Elektryczny podgrzewanie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lisciasty
    Drive
    • 2010
    • 59

    #26
    No to właśnie o tym piszę :] Jeżeli weźmiemy grzałę pod 230V i podepniemy do akumulatora to nic nie pogrzeje, bo opór nie pozwoli. Oczywiście jak weźmiemy grzałkę 1000W przeznaczoną pod 12V to oczywiście że bakteria nam zdechnie.

    Komentarz

    • winni77
      RS
      • 2009
      • 2183
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #27
      Ale grzałka 230v jest zasilana prądem zmiennym, a akumulator ma prąd stały, więc tak czy inaczej nie zadziała :diabelski_usmiech
      Mój "Batmobil"

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #28
        Zamieszczone przez Lisciasty
        No to właśnie o tym piszę :] Jeżeli weźmiemy grzałę pod 230V i podepniemy do akumulatora to nic nie pogrzeje, bo opór nie pozwoli. Oczywiście jak weźmiemy grzałkę 1000W przeznaczoną pod 12V to oczywiście że bakteria nam zdechnie.
        No jak nie pogrzeje. Pogrzeje z mocą równą 12V x 0,25A = 3W :diabelski_usmiech . czyli mniejszą niż żarówka postojowa W5W.

        W skrócie: Aku o pojemności 72Ah oznacza ( w uproszczeniu ), że przez 72h możemy ciągnąć z niego prąd o wartości 1A lub przez 1h prąd o wartości 72A, lub przez 0,5h prąd o wartości 144A itd. Pomijam fakt nieliniowości rozładowania, podgrzania aku przy większych prądach itd. Ogólnie licząc, że możemy ciągnąć przez 1h prąd o wartości 72A dostajemy:

        moc: 12V x 72A = 864 Waty tyle wydzieli się na obciążeniu ( np. grzałce ). Przy takim obciążeniu po jednej godzinie aku będzie rozładowany, czyli pobraliśmy ( lub też dostarczyliśmy do grzałki i z grzałki do oleju ) energię o wartości: 0,864 kWh. Czyli tyle ile piecyk na 220V o mocy 1 kW ( czyli nieduża farelka , bądź dobra suszarka do włosów ) pracujący przez ok. 52 minuty. Jest to porównywalna wartość z wymienioną wyżej 300W grzałką pracującą przez ok. 3h.

        [ Dodano: Czw 13 Paź, 11 14:36 ]
        Zamieszczone przez winni77
        Ale grzałka 230v jest zasilana prądem zmiennym, a akumulator ma prąd stały, więc tak czy inaczej nie zadziała :diabelski_usmiech
        Grzałka jest "rezystorem" czyli jest jej całkowicie obojętne czy zasilasz stałym czy zmiennym będzie grzać, tylko z różną wartością przy tych samych napięciach...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • winni77
          RS
          • 2009
          • 2183
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #29
          Zamieszczone przez kowal 2002
          Grzałka jest "rezystorem" czyli jest jej całkowicie obojętne czy zasilasz stałym czy zmiennym będzie grzać, tylko z różną wartością przy tych samych napięciach...
          No i wszystko jasne
          Mój "Batmobil"

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #30
            Tak trochę nie w temacie, ale może komuś się przyda. Jak potrzebujecie podgrzać coś delikatnie z 12V ( jakąś ciecz ) to bardzo dobrze nadają się do tego żarówki halogenowe na 220V te długie do lamp z czujnikami ruchu ( 150 W - 500W ). Po podłączeniu do 12V ledwo się żarzą, ale dają kilkanaście watów ciepła... No i wychodzi dużo taniej niż specjalistyczna grzałka 20W-40W przystosowana do 12V...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • gruto
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1262
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #31
              no a webasto??

              Komentarz

              • rafalus
                L&K
                • 2005
                • 1140
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #32
                Czy na francje/hiszpanie skody mogą być inaczej wyposażone jeżeli chodzi o opcje grzewcze? Mam taki kłopoy ,że mam Leona z francji i grzeje się dłużej niż octavia kolegi .
                Leon 2 BLS DPF. Termostat przyjmuj ,że jest ok. Mam porównanie do Octavi ASV z zamkniętym Egrem. W Octavi to widać jakieś przyrosty tem. W leonie trzeba więcej czasu.
                Na pewno nie ma podgrzewania elektrycznego takiego jak w Octavi 1. Ale coś musi być montowane ,żeby wóz się jakąś grzał. Dodatkowo doczytałem ,ze w Golfie 5 montowe są takie grzałki VW gdzieś za schowkiem jest cała instrukcja obrazkowa. Takie dogrzewacze mogły być w octavi 2? Ale to dogrzewa wnętrze
                nowy cSIMC od Aliego
                seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                półosie seryjne przebieg 273 tyś

                Komentarz

                • wesol
                  Rider
                  • 2008
                  • 689

                  #33
                  akurat egr za wiele tu nie a do gadania. Testowale to u siebie. Poza tym aSV ma uklad egr tak zrobiony ze spaliny idą od kolektora wydechowego w kolektor dolotowy bezposrednio. Niekotre tdi maja jeszcze tak ze spaliny ida z kolektora wydechowego w taki wymiennik ciepla ktory jest puszka z plaszczem wodnym z ukladu chlodzenia( wodnego auta) i dopiero do koeltora dolotowego trafiaja spaliny. Mimo to niewiele to daje a praktycznie jest to niewyczuwalne. Ma tak u siebie w sharanie zrobione ze pominąlem ten wymiennik i mam zaslepiki na kolektorach obu.

                  Ciort wie czy jest jakis dogrzewacz w aucie bo wcale nie musi byc ani tych swieczek w króćcu ani tej elektrycznej nagrzewnicy. Musisz sam sprawdzic. Wg mnie to i tak slabe dogrzewane i bardziej dobija altek i akumulator jak to warte. W golfie ma te trzy swieczki dogrzewajace plyn ale to odlaczylem bo roznic ajest prawie żadna. Te trzy swieczki jesli nawet pracuja jednczesnie to maja moc grzewcza okolo 300-350 wat. To jest kropla w morzu bo czajnik domowy ma 2000 a niekiedy i wiecej wat. Czajnik grzeje 1.5 litra wody w jakies 4 minuty i to jeszcze z temp wody okolo 15 stopni. na dworze majac silnik wychlodozny do -5 to tymi swieczkami grzali bysmy wode w ukadzie chlodzenia do temp powiedzmy 50 stopni jakies 20 godzin albo i nawet lepiej. Lepiej rano odpalic szybciej auto a jadac to tryzmac na niskim biegu i wysokich obrotach.
                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                  Komentarz

                  Pracuję...