[O2] Po leasingu - warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorr
    RS
    • 2011
    • 2110

    #51
    Zamieszczone przez Agamek12
    Zamieszczone przez Zorr
    czyli reasumując kupując auto należy:
    sprawdzić , sprawdzić i jeszcze raz albo dwa sprawdzić.
    No i nie zakładać odrazu, że auto z leasingu lub tańsze niż przeciętna wartość to coś złego...
    należy założyć, iż auto z leasingu to zło, ale trzeba sprawdzić, bo może się okazać, iż nie takie straszne jak je malują. ;-)

    PS Te auta leasingowe z możliwością odkupu to odkupują kierowcy, natomiast na szerszy rynek mogą trafić inne auta...
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz

    • kkuligowski
      Ambiente
      • 2010
      • 178
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #52
      nie wszystkie firmy mają prawo pierwokupu przez pracowników a nawet niektóre bronią się przed takim procederem
      Warto znać odrobinę firmę i jej zwyczaje: serwisowanie, "oszczędności szefostwa" (na przeglądach i itp
      są firmy co nie oszczędzają i auta są godne polecenia ale trafiają "zajechane" osobówki zarejestrowane na ciężarowe
      sprawdzać, sprawdzać albo nie i liczyć się z kosztami
      Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
      Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
      A teraz jest 1,4 TSI z 2012

      Komentarz

      • Super_Be
        Rider
        • 2010
        • 308

        #53
        A propos aut poflotowych, mogę przytoczyć własny przykład kupowania auta, którego nieciekawą historię poznałem tylko przypadkiem i uchroniło mnie to przed wdepnięciem na niezłą minę.

        Mianowicie wyczaiłem w komisie, który specjalizował się m.in. w takich egzemplarzach, Subaru Outback'a. 3 lata, 106 tys. km przebiegu. Wśród samochodów z drugiej ręki powodzenia zbytniego ten model nie miał, ale czemu się dziwić, w przypadku ciężkiego bydlaka z napędem 4x4 i 2,5-litrowym silnikiem (który w tym całym układzie, przy mocy 165KM, zapewniał "imponujące" 9,8s do 100km/h :roll: ). Ja akurat, z racji minimalnych przebiegów rocznych, nie zraziłem się tym i pojechałem obejrzeć. Z zewnątrz i w środku - igła :shock: . Po prostu jak z salonu. Przejechaliśmy się, a że komis był w Ostrowi Mazowieckiej, w pobliżu był las. Jazda po leśnej dróżce, a nawet delikatnie poza nią, przyprawiła mnie o szczękopad. Żadnych stuków, drgań, płynie po wertepach jak poduszkowiec, po prostu cacuszko. Cena do niskich nie należała, ale odliczenie części VAT'u + drobne negocjacje dały niezły wynik. Pozostało zabrać go na przegląd i brać. Już się widziałem za jego kierownicą, gdy...

        Pierwsze szczęście polegało na tym, że ASO Koper naprawdę fajnie podchodzi do przeglądów przedzakupowych. Podstawowy przegląd kosztował 150 zeta, a serwisant zwracał szczególną uwagę na potencjalne przyszłe wydatki nabywcy. No i pierwszy komentarz, z szyderczym uśmiechem: ten samochód długo stał. Na co komisant szczerze: tak, od kwietnia (a był to grudzień...). Lekki szok, ale w końcu sam nie zapytałem o to, więc trudno stwierdzić, że ktoś coś ukrywał. Co prawda zapewniał, że co tydzień był brany na kilkukilometrową przejażdżkę, ale fakty były bezlitosne - podwozie to była jedna wielka rdza :shock: . Przykry widok, ale było mi naprawdę szkoda tak po prostu z niego zrezygnować. Spytałem serwisanta, jakie mogę mieć z tego powodu później problemy. Odpowiedział, że ewentualne wcześniejsze zużycie łożysk, przegubów itp. No dobra, zaryzykuję. Reszta OK, nie bity, silnik chodzi jak należy, kolejnym etapem przeglądu miała być przejażdżka i subiektywna opinia serwisanta na temat: jak to jeździ.

        Ale do przejażdżki nie doszło. W tym momencie wszedł na halę doradca serwisowy, który ten egzemplarz doskonale pamiętał (!). Nic dziwnego - w książce przy każdym przeglądzie był jego podpis. Facet w międzyczasie poszedł sprawdzić jakieś dokumenty ASO i oto wynik: Firma flotowa wzięła razem z tym autkiem jeszcze dwa identyczne. Jakiś rok przed tym moim przeglądem jeden z nich (jak się okazało, właśnie ten) trafił do nich z zatartym silnikiem. Kto zna Subaru, wie, że te autka ze swojej natury biorą olej i trzeba mieć go pod kontrolą. Kierowca pewnie miał w dużym poważaniu stan oleju, bo przecież te sprawy należą do firmy flotowej. No i skończyło się to remontem silnika za kilkanaście tys. zł. I niby nic w tym strasznego - uszkodzony, naprawiony w ASO, więc na nowych, ori częściach - fajnie. Tylko jeden szczegół, wyraźnie wynotowany na protokole naprawy. Oprócz niezbędnych napraw, m.in. wymiany jednego korbowodu i paru innych części, serwis zalecił wymianę pierścieni tłokowych i gniazd zaworowych (nie wiem, czy wszystkich). Padło wtedy pytanie ze strony floty, czy to konieczne. Odpowiedź serwisu: będzie bez tego jeździł, ale biorąc jeszcze więcej oleju. Decyzja klienta: NIE WYMIENIAMY. A sytuacja była taka, że całość naprawy kosztowała kilkanaście tysi, a pierścienie i gniazda, w sytuacji kiedy silnik był już i tak wybebeszony, dałyby dodatkowy koszt poniżej 1 tys. zł. Ale skoro można zaoszczędzić choć tyle...

        Trzeba jeszcze dodać, że boksery Subaru są tak zbudowane, że do wymiany byle pierdoły trzeba wyjąć cały silnik. Choćby z tego powodu, wymiana tych pierścieni już po zakończeniu wyżej wspomnianego remontu kosztowałaby nie 1, ale 4 tysie. I tak uniknąłem prawdopodobnie poważnych problemów - z samochodem i z żoną, z którą życia bym nie miał po takim zakupie :roll:

        Tyle na temat mitów i faktów dotyczących oszczędnościowych praktyk firm flotowych... 8)
        :
        : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
        :
        : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
        : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
        :

        Komentarz

        • grzes74
          Ambiente
          • 2009
          • 176
          • Rapid (NH3)

          #54
          Zamieszczone przez Northeusz
          IMO warto. Mały przebieg, wszystko pewnie w ASO robione plus historia samochodu.

          Jak to jest że raz się wiesza psy na ASO - że barany, że tylko wymieniają, że się nie znają...
          A przy sprzedaży/ kupnie - serwisowane w ASO to jest jakiś plus.

          Przecież jak to było auto z floty to nikt szczególnie się nie przejmował co z nim będzie - ot takie nowe wydanie komuny. Auto leasingowe czyli niczyje. Może być całkiem ok. a mogło przejść niezły wietnam.... ot auto-zagadka.
          pozdrawiam
          Grzes
          polecam :

          www.octavia-forum.de
          www.skodacommunity.de
          www.briskoda.net........

          Komentarz

          • macluke
            Elegance
            • 2010
            • 875

            #55
            a ciekawe jaką decyzję podjął autor tematu i co z tym super-autem za pół-darmo?
            My tu gadu gadu - a kolega bolom napisał jednego, jedynego posta 26.09 i więcej sie nie zalogował...

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #56
              Ale cośmy se pogadali to nasze
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              • kkuligowski
                Ambiente
                • 2010
                • 178
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #57
                taka ciekawostka w temacie:
                SKODA- OCTAVIA 1.9 TDI Ambiente
                SKODA
                * Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu składania ofert;
                ** Sprzedający przyjmuje, że oferta została złożona po zapoznaniu się ze stanem technicznym przedmiotu; załączona ocena techniczna ma charakter poglądowy, dlatego przed złożeniem oferty konieczne jest obejrzenie przedmiotu w miejscu przechowywania;
                nazwa SKODA
                typ OCTAVIA 1.9 TDI Ambiente
                norma emisji spalin
                rok 2010
                przebieg odczytany 54 tys.km.
                Nr rejestracyjny
                cena netto Rezerwacja
                39 000,00 PLN
                Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9935
                  • Ford

                  #58
                  kkuligowski, a o co chodzi?
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  Pracuję...