kosnumpcja oleju przez silnik 1,8T?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ArekBinek
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 447

    kosnumpcja oleju przez silnik 1,8T?

    Witam serdecznie
    Na imię mam Łukasz nie moge spać, jeść - ciągle myśle o "mojej" octavii - a do środy jeszcze daleko .... co robić ?
    Nie moge się doczekać kiedy stane się pełno prawnym szkodnikiem
  • Marian
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2006
    • 225

    #2
    kosnumpcja oleju przez silnik 1,8T?

    Tak zapytuje z ciekawości, bo widzę, że oleju ubywa.
    Na razie tak ok. 0,15 - może 0,2 l /1000km - musze się teraz lepiej przyjżeć, ale w sumie chiba do przyjęcia.... :roll:
    inna sprawa, że moje dotychczasowe benzyniaki i jeden ropniak w zasadzie nie zuzywały oleju, ale te ilości mnie jakos nie martwią-czy słusznie?
    jak to jest u Was?
    20v

    Komentarz

    • jkapitan
      Drive
      • 2006
      • 59

      #3
      Jeżeli przejeździsz 15000 km bez dolewki to jest ok w sensie tak powinno być, jak ostro dajesz w pedał czyli obroty do czerwonego pola i następny bieg tak samo to faktycznie olej ten może znikać, jaki masz olej ?

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        A jaki to auto ma przebieg i czy ma LPG oraz na jakim oleju jezdzi. Takie 3 tresciwe pytanka.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Marian
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2006
          • 225

          #5
          obecnie 85kkm (na podstawie licznika, ogólnego stanu auta i faktur załączonych przez sprzedającego :szeroki_usmiech) , Mobil 1 5w/50, zdarza się "butować" :szeroki_usmiech ale rzadko
          ZERO gazu :P
          Średnie do wysokiego obciążenie załogą i ładunkiem, srednie prędkości wg. kompa 80-100km/h-głównie trasy, drogi krajowe - bardzo mało miasta i krótkich tras
          kombi, kolor srebrny met. :wink: :szeroki_usmiech
          20v

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Zaraz pojawi sie bezduszny i napisze, ze Mobil 1 to zlo :twisted:

            Wg mnie takie ubytki to jest nic, jesli miedzy wymianami nic nie musisz dolewac to nie nalezy sie martwic.

            W serwisie to dopiero jak 1l na 1000km bedzie schodzil to stwierdza, ze cos jest nie tak

            BTW nie napisales czy ma relingi 8)
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • tomek
              L&K
              • 2005
              • 1078

              #7
              sprawdz rowniez, czy nie robi sie plama pod samochodem. Moj tez ostatnio bral olej - filtr sie odrecil.
              O2FL RS | S2 | F2

              Komentarz

              • EŁ
                L&K
                • 2004
                • 1168
                • Octavia III (5E3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #8
                olej motul , poprzedni włascicel na mobil 1, jazda dynamiczna....czasami nawet za bardzo :lol: , od wymiany do wymiany 10-11 tys km zadnych dolewek , poziom zawsze ten sam.....aha przebieg 170 tys km :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #9
                  Marian, jak napisałeś powodem moga być długie trasy gdzie czasami auta turbinowe biorą trocholeju ale nie przez silnik tylko przez turbo sprężarke która jak sie rozgrzeje to może czasem popuścić jak bedzie brał więcej to trzeba bedzie sprawdzić turbo czy uszczelnienie nie póściło
                  ja ma silnik 1.8t po modach i 180 tsy oleju mi nie bierze odpukać czasem jak dużo jeżdże po autostradach lub na pełnym bucie ale nie dolewam
                  tulem najlepiej 300v Competition i zobacz co sie dzieje

                  Komentarz

                  • Marian
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 225

                    #10
                    faqtycznie - som relingi :szeroki_usmiech
                    ale nie ma plamy pod samochodem-spód suchy - nic się nie poci- chociażosłon silnika nie zdejmowałem (chodzi mi o czarne plastiki pod maską)

                    [ Dodano: Czw 03 Sie, 06 13:20 ]
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    ze Mobil 1 to zlo :twisted:
                    no qrna sam nawet bym się pod tym podpisał...
                    niedawno qpiłem ta swoja skodzinę i dolałem M1 bo ten spałeniał te instrukcyjne normy VW. ale w poprzednim aucie (Fiat Marea 1,6) jak zacząłem używać M1 5W/50 (bo 5w/40 zniknął z rynku) auto zaczęło chlać olej...
                    zmieniłem olej na inny i od wymiay do wymiany (co 10kkm) nic nie musiałem dolewać.
                    Cos w tym jest. :roll:

                    [ Dodano: Czw 03 Sie, 06 13:25 ]
                    Zamieszczone przez djczas
                    300v Competition
                    taki ma być?:

                    MOTUL 300
                    COMPETITION

                    SAE 15W-50

                    ESTER BASED DOUBLE ESTER TECHNOLOGY

                    ale on jest 15W!?
                    w moim moto mam takie cóś zalane :szeroki_usmiech
                    20v

                    Komentarz

                    • EŁ
                      L&K
                      • 2004
                      • 1168
                      • Octavia III (5E3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      #11
                      ja jezdze ma motulu 8100 X-CESS 5w-40 i jest ok....250 zł za 5l.

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #12
                        Marian, to że 15 w to nie znaczy że to pół syntetyk tylko to jest pełny syntetk stosowany w jednostkach napędowych które są mocno wysilone

                        Komentarz


                        • #13
                          Troche martwiące jest, że bierze w takiej ilości olej i jest to już "50"... przy dość niewielkim przebiegu 85K.

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          W serwisie to dopiero jak 1l na 1000km bedzie schodzil to stwierdza, ze cos jest nie tak
                          Zalac 5/30 i będzie tak brał... :wink:

                          Komentarz

                          • Marian
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 225

                            #14
                            Zamieszczone przez bezduszny
                            Troche martwiące jest, że bierze w takiej ilości olej i jest to już "50"... przy dość niewielkim przebiegu 85K.
                            qrna to jedyny jaki znalazłem na swojej prowincji syntetyk dedykowany do turbo co spoełniał jakieś tam normy VW. Przecież w instrukcji niegdzie nie podali żadnej innej specyfikacji jaką ma wytrzymać olej do tego samochoda...
                            z faktur z aso wynika że taki lali bez przerwy...
                            nie zabardzo rozumiem oso ci chodzi.
                            W końcu to "rzadki" olej - co innego jakby lali 10w/30...
                            20v

                            Komentarz


                            • #15
                              Osobiście na Twoim miejscu udał bym się do jakiegoś serwisu aby dokładnie sprawdzili co się dzieje z tym olejem. Niech sprawdzą dokładnie turbinę...

                              Możesz zalać też doraźnie olej syntetyk 10W60...

                              U mnie mam zalany jest olej 5/40 i na 15k ubywa znikoma ilość... 1-2mm na bagnecie. Przebieg 40,5k km.

                              Pierwsze 15k zrobiłem na oleju 5/30 ale obawiałem się, że przy dobrym dociążeniu silnika i turbiny może okazać się, że nie zapewni właściwego smarowania.

                              Teraz zalewam syntetyk 5/40.

                              Komentarz

                              • Marian
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 225

                                #16
                                Zamieszczone przez bezduszny
                                Osobiście na Twoim miejscu udał bym się do jakiegoś serwisu aby dokładnie sprawdzili co się dzieje z tym olejem. Niech sprawdzą dokładnie turbinę...
                                nie ma potrzeby ops:
                                mały błąd pomiarowy i wiele krzyku o nic.
                                I raz mierzyłem na zimnym-było cool - poła bagnetu, potem mierzyłem na ciepłym - niby ubyło - to dolałem równo do polowy bagnetu.
                                przed chwila sprwdziłem znowu na zimnym i to co najpierw dolałem przybyłeo na bagnecie-teraz jest jakieś 70% miarki.
                                zmyliły mnie dotychczasowe doświadczenia z innymi markami :szeroki_usmiech
                                sorki, za mylne info, ale tak czy siak sie przyjrzę :wink:
                                20v

                                Komentarz

                                • borut
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 299

                                  #17
                                  Marian,

                                  u mnie 0 ( slownie - zero ) po prostu stan jest zawsze ten sam

                                  i jeszcze jedno - gdybys jezdził na gazie to napewno by była to jego wina ....
                                  Powered by VSI PRINS

                                  Komentarz

                                  • Fleishmachine
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 292

                                    #18
                                    Zamieszczone przez djczas
                                    Marian, jak napisałeś powodem moga być długie trasy gdzie czasami auta turbinowe biorą trocholeju ale nie przez silnik tylko przez turbo sprężarke która jak sie rozgrzeje to może czasem popuścić jak bedzie brał więcej to trzeba bedzie sprawdzić turbo czy uszczelnienie nie póściło
                                    Kumpel w passacie 2002r 1.9TDi ok 100kkm mial problem z braniem oleju, ale do tego turbina mu sie pocila i przewody... troche elementow bylo w oleju, w sumie nie wie jaki olej byl zalewany wczensiej, bo 10kkm kupil auto - teraz zalal castrola 15W z beczki, ktorym zalewaja w pracy SCANIE i MANy, no i odpuscilo, oleju nie bierze, turbina sie nie poci... i jest git
                                    Ja sam zastanawialem sie nad przejsciem z olejem, ale... kurde, sam nie wiem - jezdze tym szkodnikiem od nowosci, 2000r, 1.9TDi 150kkm, od poczatku byl zalewany mobilem 0W40 - slyszalem rozne wersje, ze to za rzadki, ze to nie ma takich mrozow by taki olej zalewac... ze wyplukuje uszczelki... nie wiem, no poki co nic mi nie ubywa oleju... no, moze od wymiany do wymiany cos tam delikatnie ubedzie, ale nie tak zeby od razu rzucalo sie w oczy - no ale, zbliza mi sie kolejna wymiana oleju za 3kkm, czyli kolejny wydatek - baniak 5l mobil 1 0W40 widzialem ostatnio za 49 funtow ( tj ok 260zl ), a castrola mam 10l w garazu za free, tylko teraz dylemat, bo... tak prawde mowiac wiem tylko tyle ze jest to 15W Castrola i ze ciagniki w naszej firmie jezdza na tym... jak myslicie, przebolec te pare zl i kupic ponownie mobilka ? ze znajomych autek dwa paski 1.8T, 1.9TDi i vectra w dieselku na tym smiga i niby jest ok, ale wiadomo, po dluzszym przebiegu cos moze wyjsc...

                                    [ Dodano: Wto 03 Lip, 07 04:28 ]
                                    Zamieszczone przez djczas
                                    Marian, to że 15 w to nie znaczy że to pół syntetyk tylko to jest pełny syntetk stosowany w jednostkach napędowych które są mocno wysilone
                                    sorry za laickie pytanie
                                    zawsze 15W to syntetyk? i... ktore jest lepsze, 0W czy 15W ?

                                    Komentarz

                                    • HEX
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 59

                                      #19
                                      15W w 99% to minerał.

                                      Chyba tylko Motul ma jakiegoś wydumanego syntetyka dla sportu 15W ale na pewno MAN i SCANIA na nim nie śmigają.
                                      RS6

                                      Komentarz

                                      • daneczek76
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 3642
                                        • Toyota

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Fleishmachine
                                        0W40 - slyszalem rozne wersje, ze to za rzadki,
                                        najlepiej zalej olejem 5wXX dla turbiny lepiej , ja np: do AGR leje 5w50 i jest ok znika mi owiele mniej oleju niż przy 0w40.

                                        najczęściej spotykane :

                                        0wXX i 5wXX to syntetyki
                                        10wXX to pół syntetyki
                                        15WXX to minerały.

                                        PZDR
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz

                                        • czarny108
                                          Drive
                                          • 2006
                                          • 92

                                          #21
                                          Na równe 15.000 zniknęło może 5 mm z bagnetu. Przebieg 146.000

                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          Pracuję...