roznica pomiedzy 1.8t (150KM) a RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Joo
    Drive
    • 2010
    • 76

    roznica pomiedzy 1.8t (150KM) a RS

    strach pomyśleć jakich świąt życzysz NIEspotowiczom :P :lol: :diabelski_usmiech
  • daber85
    Rider
    • 2009
    • 296

    #2
    roznica pomiedzy 1.8t (150KM) a RS

    witam. pytam jak w temacie poniewaz na wiosne planuje zmienic autko rowniez na octavke wlasnie na model benzynowy z turbinka wiem ze RS jest drozszy ale czy duzo lepszy od normalnej 150 konnej wersji jakie jeszcze sa roznice pomiedzy tymi modelami (komfort jazdy, spalanie, zawieszenie, koszta eksplatacji.) prosze o porade pozdrawiam

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Zamieszczone przez daber85
      normalnej 150 konnej wersji
      nie ma takiej w benzynie
      jest 1,8 która ma 160KM
      różnica w jeździe jest kolosalna
      poza tym inne zawieszenie i wykończenie
      ale zawsze możesz wziąć 1,8 i zrobić program, wymienic zawieszenie, hamulce, zderzaki i troszke środek :diabelski_usmiech

      a serio- poszukaj na forum-jest kolega który pracuje nad zrobieniem z 1,8 RSa
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • micho_m
        Rider
        • 2011
        • 528
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        O1 1.8t ma 150 KM
        Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
        www.nawmar.pl

        Komentarz

        • radekgw
          L&K
          • 2010
          • 1182

          #5
          piotrek_gdy mowa tu o O1 1.8t a nie O2 1.8tsi
          Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            to pogadali jak ślepy z głuchym o kolorach :szeroki_usmiech
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #7
              Re: roznica pomiedzy 1.8t (150KM) a RS

              Zamieszczone przez daber85
              jeszcze sa roznice pomiedzy tymi modelami (komfort jazdy, spalanie, zawieszenie, koszta eksplatacji.)
              RS ma obnizone o ok 20mm zawieszenie, przedni stabilizator łaczony do McPhersona, inne amorki i tyle, Z tyłu stabilizator w belce ma 21mm gdzie w reszcie 19. Inne amorki.

              Hamulce 312 przód tył 256 oba wentylowane. Normanie w 1.8T sa 288 i 23cośtam mm z tyłu (tył niewentylowany). Przednie zaciski i klocki w obu są identyczne.

              Wewnątrz - RS ma inne fotele, konstrukcyjnie te same co we tour sport były ale w RS sa skórzane a kiera 3 ramienna - dużo lepsza w trzymaniu niż gówniana 4 ramienna (moja opinia)

              Tylne zawieszenie wspierane jest przez dwa zastrzały-rozpórki w bagażniku.

              Silnik AUQ w RS jest technicznie identyczny z AUM - różnice są w jednym z czujników i sterowniku silnika. Więc spalanie faktycznie jest bardzo zbliżone.

              Z zewnątrz - inne zderzaki. To po krótce.

              Różnice w wyposażeniu dodatkowym wygooglujesz. Komfort jazdy będzie inaczej postrzegany z racji innych foteli (RSa lepiej trzymają) zawieszenie jest sztywniejsze niż w serii. Mechanicznie ze zwykłej 150tki można RSa zrobić bardzo łatwo a nawet zrobić nawet coś lepszego Zależy co kto woli. Koszty eksploatacji w zasadzie identyczne.
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Zamieszczone przez radekgw
                tu o O1 1.8t a nie O2 1.8tsi
                roznica pomiedzy 1.8t (150KM) a RS
                jakoś nie zauwazyłem
                żeby jeszcze było napisane że O1 w temacie tobym się nie wychylał :wink:
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • daber85
                  Rider
                  • 2009
                  • 296

                  #9
                  a jesli z jakichkolwiek przyczyn nie uda mi sie zdobyc funduszy na RS to O1 i przed i po lifcie ma identyczny silnik 1.8t czy sa znaczace roznice oprocz przebiegu

                  Komentarz

                  • Sev
                    L&K
                    • 2007
                    • 1295

                    #10
                    daber85, przede wszystkim będziesz musiał sprawdzić czy ma oznaczenie AGU czy AUM, AUM nowszy AGU starszy. AGU zdarzać się jeszcze mogły w poliftowych. Różnice wygooglujesz. Jedni twierdza ze AGU lepszy, jedni ze AUM z tym ze AGU był na nieco mniejszej turbosprężarce K03 a AUM i AQU (RS) są na K03s (K03-052 i K03-053).
                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                    Komentarz

                    • daber85
                      Rider
                      • 2009
                      • 296

                      #11
                      podejrzewam ze i tak sie na darmo napalam na RS bo cienko z kasą ale 1.8 t bedzie! slyszalem ze to bardzo dobre silniki. nawet przed liftem

                      Komentarz

                      • Sev
                        L&K
                        • 2007
                        • 1295

                        #12
                        Jedne i drugie mają swoje za i przeciw ale ogólnie 1.8 20VT to bardzo dobre silniki. Szkoda że już nie produkowane.
                        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          #13
                          ja miałem przed liftem (AGU) i moim zdaniem jest to najmniej awaryjna wersja ze wszystkich, bo jest najuboższa, tzn nie ma zmiennych faz rozrządu, gaz ma na lince a nie elektroniczny, inne są cewki (nie psują się tak często), itp. Może i jest mniejsza turbina, ale jak nie robisz żadnych modyfikacji, to nie będzie to problemem
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz

                          • Dudekken
                            Drive
                            • 2010
                            • 75

                            #14
                            A ja z czystym sumieniem polecam zakup RS'a. Jeśli już to na pewno nie w kraju... Sam sprowadziłem z DE ponad rok temu od prywatnej osoby i poza normalnymi sprawami eksploatacyjnymi leję benzynę i jeżdżę, leję benzynę...

                            Komentarz

                            • tomek
                              L&K
                              • 2005
                              • 1078

                              #15
                              Zamieszczone przez Dudekken
                              Jeśli już to na pewno nie w kraju... Sam sprowadziłem z DE
                              A to niby czemu tylko z "zachodu"? U nas w kraju też są zadbane egzemplarze, oczywiście ciężko znaleźć, ale są.
                              O2FL RS | S2 | F2

                              Komentarz

                              • Sev
                                L&K
                                • 2007
                                • 1295

                                #16
                                Nie, no pewnie że się znajdzie ale nie w "okazyjnej cenie" z ogłoszenia. Takie auta na ogłoszenia nie trafiają, nie na długo
                                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                Komentarz

                                • daber85
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 296

                                  #17
                                  a czy 150KM z osiagami nie ma problemu?? tzn przyspieszanie itp.

                                  Komentarz

                                  • Northeusz
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1677
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez daber85
                                    a czy 150KM z osiagami nie ma problemu?? tzn przyspieszanie itp.
                                    W O1 jest to jeden z mocniejszych silników, mocniejszy jest tylko ten w RS, więc problemów raczej nie ma . Jak dla mnie te 150 KM dosyć żwawo rozpędzają Octavię wprawiając czasami w zakłopotanie innych kierowców, nierzadko lepszych samochodów . Jeśli nie kupisz RS, a owe 150 KM będzie za mało to zawsze możesz podciągnąc moc do 180 bez żadnych problemów .
                                    Pozdrawiam
                                    Northeusz

                                    Komentarz

                                    • pike
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 12

                                      #19
                                      Witam. Nie tylko że nie brakuje mocy, to jeszcze zużycie paliwa jest bardzo przyzwoite. W trasie bez problemu mieszczę się w 6,2, 6,4 l, w mieście przy dojazdach do pracy i sporych korkach, 9,5 l. Oczywiście korzystając z mocy zużycie wzrasta znacznie, ale mamy wybór, przyjemność czy ekonomia :lol: . Dla porównania w pracy jeżdżę służbowymi O1 2.0 i Peugeot 407 2.0. Octa dobiega 200 tys i silnik nie wykazuje żadnych oznak zmęczenia ( podobnie jak cały samochód, tylko materiały eksploatacyjne) spalanie bardzo podobne do 1.8 T, po górkach ( u mnie same górki i bez mocniejszego silnika ciężko się jeżdzi) z pełnym stanem i z klimą troszkę brakuje mocy, ale tak to chyba najbardziej optymalny napęd benzynowy do Octavi 1( gaz). Peugeot, dobry komfort jazdy, dobre materiały, ale dynamika, pomimo 143 koni, porównywalna do O1 2.0, daleko jej do 1.8T. Zużycie paliwa około 1,5 litra większe, w trasie powyżej 8 l, w mieście 12. I jeszcze jedno, naprawy Peugeota ( 100 tys przebiegu) kosztowały dwukrotnie więcej niż wszystkie koszty obsłóg Octavi. Moja Octa 1.8 T ma dopiero 12 tys przebiegu, i jest to pewnie jedna z ostatnich Skód ( może ostatnia, odbierana miesiąc przed zakończeniem produkcji) z tym silnikiem :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • jacog
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 420
                                        • Felicia I (6U1)

                                        #20
                                        pike, jak ostatni wypust to masz AUM nie AGU. A co do spalania, bo ten temat regularnie w przypadku 1.8T wraca, na mieście to pali ci mniej niż fabryka nakazała . Dobre powietrze tam macie bo we Wrocławiu juz nie jest tak kolorowo ze spalaniem

                                        Komentarz

                                        • pike
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 12

                                          #21
                                          Jasne że AUM. Niestety u nas w Polsce z powodu dróg, największy wpływ na spalanie mają warunki na tychże drogach, a nie chęci czy umiejętności. Czasami na tej samej trasie różnice w spalaniu wynoszą litr i więcej. Mój rekord na trasie N. Sącz, Jaworzno ( około 170 km) wyniósł 5,9 l z komputera, czasami minimalnie przekłamuje, raz w jedną stronę raz w drugą, przy średniej prędkości 78 km. Z powrotem było już 6,4, troche szybciej i większy ruch.

                                          Komentarz

                                          • ORA_DEV
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 69

                                            #22
                                            Zamieszczone przez pike
                                            Witam. Nie tylko że nie brakuje mocy, to jeszcze zużycie paliwa jest bardzo przyzwoite. W trasie bez problemu mieszczę się w 6,2, 6,4 l, w mieście przy dojazdach do pracy i sporych korkach, 9,5 l. [...]
                                            To zabawne, 1.8T 150KM pali tylko 0,5-1l więcej niż 1.9TDI 101KM. W takim razie kupowanie diesla jest bezsensem - nie dość że dużo słabszy, to praktycznie nie ma różnicy w spalaniu.

                                            Komentarz

                                            • suchy
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 682

                                              #23
                                              Zamieszczone przez ORA_DEV
                                              Zamieszczone przez pike
                                              Witam. Nie tylko że nie brakuje mocy, to jeszcze zużycie paliwa jest bardzo przyzwoite. W trasie bez problemu mieszczę się w 6,2, 6,4 l, w mieście przy dojazdach do pracy i sporych korkach, 9,5 l. [...]
                                              To zabawne, 1.8T 150KM pali tylko 0,5-1l więcej niż 1.9TDI 101KM. W takim razie kupowanie diesla jest bezsensem - nie dość że dużo słabszy, to praktycznie nie ma różnicy w spalaniu.
                                              Porównując czyjś styl jazdy ze swoim nic nie uzyskasz..pewnie ta sama osoba za kierownicą 1.9TDI 101KM spali mniej od ciebie.
                                              Z tego co widzę na motostat to niektórzy z silnikiem 1.8T AUM potrafia spalić grubo ponad 12l/100km. u mnie mimo lekko ponad 200KM średnią mam wydaje mi się na przyzwoitym poziomie :szeroki_usmiech
                                              Było, minęło:
                                              RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.

                                              Komentarz

                                              • pike
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 12

                                                #24
                                                Dlatego też kupując w tamtym roku auto kupiłem benzynę, anie TDI, który był droższy o 8 tys zł, i przy moim rocznym przebiegu 10 tys km, nigdy by mi się nie zwrócił. A poza tym to słyszę że TDI w mieście pali nie 9,5 l , ale 6,5.

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez ORA_DEV
                                                  Zamieszczone przez pike
                                                  Witam. Nie tylko że nie brakuje mocy, to jeszcze zużycie paliwa jest bardzo przyzwoite. W trasie bez problemu mieszczę się w 6,2, 6,4 l, w mieście przy dojazdach do pracy i sporych korkach, 9,5 l. [...]
                                                  To zabawne, 1.8T 150KM pali tylko 0,5-1l więcej niż 1.9TDI 101KM. W takim razie kupowanie diesla jest bezsensem - nie dość że dużo słabszy, to praktycznie nie ma różnicy w spalaniu.
                                                  ... i droższy w naprawach, i głośniejszy
                                                  Ale co do spalania, to potwierdzam - może tyle palić, tyle, że z tym silnikiem trzeba mieć silną wolę żeby to osiągnąć .
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...