120 to przynajmniej nie 10 jak miałem w pasku :szeroki_usmiech
Regeneracja turbiny firmy GARRETT
Zwiń
X
-
Regeneracja turbiny firmy GARRETT
W związku z tym, że turbo gwiżdżę, zanoszę się z jego zmianą/naprawą. Zacząłem czesać net, aby znaleźć jak najlepsze rozwiązanie i doszedłem do pewnych ciekawych informacji.
Są 2 opcje:
1. Regeneracja
2. Wymiana na nową
Ad. 1. Ciekawe, że oficjalny dystrybutor turbosprężarek firmy GARRETT www.motoarena.pl ok. 2 lata temu wydał oficjalne oświadczenie, że powyższa firma, przestała wydawać zestawy naprawcze do swoich turbo sprężarek, w związku z czym oni sami przestali je regenerować. Co ciekawe na stronach zagranicznych takie zestawy występują:
Jak to jest jest naprawdę, czy w Polsce to ściema, że nie regenerują, aby napędzić rynek i sprzedawać nowe, czy naprawdę na całym świecie, nie można regenerować turbosprężarek firmy Garrett.
Pytanie skąd w takim razie firmy regenerujące turbosprężarki biorą części, bo słyszałem wiele złych opinii:
- stare turbiny
- części podróby made in china
- samemu dorabiają części
Może ktoś siedzi w temacie bliżej i jest w stanie rozjaśnić sytuację, co w znacznym stopniu ułatwiło użytkownikom GARRETT'owski turbin w podjęciu decyzji.
Ciekawostką jest, że w ASO Skoda zaproponowali wymianę na REGENEROWANĄ, a www.motoarena.pl nie umiała mi odpowiedzieć, skąd ASO ma taką turbinę...
Ad. 2. Jak nową to albo od kogoś zaufanego z forum albo od oficjalnego dystrybutora.
-
-
Wybrałem opcje nr 2 - nie chciało mi się drążyć tematu a biorąc pod uwagę cyrki niektórych kolegów z regenerowanymi (np. McGan) dałem sobie luz i dołożyłem te 1500zł i kupiłem jakiś tam spokój...
Jeśli chodzi o namiary to tańszy od MOTO-REMO jest kolega Radoslav z Forum.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Oferta porównywalna, jak zdam w MOTO-REMO turbinę, nie wiem czy kolega Radoslav bierze też ją w rozliczenie?
A może mi ktoś powiedzieć jakie turbo siedzi u mnie?
VIN TMGS61Z862263388
Podobno 751851-0003 firmy Garrett VNT
W ASO podali takie dwa numery 03G253014FX HONEYWELL LUB 03G253014F....
Komentarz
-
-
Re: Regeneracja turbiny firmy GARRETT
Zamieszczone przez natashW związku z tym, że turbo gwiżdżę, zanoszę się z jego zmianą/naprawą. Zacząłem czesać net, aby znaleźć jak najlepsze rozwiązanie i doszedłem do pewnych ciekawych informacji.
Są 2 opcje:
1. Regeneracja
2. Wymiana na nową
Ad. 1. Ciekawe, że oficjalny dystrybutor turbosprężarek firmy GARRETT www.motoarena.pl ok. 2 lata temu wydał oficjalne oświadczenie, że powyższa firma, przestała wydawać zestawy naprawcze do swoich turbo sprężarek...
Pytanie skąd w takim razie firmy regenerujące turbosprężarki biorą części, bo słyszałem wiele złych opinii:
- stare turbiny
- części podróby made in china
- samemu dorabiają części
Może ktoś siedzi w temacie bliżej i jest w stanie rozjaśnić sytuację, co w znacznym stopniu ułatwiło użytkownikom GARRETT'owski turbin w podjęciu decyzji.
Ciekawostką jest, że w ASO Skoda zaproponowali wymianę na REGENEROWANĄ, a www.motoarena.pl nie umiała mi odpowiedzieć, skąd ASO ma taką turbinę...
Ad. 2. Jak nową to albo od kogoś zaufanego z forum albo od oficjalnego dystrybutora.
Komentarz
-
-
xman750, ja także w maju wybrałem opcję tańszą i teraz wyszła mi z tego opcja droższa :evil: Ale miejmy nadzieję, że trafisz na coś lepszego - ja już mam nówkę i wiem, że nigdy regenerowanej nie zakupię - nic nie świszczy, nie wyje, ciśnienie trzyma, oleju ani kropelki nie puszcza (w dolocie sucho)Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez McGanxman750, ja także w maju wybrałem opcję tańszą i teraz wyszła mi z tego opcja droższa :evil: Ale miejmy nadzieję, że trafisz na coś lepszego - ja już mam nówkę i wiem, że nigdy regenerowanej nie zakupię - nic nie świszczy, nie wyje, ciśnienie trzyma, oleju ani kropelki nie puszcza (w dolocie sucho)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750Zamieszczone przez McGanxman750, ja także w maju wybrałem opcję tańszą i teraz wyszła mi z tego opcja droższa :evil: Ale miejmy nadzieję, że trafisz na coś lepszego - ja już mam nówkę i wiem, że nigdy regenerowanej nie zakupię - nic nie świszczy, nie wyje, ciśnienie trzyma, oleju ani kropelki nie puszcza (w dolocie sucho)
Komentarz
-
-
xman750, ale przy odrobinie pecha rozwałka turbiny może narobić bałaganu w silniku - to raz a dwa - ew. gwarancja i tak nie obejmuje kosztów montażu/demontażu części. A to też kosztuje - zwłaszcza jak robisz to kilka razy...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Sam jestem ciekaw kto z nas szybciej napisze coś w tym temacie, po wymianie :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 05 Paź, 11 09:12 ]
Maicrot, właśnie to jest odwieczny problem, tak samo jak masz LPG i PB, i coś nie działa to jest spychologia stosowana, że to nie wina LPG u gaziarza, a u mechanika że to nie wina silnika i tutaj mam wielka obawę, że może być tak samo. A jak coś wpadnie w turibne i byś to nawet robił w ASO to i tak gwarancji Ci nie uznają.
Komentarz
-
-
heh pożyjemy zobaczymy ja tam jestem optymistą 6 miesięcy jest chyba dlatego że to hybryda i większość zakładów na hybrydy daje właśnie 6 miesięcy z tego względu ze one raczej nie będą śmgać w seryjych silnikach więc i szansa ze coś pójdzie nie tak jest większa przynajmniej ja to tak rozumiem. Z rozmowy z turbobobogdanem wynikało jednak że trwałoscią powinna ona przewyższac oryginał ze względu na grubszy wałek. Tak czy inaczej moja ma juz 172tys mil przelatane i też nie wiem czy i kiedy padnie więc... A koszty montażu itp. cóż oszczędzam tyle że nawet gdybym musiał ją odesłac i wymienić to i tak jeszcze zostanie a jak już będę miał pewnośc że smiga jak trzeba to spokojnie moją starą za 150f na ebayu pogonię A bałagan w silniku to jest czarny scenariusz który nie ma prawa się zdarzyć akurat u mnie
Komentarz
-
-
Maicroft, była i jest, ale się nie piszę drugi raz na taki szajs. Albo dostanę zwrot kasy, albo turbosprężarkę, którą zaraz sprzedam
[ Dodano: Sro 05 Paź, 11 23:43 ]
xman750, przejechałem niecałe 8000 kilometrów (od maja tego roku)... Turbosprężarkę regenerowała firma turbo-rzeszow.pl - naprawdę odradzam.Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez McGanMaicroft, była i jest, ale się nie piszę drugi raz na taki szajs. Albo dostanę zwrot kasy, albo turbosprężarkę, którą zaraz sprzedam
[ Dodano: Sro 05 Paź, 11 23:43 ]
xman750, przejechałem niecałe 8000 kilometrów (od maja tego roku)... Turbosprężarkę regenerowała firma turbo-rzeszow.pl - naprawdę odradzam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTurbo-Tec z Jaworzna daje 2lata bez limitu km - pytanie jak z wyegzekwowaniem gwarancji w razie czego.
ASO ma bo to fabrycznie regeneruja a tak naprawde to nie widac różnicy pomiedzy nowa i regenerowana fabrycznieET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashZamieszczone przez S3 CHRISASO ma bo to fabrycznie regeneruja a tak naprawde to nie widac różnicy pomiedzy nowa i regenerowana fabrycznie
inna sprawa sposob rozpatrzenia gwarancji w ASO jest zepsuta wymiana ASO nie rozbiera turbiny i nie patrzy czy ja spaliłes itp ale beda sprawdzac czy nie masz chipa wiec trzeba o tym pamietacET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashCzyli literka X w indeksie zawsze znaczy regenerowaną w fabryce? Czy w ten sposób można uniknąć zakupu "nowej regenerowanej" :PET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
Komentarz