strach pomyśleć jakich świąt życzysz NIEspotowiczom :P :lol: :diabelski_usmiech
roznica pomiedzy 1.8t (150KM) a RS
Zwiń
X
-
roznica pomiedzy 1.8t (150KM) a RS
witam. pytam jak w temacie poniewaz na wiosne planuje zmienic autko rowniez na octavke wlasnie na model benzynowy z turbinka wiem ze RS jest drozszy ale czy duzo lepszy od normalnej 150 konnej wersji jakie jeszcze sa roznice pomiedzy tymi modelami (komfort jazdy, spalanie, zawieszenie, koszta eksplatacji.) prosze o porade pozdrawiam
-
-
Zamieszczone przez daber85normalnej 150 konnej wersji
jest 1,8 która ma 160KM
różnica w jeździe jest kolosalna
poza tym inne zawieszenie i wykończenie
ale zawsze możesz wziąć 1,8 i zrobić program, wymienic zawieszenie, hamulce, zderzaki i troszke środek :diabelski_usmiech
a serio- poszukaj na forum-jest kolega który pracuje nad zrobieniem z 1,8 RSaprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy mowa tu o O1 1.8t a nie O2 1.8tsiJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
to pogadali jak ślepy z głuchym o kolorach :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Re: roznica pomiedzy 1.8t (150KM) a RS
Zamieszczone przez daber85jeszcze sa roznice pomiedzy tymi modelami (komfort jazdy, spalanie, zawieszenie, koszta eksplatacji.)
Hamulce 312 przód tył 256 oba wentylowane. Normanie w 1.8T sa 288 i 23cośtam mm z tyłu (tył niewentylowany). Przednie zaciski i klocki w obu są identyczne.
Wewnątrz - RS ma inne fotele, konstrukcyjnie te same co we tour sport były ale w RS sa skórzane a kiera 3 ramienna - dużo lepsza w trzymaniu niż gówniana 4 ramienna (moja opinia)
Tylne zawieszenie wspierane jest przez dwa zastrzały-rozpórki w bagażniku.
Silnik AUQ w RS jest technicznie identyczny z AUM - różnice są w jednym z czujników i sterowniku silnika. Więc spalanie faktycznie jest bardzo zbliżone.
Z zewnątrz - inne zderzaki. To po krótce.
Różnice w wyposażeniu dodatkowym wygooglujesz. Komfort jazdy będzie inaczej postrzegany z racji innych foteli (RSa lepiej trzymają) zawieszenie jest sztywniejsze niż w serii. Mechanicznie ze zwykłej 150tki można RSa zrobić bardzo łatwo a nawet zrobić nawet coś lepszegoZależy co kto woli. Koszty eksploatacji w zasadzie identyczne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radekgwtu o O1 1.8t a nie O2 1.8tsiroznica pomiedzy 1.8t (150KM) a RS
żeby jeszcze było napisane że O1 w temacie tobym się nie wychylał :wink:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
daber85, przede wszystkim będziesz musiał sprawdzić czy ma oznaczenie AGU czy AUM, AUM nowszy AGU starszy. AGU zdarzać się jeszcze mogły w poliftowych. Różnice wygooglujesz. Jedni twierdza ze AGU lepszy, jedni ze AUM z tym ze AGU był na nieco mniejszej turbosprężarce K03 a AUM i AQU (RS) są na K03s (K03-052 i K03-053).
Komentarz
-
-
ja miałem przed liftem (AGU) i moim zdaniem jest to najmniej awaryjna wersja ze wszystkich, bo jest najuboższa, tzn nie ma zmiennych faz rozrządu, gaz ma na lince a nie elektroniczny, inne są cewki (nie psują się tak często), itp. Może i jest mniejsza turbina, ale jak nie robisz żadnych modyfikacji, to nie będzie to problememO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daber85a czy 150KM z osiagami nie ma problemu?? tzn przyspieszanie itp.. Jak dla mnie te 150 KM dosyć żwawo rozpędzają Octavię wprawiając czasami w zakłopotanie innych kierowców, nierzadko lepszych samochodów
. Jeśli nie kupisz RS, a owe 150 KM będzie za mało to zawsze możesz podciągnąc moc do 180 bez żadnych problemów
.
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Witam. Nie tylko że nie brakuje mocy, to jeszcze zużycie paliwa jest bardzo przyzwoite. W trasie bez problemu mieszczę się w 6,2, 6,4 l, w mieście przy dojazdach do pracy i sporych korkach, 9,5 l. Oczywiście korzystając z mocy zużycie wzrasta znacznie, ale mamy wybór, przyjemność czy ekonomia :lol: . Dla porównania w pracy jeżdżę służbowymi O1 2.0 i Peugeot 407 2.0. Octa dobiega 200 tys i silnik nie wykazuje żadnych oznak zmęczenia ( podobnie jak cały samochód, tylko materiały eksploatacyjne) spalanie bardzo podobne do 1.8 T, po górkach ( u mnie same górki i bez mocniejszego silnika ciężko się jeżdzi) z pełnym stanem i z klimą troszkę brakuje mocy, ale tak to chyba najbardziej optymalny napęd benzynowy do Octavi 1( gaz). Peugeot, dobry komfort jazdy, dobre materiały, ale dynamika, pomimo 143 koni, porównywalna do O1 2.0, daleko jej do 1.8T. Zużycie paliwa około 1,5 litra większe, w trasie powyżej 8 l, w mieście 12. I jeszcze jedno, naprawy Peugeota ( 100 tys przebiegu) kosztowały dwukrotnie więcej niż wszystkie koszty obsłóg Octavi. Moja Octa 1.8 T ma dopiero 12 tys przebiegu, i jest to pewnie jedna z ostatnich Skód ( może ostatnia, odbierana miesiąc przed zakończeniem produkcji) z tym silnikiem :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Jasne że AUM. Niestety u nas w Polsce z powodu dróg, największy wpływ na spalanie mają warunki na tychże drogach, a nie chęci czy umiejętności. Czasami na tej samej trasie różnice w spalaniu wynoszą litr i więcej. Mój rekord na trasie N. Sącz, Jaworzno ( około 170 km) wyniósł 5,9 l z komputera, czasami minimalnie przekłamuje, raz w jedną stronę raz w drugą, przy średniej prędkości 78 km. Z powrotem było już 6,4, troche szybciej i większy ruch.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pikeWitam. Nie tylko że nie brakuje mocy, to jeszcze zużycie paliwa jest bardzo przyzwoite. W trasie bez problemu mieszczę się w 6,2, 6,4 l, w mieście przy dojazdach do pracy i sporych korkach, 9,5 l. [...]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ORA_DEVZamieszczone przez pikeWitam. Nie tylko że nie brakuje mocy, to jeszcze zużycie paliwa jest bardzo przyzwoite. W trasie bez problemu mieszczę się w 6,2, 6,4 l, w mieście przy dojazdach do pracy i sporych korkach, 9,5 l. [...]
Z tego co widzę na motostat to niektórzy z silnikiem 1.8T AUM potrafia spalić grubo ponad 12l/100km. u mnie mimo lekko ponad 200KM średnią mam wydaje mi się na przyzwoitym poziomie :szeroki_usmiechByło, minęło:
RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ORA_DEVZamieszczone przez pikeWitam. Nie tylko że nie brakuje mocy, to jeszcze zużycie paliwa jest bardzo przyzwoite. W trasie bez problemu mieszczę się w 6,2, 6,4 l, w mieście przy dojazdach do pracy i sporych korkach, 9,5 l. [...]
Ale co do spalania, to potwierdzam - może tyle palić, tyle, że z tym silnikiem trzeba mieć silną wolę żeby to osiągnąć.
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
Komentarz