[O1] płyn do wspomagania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtekk
    Ambiente
    • 2011
    • 109

    [O1] płyn do wspomagania

    Zamieszczone przez piramida
    Tak się zastanawiam, po co autor wątku w ogóle się jeszcze nad tym superbem zastanawia? Mało to innych superbów do kupienia :szeroki_usmiech
    .
    jakieś sugestie , przykłady tych "pewnych" egzemplarzy ???
  • tomaszwrc
    Rider
    • 2010
    • 368
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    [O1] płyn do wspomagania

    Muszę trochę dolać płynu do wspomagania. Mam kupić jakiś konkretny do mojej O1 ahf?
    czy jakikolwiek? thx za info

    Komentarz

    • szefoo
      Classic
      • 2011
      • 7

      #3
      Cześć w teorii można mieszać wszystko normalnie, a tak to zalane są oryginalnym olejem DOT4 nr katalogowy G00400 M2 lub A2 cena od 60-80 za litr na setki tego nie kupisz, do układu około 2 litrów wchodzi, jaki masz przebieg bo tak prawidłowo to co 150 tys wymienić całość. 2 sprawdź profilaktycznie czy nie masz wycieku.
      Samochód jest Twoją własnościa, jeżeli wiesz jak się z nim obchodzić, to nie pytaj innych o zdanie.

      Komentarz

      • Octan
        Rider
        • 2006
        • 653

        #4
        A według mnie płyn jaki Ci potrzebny to G 002, zielony. Cena jednego litra oscyluje wokół 30 - 40 pln. Układ wspomagania ma pojemność 0,9 litra

        Komentarz

        • szefoo
          Classic
          • 2011
          • 7

          #5
          Mylisz z płynem hamulcowym !!!
          Samochód jest Twoją własnościa, jeżeli wiesz jak się z nim obchodzić, to nie pytaj innych o zdanie.

          Komentarz

          • pawiel2
            Classic
            • 2008
            • 13

            #6
            Podjedź do sklepu motoryzacyjnego i poproś o płyn do układu wspomagania do skody octavii. kolor zielony. wchodzi niecałe dwa litry.
            Ja niedawno u siebie wymieniałem i kupiłem zielony płyn do wspomagania, originalny skoda w intercarsie. Weszło niecałe półtora litra. Nie wlewaj Dot 4 bo to płyn hamulcowy !!!
            Za ten płyn zapłaciłem ok 40 zł za litr. Jak nie jesteś pewien to podjedź do serwisu i zapytaj o płyn układu wspomagania i muszą Ci odpowiedzieć. Podejrzewam, że w aso będzie taki płyn nie wiele droższy.

            Komentarz

            • Octan
              Rider
              • 2006
              • 653

              #7
              Zamieszczone przez szefoo
              a tak to zalane są oryginalnym olejem DOT4
              A jednak Ty się mylisz. DOT4 to płyn hamulcowy a olej hydrauliczny do układu wspomagania układu kierowniczego w Octavii I, to zielony G002000, dostępny na allegro w cenie od 25 do 40 pln za litr.

              Komentarz

              • Remark
                Ambiente
                • 2010
                • 108

                #8
                Re: płyn do wspomagania

                Zamieszczone przez tomaszwrc
                Muszę trochę dolać płynu do wspomagania. Mam kupić jakiś konkretny do mojej O1 ahf?
                czy jakikolwiek? thx za info
                Witam .

                A może zechciałbyś poczytać w tym wątku ?





                Oczywiście decyzja należy do Ciebie , ale płyn do wspomagania a płyn do układów hamulcowych , to dwie różne bajki... tak jak wspomniał kolega powyżej.


                Wysoce prawdopodobne iż " olej z pierwszego tłoczenia" też dałby radę... tylko z jakim
                skutkiem ?

                Tak więc proponuję nie poprawiać fabryki , i zdrowy rozsądek przy dawkowaniu płynów.... / wszelakich /


                Pozdrawiam.

                Komentarz

                • bobolino
                  Rider
                  • 2010
                  • 392

                  #9
                  Heh, kiedyś znajomy jak był w Chorwacji, z powodu wycieku dolewał do układu wspomagania olej silnikowy, bo tylko taki miał. Pompa chodzi do dziś :lol:

                  Komentarz

                  • tryton
                    Elegance
                    • 2008
                    • 935

                    #10
                    Możesz dolać każdy dostępny kierując się kolorem jaki masz w układzie . A jak chcesz przepłacać za oryginał to taki

                    Komentarz

                    • Remark
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 108

                      #11
                      Witam.


                      Widzę iż dyskusja n/t płynów nabrała dynamiki... chciałbym zauważyć iż kolega pytał jaki płyn ma kupić , tak więc nie chodzi tu o „warunki frontowe” tylko o normalną eksploatację.

                      Dostępność właściwych płynów jest duża / orginał i zamienniki / i wyraźnie rozróżniamy płyn /olej / syntetyczny i mineralny a nie każdy „zielony” to dolar ... prawda?

                      Kolor jest parametrem pomocniczym , przy nie dużej dolewce zapewne tragedii nie będzie ale mieszanie / nie wymiana / obydwu płynów może skutkować co najmniej czkawką ...


                      Pozdrawiam.

                      Komentarz

                      • bobolino
                        Rider
                        • 2010
                        • 392

                        #12
                        Zamieszczone przez Remark
                        Kolor jest parametrem pomocniczym , przy nie dużej dolewce zapewne tragedii nie będzie ale mieszanie / nie wymiana / obydwu płynów może skutkować co najmniej czkawką ...
                        Żadną czkawką.
                        Generalnie są dwa płyny do wspomagania - czerwony i zielony.
                        Czerwony to popularny ATF II, a zielony to ten Volksavenowski.
                        Skład tych płynów niczym się nie różni, oprócz barwnika, także czkawkę można dostać jedynie w wypadku spożycia jednego z nich.
                        Jedyne ryzyko zmieszania tych płynów jest takie, że uzyskamy kolor sraczkowaty.

                        Komentarz

                        • Octan
                          Rider
                          • 2006
                          • 653

                          #13
                          Zamieszczone przez bobolino
                          Skład tych płynów niczym się nie różni, oprócz barwnika, także czkawkę można dostać jedynie w wypadku spożycia jednego z nich
                          Zapewne tak jest, bo ja jeździłem na zielonym a po regeneracji maglownicy w warsztacie naleli mi czerwonego. Mija już rok i wszystko jest OK.

                          Komentarz

                          Pracuję...