Dzięki za rady, lecę po brunox, mam nadzieję że pomoże
DSG czy tak, czy nie
Zwiń
X
-
DSG czy tak, czy nie
Hej,
Małe pytanie natury moralnej.
Octawiami przez ostatnie 6 lat zrobiłem 500.000 km, zawsze na skrzyniach manual.
Teraz właśnie konfiguruję swoją 3 czeszkę i mocno korci mnie DSG.
Potrzebuje jednym słowem kilku argumentów za i przeciw od kogoś kto z DSG ma na codzień do czynienia.
Silnik to nowa 2 z DPF w 140 koniach.
Pozdrowionka
-
-
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
coma79, Tylko ze Ty masz inna skrzynie.
W TDI oprocz wersji 1.6 sa skrzynie 6 biegowe uznawane za dosc pancerne - jednakze trzeba brac pod uwage ze co 60kkm nalezy dokonac przegladu skrzyni ktora w ASO kosztuje te powiedzmy 700zl (80% kwoty to koszt oleju, ktorego jest 8-9l).
Kolega auto widze planuje kupic na 250kkm, ja zrobilem polowe tego przebiegu i jedyna usterka byla wymiana kola dwumasowego, ktore mozna bylo wymienic, ale komus nie przeszkadzalo to mozna bylo jezdzic dalej. Jest to czesta bolaczka, szczegolnie przy czestych jazdach miejskich. Z tym, ze takie przebiegi raczej robi sie w trasie(chyba ze to taryfa, ale wtedy to ja bym 2.0TDI nie bral).
Jednym z minusow jest jednak zuzycie paliwa. Po miescie mi wychodzilo pod 10l, ale to sa jazdy niczym taxi 2-4km gaszenie, jazda dalej, czasem postoj itd. a w trasie 5,5-6,5l z tym ze jakos nigdy nie kombinowalem co by zrobic zeby palil 4l. Mowa o jezdzie z klima. Jakby jej nie uzywac, to uwazam, ze wyniki jakie deklaruje producent sa do uzyskania.
Pojezdzic takim autem najpierw i to nie 10km dookoła salonu :idea: W Lublinie masz uzytkownika leszekmw, pogadaj z nim
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TFilZamieszczone przez coma79Posiadam 1.4 TSI + DSG jak dla mnie to tylko same plusy: komfort jazdy, osiągi, mniejsze zużycie paliwa. Jak masz kasę na DSG to nie ma co się zastanawiać, chyba że jesteś miłośnikiem wachlowania lewarkiem
Komentarz
-
-
Poza tym DSG6 miała straty na mokrych sprzęgłach. W DSG7 sprzęgła są suche więc ew. straty są identyczne jak w manualu ( czyli de facto mniejsze, bo DSG zmienia biegi błyskawicznie więc nie ma praktycznie poślizgu sprzęgła/jazdy na półsprzęgle ).
zdzichhh, ja z manuala przeszedłem na DSG7 i jest rewelacyjnie, nawet się nie zastanawiaj.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Tak DSG nie pali wiecej :lol: Jakos mi to nigdy nie wyszlo, zeby bylo mniej niz manual. Auto pali wiecej i tego nic nie zmieni.
Ciekawe czemu GreenLine ma manualna skrzynie, Lupo 3L mialo automat :idea: ??
Zamieszczone przez coma79DSG nie, skrzynia w wersji dla 1.4 TSI ma 7 biegów, jej logika pracy w trybie "D" dąży do tego aby jechać na jak najwyższym biegu dla danej sytuacji. Przykładowo jadąc spokojnie 65 km/h DSG wybierze 7 bieg, przyciskasz mocno gaz następuje redukcja do 3 biegu, odpuszczasz gaz DSG wraca ponownie do 7 biegu. Przy manualu nikomu się nie chce wachlować biegami, stąd min. bierze się oszczędność paliwa.
Dlatego mam teraz manetki do zmiany biegow w automatycznej skrzyni - sa takie sytuacje, kiedy wole sam wybrac wlasciwy bieg.
kowal 2002, To czemu w katalogu OIIFl 1.6TDI manual do 100km/h przyspiesza o 0,7sek szybciej 11,3 vs. 12.
BTW. Wg zapisu w dowodzie rejestracyjnym to BKD htb jest ciezsze o 100kg od CAYC kombi
Komentarz
-
-
zdzichhh, na trasę tak , na samo miasto nie byłbym do końca pewien. jednak jest pewien dyskomfort przy jeździe w korkach . oczywiście występuje on tylko w 2.0 tdi w chwili obecnej . reszta silników podobno jeździ płynnie.
za to na trasie z programem jest faktycznie bardzo wydajne.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Panowie
podepnę się pod temat z następującym zagadnieniem, co prawda o mniejszym znaczeniu w codziennej eksploatacji aniżeli zużycie paliwa, ale chodzi mi po głowie rozprawka na temat trochę szybszego zużycia układu hamulcowego (tarcze, klocki) w przypadku skrzyni automatycznej.
a wracając do rozważanych już kwesti spaliania to obecnie użytkuję pojazd ze skrzynią manualną oraz automatyczną i faktycznie ten z automatyczną "wypłyca" moje tendencje do zrywu i jazdy na większych obrotach zmieniając przełożenia bardzo wcześnie (oprócz trybu opisanego jako S no ale tu wiadomo czym się to kończy) i utrzymując pojazd w niskich zakresach obrotowych...natomiast ostatnio zauważyłyem, iż ta oszczędność prawdopodobnie prowadzi do częstszego wypalania DPF (jeszcze nie rozwiązałem problemu w tym pojeździe z automatem) i wtedy spalanie śmiało biegnie +25% zatem w sumie całą oszczędność z jazdy na niskich obrotach diabli biorą... zatem im jeszcze DPF'a na drogę dodam zmierzając w kierunku minimalizacji problemu--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwzdzichhh, na trasę tak , na samo miasto nie byłbym do końca pewien. jednak jest pewien dyskomfort przy jeździe w korkach . oczywiście występuje on tylko w 2.0 tdi w chwili obecnej
Głowny profit DSG w sensie komfortu wydaej mi sie ze jest w miescie.
Sam w manualu VI biegowym i takiej elastycznosci silnika jak mam to w trasie uzywam tej skrzyni tak jak automatu praktycznie .
Komentarz
-
-
Ja mialem(mam?) dwie O2 w DSG. Na jednej zrobione 200kkm i ideal. zadnych problemow z dwumasa, czy czymkolwiek innym. Bez zastanowienia kupilem druga. Teraz mam 120kkm.I od pewnego czasu byly probelmy z szarpaniem przy ruszaniu na sieplym silniku(opisywalem). Dlugo sie bujalem z naprawa. Po wielu ASO i serwisach typu midparts itd. Ostatecznie samochod stoi w samco(tygodniami), podobno wymienili sprzeglo. teraz szarpie przy zrzucaniu biegow.Koszt chorendalny....
jednym slowem DSG TAK, ale jak sie cos sypnie to tragedia. Podobno tylko ja mialem pecha, a skrzynie uznawane sa za niezniszczalne i jezeli sie cos sypnie to tylko elektornika (mechatornika)Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez heretyki jezeli sie cos sypnie to tylko elektornika (mechatornika)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarZamieszczone przez heretyki jezeli sie cos sypnie to tylko elektornika (mechatornika)Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovapodepnę się pod temat z następującym zagadnieniem, co prawda o mniejszym znaczeniu w codziennej eksploatacji aniżeli zużycie paliwa, ale chodzi mi po głowie rozprawka na temat trochę szybszego zużycia układu hamulcowego (tarcze, klocki) w przypadku skrzyni automatycznej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mylesTutaj przy takim stylu jazdy, nazwijmy to "eko", trochę dalej patrzysz w przód i zawczasu odpuszcasz gaz, wtedy spokojnie dotaczasz się do świateł dotykając jedynie delikatnie hampla.
Tak przy okazji to moze ktoś wie skąd jest tak duża różnica w hamowaniu silnikiem diesla do benzyny ? Diesel idealnie nadaja sie do zjazdów nawet z bardzo stromych serpentyn gdyż właśnie hamowanie silnikiem jest dużo bardziej efektywne.
Z drugiej strony spotkałem się z użytkownikami np. Suzuki Grand Vitara którzy oprócz zjazdów w górach nie używają hamowania silnikiem tylko wysprzeglaja na dojazdach gdyż auto hamując silnikiem bardzo szybko zwalnia.
Komentarz
-
-
innova, 120kkm na komplecie klockow i tarcz - malo ?? Mozna bylo jeszcze z 15-30kkm zrobic do konca klockow.
Uwazam, ze chyba nie automat nie obnizyl wytrzymalosci tych elementow.Zamieszczone przez voltarSpytam z ciekawości jaki problem w miescie ma DSG przy tym silniku i dlaczego ?
Głowny profit DSG w sensie komfortu wydaej mi sie ze jest w miescie.
Northeusz, Rozbujac jest niestety trudno, ale jak sie pomeczyc to mozna cos wykombinowac. Generalnie ja zawsze woze lopate, a jak nawet to nie pomaga, to wrzucasz D lub R i wyskakujesz pchac furmanke :twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftinnova, 120kkm na komplecie klockow i tarcz - malo ?? Mozna bylo jeszcze z 15-30kkm zrobic do konca klockow.
Uwazam, ze chyba nie automat nie obnizyl wytrzymalosci tych elementow.Zamieszczone przez voltarSpytam z ciekawości jaki problem w miescie ma DSG przy tym silniku i dlaczego ?
Głowny profit DSG w sensie komfortu wydaej mi sie ze jest w miescie.
Northeusz, Rozbujac jest niestety trudno, ale jak sie pomeczyc to mozna cos wykombinowac. Generalnie ja zawsze woze lopate, a jak nawet to nie pomaga, to wrzucasz D lub R i wyskakujesz pchac furmanke :twisted:Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentZamieszczone przez MaicroftNortheusz,a jak nawet to nie pomaga, to wrzucasz D lub R i wyskakujesz pchac furmanke :twisted:
o, na przykład takPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
Komentarz