Padlo turbo AHF - WYMIAMANA tylko na co?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Saszka
    Ambiente
    • 2005
    • 113

    Padlo turbo AHF - WYMIAMANA tylko na co?

    robik wrzuc zdjecie tego olika to sie przynajmniej posmiejemy.Swoją drogą to dobry sposób.Na lato jak znalazł.Moze gdyby zapachową kupic to i "choinki" by nie trza było.
    Pozdrawiam,

    Saszka


    Perfect Service by DobryGrześWawa
  • Techno200
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2005
    • 782
    • Tesla

    #2
    Padlo turbo AHF - WYMIAMANA tylko na co?

    Witam

    Padlo mi turbo w moim AHFie, mialem wgrany lekki soft u Alana zSagana z Lublina tak na 130 km. I teraz mam pytanie. Planuje dalsze mody w przyszlosci, wiec chcialbym wymienic turbo - ale na jakies mocniejsze, 130km lub 150. Ale jak sie pytalem gosci z ASO to powiedzieli ze takie turbo nie bedzie pasowalo tak odrazu. Prawda to czy falsz? Bo juz sam nie wiem. A jesli pasuje to jakie konkretne modele by pasowaly do mojego silnika.
    Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

    Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

    Komentarz


    • #3
      maja rację , troszkęprzeróbek wymagane jest ale da sie zrobic
      też mam AHF i planuje jak padnie od AGR zamontowąc

      Komentarz

      • Jackal
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2004
        • 758

        #4
        Zamieszczone przez Sigma_74
        troszkęprzeróbek wymagane
        troszke przerobek = drobienie szybko zlaczki, badz zakup u Aligator oraz uciecie okolo 2 cm gumowego weza. Reszta pasuje PLUG&PLAY.
        bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
        Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
        Perfect service by DobryGrzesWawa

        Komentarz

        • pyza99
          Rider
          • 2005
          • 467

          #5
          Zamieszczone przez Sigma_74
          też mam AHF i planuje jak padnie od AGR zamontowąc
          jeszcze mniejsza :shock: WHY :!: :?:
          były:
          L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
          Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
          jest:
          Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

          Komentarz

          • Pulse
            Rider
            • 2006
            • 461

            #6
            Zamieszczone przez pyza99
            też mam AHF i planuje jak padnie od AGR zamontowąc
            jeszcze mniejsza WHY
            zapewne mial na mysli ARL a nie AGR, a po za tym na pad turbo to mozesz troche czekac bo moje w AHF ma juz nieomal 300k km i caly czas ladnie chodzi :-D
            :: O1 AXR Kombi

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #7
              Zamieszczone przez Jackal
              Zamieszczone przez Sigma_74
              troszkęprzeróbek wymagane
              troszke przerobek = drobienie szybko zlaczki, badz zakup u Aligator oraz uciecie okolo 2 cm gumowego weza. Reszta pasuje PLUG&PLAY.
              Dokładnie. Wrzuć ASZ lub lepiej ARL-a. WARTO!
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                A ja mam takie pytanko, ktore wiąże sie z pewnymi moimi wątpliwościami.

                Kiedyś byla powszechna opinia, ze nie ma sensu wstawiac większego turbo. Pozniej sie to zmienilo i opinia ta stala sie wrecz odwrotna.

                Pytanko jest takie - czy ktos ma mocniejsze TDI na pompie po wstawieniu większego turbo, ale bez wymiany wtrysków na wydajniesze? Włączając w to korekty programów.

                Pomijam sprawe żywotnosci turbiny - chodzi mi o samą moc.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • lyzy 110
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 237

                  #9
                  Zamieszczone przez Jackal
                  troszke przerobek = drobienie szybko zlaczki, badz zakup u Aligator oraz uciecie okolo 2 cm gumowego weza. Reszta pasuje PLUG&PLAY.
                  dokładnie
                  co do dorobienia szybkozłączki to nawet ja laik od tokarki potrafiłem taką wytoczyć :szeroki_usmiech i nic przy tym nie popsułem :P :P
                  była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #10
                    Zamieszczone przez MiKruS
                    Pytanko jest takie - czy ktos ma mocniejsze TDI na pompie po wstawieniu większego turbo, ale bez wymiany wtrysków na wydajniesze? Włączając w to korekty programów.Pomijam sprawe żywotnosci turbiny - chodzi mi o samą moc.
                    Ja mam taki setup. Żywotność turbiny i moc są wzajemnie powiązane. Tuner może Ci ustawić jak chcesz ciśnienie ale musisz się liczyć że turbo odleci. Szczególnie na wysokich obrotach jest różnica. Turbo AHF to chipsie jest ustawiane na jakieś 2250, ASZ ma w serii 2350!!!!
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • Martinez
                      L&K
                      • 2004
                      • 1366
                      • Audi

                      #11
                      Zamieszczone przez Masmo
                      Ja mam taki setup. Żywotność turbiny i moc są wzajemnie powiązane. Tuner może Ci ustawić jak chcesz ciśnienie ale musisz się liczyć że turbo odleci. Szczególnie na wysokich obrotach jest różnica. Turbo AHF to chipsie jest ustawiane na jakieś 2250, ASZ ma w serii 2350!!!!
                      No fajnie, ale jakie realne moce się uzyskuje na tych turbinach. Samym powietrzem silnika nienapędzisz, to nie Topgear
                      Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                      teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                      czarna AR 156 1.8 T.Spark

                      Komentarz

                      • MiKruS
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7976

                        #12
                        Zamieszczone przez Masmo
                        Ja mam taki setup. Żywotność turbiny i moc są wzajemnie powiązane. Tuner może Ci ustawić jak chcesz ciśnienie ale musisz się liczyć że turbo odleci. Szczególnie na wysokich obrotach jest różnica. Turbo AHF to chipsie jest ustawiane na jakieś 2250, ASZ ma w serii 2350!!!!
                        Moze sprecyzuje pytanie:
                        Czy jest ktos kto ma silnik VP (np. AHF) z seryjnymi wtryskami i mial program na seryjnej sprezarce? Pozniej zmienil sprezarke na większą np. ASZ lub ARL. Co sie wtedy stalo? Czy moc wzrosla np. po korekcie?

                        Jesli tak, to o ile? Mile widziane wykresy.
                        TDI 205PS

                        Komentarz

                        • Krzych
                          Rider
                          • 2005
                          • 671

                          #13
                          Mocy zawsze będzie za mało Trzeba określić swoje wymagania wobec silnika.
                          Bez sensu jest montować turbo z ARL jeśli np. IC pozostanie bez zmian.
                          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                          www.chiptuning.katowice.pl
                          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                          Komentarz

                          • Masmo
                            L&K
                            • 2005
                            • 1145

                            #14
                            Zamieszczone przez Martinez
                            ....... jakie realne moce się uzyskuje na tych turbinach. Samym powietrzem silnika nienapędzisz, to nie Topgear
                            Nie maiłem jeszcze czasu podjechać na rolki. Ale realnie autko jeździ nieźle. ASZ seryjny został za mną.
                            Mam ustawioną dawkę jeszcze troszkę poniżej max możliwości pompy, a autko lekko przydymia, więc powietrza można by dać więcej. Ale jak zapewne wszyscy wiedzą trzeba by FMIC'a zrobić aby więcej powietrza schłodzić. Sądząc po moim i jeszce kilku chipsowanych autach (m.in masz medalista) powietrza brakuje! Więc większe turbo może dać więcej powietrza w sposób bezpieczny. Ale byłoby fajnie gdyby jakiś profesjonalista coś powiedział. Ja tylko jestem amatorem entuzjastą jeżdzącym z Vag-Com'em. :wink:
                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                            Komentarz

                            • Techno200
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 782
                              • Tesla

                              #15
                              To wracajac do tematu - co ja mage tam wsadzic zamias serii? Z jakisch silnikow (chodzi mi o oznaczenia) bez wiekszych modow bede mogls cos przeszczepic?
                              Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                              Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                              Komentarz

                              • Krzych
                                Rider
                                • 2005
                                • 671

                                #16
                                Turbo z ASZ lub ARL pasują ale wymagają takiej szybkozłączki, a mniejsze turbiny pasują plug&play.
                                Załączone pliki
                                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                www.chiptuning.katowice.pl
                                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                Komentarz

                                • Jackal
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 758

                                  #17
                                  MiKruS, o ile dobrze zrozumialem Twoje zapytowywanie to z wtryskami od AHF plus dowolna sprezarka nie przeskoczysz 150KM. Mowimy tu o bezpiecznym programie do jazdy po przyslowiowe bulki.

                                  Wieksza sprezarka w AHF poprostu jest bezpieczniejsza, ze wzgledu na doladowanie... jest mniej "podkrecona".

                                  Ja mam ASZ w AHFie, podczas korekty zostala mi wymieniona mapa sterujaca turbina z AHF na ASZ. Moje spostrzezenia po tym zabiegu: moc taka sama, jedynie moment jakby dluzej sie utrzymywal w gornym zakresie (bardziej plaski), ale to moze byc kwestia calego programu , a nie obslugi sprezarki czy samej jej wymiany.

                                  IMHO nie ma najmniejszego sensu wstawiania do 110 VP wiekszej turbiny niz ASZ, jezeli nie masz w planach wymiany wtryskow na wieksze.
                                  bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                  Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                  Perfect service by DobryGrzesWawa

                                  Komentarz

                                  • rob555
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 748

                                    #18
                                    Wsadzenie wydajnieszej turbiny poprawia osiagi auta.
                                    Przyklad kumpla :
                                    Leon ALH na wtryskach od ASV i seryjnej turbawce 143KM
                                    Na turbinie od 130 wyszlo 147KM i auto tylko lekkiego dymka puszcza.
                                    Seryjna turbina albo by sie wysr..ala (jak by takie nastawy zostawic) albo auto by batorego zostawialo (czego nie lubie). Dodatkowo limiter mozna bylo wyzej przesunac bez obawy ze turbina sie ukreci. Moment celowo wysoko bo na sofcie innego tunera (137KM) sprzeglo padlo po 10tys km, teraz przejechane ok 110tys km i nic :wink: no ale wiadomo jakie te sprzegla sa.

                                    pozdrawiam

                                    Diagnostyka i tuning
                                    hybrydowe wtryski i turbiny
                                    programy na ulice jak i do sportu

                                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                    www.tune-up.pl

                                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                    Komentarz

                                    • Jackal
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 758

                                      #19
                                      Zamieszczone przez rob555
                                      Wsadzenie wydajnieszej turbiny poprawia osiagi auta.
                                      rob555, jak dla mnie przyrost rzedu 4 KM jest bardzo maly. Mogl akurat byc przypadek, moze lepsze warunki atmosferyczne. Pozatym bardzo ogolnikowe stwierdzenie i jak juz wczesniej Martinez napisal powietrzem nie rozpedzisz auta :twisted:

                                      AHF/ASV samym softem bez wymiany turbiny, jak jest w dobrym stanie i w dobrych "okolicznosciach" tez rozpedzisz do tych 147 KM.

                                      Dalej bede twierdzil, ze zmiana turbiny na cos lepszego niz ASZ w AHF/ASV bez zmiany wtryskow jest bezcelowa.
                                      bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                      Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                      Perfect service by DobryGrzesWawa

                                      Komentarz

                                      • rob555
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 748

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Jackal
                                        rob555, jak dla mnie przyrost rzedu 4 KM jest bardzo maly. Mogl akurat byc przypadek, moze lepsze warunki atmosferyczne. Pozatym bardzo ogolnikowe stwierdzenie i jak juz wczesniej Martinez napisal powietrzem nie rozpedzisz auta :twisted:
                                        No tak ale widzisz to auto wali trasy i kolega lubi pod Vmax pedzic. Doskonale zdajesz sobie sprawe ze seryjna turbina na 147KM musi dmuchac ponad 1.2 bara. A to juz dla niej sporo...gorszy olej, pech lub zaniedbanie i mamy lawete.
                                        T.130 daje 1.35bara w serii i na tyle jest ten soft ustawiony wiec nie ma ryzyka przedwczesnego zgona suszarki. Pozatym roznica w kopceniu znaczna po prostu kopci mniej co mnie i wlasciciela cieszy.
                                        Diesel jest silnikiem sprawnosciowym i wiecej powietrza da wiecej pary ;] W VP tak tego nie czuc ale zobacz co sie dzieje z wynikami PD jak bawisz sie samym powietrzem 8)

                                        BTW: te 147KM na seryjnej turbinie to naprawde harcore....nie wypuscil bym klienta na ulice na takim setupie.
                                        Zamieszczone przez Jackal
                                        Dalej bede twierdzil, ze zmiana turbiny na cos lepszego niz ASZ w AHF/ASV bez zmiany wtryskow jest bezcelowa.
                                        Masz 100% racje...powiem tak ze T130 na seryjnych wtryskach ma zazwyczaj jeszcze zapas i rezerwe . I jeszcze jedno dodam nie ma co pchac wiekszej suszarki niz ASZ jak nie ma dobrego FMICA. Niestety org SMIC sie nie wyrabia.
                                        A co do tych 4KM to ciezko to wytlumaczyc ale naprawde auto lepiej sie zbiera u "gory" zreszta Masmo widzial je w akcji :wink:
                                        pozdrawiam

                                        Diagnostyka i tuning
                                        hybrydowe wtryski i turbiny
                                        programy na ulice jak i do sportu

                                        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                        www.tune-up.pl

                                        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                        Komentarz

                                        • Masmo
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1145

                                          #21
                                          Zamieszczone przez rob555
                                          Masmo widzial je w akcji :wink:
                                          Tak jest. Po wymianie dmuchawki na seryjnym programie testowo przejechaliśmy się kawałek. Może to sugestia ale miałem wrażenie że lepiej się zbiera. Ponadto nie jestem pewny z czego to wynika (nowsza dmuchawka, dobry program czy charakterystyka turbiny), ale zuważyłem (mam zegar ciśnienia) że sterowanie ciśnieniem jest dużo bardziej płynne docikając gaz ciśnienie bez jakiegokolwiek opóżnienia zap....sza do góry. Suszarka AHF na programie fabrycznym miała większa zwłoke i chodziła bardziej opornie.
                                          Co do osiągów to zamknięcie budzika jest realne. Na razie pojawiło się 217 ale ciągle jakies auto mi przeszkadza :evil: Do 210 dochodzi bez żadnej zwłoki.
                                          Porównując osiągi do kolegi z forum z AHF-em to wyraźnie miałem bonus na wysokich obrotach powyżej 4000.
                                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            taaaa. ja tam sporadycznie domykam do 200. Ale to tez wynika z faktu za dalej sie boje.... :P Ale fakt jest faktem ze powyzej 4000 miales wyrazna przewage.

                                            Komentarz

                                            • DGW
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 2330

                                              #23
                                              Techno200, jeśli masz możliwość i plany modowania dalej zakładaj od ARL-a. Ta sama robota z szybkozłączką. Niedawno u siebie wymieniałem właśnie z serii na ARL-a, jeszcze bez programu ale i tak czuć ogromną różnice. Dużo lepszy dół i natychmiastowa reakcja na dotknięcie gazu, pozatym na tamtej suszarce kręcenie powyżej 4200obr/min nie miało sensu. Auto jechało tylko do tych obrotów. Teraz ten próg przesunął się na jakieś 4500-4600.
                                              Oczywiście przy dalszych modach musisz uwzględnić FMIC. Bez tego nie ma sensu dmuchania dużo wiatru
                                              Jeśli nie będziesz mogł znaleźć ssuszarki zajrzyj tu www.motoarena.pl Nie ważne czy od AHF , ASZ czy ARL - cena ta sama
                                              NFPNorth-West
                                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                              WARSZTAT www.dsize.pl
                                              ->
                                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                              Komentarz

                                              • pyza99
                                                Rider
                                                • 2005
                                                • 467

                                                #24
                                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                                Oczywiście przy dalszych modach musisz uwzględnić FMIC
                                                a zakładajac ze ktos nie butuje cały czas tylko jezdzi w miare normalnie,ale lubi miec zapas mocy pod noga...to jest sens zmiany IC :?: chyba przy kilku wyprzedzaniach nie spuchnie :? a koszt samej turbiny nie jest taki wielki lecz razem z IC robi sie juz pare zł....sam sie zastanawiam co robic bo meczy mnie ta moja jak to p.Marek powiedział "śmoc" :szeroki_usmiech ale nie wiem czy przy 269k jest sens wogole cos robic :?
                                                były:
                                                L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
                                                Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
                                                jest:
                                                Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

                                                Komentarz

                                                • Masmo
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1145

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez pyza99
                                                  chyba przy kilku wyprzedzaniach nie spuchnie ....
                                                  Przy pierwszym wyprzedzaniu w wysokiej teperaturze powietrza w lecie temp w dolocie przekroczy 70C
                                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...