[O2] Szarpanie silnika na luzie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikko1
    Rider
    • 2013
    • 329
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    [O2] Szarpanie silnika na luzie

    Witam Jestem posiadaczem skodki 99 r przyszedł czas na zmianę nagłośnienie prosze o poradę co mam zrobić? Mam radio sony xplod i chciałbym zmienić głośniki i wstawić wzmacniacz no i najlepiej żebym sie wyrobił tak do 1000 zł
    Moja "córeczka"
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967
  • glaedrem
    Classic
    • 2011
    • 4

    #2
    [O2] Szarpanie silnika na luzie

    Witam,

    Jestem posiadaczem Octi II z silnikiem 1.6 MPI. Z racji tego, że nigdzie nie mogłem dopatrzeć się podobnego problemu, postanowiłem w końcu zapytać Was.

    Oto mój problem: gdy samochód stoi, nie zależnie czy na luzie czy na biegu, silnik "szarpie". Początkowo, było to delikatne i powiedzmy, zdarzało się co 10sekund. Teraz mam przejechane 12 tys., a silnik szarpie co kilka sekund. Nie jest to jakieś okropne drganie, ale na tyle odczuwalne, by zaczęło być denerwujące.

    Czy posiadacze MPI 1.6 mają podobny problem? W serwisie powiedziano mi "że tak te silniki mają", ale jakoś nie do końca mogę w to uwierzyć...

    Pozdrawiam!

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      glaedrem, masz gaz?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • glaedrem
        Classic
        • 2011
        • 4

        #4
        Zamieszczone przez piotrek_gdy
        glaedrem, masz gaz?
        Nie... I czytałem też o problemach z nastawnikiem przepustnicy - akumulator nie był wyciągany, więc nic się rozregulować nie powinno. Czy to może być kwestia za niskich obrotów?

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          glaedrem, na pewno to co opisujesz to mogłaby być nierówna praca silnika
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • glaedrem
            Classic
            • 2011
            • 4

            #6
            Zamieszczone przez piotrek_gdy
            glaedrem, na pewno to co opisujesz to mogłaby być nierówna praca silnika
            Hmm czyli tak jak sądziłem, nie ma w tym nic "normalnego", wbrew opinii panów z serwisu...

            Komentarz

            • miszka
              Drive
              • 2009
              • 42
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Silnik 1,6 BSE tak ma. Jest to przykre i nienormalne, ale dziwne szarpanie na wolnych obr. jest przypadłością tego motoru. U siebie reklamowałem to na gwarancji, wymienione zostały wtryskiwacze, głowica i dalej silnik nienormalnie, lekko szarpie Staram się już nie zwracać na to uwagi.
              Dotyczy to BSE montowanego także do Seatów, VW, A3

              Pozdrawiam

              Komentarz

              • glaedrem
                Classic
                • 2011
                • 4

                #8
                Zamieszczone przez miszka
                Silnik 1,6 BSE tak ma. Jest to przykre i nienormalne, ale dziwne szarpanie na wolnych obr. jest przypadłością tego motoru. U siebie reklamowałem to na gwarancji, wymienione zostały wtryskiwacze, głowica i dalej silnik nienormalnie, lekko szarpie Staram się już nie zwracać na to uwagi.
                Dotyczy to BSE montowanego także do Seatów, VW, A3

                Pozdrawiam
                Kurde, wielkie dzięki za odpowiedź. To jest jakaś porażka, jak mogli takie coś w ogóle dopuścić... ja siedząc w korkach dostaje szału.

                Ale dzięki jeszcze raz...

                Komentarz

                • Jaroslav92525
                  Rider
                  • 2009
                  • 358
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez miszka
                  ...Silnik 1,6 BSE tak ma...
                  Nie do końca się z tym zgodzę bo mój 1.6 MPI BSE tak JUŻ nie ma... Tzn. przez krótki czas tak miał na LPG ale po własnoręcznym wyregulowaniu (autokalibracja, system LandiRenzo) i ten problem znikł... Na noPb NIGDY nie było żadnego szarpania... Nadmienię że w czasie moich walk z szarpaniem na wolnych obrotach (640-660 obr./min) na LPG też podejrzewałem za niskie obroty i zamierzałem podjąć interwencję za pomocą VAG-a (a właścicwie VCDS-a) i podnieść nieco wolne obroty... ale okazało się że nie jest to takie proste bo potrzebna jest znajomość hasła aby zmienić obroty.. Sam soft i kabelek to nie wszystko.. I całe szczęście że tego hasła nie znałem. Po wyregulowaniu instalacji LPG szarpanie ustało. Reasumując: nie wiem czy jest jakaś wada fabryczna ("ten typ tak ma") bo sam na swoim przykładzie widzę że u mnie szarpania na noPb nie ma i nie było. Auto ma prawie 2 lata.
                  Pozdrawiam,
                  Jaroslav92525

                  -----------------------
                  VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                  Komentarz

                  • gambit
                    Drive
                    • 2011
                    • 54
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    A mój tak nie ma. Silnik pracuje bardzo miarowo. Czy to macie od początku czy przychodzi to z czasem, bo ja mam dopiero 3kkm?

                    Komentarz

                    • cieslo
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 206

                      #11
                      Mój ma przebieg 33000 km, zdarza mu się lekkie, pojedyncze wahnięcie obrotów raz na kilkaset kilometrów. Czuć to bardzo słabo tak, jak przy włączaniu jakiegoś odbiornika energii, np. ogrzewania szyby.

                      Komentarz

                      • Jaroslav92525
                        Rider
                        • 2009
                        • 358
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Panowie,
                        jeśli macie auta na gwarancji i na wolnych obrotach wam szarpie to zmuście ASO do naprawy bo "zdrowy" silnik tak się nie zachowuje ( a już tym bardziej "ten typ tak ma")... Tutaj musi być feler typu "wypadające zapłony" a przyczyn może być kilka: instalacja zapłonowa, wtryskiwacze etc.
                        Pozdrawiam,
                        Jaroslav92525

                        -----------------------
                        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Ci co mają "drgania" niech sprawdzą "zapobiegawczo" piny w 6-cio pinowej wtyczce przepustnicy. Najlepiej było by je po kolei wyciągać z obudowy ( bo wszystkie poza jednym są różowe z paskiem więc łatwo się pomylić ) i dokładnie sprawdzić czy nie są zaśniedziałe i czy przewód do nich dochodzący też nie jest "czarny" od nalotu.

                          ASO wymienia wszystkie te przewody ( obcina ok. 10 cm za wtyczką i dolutowuje nowe przewody z pinami ). Co prawda robi to dopiero jak komp wywala błąd EPC, ale może to szarpanie u was to dopiero początek problemu więc warto tam spojrzeć.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • madmac
                            Classic
                            • 2010
                            • 17

                            #14
                            U mnie także występuje ten problem - bardziej odczuwalny na benzynie niż na LPG i przy wyłączonej klimie - obroty spadają do 700 obrotów, auto odebrane w połowie czerwca, obecny przebieg prawie 9k km. Dwa razy zgłaszane do ASO - twierdzą, że nie ma żadnych błędów w komputerze i nie widzą problemu...
                            Dodatkowo twierdzą także, że podłokietnik nie powinien się ryglować (w poprziedniej Ocatvii jakoś się ryglował a tu lata w przód i w tył).
                            Czas na zmianę serwisu...

                            Komentarz

                            Pracuję...