No to właśnie o tym piszę :] Jeżeli weźmiemy grzałę pod 230V i podepniemy do akumulatora to nic nie pogrzeje, bo opór nie pozwoli. Oczywiście jak weźmiemy grzałkę 1000W przeznaczoną pod 12V to oczywiście że bakteria nam zdechnie.
Elektryczny podgrzewanie silnika
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez LisciastyNo to właśnie o tym piszę :] Jeżeli weźmiemy grzałę pod 230V i podepniemy do akumulatora to nic nie pogrzeje, bo opór nie pozwoli. Oczywiście jak weźmiemy grzałkę 1000W przeznaczoną pod 12V to oczywiście że bakteria nam zdechnie.
W skrócie: Aku o pojemności 72Ah oznacza ( w uproszczeniu ), że przez 72h możemy ciągnąć z niego prąd o wartości 1A lub przez 1h prąd o wartości 72A, lub przez 0,5h prąd o wartości 144A itd. Pomijam fakt nieliniowości rozładowania, podgrzania aku przy większych prądach itd. Ogólnie licząc, że możemy ciągnąć przez 1h prąd o wartości 72A dostajemy:
moc: 12V x 72A = 864 Waty tyle wydzieli się na obciążeniu ( np. grzałce ). Przy takim obciążeniu po jednej godzinie aku będzie rozładowany, czyli pobraliśmy ( lub też dostarczyliśmy do grzałki i z grzałki do oleju ) energię o wartości: 0,864 kWh. Czyli tyle ile piecyk na 220V o mocy 1 kW ( czyli nieduża farelka , bądź dobra suszarka do włosów ) pracujący przez ok. 52 minuty. Jest to porównywalna wartość z wymienioną wyżej 300W grzałką pracującą przez ok. 3h.
[ Dodano: Czw 13 Paź, 11 14:36 ]
Zamieszczone przez winni77Ale grzałka 230v jest zasilana prądem zmiennym, a akumulator ma prąd stały, więc tak czy inaczej nie zadziała :diabelski_usmiechJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Tak trochę nie w temacie, ale może komuś się przyda. Jak potrzebujecie podgrzać coś delikatnie z 12V ( jakąś ciecz ) to bardzo dobrze nadają się do tego żarówki halogenowe na 220V te długie do lamp z czujnikami ruchu ( 150 W - 500W ). Po podłączeniu do 12V ledwo się żarzą, ale dają kilkanaście watów ciepła... No i wychodzi dużo taniej niż specjalistyczna grzałka 20W-40W przystosowana do 12V...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Czy na francje/hiszpanie skody mogą być inaczej wyposażone jeżeli chodzi o opcje grzewcze? Mam taki kłopoy ,że mam Leona z francji i grzeje się dłużej niż octavia kolegi .
Leon 2 BLS DPF. Termostat przyjmuj ,że jest ok. Mam porównanie do Octavi ASV z zamkniętym Egrem. W Octavi to widać jakieś przyrosty tem. W leonie trzeba więcej czasu.
Na pewno nie ma podgrzewania elektrycznego takiego jak w Octavi 1. Ale coś musi być montowane ,żeby wóz się jakąś grzał. Dodatkowo doczytałem ,ze w Golfie 5 montowe są takie grzałki VW gdzieś za schowkiem jest cała instrukcja obrazkowa. Takie dogrzewacze mogły być w octavi 2? Ale to dogrzewa wnętrzenowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
akurat egr za wiele tu nie a do gadania. Testowale to u siebie. Poza tym aSV ma uklad egr tak zrobiony ze spaliny idą od kolektora wydechowego w kolektor dolotowy bezposrednio. Niekotre tdi maja jeszcze tak ze spaliny ida z kolektora wydechowego w taki wymiennik ciepla ktory jest puszka z plaszczem wodnym z ukladu chlodzenia( wodnego auta) i dopiero do koeltora dolotowego trafiaja spaliny. Mimo to niewiele to daje a praktycznie jest to niewyczuwalne. Ma tak u siebie w sharanie zrobione ze pominąlem ten wymiennik i mam zaslepiki na kolektorach obu.
Ciort wie czy jest jakis dogrzewacz w aucie bo wcale nie musi byc ani tych swieczek w króćcu ani tej elektrycznej nagrzewnicy. Musisz sam sprawdzic. Wg mnie to i tak slabe dogrzewane i bardziej dobija altek i akumulator jak to warte. W golfie ma te trzy swieczki dogrzewajace plyn ale to odlaczylem bo roznic ajest prawie żadna. Te trzy swieczki jesli nawet pracuja jednczesnie to maja moc grzewcza okolo 300-350 wat. To jest kropla w morzu bo czajnik domowy ma 2000 a niekiedy i wiecej wat. Czajnik grzeje 1.5 litra wody w jakies 4 minuty i to jeszcze z temp wody okolo 15 stopni. na dworze majac silnik wychlodozny do -5 to tymi swieczkami grzali bysmy wode w ukadzie chlodzenia do temp powiedzmy 50 stopni jakies 20 godzin albo i nawet lepiej. Lepiej rano odpalic szybciej auto a jadac to tryzmac na niskim biegu i wysokich obrotach.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
Komentarz