pytanie o ogrzewanie, maluski problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jimback
    Classic
    • 2013
    • 1

    pytanie o ogrzewanie, maluski problem

    Zamieszczone przez octaviars1
    No wlasnie problem w tym, ze bylem we Wroclawiu i jasno mi powiedziano, ze z autem wszystko ok. Jedyne co to dpf robi burdel.
    Poczekaj nie nastawiaj się tak negatywnie. Chodzi mi o to, że może da się go jeszcze uratować. Wiesz jak jest w serwisach sami niezbyt ogarniają technologię to ją negują, że się nie sprawdza itd. Sprawdź dokładnie czy to aby nie czujniki padły. Jeżeli się okaże, że to faktycznie DPF robi złą robotę to też bym go wywalił i założył emulator ale po dokładnym sprawdzeniu i wykluczeniu innych ewentualności.
    Często gęsto ten filtr się nie niszczy bo jest w środku (chyba) platynowy wiec wystarczy go wymoczyć w benzynie. Kolega miał Passata na pompowryskach i też mu gadali tak samo jak Tobie. Wymontował, wymoczył i błędy były dalej. Okazało się, że padły 2 czujniki od DPF-a. Ty weźmiesz wywalisz, a ktoś się ucieszy bo jeszcze go sprzeda z zarobkiem bo platyna jest w cenie.
  • gufix
    Classic
    • 2011
    • 12

    #2
    pytanie o ogrzewanie, maluski problem

    Witam jestem szczęśliwym posiadaczem octavi I silnik ASV, i mam następujący problem gdy załączę climatronic nie ważne czy na auto czy econo, mam następujący problem gdy silnik ma obroty koło 2000 wszystko jest ok dmucha ciepłym powietrzem, gdy pracuje na wolnych obrotach zimnem wieje, pompa wody nowa 2 tygodnie temu wymieniona wraz z rozrządem, samodiagnostyka climatronica nie wykazuje żadnych błędów, nie mam pomysłów co to może być, POMOCY

    Komentarz

    • ruwado
      RS
      • 2009
      • 14890
      • Octavia IV (NX3)

      #3
      U mnie tak się zrobiło zeszłej zimy. jak przyjdzie arktyczne powietrze znowu muszę zobaczyć, czy będzie tak samo. Gdzies na forum był wątek o odpowietrzeniu układu chłodzenia. Może to pomoże?
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz

      • gufix
        Classic
        • 2011
        • 12

        #4
        właśnie jeszcze odpowietrzę, zaraz się za to zabieram

        [ Dodano: Czw 03 Lis, 11 09:46 ]
        właśnie zakończyłem operację odpowietrzania i dalej to samohttp://forum.octaviaclub.pl/images/smiles/icon_sad.gif

        Komentarz

        • oziemi
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 399

          #5
          Płynu Ci nie ubywa?
          Elegance
          ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
          -------------------------------------------

          Komentarz

          • gufix
            Classic
            • 2011
            • 12

            #6
            płyn stan ok, nie ubywa, nie dymi, jakaś czarna magia

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11005
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              a klapki sterujące obiegami się nie zacinają ?
              ale to powinien być błąd w HVAC, chociaż nie koniecznie
              posłuchaj czy nie "pstrykają serwomechanizmy" przy nawiewach
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • gufix
                Classic
                • 2011
                • 12

                #8
                jest cichutko nic nie pstryka, stoję silnik 2200 leci gorąc, odpuszczam gaz wolne obroty i leci zimne, silnik na 2000 i po chwili leci gorące, to musi być coś obiegiem cieczy, termostat może ? kończą mi się pomysły

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 11005
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  w tak krótkim czasie to dziwna zmiana temperatury - jakby się jakaś klapka zamykała
                  termostat? może zamyka obieg duży na wolnych obrotach? ale to by się silnik grzał za mocno?
                  zostaw go na wolnych i zobacz czy temperatura silnika nie wzrasta i czy wtedy dmucha ciepłem
                  w sumie termostat to niedroga sprawa
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • gufix
                    Classic
                    • 2011
                    • 12

                    #10
                    silnik pracuje już dobre 30 minut, termostat otwiera, a z kratek leci zimne, to tak jak by był zapowietrzony, troszkę gazu i grzeje super, coś mnie chyba trafi zaraz

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11005
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      zapowietrzony? układ sam się odpowietrza chyba
                      wejdź w climatronik i w basic settings jest opcja motor&flap aligment - odpal
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • gufix
                        Classic
                        • 2011
                        • 12

                        #12
                        czyli podłączyć pod kompa, jutro to zrobię, modlę się żeby pomogło

                        Komentarz

                        • pandzik
                          RS
                          • 2011
                          • 2254
                          • Seat

                          #13
                          gufix, Nie są to typowe objawy awarii termostatu ?

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 11005
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            ale jak mu nie rośnie temperatura za dużo na jałowym?
                            to termostat może być zamknięty?
                            teoretycznie temp. chłodnicy powinna być w tym przypadku mała

                            [ Dodano: Czw 03 Lis, 11 22:21 ]
                            i co tam chłopie, doszedłeś do czegoś?
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • gufix
                              Classic
                              • 2011
                              • 12

                              #15
                              dzisiaj jeszcze wymienię termostat, i porządnie odpowietrzę układ, strasznie denerwujące to jest, a miał być taki dobry

                              Komentarz

                              • ruwado
                                RS
                                • 2009
                                • 14890
                                • Octavia IV (NX3)

                                #16
                                Zamieszczone przez gufix
                                dzisiaj jeszcze wymienię termostat, i porządnie odpowietrzę układ, strasznie denerwujące to jest, a miał być taki dobry
                                Jak odpowietrzałeś?

                                Daj znać co z tym termostatem - bo mogę być w zimie poważnie zainteresowany.
                                pozdrawiam - Darek

                                Komentarz

                                • gufix
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 12

                                  #17
                                  tu na forum jest opis, ale pojadę jeszcze do mojego magika może on coś wymyśli, napisze na pewno czy coś z tego wyszło, a jeszcze jeden pomysł nie ma jakiegoś zaworu który przymyka przepływ płynu na nagrzewnicę ?? a może wina jest w samej nagrzewnicy ??

                                  Komentarz

                                  • jojo80
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 43

                                    #18
                                    zapal moze silnik i sprawdzaj temp. węży dochodzacych do nagrzewnicy ale na wolnych obrotach. jesli ciepłe weże to powinno byc/ok! :roll:

                                    Komentarz

                                    • gufix
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 12

                                      #19
                                      odgrzeje temat, pojawiły się nowe okoliczności, po podłączeniu pod kompa nie wykazuje żadnych błędów wszystko działa jak trzeba, po demontażu schowka silnik od sterowania klapy obieg otwarty/zamknięty działa ślicznie klapa również, po naciskaniu na climatronicu + i minus i patrzeniu styłu za konsolą środkową cięgno od temperatury również pracuje, więc nie pozostaje mi nic innego jak wymiana nagrzewnicy, mechanik u którego byłem wczoraj powiedział mi ciekawą rzecz, że węże przy nagrzewnicy jeśli są gorące wcale nie oznaczają że nagrzewnica jest przypchana, ponoć jest coś takiego że jeżeli płyn nie ma swobodnego przepływu przez nagrzewnicę zasuwa kanałem awaryjnym ponoć żeby nie rozwalić układu nie wiem ile w tym prawdy może ktoś z was spotkał się z czymś takim ??

                                      Komentarz

                                      Pracuję...