[OT] Spryskiwacze w nowej Octavii Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • podol111
    Classic
    • 2013
    • 21

    [OT] Spryskiwacze w nowej Octavii Tour

    Mi się podobają quarty ( nie ma litrówek Amsoil nigdzie !!)
    1 quart to 0.946L
    5L to tylko AFL i AEl które robi się TYLKO w USA dla Europy.
    podol111
  • mar979
    Ambiente
    • 2011
    • 187

    #2
    [OT] Spryskiwacze w nowej Octavii Tour

    Witam Wszystkich

    Miesiąc temu odebrałem mojego wyczekanego Toura z salonu, wszystko jest git, nawet lepiej
    niż sobie wyobrażałem. Jeżeli nawet mi coś nie pasuje to jest to kilka pierdółek których nawet
    dokładnie nie pamiętam.
    Jedna z tych pierdółek mnie zaczyna jednak wkurzać, mianowicie jak używam płynu do
    spryskiwaczy przednich wycieraczek czy tylnej wycieraczki to mi ten płyn leci nie tylko na
    szybę ale na resztę samochodu. Efekt jest taki że po kilku takich pryśnięciach wysiadam z
    samochodu i patrzę, a tu na dachu, bokach i tylnej klapie są duże krople piany i auto wygląda
    jakbym nim wyjechał z myjni automatycznej bez spłukania (mówię z dużą przesadą oczywiście ).
    Nawet po bocznych szybach spływa płyn a co gorsza zasycha i na drugi dzień są klejące
    plamy - wkurza mnie to niesamowicie :evil: - to samo z blachami auta i tutaj też pytanie
    CZY PŁYN DO SPYSKIWACZY NIE USZKADZA LAKIERU? (używam teraz płynu do -22 stopni).

    Pytanie zatem do kolegów którzy mają nową Octavię Tour 1,6 czy u Was jest tak samo ze spryskiwaczami,
    w moich wcześniejszych samochodach co najwyżej odrobinę płyn leciał poza szybę, ale nigdy nie chlastał
    po całym samochodzie, dlatego się pytam o tę sprawę.
    Może tak po prostu jest a może trzeba coś podregulować i będzie ok

    Proszę o odpowiedzi i pozdrawiam
    Moja Octa:

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

    Komentarz

    • TwoB
      L&K
      • 2011
      • 1086
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      mar979, możesz spróbować minimalnie opuścić dysze, niemnniej jednak jest na to sposób - zamiast jednego dłuższego trzymania włączonego spryskiwacza, spróbuj kilka krótkich pociągnięć dźwignią spryskiwacza, aby płyn nie leciał z pełną mocą, dzięki czemu wyląduje na szybie a nie na dachu
      Ja tą metodę stosuję i generalnie nie jest źle. (na marginesie dodam, że w porównaniu do innych samochodów, Octavia ma bardzo dobre-skuteczne spryskiwacze, bo nie "sikają" tylko robią szeroką mgiełkę na dużej powierzchni szyby)
      Pozdrawiam

      PS. "dobry" płyn nie powinien reagować z lakierem samochodowym ani innymi elementami
      SATYNOWA O2 Tour
      Z pozdrowieniami
      Bartek

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        mar979, ustaw dysze trochę bardziej w dół i powinno być OK. A ta sytuacja co opisujesz to ma miejsce w czasie jazdy czy na postoju ( bo tu zawsze leci więcej poza szybę niż w czasie jazdy )?
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • mar979
          Ambiente
          • 2011
          • 187

          #5
          Dzięki za odpowiedzi, widzę że to normalna sprawa w naszych Octaviach.
          Napiszcie mi tylko jak obniżyć te dysze, czy wystarczy to ręcznie zrobić, czy
          trzeba użyć jakiegoś narzędzia itp.
          Zgodzę się z kolegą że w tym aucie spryskiwacze wypuszczają mgłę płynu która
          pokrywa całą szybę równomiernie a nie 2 cienkie strugi i to jest super - szkoda tylko
          że ta mgła wykracza sporo poza szybę ale trudno Dzięki temu też na pewno wolniej
          się zużywają pióra wycieraczek bo na całej powierzchni szyby mają one "smarowanie" i mniejsze
          tarcie. Do drugiego kolegi odpowiadam że używałem spryskiwaczy w czasie jazdy i mnie
          to też zdziwiło że całe auto pokryło płynem.
          Zrobię tak że najpierw postaram się obniżyć dysze a i tak będę używał spryskiwaczy
          przyciskając impulsowo a nie trzymając ciągle, bo przyznaję że trochę żyłowałem te
          spryskiwacze dlatego że chciałem jak najszybciej wypryskać resztę płynu letniego żeby
          zalać nowy zimowy - to może i nie dziwne że mi cały samochód zachlastało

          Dzięki wielkie za rady i pozdrawiam
          Moja Octa:

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

          Komentarz

          • hizoku
            Ambiente
            • 2011
            • 186

            #6
            Ja tez na początku obniżyłem przednie dysze spryskiwaczy (regulacja manualna, same przeskakują jak naciśniesz)

            U mnie ta tylna coś leje tylko w dolnej części pióra i chyba tak nie było od początku. Jak to u Was jest?
            Octavia2 Tour

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              hizoku, to sprawdź pod tapicerką bagażnika na tylnym lewym nadkolu, czy nie wypiął Ci się wężyk od płynu idący do tylnej klapy. Leje wtedy słabo albo wcale na szybę, za to bardzo mocno na moduł parktronika który jest dokładnie obok wypinającej się złączki...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • mar979
                Ambiente
                • 2011
                • 187

                #8
                Dzięki koledzy za radę, dzisiaj wcisnąłem na maksa do dołu każdą z dysz przednich
                spryskiwaczy i jest OK - że też sam nie zauważyłem że one zamontowane są z regulacją...

                Zamieszczone przez hizoku
                U mnie ta tylna coś leje tylko w dolnej części pióra i chyba tak nie było od początku. Jak to u Was jest?
                A co do kolegi pytania o tylni spryskiwacz to wydaje mi się że jest u Ciebie chyba ok, u
                mnie jest tak samo że tylko tak jakby pod wycieraczkę leci płyn a nie na całą tylną szybę.
                Nie sprawdzałem u siebie dokładnie ale tylna wycieraczka ma chyba zamontowany
                spryskiwacz w swoim ramieniu w dolnej części dzięki czemu z dołu ramienia wycieraczki
                jeszcze przed zaczepem pióra leci płyn i wrażenie jest takie jakby tylko na dolną część
                wycieraczki leciało albo jakby płyn wylatywał z dużo słabszym ciśnieniem - ale to tylko
                moje przypuszczenie, muszę u siebie to jutro sprawdzić dokładnie. Jestem raczej pewien
                jednak że tutaj nie ma na tylnej szybie czy klapie spryskiwacza takiego jak te dwa z przodu
                Moja Octa:

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                Komentarz

                • hizoku
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 186

                  #9
                  Ja Jeszcze nie miałem okazji ściągnąć tapicerki i sprawdzić czy faktycznie tam nie rozszczelniło się, ale sprawdzałem na węch. Gdyby coś wyciekało to bym raczej wyczuł w bagażniku przy otworze na wymianę żarówek. Nie mam parktronika, ale i tak nie byłby, zadowolony gdyby płyn miał się tam lać.
                  Narazie nie używam tylnego spryskiwacza.
                  Octavia2 Tour

                  Komentarz

                  • neo007303
                    Classic
                    • 2012
                    • 26

                    #10
                    Witam wszystkich,
                    Chciałbym troszkę odświeżyć temat ponieważ mam do Was takie pytanie. Otóż jak to jest w Waszych OII (Liftback czy też HTB) z tym tylnim spryskiwaczem ? Chodzi mi dokładnie o siłę z jaką "psika". Dzisiaj zauważyłem u siebie, że siła ta jest raczej dosyć kiepska tzn. leje tak mniej więcej do połowy powierzchni po której porusza się wycieraczka (może nawet niżej niż do połowy) Biorąc pod uwagę fakt, że moja tylnia wycieraczka ma już ze 2 lata to góra szyby pozostaje jedynie zamazana syfem. Wiem, że wymiana wycieraczki jest już wielce wskazana natomiast mimo wszystko intryguje mnie ten spryskiwacz. Mam wrażenie, że kiedyś tak nie było. Dodam tutaj, że płyn raczej nie wycieka do wnętrza bagażnika bo bym to zauważył lub bardziej poczuł. Jeśli chodzi o wycieki do wnętrza auta to też ich nie zauważyłem, natomiast na zewnątrz nie sprawdzałem jeszcze. Jeśli możecie to bardzo proszę sprawdzcie jak to działa u Was i dajcie tutaj proszę znać . Z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
                    PS Z góry przepraszam, że podpinam się do wątku dot. O II Tour ale chyba konstrukcja spryskiwaczy jest w tych autach taka sama jak w przed FL O II.

                    Komentarz

                    • hizoku
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 186

                      #11
                      neo007303, podobne zachowanie spryskiwacza tylnego mam u siebie. Nie jest tak zawsze. Jak jest sporo płynu to psika mocnym ciśnieniem do końca pióra, z tym że jednak większość płynu zdecydowanie zostaje przy połowie. Napsika i po chwili rusza wycieraczka, ale zauważyłem, że czasami równocześnie zaczyna pracować wycieraczka z laniem płynu.
                      Octavia2 Tour

                      Komentarz

                      • Rosomak
                        L&K
                        • 2011
                        • 1365
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez neo007303
                        zauważyłem u siebie, że siła ta jest raczej dosyć kiepska tzn. leje tak mniej więcej do połowy powierzchni po której porusza się wycieraczka (może nawet niżej niż do połowy)
                        tez tak miałem, ale sytuację troszkę poprawiłem szpilką i regulacją dyszy. Teraz leci ok. 3/4 wysokości pióra wycieraczki...
                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                        Komentarz

                        • neo007303
                          Classic
                          • 2012
                          • 26

                          #13
                          Zamieszczone przez hizoku
                          neo007303, podobne zachowanie spryskiwacza tylnego mam u siebie. Nie jest tak zawsze. Jak jest sporo płynu to psika mocnym ciśnieniem do końca pióra, z tym że jednak większość płynu zdecydowanie zostaje przy połowie. Napsika i po chwili rusza wycieraczka, ale zauważyłem, że czasami równocześnie zaczyna pracować wycieraczka z laniem płynu.
                          U mnie jest dokładnie identycznie. Jak płynu jest mało (świeci się na szafie kontrolka aby go dolać) to płyn ledwie dolatuje do połowy ramienia wycieraczki. Natomiast jeśli go uzupełnię jest lepiej (nie na tyle żeby np lało po dachu ale różnicę widać). Z tym, że jak pisałem w poprzednim poście mam już bardzo zużytą tylnią wycieraczkę i dlatego być może góra szyby jest zamazywana a nie wycierana jak należy. Jak dla mnie ten płyn wcale nie musi lecieć aż pod dach, byle ścierało tą szybę jak trzeba, a nie tak jak teraz. No nic, dzięki wielkie Panowie póki co za odpowiedź. Może jeszcze ktoś się odezwie jak to jest u niego. Pozdrawiam.

                          Komentarz

                          • Marian 2
                            L&K
                            • 2007
                            • 1085
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • AQY 2.0 MPI 115 KM

                            #14
                            Dlatego dużo lepszym rozwiązaniem jest gdy spryskiwacz tylnej szyby znajduje się u góry, w dodatkowej lampie "stop". Gdy takiego rozwiązania niema, bardzo łatwo to przerobić zmieniając tą lampę na taką ze spryskiwaczem. Można też zamontować samodzielnie zrobiony spryskiwacz w "starej" lampie, w podobny sposób jak tu:

                            Komentarz

                            • Rosomak
                              L&K
                              • 2011
                              • 1365
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Bo to jest nieporozumienie, że dysza jest w ramieniu i pryska pod górę słabym ciśnieniem, praktycznie bez możliwości regulacji...
                              Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                              http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                              Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                              Komentarz

                              • FRESH
                                Drive
                                • 2012
                                • 86
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                ja mam pytanie odnosnie regulacji przednich spryskow w O2.
                                przyznam sie ze jeszcze do nich nie zagladalem.
                                podczas psikania leje mi na obie boczne szyby, o tylnej szybie nie wspomne;/

                                Komentarz

                                Pracuję...