mnie raczej nie bedzie - mialem w nocy bliskie spotkanie z parą dwóch uroczych opon rozmiar TIR ktore sobie beztrosko lezaly na jezdni. Uderzenie w nie przy ok 100km/h to takie fajne przeżycie. Niestety żadna z opon nie miala waznego OC.
ceramizery
Zwiń
X
-
ceramizery
Witam, tak jak w temacie chodzi mi o ceramizery, czy ktoś stosował, czy warto, jakie objawy po zastosowaniu, czy w ogóle temat raczej odpuścić sobie ?
Pozdrawiam
oto strona http://www.ceramizer.pl/
-
-
nie wiem jak inni ale ja wierze w takie wynalazki jak w rzad Kaczynskiegonasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Przed paru laty zastosowem w escorcie 1.8 TD środek o nazwie XADO. O środku TUTAJ. Co mogę powiedzieć. Nie zauważyłem żadnych rewelacyjnych skutków, no może jakieś na pograniczu było/zdawało mi się, ale o nich nie ma sensu mówić. Ale było też coś, co mnie zastanawia do dzisiaj. Jak już mój silnik się zepsuł po awarii turbiny i był do remontu, to mechanik po jego rozebraniu był zdziwiony stanem gładzi cylindrów oraz tym, że mają praktycznie wymiary bliskie nominalnym, co przy szacunkowym przebiegu ok. 300kkm (choć na liczniku było ok. 200kkm) może zastanawiać. Nie wiem, czy to było w wyniku zastosowania XADO, czy nie. Na pewno w niczym nie zaszkodziło, bo po zastosowaniu jeździłem ponad 1.5 roku. A czy wierzę w takie rzeczy? Nie, ale mam naturę eksperymentatora (pewnie skrzywienie zawodowe) i czasem mnie podkusi, żeby czegoś spróbować. Może powiem tam, jeśli miałbym mieć silnik do remontu, to najpierw spróbowałbym ceramizerów wierząc, że jeśli nie pomogą, to przynajmniej nie zaszkodzą. Na nowym sprawnym silniku nie próbowałbym. Na TDI też bym nie próbował, jeśli mam być szczery...Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975nie wiem jak inni ale ja wierze w takie wynalazki jak w rzad Kaczynskiego
na starym rzęchu to może bym i przetestował, ale nie na szkodnikuZenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mariobrosmechanik po jego rozebraniu był zdziwiony stanem gładzi cylindrów oraz tym, że mają praktycznie wymiary bliskie nominalnym, co przy szacunkowym przebiegu ok. 300kkm (choć na liczniku było ok. 200kkm)
Nie wierze w żadne cudowne wynalzaki :diabelski_usmiech20v
Komentarz
-
-
Re: ceramizery
Zamieszczone przez zielarz... czy ktoś stosował, czy warto, jakie objawy po zastosowaniu...Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodanie dolewaj nic do oleju!
Fakt jazdy bez oleju w silniku jest dość przekonywujący. Przynajmniej dla mnie. Ciśnienie sprężania wzrasta po stosowaniu takich środków. Testy niezalezne to potwierdzają i sam sprawdziłem. W każdym razie nie szkodzą sprawdziłem.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MasmoZamieszczone przez szkodanie dolewaj nic do oleju!
Fakt jazdy bez oleju w silniku jest dość przekonywujący. Przynajmniej dla mnie. Ciśnienie sprężania wzrasta po stosowaniu takich środków. Testy niezalezne to potwierdzają i sam sprawdziłem. W każdym razie nie szkodzą sprawdziłem.
dotychczas, w swoich 9. autach NIGDY nie zdarzylo mi sie dolewac absolutnie ŻADNYCH tego typu specyfikow do oleju i mimo niejednokrotnie sporych przebiegow (do okolo 450kkm), nie spotkalem sie nigdy z zadnymi problemami spowodowanymi nie dolewaniem uszczelniaczy, ceramizerow, megnetocostamzerow, usprawniaczozerow i innych cudow (szczerze mowiac nawet nie wiem jakie mialyby to byc problemy :roll: )
uzywanie dobrego oleju, wymiany na czas i IMHO nie ma co tu wnikac, jezeli ty sprawdziles, ze te srodki nie szkodza, to ja z cala pewnoscia twierdze, ze sa zbedne a IMHO nie wiadomo jak na nie reaguje olej i jak moga pogarszac jego wlasciwosci.
na branie oleju i kiepskie cisnienie w cylindrach sa "normalne" sposoby.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
hmmmm....sam nie wiem co o tym myśleć. Opinie są tak dalece rozbieżne, że trudno znaleźć jakis tzw. złoty środek. Wydaje mi się jednak, że technologia jednak w ostatnim czasie poszła dość daleko....a nawet dalej, więc .....sam nie wiem. Prosiłbym o wypowiedź jednak kogoś kto zadtosował dokładnie ten środek o którym mowa w linku, oczywiście jeżeli się taki ktoś znajdzie wśród Szanownych OCTAVIA-nów :-)
Pozdrwienia z Poznania dla wszystkich
Komentarz
-
-
po pierwsze po co? Czy silnik nie trzyma cisnienia? Czy bierze duze ilosci oleju? Jaki ma przebieg? szkoda, ma racje na takie sprawy sa normalne sposoby.
Aha - jaki to silnik? VP czy PD? Jak ten drugi to bym sie bal uszkodzic pompowtryskiwacze olejem o zmienionej charakterystyce.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Ja uzywam Militec-1 lub Motorlife. A to tylko dla tego by wyeliminowac tgz. zimny start. Wierzę w to ze pozostawiają minimalną warstwę dzięki której tłok przy zapalaniu śmiga po tej warstwie a nie po metalu :wink:
Kiedyś dla testów wlałem najpierw krople do wody i rozpłyneła sie tylko poszła bańka na dno i nie mogłem jej rozmieszać z wodą. A jak nakapałem sobie na taki kawałek metalu to był problem z zmyciem. Ciągle ścierająć palcem czułem tłusty śliski osad który ciężko naprawde ciężko było zmyć. A tym samym nie tarłem po metalu.
Zaczołem to stosowac w poprzednim samochodzie i stosuje ciągle. Zresztą nie tylko ja. Moim zdaniem warto szczególnie zimą gdy olej-owi sie nie chce smarować w -20 stopniach
Oczywiście to moje zdanie
Oczywiście podstawa to wymiana oliwy co 10 tyś i na dobrą oliwe. Przy wymianie stosuje też tgz. płukacz który wlewa sie 15 min przed zlaniem oleju. Silnik sobie pracuje na luzie a środek czyści syf który zlewa sie wraz z oliwą przy wymianie.OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
moje zdanie jest takie: gdyby to miały być takie cudowne środki to zapewne koncerny olejowe już w fazie produkcji dodawały by je do oliwy lub producenci samochodów zalecali by ich stosowanie
kiedyś pokazywali w telewizorni fiata 126p w którym do oleju dodano jakiś super środek wymyślony przez Polską Myśl Techniczną. później spuszczono olej i zdjęto miskę olejową i odpalono, chodził tak przez 20 minut bez oleju i ponoć nic się nie stało silnikowi, nie wiem tylko jakie były dalsze losy tego "wynalazku"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Arti23....kiedyś pokazywali w telewizorni fiata 126p w którym do oleju dodano jakiś super środek wymyślony przez Polską Myśl Techniczną. później spuszczono olej i zdjęto miskę olejową i odpalono, chodził tak przez 20 minut bez oleju i ponoć nic się nie stało silnikowi, nie wiem tylko jakie były dalsze losy tego "wynalazku"...
[ Dodano: Pią 18 Sie, 06 13:42 ]
Zamieszczone przez Arti23...gdyby to miały być takie cudowne środki to zapewne koncerny olejowe już w fazie produkcji dodawały by je do oliwy lub producenci samochodów zalecali by ich stosowanie.....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez Masmoszkoda napisał/a:
nie dolewaj nic do oleju!
Ale może jakieś argumenty???
Jak chcesz jakiś numer i konkretną osobę to chętnie napiszę...
Ceramizer to takie "coś" co mozna zalać do silnika będącego w stanie przedagonalnym, gdzie samochód musi dojechać na giełdę aby zmienić właściciela :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Zamieszczone przez Arti23Zamieszczone przez MasmoA kto powiedział że producentom samochodów lub olejów zależy na tym żeby Nasze silniki były wieczne???
Takie środki działają skoro podnoszą ciśnienie sprężania i umożliwiają jazdę bez oleju. Ja wierzę w pozytywny wpływ tego typu środków więc je stosuje (Motor-Life). Jeśli miałbym silnik mocno zużyty myślę że spróbowałbym zastosować Ceramizer. Jest to nieporównywalne tańsze od kapitalnego remontu silnika co sugerują koledzy. Niewiele się straci (paredzesiąt złotych na Ceramizer) a wiele można zyskać (kolelne paredzesiąt tysięcy kkm bez remontu).
[ Dodano: Pią 18 Sie, 06 14:21 ]
Zamieszczone przez bezdusznyZadzwoń do działy technicznego/support'u jakiegokolwiek producenta środków smarowych... a usłyszysz co myslą o takich wynalazkach...
[ Dodano: Pią 18 Sie, 06 14:23 ]
Zamieszczone przez neck99Ja uzywam Militec-1 lub Motorlife. A to tylko dla tego by wyeliminowac tgz. zimny start. Wierzę w to ze pozostawiają minimalną warstwę dzięki której tłok przy zapalaniu śmiga po tej warstwie a nie po metalu :wink:Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez Masmobezduszny napisał/a:
Zadzwoń do działy technicznego/support'u jakiegokolwiek producenta środków smarowych... a usłyszysz co myslą o takich wynalazkach...
Też o konkurencji mógłbym powiedzieć wiele złego .
.... nie mam więcej pytań. EOT
Komentarz
-
dobrze, kolejny topic, gdzie kazdy ma swoje zdanie i pozostanie przy nim.
konkluzja jest taka:
-jedni uwazaja, ze dodatki do oleju sa ok, testowali je, uzywaja ich i sa zadowoleni, nic zlego sie nie dzieje
-inni uwazaja, ze sa zbedne, jezdza bez nich i tez sa zadowoleni, nic zlego sie nie dzieje
czy ktos chcialby jeszcze dodac cos co wniesie swiezy powiew do tej "dyskusji" :?:
[ Dodano: Pią 18 Sie, 06 14:48 ]
powtarzam: ŚWIEZY POWIEW :idea:
bo czasem na prawde nie ma sensu sie odzywac :idea:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez szkodaczy ktos chcialby jeszcze dodac cos co wniesie swiezy powiew do tej "dyskusji"
Chaiłbym zobaczyć silnik po przejechaniu... nie 300km bez oleju a 3km
Może ktoś kto wierzy w te ceramizery odważy się na taki experyment ? :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Zamieszczone przez Arti23
no może producentom samochodów nie zależy, ale olejów chyba powinno, jeżeli ktoś "zrobiłby" taki olej to uwież że jego zyski wzrosłyby i to znacząco
Porównać to można do wynalazku naszego rodaka który wymyślił urządzenie zamieniające energię kinetyczną na statyczną (jeśli dobrze pamiętam). Gdzie w maluchu uderzającym w ścianę 50km/h, nic się nie dzieje zarówno autu jak i kierowcy.
Komu opłaciło by się wprowadzenie takiego czegoś do produkcji seryjnej?? Na łeb poleciałyby warsztaty blacharskie, producenci części zamiennych itp.
Do ceramizera podchodzę z pewną dozą nieśmiałości ale raczej w skuteczność wierze. Co do Militeka 1- robiłem kiedyś mały test z zacierającym się końcem wirnika silika elektrycznego. Poprostu uruchamiałem silnik o szlifierki i dociskałem go do jakieś płytki metalowej. Na oleju, ciężko ale dało się silnik zatrzymać natomiast po nasmarowaniu Militekiem, już nie
[ Dodano: Pią 18 Sie, 06 14:56 ]
szkoda, sorki właśnie swój post napisałeś w czasie jak ja pisałem swójNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaZarówno producentom samochodów jak i olejów nie zależy na tym żeby coś takiego zastosować. Dlaczego. Dlatego że jeśli wydłużyć przebieg eksploatacyjny powiedzmy X2 to o ile spadną zyski koncernu samochodowego który zarabia na częściach zamiennych???? To samo z producentami olejów. Przeciez jeśli taki wynalazek szedłby do seryjnej produkcji to w czasie debiutu rynkowego sprzedaż podsoczyłaby bardzo wysoko tylko że z czasem spadłaby do minimum
Jeżeli chodzi o oleje, to ich rozwój (bazy syntetyczne + pakiety uszlachetniaczy) stale wydłuża okresy między wymianami. Juz teraz o ile się nie mylę, Opel w silnikach benzynowych na olejach LL pozwala robić 50k km... a w ciężarówkach producenci wydłużają nawet 130k.
Najważniejszym powodem wymiany oleju w silniku (oleju syntetycznego) nie jest utrata przez niego jego właściwości fizyko-chemicznych a o dziwo tylko zanieczyszczenie...
Druga sprawa to rozwój samej technologi materiałowej przy produkcji silnika i jego elementów oraz precyzji samego wykonania.
Podstawowe zadanie oleju w silniku to nie tylko smarowanie w szerokim zakresie temperatur... ale też:
- uszczelnianie (głównie układu tuleja cylindrowa - pieroecienie tłokowe - tłok),
- utrzymanie czystooeci wewnątrz silnika,
- ochrona przed korozją
- brak destrukcyjnego oddziaływania na materiały uszczelnień (elastomerów),
- chłodzenie
... ciekawe jak te zadania spełni sam ceramizer...? na odcinku 300km
Gdyby, zaznaczam GDYBY takie ceramizery miały zbawienny wpływ to koncerny zapewne by je stosowały jak jeden z pakietów uszlachetniaczy do swoich produktów.
Jest taki dodatek podobnie działający głównie do skrzyń biegów i czasem też do silników a nazywa się dwusiarczek molibdenu (MoS2).
Działa podobnie i jest zawarty już w olejach... np. w silnikowym półsyntetyku firmy LIQUI MOLY czy przekładniowym FUCHS'a.
http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id...hsprodlist_pi1[pointer]=1&tx_pbfuchsprodlist_pi1[mode]=1&cHash=7a6438b049
Trochę to przypomina dyskusję o magnetyzerach i ich cud działaniu....
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezduszny...Chaiłbym zobaczyć silnik po przejechaniu... nie 300km bez oleju a 3km ....
A zadałeś sobie pytanie jak wyglądałby silnik gdyby go uruchomić bez ceramizera i bez oleju. Podejrzewam że zatarłby się w ciągu kiku minut.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
Komentarz