alternatywa LPG dla wszystkich

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nowa75
    Classic
    • 2012
    • 4

    alternatywa LPG dla wszystkich

    Zamieszczone przez ary
    Zamieszczone przez Andja
    sprzed kilku minut: pani zatrzymała się na rondzie....aby przepuścić tych z prawej, wjeżdżających :shock: .....dobrze, że było gdzie uciekać. gdyby nie żona to bym za nią się przejechał i zj**** jak kundla. i weź tu się nie napij :wink:
    Andja, a jaki znak (lub znaki) stał przed rondem, bo są ronda, na których trzeba ustępować tym, którzy na nie wjeżdzają :?:
    Szczególnie popularne są takie "ronda" na Śląsku i Zagłębiu :diabelski_usmiech
  • filip_auto
    Ambiente
    • 2011
    • 164

    #2
    alternatywa LPG dla wszystkich

    Wczoraj mojej octavii stuknęło 30 tysięcy byłem na wymianie oleju i wszystkich filtrów oprócz kabinowego również z gazowymi. Po długich poszukiwaniach w internecie trafiłem do człowieka który zna się na instalacjach gazowych jak mało kto. Po rozmowie zaproponował mi alternatywę na rosnącą cenę paliw a mianowicie instalację HHO.

    Poniżej link do strony na której znajduję się opis tej instalacji.

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      #3
      410Eur do zwykłego samochodu i do 30% obniżenie spalania.

      Ciekawe jak to działa w rzeczywistości....
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • dziadekk
        Rider
        • 2011
        • 355
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Bardzo interesujące, dzięki filip_auto

        Komentarz

        • BartekD
          Classic
          • 2011
          • 30

          #5
          bardzo ciekawe

          Komentarz

          • dziadekk
            Rider
            • 2011
            • 355
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            no to kto, będzie pierwszy na OCP?

            Komentarz

            • tomus7
              RS
              • 2010
              • 1896
              • Peugeot

              #7
              Wszystko ładnie i pięknie opisane :shock:
              a tu moja wyliczanka
              auto pali 7l Pb x 5,40 zł za l = 37,80 zł
              - sugerowana oszczędność 30% = 11,34 zł
              + instalacja i jej montaż 410 Eu + robocizna
              + woda destylowana 1 l cena ? na ile km ? tak że ta oszczędność ops:
              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

              Komentarz

              • Jaroslav92525
                Rider
                • 2009
                • 358
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Jeśli ten generator z 1 litrem wody zapewnia 50 % oszczędność to czemu nie zastosować generatora z 2-3 litrami wody ? Wtedy całkowicie można by wyeliminować LPG, noPb, ON etc... I wszyscy byliby zadowoleni... no może za wyjątkiem właścicieli stacji paliw i... naczelnego kasjera RP - Rostowskiego...
                Pozdrawiam,
                Jaroslav92525

                -----------------------
                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                Komentarz

                • Andys
                  Elegance
                  • 2007
                  • 762

                  #9
                  Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że aby zasilić ogniwo wodorowe, trzeba dostarczyć mu całkiem sporo prądu, czyli benzynowy silnik będzie solidnie obciążony alternatorem, jakoś ciężko mi uwierzyć w to 30% obniżenie spalania.
                  Pozdrawiam,
                  Andys

                  Komentarz

                  • Zorr
                    RS
                    • 2011
                    • 2110

                    #10
                    Zamieszczone przez Andys
                    Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że aby zasilić ogniwo wodorowe, trzeba dostarczyć mu całkiem sporo prądu, czyli benzynowy silnik będzie solidnie obciążony alternatorem, jakoś ciężko mi uwierzyć w to 30% obniżenie spalania.
                    te oszczędności to chyba na zasadzie, jak przyśpieszasz to dostajesz dodatkowego kopa, więc możesz to robić szybciej i krócej na wyższym biegu.
                    Ja podobnie, nie do końca wierzę w 30% oszczędność z tego tytułu.
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      #11
                      25A jest napisane.

                      tylko co ma niby dac w silniku para wodna z wolnym wodorem.

                      ciekawe jak z moca . 299E i jeszcze kilka euro za regulator pradu wiec mozna rozne ilosci tego HHO podawac

                      Komentarz

                      • trooper
                        Rider
                        • 2011
                        • 525
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez tomus7
                        + woda destylowana 1 l cena ? na ile km
                        Piszą że na 800-1000 km.
                        Zamieszczone przez Andys
                        Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że aby zasilić ogniwo wodorowe, trzeba dostarczyć mu całkiem sporo prądu, czyli benzynowy silnik będzie solidnie obciążony alternatorem, jakoś ciężko mi uwierzyć w to 30% obniżenie spalania.
                        http://www.autonawode.eu/oferta.php - rozpisali amperaże, w sumie dla auta do 2800 cm^3 jest to 25A, alternetor powinien chyba wydolić
                        Zamieszczone przez Jaroslav92525
                        Jeśli ten generator z 1 litrem wody zapewnia 50 % oszczędność to czemu nie zastosować generatora z 2-3 litrami wody ? Wtedy całkowicie można by wyeliminować LPG, noPb, ON etc... I wszyscy byliby zadowoleni
                        No tak tylko wtedy przy takiej konstrukcji auto jeździłoby na mieszance powietrze - HHO A chyba ideą tego pomysłu jest doprowadzenie mieszanki HHO-powietrze i tym samym zapewnienie lepszych warunków spalania paliwa, co ma podnieść automatycznie sprawność Fajne rozwiązanie ale na tych stronach bardzo ogólnikowo opisane:/
                        Moja Balbina

                        Komentarz

                        • Zorr
                          RS
                          • 2011
                          • 2110

                          #13
                          Trochę poczytałem na angielskich stronach i takie ciekawostki:
                          1. W USA rząd dofinansowuje (obniża podatek) te rozwiązanie (nazywają to "'poor man's hybrid car.)
                          2. Kluczowym elementem, oprócz dostarczenia mieszanki wodoru i tlenu w proporcjach 2:1 (stąd HH0), jest oszukanie czujników zawartości tlenu, chodzi o to, aby ECU nie zwiększało dawki paliwa albo wyrzucało błąd niepoprawnej mieszanki.
                          3. W Wyniku spalania HHO, które to polega na łączeniu się cząstek w H20 dostajemy parę wodną. (Ta para wodna mnie trochę martwi)
                          4. Ta reakcja łączenia się wyzwala więcej energii niż spalanie takie samej ilość benzyny.
                          5. Trzeba uważać na temperaturę.
                          6. Oczywiście, te systemy nie zostały masowo wdrożone, gdyż blokują je wielkie korporacje paliwowe.

                          Jak kontrargument znalałem tylko:
                          "The most common and decisive counter-argument against producing this gas on-board to use as a fuel or fuel additive is that the energy required to split water molecules exceeds the energy recouped by burning it."
                          czyli, produkcja wodoru w samym aucie kosztuje więcej energii niż daje jego spalenie.
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz

                          • chopin
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 212

                            #14
                            Pachnie mi to magnetyzerami.

                            W komorze generatora HHO, po doprowadzeniu do niego prądu wytwarzanego przez alternator, następuje proces elektrolizy wody, której produktem jest mieszanina wodoru i tlenu czyli tzw. gaz HHO (w odróżnieniu od czystego wodoru nie jest on wybuchowy).
                            Ktoś nie uważał na lekcjach w szkole. Czysty wodór spala się spokojnie w powietrzu niebieskim płomieniem (chemia w podstawówce). Mieszanina wodoru i tlenu to tzw. mieszanina piorunująca o silnych własnościach wybuchowych.

                            Zatem na dzień dobry wtopa, która każe ostrożnie podchodzić do przekazywanych informacji. Nie ma perpetym mobile. Jeśli naprawdę wytwarzany jest wodór, to można obliczyć ile można go otrzymać z 1 l wody i jaka jest jego wartość opałowa. Ta ilość wody ma wystarczyć na 1000 km i dać oszczędność 30%. Czyli średnio wodór z 1 l wody ma zastąpić 18 litrów produktu naftowego? Brawo. Stawiam tezę że to bzdura. Jeśli ktoś potrafi przedstawić wiarygodne wyliczenia to chętnie popolemizuję.

                            Komentarz

                            • Lisciasty
                              Drive
                              • 2010
                              • 59

                              #15
                              Magnetyzery się opatrzyły to trzeba było znaleźć inną metodę na wyciągnięcie kasy od naiwniaków :>

                              "produktem jest mieszanina wodoru i tlenu czyli tzw. gaz HHO (w odróżnieniu od czystego wodoru nie jest on wybuchowy"

                              Sam ten fragment wyraźnie świadczy o poziomie skretynienia autora opisu tej cudownej technologii, dalej już nie chce mi się zagłębiać :>

                              Być może coś takiego podniesie nieco sprawność procesu spalania w jakimś rzęchowatym silniku lub w jakimś amerykańcu który zjada 30L/100km, ale bardzo wątpię czy cokolwiek odczuje właściciel oszczędnego nowoczesnego silnika. A jeżeli już to na pewno nie 30% bo to bzdura jeszcze większa niż teorie na temat wodoru wklejone wyżej :>

                              Komentarz

                              • dziadekk
                                Rider
                                • 2011
                                • 355
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Odnośnie pary wodnej, to czytałem, że w slnikach wyczynowych dostarczją parę wodną do cylindra - lepsze spalania :wink:

                                Komentarz

                                • Zorr
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2110

                                  #17
                                  Zamieszczone przez chopin
                                  Pachnie mi to magnetyzerami.
                                  Ktoś nie uważał na lekcjach w szkole. Czysty wodór spala się spokojnie w powietrzu niebieskim płomieniem (chemia w podstawówce). Mieszanina wodoru i tlenu to tzw. mieszanina piorunująca o silnych własnościach wybuchowych.
                                  gaz HH2 jest chyba stabilny tj. samozapala się przy 570 °C


                                  Zamieszczone przez chopin
                                  Zatem na dzień dobry wtopa, która każe ostrożnie podchodzić do przekazywanych informacji. Nie ma perpetym mobile. Jeśli naprawdę wytwarzany jest wodór, to można obliczyć ile można go otrzymać z 1 l wody i jaka jest jego wartość opałowa. Ta ilość wody ma wystarczyć na 1000 km i dać oszczędność 30%. Czyli średnio wodór z 1 l wody ma zastąpić 18 litrów produktu naftowego? Brawo. Stawiam tezę że to bzdura. Jeśli ktoś potrafi przedstawić wiarygodne wyliczenia to chętnie popolemizuję.
                                  ogólnie popieram, iż to tak nie może działać. Mogłoby działać i przynosić oszczędności gdyby do produkcji HHO wykorzystane zostałoby np.: ciepło silnika
                                  i/lub sam gaz byłby gromadzony w dodatkowym zbiorniczku i uaktywniany przy potrzebie przyśpieszeń.

                                  Inaczej faktycznie mamy perpetum mobile tj. silnik generuje prąd, który generuje gaz który napędza silnik a w efekcie spalania otrzymujemy z powrotem wodę, która trafia do zbiornika.
                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                  Komentarz

                                  • Lisciasty
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 59

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Zorr
                                    Inaczej faktycznie mamy perpetum mobile tj. silnik generuje prąd, który generuje gaz który napędza silnik a w efekcie spalania otrzymujemy z powrotem wodę, która trafia do zbiornika.
                                    I przy okazji powoduje korozję w komorze spalania. W silnikach wyczynowych można się bawić w takie cuda bo tam że silnik padnie po jednym sezonie to nikomu nie wadzi

                                    Komentarz

                                    • Skfarek
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 4795
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #19
                                      dziadekk, parę wodną? do cylindra? przecież woda nie daje się skompresować i dlatego zassanie nawet małych ilości wody przez silnik (do cylindrów) jest przyczyną jego awarii ?
                                      Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                      6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                      Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                      Komentarz

                                      • filip_auto
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 164

                                        #20
                                        Rozmawiałem z panem Piotrem i sam mi mówił że na początku też miał mieszane uczucia do tego sposobu oszczędzania widziałem to urządzenie zamontowane w jego Toyota Avensis I silnik 2.0 jakaś limitowana wersja sportowa coś ponad 150 KM z założoną instalacją LPG na początku mówił że testował spalanie na benzynie na 44litrach zrobił 989km teraz jeździ na LPG i mówi że oszczędności są jeszcze większe.

                                        Jako przykład podał rolnika z okolic Wąbrzeźna którego ciągnik w orce palił 14 litrów ON na godzinę

                                        Po zastosowaniu generatora HHO spalanie spadło do 9 litrów

                                        Jest numer telefonu można dzwonić i zadawać pytania z odpowiedzi się nie płaci


                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • dziadekk
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 355
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Skfarek
                                          dziadekk, parę wodną? do cylindra? przecież woda nie daje się skompresować i dlatego zassanie nawet małych ilości wody przez silnik (do cylindrów) jest przyczyną jego awarii ?
                                          Chodzi o wtrysk pary wodnej w odpowiedniej fazie sprężania dot. silników w wyścigach, podniesienie mocy i obniżenie temperatury. Podobno lepiej przebiega proces spalania.

                                          W teorii jest to bardzo prawdopodobne, jak to wygląda z pkt. ekonomii, badania technicznego= bezpieczeństwa, sprawdzenie metodą Tomasza :roll:

                                          Komentarz

                                          • piori
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 116

                                            #22
                                            Skfarek, para wodna a woda to dwie różne rzeczy. Ropy albo benzyny jak sporo nalejesz do cylindra to też korbowody pogniesz, bo przecież ciecze są nieściśliwe i uczą o tym już w podstawówkach.
                                            Wtrysk wody stosuje się w silnikach wyczynowych i nie jest to żadna nowość, wystarczy poszukać choćby na jakimś forum, np. http://www.racingforum.pl/index.php?...%2Bwtrysk+wody

                                            Komentarz

                                            • Jaroslav92525
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 358
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Nawet gdyby to wszystko działało i dawało zamierzony efekt ekonomiczny to pytam się co z trwałością takiego silnika ? Pomijam nawet problemy z korozją (zwiększona ilość pary wodnej jako "spaliny"). A co z PODWYŻSZONĄ temperaturą pracy silnika ? Nie zachodziłaby obawa o przegrzanie i np. wypalenie gniazd zaworowych ? Wszak mieszankę wodór-tlen stosuje się w palnikach wodorowych do spawania metali trudnotopliwych. A taki palnik daję temperaturę rzędu 2700 stopni...
                                              Pozdrawiam,
                                              Jaroslav92525

                                              -----------------------
                                              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                                Nawet gdyby to wszystko działało i dawało zamierzony efekt ekonomiczny to pytam się co z trwałością takiego silnika ? Pomijam nawet problemy z korozją (zwiększona ilość pary wodnej jako "spaliny"). A co z PODWYŻSZONĄ temperaturą pracy silnika ? Nie zachodziłaby obawa o przegrzanie i np. wypalenie gniazd zaworowych ? Wszak mieszankę wodór-tlen stosuje się w palnikach wodorowych do spawania metali trudnotopliwych. A taki palnik daję temperaturę rzędu 2700 stopni...
                                                to kwestia oleju, chłodzenia może też częściowego zaprojektowania silnika pod takie paliwo. Zwróć uwagę, iż tutaj gaz HH0 jest tylko w jakieś tam części dodawany.

                                                A tak bardziej serio to całość jest do zrobienia, bierzemy:
                                                Zamiast lub obok chłodnicy cieczy montujemy generator termoelektryczny, który odbiera ciepło z silnika i wytwarza prąd. EDIT: albo jeszcze lepiej, generator pracujący na spalinach.
                                                Prąd generuje HHO. W pojemniku z wytworzonym HHO najlepiej jeszcze dodać 2 zawory, 1 upustowy, drugi sterujący dawką, całość doprowadzamy do silnika no i trzeba to jeszcze oprogramować.
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                • dwaoka
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 927

                                                  #25
                                                  Zorr, myślę, że wiele takich dobrych pomysłów zostało już opatentowanych, a potem nagle pojawia się pan z walizką zielonych, kupuje projekt i chowa głęboko do archiwum ____ - tutaj sobie wpisz, BP, SHELL, GM.... :roll:
                                                  bkc+dsg

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...