnie nie orientuje się w temacie, prosiłbym o wskazówki na co zwrócić uwagę oglądając taki samochód. Chodzi mi o "cechy charakterystyczne" dla takiej Octavii i może ogólne dla silnika turbo - nie miałem do tej pory dłuższej styczności z takim. Skrzyni automatycznej używam w obecnym samochodzie, więc tu myślę że sobie poradzę.
    Poza tym chętnie bym poczytał wrażenia z jazd taką Octavią - głównie jak się sprawuje skrzynia z tym silnikiem i jak wpływa na jej żywotność ewentualne zawirusowanie silnika.
    Przypuszczam że sama skrzynia jest dość pancerną konstrukcją (z racji że to sprawdzona i raczej niespecjalnie - jak na automat - skomplikowana konstrukcja) - ale jeśli się mylę to mnie poprawcie.
    Kolejna sprawa to LPG w takim pojeździe - czy są jakieś "przeciw" do tej konkretnej konfiguracji?
    I jeszcze jedno - czy koszty eksploatacji (mam na myśli standard bo wiadomo że rzeczy nieprzewidziane są nieprzewidziane i trudno je uwzględniać) różnią się mocno od innych Octavii, z bardziej popularnymi silnikami?
    Z góry dzięki za wszystkie wypowiedzi
    Pozdrawiam,
    Kuba

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Re: Kupno 1.8T Automat

      Zamieszczone przez jasiem
      Witam,

      Zainteresowałem się O1 w takiej właśnie konfiguracji, czyli 1.8T i skrzynia automat. Ponieważ zupełnie nie orientuje się w temacie, prosiłbym o wskazówki na co zwrócić uwagę oglądając taki samochód. Chodzi mi o "cechy charakterystyczne" dla takiej Octavii i może ogólne dla silnika turbo - nie miałem do tej pory dłuższej styczności z takim. Skrzyni automatycznej używam w obecnym samochodzie, więc tu myślę że sobie poradzę.
      Poza tym chętnie bym poczytał wrażenia z jazd taką Octavią - głównie jak się sprawuje skrzynia z tym silnikiem i jak wpływa na jej żywotność ewentualne zawirusowanie silnika.
      Przypuszczam że sama skrzynia jest dość pancerną konstrukcją (z racji że to sprawdzona i raczej niespecjalnie - jak na automat - skomplikowana konstrukcja) - ale jeśli się mylę to mnie poprawcie.
      Kolejna sprawa to LPG w takim pojeździe - czy są jakieś "przeciw" do tej konkretnej konfiguracji?
      I jeszcze jedno - czy koszty eksploatacji (mam na myśli standard bo wiadomo że rzeczy nieprzewidziane są nieprzewidziane i trudno je uwzględniać) różnią się mocno od innych Octavii, z bardziej popularnymi silnikami?
      Z góry dzięki za wszystkie wypowiedzi
      Silnik bardzo fajny i podatny na wszelakie swapy. Do ok 180 KM i można programem, a powyżej to już program + przede wszystkim hardware . Jak się sprawuje z automatem to tego niestety nie wiem. Ale sam silnik jest dobrze znany i raczej bezproblemowy, naprawdę godny polecenia. Do jego niechlubnych cech należą padające cewki, ale jakbyś kupił to w ASO w ramach akcji serwisowej wymieniają cały komplet na koszt Skody , jeśli już nie zostały wymienione. Szczegółowe info o tych wymianach znajdziesz na forum. Ze względu na turbo wymaga nieco innego podejścia do eksploatacji i jeśli poprzedni właściciel jeżdżąc pamiętał, że ma turbo to możesz być spokojny - większych kosztów nie powinno być. Gazowanie 1.8T nie sprawia większych problemów pod warunkiem, że monter używa głowy, a Ty nie będziesz oszczędzał na instalce. Instalka "po kosztach" może się zemścić . O1 1.8T z LPG gwarantuje uśmiech i na trasie i podczas tankowania . Sama skrzynia automatyczna nie ma wpływu na dobór instalacji LPG.
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • jasiem
        Classic
        • 2011
        • 5

        #4
        Dzięki za info.
        Zamieszczone przez Northeusz
        Sama skrzynia automatyczna nie ma wpływu na dobór instalacji LPG.
        No tutaj właśnie wolałbym się upewnić - bo w moim obecnym samochodzie automat też miał nie robić różnicy, a okazało się że przy ruszaniu wtryskiwacze benzynowe mają na tyle specyficzny cykl pracy że te od LPG sobie nie radzą. Efekt jest taki że podczas ruszania samochód najpierw się przymulał (miał taką jakby "chwilę zastanowienia") a dopiero potem jechał jak należy.
        A jak z kosztami eksploatacji? Możesz mi napisać czy są jakieś wyjątkowo droższe elementy, która lubią się psuć?
        Pozdrawiam,
        Kuba

        Komentarz

        • Ayu
          RS
          • 2009
          • 4154

          #5
          jasiem, niech zgadnę, jeździsz Nissanem z LPG? :wink:

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez jasiem
            Dzięki za info.
            Zamieszczone przez Northeusz
            Sama skrzynia automatyczna nie ma wpływu na dobór instalacji LPG.
            No tutaj właśnie wolałbym się upewnić - bo w moim obecnym samochodzie automat też miał nie robić różnicy, a okazało się że przy ruszaniu wtryskiwacze benzynowe mają na tyle specyficzny cykl pracy że te od LPG sobie nie radzą. Efekt jest taki że podczas ruszania samochód najpierw się przymulał (miał taką jakby "chwilę zastanowienia") a dopiero potem jechał jak należy.
            A jak z kosztami eksploatacji? Możesz mi napisać czy są jakieś wyjątkowo droższe elementy, która lubią się psuć?
            To ciekawy dosyć przypadek. Dla pewności i własnego spokoju podpytaj w jakimś zaufanym zakładzie LPG o takie połączenie. Samochodów z automatem i LPG jeździ przecież mnóstwo - chociażby pierwszy lepszy z brzegu amerykaniec, sporo europejczyków. Tym bardziej Twój przypadek jest wg mnie ciekawy, ponieważ albo masz nietypowy silnik, albo źle zostało coś dobrane, bądź dostrojone .
            Jeśli chodzi o eksploatację - jak narazie nie odczułem kosztów, chociaż wszystko staram się robić na bieżąco, nie czekając aż coś sie urwie. Z rzeczy eksploatacyjnych miałem wymieniane przednie klocki, ori w ASO ok 300 zł komplet (z tego co wiem droższe niż do pozostałych/słabszych wersji silnikowych, taką przynajmniej informację otrzymałem) i manetka kierunków - cena dla wszystkich wersji taka sama. Innych rzeczy jak narazie nie miałem potrzeby serwisowania. A, i wymiana 4 cewek w ramach akcji na koszt Skody. Normalnie cena jednej cewki 150 zł w ASO. W moim samochodzie z cewkami absolutnie nic sie nie dzialo, ale jak akcja to akcja
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2009
              • 10918
              • Fiat

              #7
              jasiem, o ile mnie pamięć nie myli to Maru123 miał kiedyś OI kombi 1.8t z automatem , laurinka, przed OII i Landem. Ale nie dam głowy. Może napisz do niego, podpytaj o autko.

              Komentarz

              • Maru 123
                RS
                • 2008
                • 4660

                #8
                jasiem, ja miaęłm takie autko kiedyś :wink: tu masz coś niecoś opisane http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=22188&start=0

                ogólnie nie ma się czego bać- ja byłem bardzo zadowolony z tego auta, nic mi się w nim nie popsuło na gazie i benzynie zasuwał aż miło, w skrzyni wymieniłem tylko olej i filtr (koszt ok 400-500zł z tego co pamiętam).

                do tej pory jestem w stałym kontakcie z obecnym właścicielem który na c odzień używa tego auta a na wakacje jeździ nim np do Francji i co najważniejsze wraca :wink:

                piękny samochodzik
                1.8T AGU L&K

                2.0TDI BKD ELEGANCE

                TOYOTA LAND CRUISER J95

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10918
                  • Fiat

                  #9
                  Maru 123, wywołałem wilka z lasu jak widać :wink:

                  Komentarz

                  • Maru 123
                    RS
                    • 2008
                    • 4660

                    #10
                    sew1981, ostatnio b.mało pisze ale wciąż przeglądam forum każdego dnia :wink:
                    1.8T AGU L&K

                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                    Komentarz

                    • jasiem
                      Classic
                      • 2011
                      • 5

                      #11
                      Zamieszczone przez hotrain
                      jasiem, niech zgadnę, jeździsz Nissanem z LPG? :wink:
                      No nie, ale też japońskim Foresterem. Ogólnie problem jest cały czas, chociaż nieco załagodzony (czeka mnie jeszcze jedna wizyta), ale co gazownik zrobił to nie wiem, nawet nie pytałem bo i tak się nie znam. Ale początkowo miał zagwozdkę i w sumie chyba dalej ma, mimo że w zagazowywaniu Subaru jest podobno najlepszy.
                      Dzięki wielkie wszystkim za informacje. Widzę że kosztów nie ma się co obawiać. Maru 123, Northeusz, poczytam ten wątek - jakby mnie naszły jeszcze jakieś pytania to w razie czego będę Was męczył na PW
                      Pozdrawiam,
                      Kuba

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez jasiem
                        Zamieszczone przez hotrain
                        jasiem, niech zgadnę, jeździsz Nissanem z LPG? :wink:
                        No nie, ale też japońskim Foresterem. Ogólnie problem jest cały czas, chociaż nieco załagodzony (czeka mnie jeszcze jedna wizyta), ale co gazownik zrobił to nie wiem, nawet nie pytałem bo i tak się nie znam. Ale początkowo miał zagwozdkę i w sumie chyba dalej ma, mimo że w zagazowywaniu Subaru jest podobno najlepszy.
                        Dzięki wielkie wszystkim za informacje. Widzę że kosztów nie ma się co obawiać. Maru 123, Northeusz, poczytam ten wątek - jakby mnie naszły jeszcze jakieś pytania to w razie czego będę Was męczył na PW
                        Jeśli rozmawiamy o kosztach to serwisowanie Forka jest IMO droższe w porównaniu wogóle do Skody jakiejkolwiek, więc tutaj O1 1.8T powinna Cie miło zaskoczyć . Forestery jeżdża i na LPG i z automatami i turbodoładowane (mam na myśli 2.0T oraz 2.5T 230KM) i nie sprawiają problemów. Chociaż zagazowanie Subaru to nie to samo zagazowanie powiedzmy Punto .
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • rkb
                          RS
                          • 2008
                          • 2152
                          • Rapid Spaceback (NH1)
                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                          #13
                          Przy zakupie sprawdz czy na cieplym silniku nic nie stuka, bo to jest po 5 zaworków na cylinder i wymiana popychaczy jest dosc kosztowna
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz

                          • jasiem
                            Classic
                            • 2011
                            • 5

                            #14
                            Zamieszczone przez Northeusz
                            serwisowanie Forka jest IMO droższe w porównaniu wogóle do Skody jakiejkolwiek
                            To fakt, tanio nie jest :| i nie spodziewałem się że będzie drożej w Skodzie ale pomyślałem, że zapytać nie zaszkodzi, bo różne mogą być niespodzianki a marki nie znam...
                            Zamieszczone przez Northeusz
                            Chociaż zagazowanie Subaru to nie to samo zagazowanie powiedzmy Punto
                            I dlatego jeszcze przed zakupem konsultowałem się z największym guru o LPG w Subaru, zaznaczając że chodzi o automat i problemów miało nie być... A wyszło jak wyszło, i on i ja jesteśmy zdziwieni
                            Zamieszczone przez rkb
                            Przy zakupie sprawdz czy na cieplym silniku nic nie stuka
                            O, dzięki, to może się przydać.
                            A jeszcze mam pytanie: czy były też różne wersje tego silnika w Octaviach (czyli 150 konnego)? Z lektury wątku Maru 123 wiem że AGU jest dobry (ale nie wiem dlaczego ). Były jakieś inne wersje mniej i bardziej polecane?
                            Pozdrawiam,
                            Kuba

                            Komentarz

                            • Sev
                              L&K
                              • 2007
                              • 1295

                              #15
                              Były 4 wersje AGU, AUM AUQ i ARX, z czego ARX to to samo (konstrukcyjnie) co AUM i AUQ ale w 4x4, AGU to uproszczona (starsza) wersja 150KM z EURO3, przepustnica na lince, brak zmiennych faz rozrządu, turbina K03, zaletą tego silnika jest głowica z większymi kanałami dolotowymi niż w AUM/AUQ/ARX ale trudniejszy w precyzyjnym strojeniu - lambda wąskopasmowa. Max do wyciśnięcia softem na K03 ok 180-190KM. (nie wiem czy wtryski wydolą bo śą mniejsze niż w AUM).

                              AUM to też 150KM ale elektroniczna przepustnica, 2 lambdy (pierwsza szerokopasmowa), turbina K03s taka sama jak w 180KM, zmienne fazy rozrządu. Do wyciśnięcia max ca 240KM po modach, samym softem 200KM w zasięgu.
                              Silnik z dużym potencjałem (dół do 320KM i ok. 400Nm). W wersji ARX czyli 4x4 najsensowniejszy :twisted:

                              AGU był prostszy a wiadomo co prostsze mniej się psuje, ponoć

                              Z tym że AGU to stare silniki produkowane do mniej więcej 2000-2001r, potem zastąpione AUM które spełniało już normę EURO4.
                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                              Komentarz

                              • Hanz2k
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 522

                                #16
                                Z tym, że z automatem parowano wyłącznie AGU i AUM. AUQ jest w vRS a ARX to 4x4.
                                Hanz2k
                                1,8 T by MT
                                :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                Komentarz

                                • Sev
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1295

                                  #17
                                  No właśnie, zapomniałem dopisać. Tak to jest jak się patrzy ze swojej perspektywy - tzn poprzez silnik i przeniesienie napędu a resztę jak skrzynia można zmienić.
                                  6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                  Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                  Komentarz

                                  Pracuję...