Regeneracja turbiny firmy GARRETT

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kundziajnik
    Ambiente
    • 2012
    • 108

    Regeneracja turbiny firmy GARRETT

    120 to przynajmniej nie 10 jak miałem w pasku :szeroki_usmiech
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #2
    Regeneracja turbiny firmy GARRETT

    W związku z tym, że turbo gwiżdżę, zanoszę się z jego zmianą/naprawą. Zacząłem czesać net, aby znaleźć jak najlepsze rozwiązanie i doszedłem do pewnych ciekawych informacji.

    Są 2 opcje:

    1. Regeneracja
    2. Wymiana na nową

    Ad. 1. Ciekawe, że oficjalny dystrybutor turbosprężarek firmy GARRETT www.motoarena.pl ok. 2 lata temu wydał oficjalne oświadczenie, że powyższa firma, przestała wydawać zestawy naprawcze do swoich turbo sprężarek, w związku z czym oni sami przestali je regenerować. Co ciekawe na stronach zagranicznych takie zestawy występują:


    Jak to jest jest naprawdę, czy w Polsce to ściema, że nie regenerują, aby napędzić rynek i sprzedawać nowe, czy naprawdę na całym świecie, nie można regenerować turbosprężarek firmy Garrett.

    Pytanie skąd w takim razie firmy regenerujące turbosprężarki biorą części, bo słyszałem wiele złych opinii:
    - stare turbiny
    - części podróby made in china
    - samemu dorabiają części

    Może ktoś siedzi w temacie bliżej i jest w stanie rozjaśnić sytuację, co w znacznym stopniu ułatwiło użytkownikom GARRETT'owski turbin w podjęciu decyzji.

    Ciekawostką jest, że w ASO Skoda zaproponowali wymianę na REGENEROWANĄ, a www.motoarena.pl nie umiała mi odpowiedzieć, skąd ASO ma taką turbinę...


    Ad. 2. Jak nową to albo od kogoś zaufanego z forum albo od oficjalnego dystrybutora.

    Komentarz

    • looker
      RS
      • 2008
      • 1886
      • Octavia II (1Z3)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      Wybrałem opcje nr 2 - nie chciało mi się drążyć tematu a biorąc pod uwagę cyrki niektórych kolegów z regenerowanymi (np. McGan) dałem sobie luz i dołożyłem te 1500zł i kupiłem jakiś tam spokój...
      Jeśli chodzi o namiary to tańszy od MOTO-REMO jest kolega Radoslav z Forum.
      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        #4
        Oferta porównywalna, jak zdam w MOTO-REMO turbinę, nie wiem czy kolega Radoslav bierze też ją w rozliczenie?

        A może mi ktoś powiedzieć jakie turbo siedzi u mnie?

        VIN TMGS61Z862263388

        Podobno 751851-0003 firmy Garrett VNT

        W ASO podali takie dwa numery 03G253014FX HONEYWELL LUB 03G253014F....

        Komentarz

        • xman750
          Rider
          • 2011
          • 322

          #5
          Re: Regeneracja turbiny firmy GARRETT

          Zamieszczone przez natash
          W związku z tym, że turbo gwiżdżę, zanoszę się z jego zmianą/naprawą. Zacząłem czesać net, aby znaleźć jak najlepsze rozwiązanie i doszedłem do pewnych ciekawych informacji.

          Są 2 opcje:

          1. Regeneracja
          2. Wymiana na nową

          Ad. 1. Ciekawe, że oficjalny dystrybutor turbosprężarek firmy GARRETT www.motoarena.pl ok. 2 lata temu wydał oficjalne oświadczenie, że powyższa firma, przestała wydawać zestawy naprawcze do swoich turbo sprężarek...

          Pytanie skąd w takim razie firmy regenerujące turbosprężarki biorą części, bo słyszałem wiele złych opinii:
          - stare turbiny
          - części podróby made in china
          - samemu dorabiają części

          Może ktoś siedzi w temacie bliżej i jest w stanie rozjaśnić sytuację, co w znacznym stopniu ułatwiło użytkownikom GARRETT'owski turbin w podjęciu decyzji.

          Ciekawostką jest, że w ASO Skoda zaproponowali wymianę na REGENEROWANĄ, a www.motoarena.pl nie umiała mi odpowiedzieć, skąd ASO ma taką turbinę...


          Ad. 2. Jak nową to albo od kogoś zaufanego z forum albo od oficjalnego dystrybutora.
          rozmawiałem dzisiaj z polecanym przez wielu kolegów z forum i nie tylko panem z firmy turbobogdan http://trans-turbo.pl ponieważ równiez szukam turbiny do mojej Octavii. Okazuje się że Garrett nie produkuje zestawów naprawczych do sprężarek ale tylko VNT do tych ze stałą geometrią nadal można je dostać a większość części takich jak wałki czy łożyska są identyczne poza tym firma Melett która oddzieliła się od Garretta jakiś czas temu również produkuje zestawy do VNT. Tak więc dla mnie sytuacja jest chyba dość jasna. Po dość rzeczowej rozmowie zdecydowałem się zamówić hybrydę do silnika ALH z wnętrznościami turbo do ARLa (grubszy wałek) Koszt regeneracji 500zł przy zdaniu starej turbiny lub 1000zł jeśli jej nie oddajemy (tak jak w moim przypadku) Cóż moja turbina jest ok i powodem wymiany jest chęć poprawienia osiągów więc w razie czego będę miał stara pod ręką. Nowe turbo z ARLa z tego co szukałem kosztuje 2900zł minimum więc decyzja była prosta tym bardziej że mając hybrydę nie potrzebuję żadnych przeróbek w stosunku do serii żeby ją zamontować. Decyzję każdy podjąć musi sam ja po rozważeniu za i przeciw zdecydowałem się na opcję tańszą czy była to decyzja słuszna dowiem się za kilka miesięcy jak trochę na tej turbinie pojeżdżę...

          Komentarz

          • McGan
            RS
            • 2010
            • 3573
            • Superb III (3V3)

            #6
            xman750, ja także w maju wybrałem opcję tańszą i teraz wyszła mi z tego opcja droższa :evil: Ale miejmy nadzieję, że trafisz na coś lepszego - ja już mam nówkę i wiem, że nigdy regenerowanej nie zakupię - nic nie świszczy, nie wyje, ciśnienie trzyma, oleju ani kropelki nie puszcza (w dolocie sucho)
            Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
            Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

            Komentarz

            • xman750
              Rider
              • 2011
              • 322

              #7
              Zamieszczone przez McGan
              xman750, ja także w maju wybrałem opcję tańszą i teraz wyszła mi z tego opcja droższa :evil: Ale miejmy nadzieję, że trafisz na coś lepszego - ja już mam nówkę i wiem, że nigdy regenerowanej nie zakupię - nic nie świszczy, nie wyje, ciśnienie trzyma, oleju ani kropelki nie puszcza (w dolocie sucho)
              a można spytać kto ci robił regenerację ? i ile turbina wytrzymała ? albo miałeś pecha albo trafiłeś na kogos kto nie potrafi dobrze tego robić... ja na szczęście będę miał w zapasie swoją starą turbinę + 6 miechów gwarancji na regenerowaną wiec czuję się w miarę bezpiecznie

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                McGan, Gwarancji na wynalazek nie bylo ??
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #9
                  Zamieszczone przez xman750
                  Zamieszczone przez McGan
                  xman750, ja także w maju wybrałem opcję tańszą i teraz wyszła mi z tego opcja droższa :evil: Ale miejmy nadzieję, że trafisz na coś lepszego - ja już mam nówkę i wiem, że nigdy regenerowanej nie zakupię - nic nie świszczy, nie wyje, ciśnienie trzyma, oleju ani kropelki nie puszcza (w dolocie sucho)
                  a można spytać kto ci robił regenerację ? i ile turbina wytrzymała ? albo miałeś pecha albo trafiłeś na kogos kto nie potrafi dobrze tego robić... ja na szczęście będę miał w zapasie swoją starą turbinę + 6 miechów gwarancji na regenerowaną wiec czuję się w miarę bezpiecznie
                  Co to jest 6 miesięcy? 20 000 - 30 000 km? Turbina powinna wytrzymać min. 120 000 - 150 000, także mnie osobiście taka gwarancja nie przekonuje. W Bydgoszczy dają 2 lata gwarancji na regenerowaną w Turbo Tech, koszt ok 1600 netto, nowa ok 2000 netto, ale gwarancji rok, dla mnie wybór jest prosty - nowa.

                  Komentarz

                  • looker
                    RS
                    • 2008
                    • 1886
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #10
                    xman750, ale przy odrobinie pecha rozwałka turbiny może narobić bałaganu w silniku - to raz a dwa - ew. gwarancja i tak nie obejmuje kosztów montażu/demontażu części. A to też kosztuje - zwłaszcza jak robisz to kilka razy...
                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Turbo-Tec z Jaworzna daje 2lata bez limitu km - pytanie jak z wyegzekwowaniem gwarancji w razie czego.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #12
                        Sam jestem ciekaw kto z nas szybciej napisze coś w tym temacie, po wymianie :diabelski_usmiech

                        [ Dodano: Sro 05 Paź, 11 09:12 ]
                        Maicrot, właśnie to jest odwieczny problem, tak samo jak masz LPG i PB, i coś nie działa to jest spychologia stosowana, że to nie wina LPG u gaziarza, a u mechanika że to nie wina silnika i tutaj mam wielka obawę, że może być tak samo. A jak coś wpadnie w turibne i byś to nawet robił w ASO to i tak gwarancji Ci nie uznają.

                        Komentarz

                        • xman750
                          Rider
                          • 2011
                          • 322

                          #13
                          heh pożyjemy zobaczymy ja tam jestem optymistą 6 miesięcy jest chyba dlatego że to hybryda i większość zakładów na hybrydy daje właśnie 6 miesięcy z tego względu ze one raczej nie będą śmgać w seryjych silnikach więc i szansa ze coś pójdzie nie tak jest większa przynajmniej ja to tak rozumiem. Z rozmowy z turbobobogdanem wynikało jednak że trwałoscią powinna ona przewyższac oryginał ze względu na grubszy wałek. Tak czy inaczej moja ma juz 172tys mil przelatane i też nie wiem czy i kiedy padnie więc... A koszty montażu itp. cóż oszczędzam tyle że nawet gdybym musiał ją odesłac i wymienić to i tak jeszcze zostanie a jak już będę miał pewnośc że smiga jak trzeba to spokojnie moją starą za 150f na ebayu pogonię A bałagan w silniku to jest czarny scenariusz który nie ma prawa się zdarzyć akurat u mnie

                          Komentarz

                          • McGan
                            RS
                            • 2010
                            • 3573
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Maicroft, była i jest, ale się nie piszę drugi raz na taki szajs. Albo dostanę zwrot kasy, albo turbosprężarkę, którą zaraz sprzedam

                            [ Dodano: Sro 05 Paź, 11 23:43 ]
                            xman750, przejechałem niecałe 8000 kilometrów (od maja tego roku)... Turbosprężarkę regenerowała firma turbo-rzeszow.pl - naprawdę odradzam.
                            Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                            Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                            Komentarz

                            • xman750
                              Rider
                              • 2011
                              • 322

                              #15
                              Zamieszczone przez McGan
                              Maicroft, była i jest, ale się nie piszę drugi raz na taki szajs. Albo dostanę zwrot kasy, albo turbosprężarkę, którą zaraz sprzedam

                              [ Dodano: Sro 05 Paź, 11 23:43 ]
                              xman750, przejechałem niecałe 8000 kilometrów (od maja tego roku)... Turbosprężarkę regenerowała firma turbo-rzeszow.pl - naprawdę odradzam.
                              a jak wygląda kwestia reklamacji ? robią problemy ?

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #16
                                Ja tylko mogę się domyślać, ale w przypadku takiego precyzyjnego urządzenia, jak coś się stanie, to firma znajdzie pewnie milion powodów które będą nie ich winą.

                                Komentarz

                                • S3 CHRIS
                                  Elegance
                                  • 2006
                                  • 979
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Turbo-Tec z Jaworzna daje 2lata bez limitu km - pytanie jak z wyegzekwowaniem gwarancji w razie czego.
                                  co z tego ze 2 lata jak Ci ja rezbiora to powiedza ze spalona i tak nie uznaja wiem bo przezyłem to

                                  ASO ma bo to fabrycznie regeneruja a tak naprawde to nie widac różnicy pomiedzy nowa i regenerowana fabrycznie
                                  ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                  ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    #18
                                    Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                    ASO ma bo to fabrycznie regeneruja a tak naprawde to nie widac różnicy pomiedzy nowa i regenerowana fabrycznie
                                    To ciekawe, bo oficjalni dystrybutorzy w EU odpisują mi, że turbin VNT nie da się naprawiać i są nienaprawialne.

                                    Komentarz

                                    • S3 CHRIS
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 979
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez natash
                                      Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                      ASO ma bo to fabrycznie regeneruja a tak naprawde to nie widac różnicy pomiedzy nowa i regenerowana fabrycznie
                                      To ciekawe, bo oficjalni dystrybutorzy w EU odpisują mi, że turbin VNT nie da się naprawiać i są nienaprawialne.
                                      dlatego pisze ze ja nie widze róznicy jak trzymam nowa i regenerowana fabrycznie z ASO no za wyjatkiem ceny oraz nabitego X na koncu indexu sa identyczne a jednak regenerowana jest tansza , skoda i inni producencji maja nakaz regenercji pewnej ilości częsci wg UE , no moj gust wkładaja nową a mowia ze to regenerowana

                                      inna sprawa sposob rozpatrzenia gwarancji w ASO jest zepsuta wymiana ASO nie rozbiera turbiny i nie patrzy czy ja spaliłes itp ale beda sprawdzac czy nie masz chipa wiec trzeba o tym pamietac
                                      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                      Komentarz

                                      • natash
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2599

                                        #20
                                        Czyli literka X w indeksie zawsze znaczy regenerowaną w fabryce? Czy w ten sposób można uniknąć zakupu "nowej regenerowanej" :P

                                        Komentarz

                                        • S3 CHRIS
                                          Elegance
                                          • 2006
                                          • 979
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez natash
                                          Czyli literka X w indeksie zawsze znaczy regenerowaną w fabryce? Czy w ten sposób można uniknąć zakupu "nowej regenerowanej" :P
                                          w 99% X na koncu indexu oznacza czesc regenerowaną przez producenta tym się rózni od nieregenerowanej w ASO
                                          ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                          ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                          Komentarz

                                          Pracuję...