Witam Jestem posiadaczem skodki 99 r przyszedł czas na zmianę nagłośnienie prosze o poradę co mam zrobić? Mam radio sony xplod i chciałbym zmienić głośniki i wstawić wzmacniacz no i najlepiej żebym sie wyrobił tak do 1000 zł
Jestem posiadaczem Octi II z silnikiem 1.6 MPI. Z racji tego, że nigdzie nie mogłem dopatrzeć się podobnego problemu, postanowiłem w końcu zapytać Was.
Oto mój problem: gdy samochód stoi, nie zależnie czy na luzie czy na biegu, silnik "szarpie". Początkowo, było to delikatne i powiedzmy, zdarzało się co 10sekund. Teraz mam przejechane 12 tys., a silnik szarpie co kilka sekund. Nie jest to jakieś okropne drganie, ale na tyle odczuwalne, by zaczęło być denerwujące.
Czy posiadacze MPI 1.6 mają podobny problem? W serwisie powiedziano mi "że tak te silniki mają", ale jakoś nie do końca mogę w to uwierzyć...
Nie... I czytałem też o problemach z nastawnikiem przepustnicy - akumulator nie był wyciągany, więc nic się rozregulować nie powinno. Czy to może być kwestia za niskich obrotów?
Silnik 1,6 BSE tak ma. Jest to przykre i nienormalne, ale dziwne szarpanie na wolnych obr. jest przypadłością tego motoru. U siebie reklamowałem to na gwarancji, wymienione zostały wtryskiwacze, głowica i dalej silnik nienormalnie, lekko szarpie Staram się już nie zwracać na to uwagi.
Dotyczy to BSE montowanego także do Seatów, VW, A3
Silnik 1,6 BSE tak ma. Jest to przykre i nienormalne, ale dziwne szarpanie na wolnych obr. jest przypadłością tego motoru. U siebie reklamowałem to na gwarancji, wymienione zostały wtryskiwacze, głowica i dalej silnik nienormalnie, lekko szarpie Staram się już nie zwracać na to uwagi.
Dotyczy to BSE montowanego także do Seatów, VW, A3
Pozdrawiam
Kurde, wielkie dzięki za odpowiedź. To jest jakaś porażka, jak mogli takie coś w ogóle dopuścić... ja siedząc w korkach dostaje szału.
Nie do końca się z tym zgodzę bo mój 1.6 MPI BSE tak JUŻ nie ma... Tzn. przez krótki czas tak miał na LPG ale po własnoręcznym wyregulowaniu (autokalibracja, system LandiRenzo) i ten problem znikł... Na noPb NIGDY nie było żadnego szarpania... Nadmienię że w czasie moich walk z szarpaniem na wolnych obrotach (640-660 obr./min) na LPG też podejrzewałem za niskie obroty i zamierzałem podjąć interwencję za pomocą VAG-a (a właścicwie VCDS-a) i podnieść nieco wolne obroty... ale okazało się że nie jest to takie proste bo potrzebna jest znajomość hasła aby zmienić obroty.. Sam soft i kabelek to nie wszystko.. I całe szczęście że tego hasła nie znałem. Po wyregulowaniu instalacji LPG szarpanie ustało. Reasumując: nie wiem czy jest jakaś wada fabryczna ("ten typ tak ma") bo sam na swoim przykładzie widzę że u mnie szarpania na noPb nie ma i nie było. Auto ma prawie 2 lata.
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Mój ma przebieg 33000 km, zdarza mu się lekkie, pojedyncze wahnięcie obrotów raz na kilkaset kilometrów. Czuć to bardzo słabo tak, jak przy włączaniu jakiegoś odbiornika energii, np. ogrzewania szyby.
Panowie,
jeśli macie auta na gwarancji i na wolnych obrotach wam szarpie to zmuście ASO do naprawy bo "zdrowy" silnik tak się nie zachowuje ( a już tym bardziej "ten typ tak ma")... Tutaj musi być feler typu "wypadające zapłony" a przyczyn może być kilka: instalacja zapłonowa, wtryskiwacze etc.
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Ci co mają "drgania" niech sprawdzą "zapobiegawczo" piny w 6-cio pinowej wtyczce przepustnicy. Najlepiej było by je po kolei wyciągać z obudowy ( bo wszystkie poza jednym są różowe z paskiem więc łatwo się pomylić ) i dokładnie sprawdzić czy nie są zaśniedziałe i czy przewód do nich dochodzący też nie jest "czarny" od nalotu.
ASO wymienia wszystkie te przewody ( obcina ok. 10 cm za wtyczką i dolutowuje nowe przewody z pinami ). Co prawda robi to dopiero jak komp wywala błąd EPC, ale może to szarpanie u was to dopiero początek problemu więc warto tam spojrzeć.
U mnie także występuje ten problem - bardziej odczuwalny na benzynie niż na LPG i przy wyłączonej klimie - obroty spadają do 700 obrotów, auto odebrane w połowie czerwca, obecny przebieg prawie 9k km. Dwa razy zgłaszane do ASO - twierdzą, że nie ma żadnych błędów w komputerze i nie widzą problemu...
Dodatkowo twierdzą także, że podłokietnik nie powinien się ryglować (w poprziedniej Ocatvii jakoś się ryglował a tu lata w przód i w tył).
Czas na zmianę serwisu...
Komentarz