[O2] Tour górna osłona silnika -PILNE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • miszazawodowiec
    Classic
    • 2012
    • 4

    [O2] Tour górna osłona silnika -PILNE

    Witam. Mam następujący problem, ostatnio wspomaganie zaczeło mi strasznie hałasować , domyśliłem sie że nie mam płynu. Więc go dolałem (ok 200 ml) , odpaliłem silnik i zacząłem kręcic kierownicą i gazowac na postoju , hałasowało troche mniej , jednak pod samochodem pojawił sie płyn hudrauliczny przez 3 min zleciało koło 100 ml. Myślałem ze to z pompy , jednak mechanik pompe wyjął i stwierdził ze ok jest , a hałoasuje bo może troche dostała w kość jak jeżdziłem z niskim stanem płynu. Mówił ze wyciek jest gdzieś z kolumny , i że może tylko oringi poszły , a jak nie to regeneracja. I pytanko czy miał ktoś podobny problem , jak tak to ile mniej wiecej kosztuje regeneracja ? Auto to Octavia 1,6 SR 98 rok.
  • skoh
    Ambiente
    • 2011
    • 176

    #2
    [O2] Tour górna osłona silnika -PILNE

    Witam! Sprawa dość pilna. Oglądaliśmy dziś naszego toura przed odbiorem i okazało się że na górze silnika nie ma żadnej osłony silnika (jak w 1,4). Czy ktoś się orientuje czy takie zmiany zaistniały? Nie wiem czy odbierać auto czy się kłócić.

    Komentarz

    • Ayu
      RS
      • 2009
      • 4154

      #3
      skoh, nie jest to wyposażenie seryjne. Poza tym - było info na forum :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • skoh
        Ambiente
        • 2011
        • 176

        #4
        Myslalem, że tylko brakuje kawałka przy wtryskach, a tu w ogóle brak

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez skoh
          brakuje kawałka przy wtryskach, a tu w ogóle brak
          ja mam 1.4 16V i potwierdzam, że pokrywy nie ma na silniku (nie patrzyć na strzałki - pokazują one też brak wygłuszenia na ściance przedziału silnika).
          Załączone pliki
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Borsuk2
            L&K
            • 2010
            • 1203

            #6
            Fabrycznie Tour 1,6 nie ma osłony. :cry:
            Załączone pliki
            Fajna stronka

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez skoh
              czy odbierać auto czy się kłócić.
              odbierać :szeroki_usmiech ...nie masz też w serii wygłuszenia pod pokrywą maski :?
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Borsuk2
                L&K
                • 2010
                • 1203

                #8
                Nie ma też dużo innych rzeczy, które są w FL, a nie są aż tak bardzo na początku potrzebne. Za to będzie większa frajda z "modzenia" :szeroki_usmiech .
                Fajna stronka

                Komentarz

                • skoh
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 176

                  #9
                  Ok, to odbieramy. Znalazłem sporą rysę na listwie zderzaka przedniego i zaproponowali nam wypolerowanie Ja bym się szarpał, ale ojciec uległ i olaliśmy temat.

                  Komentarz

                  • Octavianos
                    L&K
                    • 2010
                    • 1130

                    #10
                    Taka osłona jest bardzo ładna, ale kosztuje ok. 260 zł , ja kupiłem, bo bez tego wygląda po prostu źle.
                    SIMPLY CLEVER
                    Wiesz co dobre :-)

                    Moja Maszyna
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                    Komentarz

                    • pandzik
                      RS
                      • 2011
                      • 2254
                      • Seat

                      #11
                      Zamieszczone przez Octavianos
                      bo bez tego wygląda po prostu źle.
                      \\

                      Co wygląda źle, silnik? 260zł można na coś innego, bardziej wartościowego wydać. Zresztą wystarczy spojrzeć na zdjęcia powyżej. Dla mnie fajnie prezentują sie oba silniczki...

                      Komentarz

                      • Borsuk2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1203

                        #12
                        fajnie prezentują sie oba silniczki...


                        ... w sumie z otwartą maską się nie jeździ. :lol:
                        Fajna stronka

                        Komentarz

                        • dudek_t
                          L&K
                          • 2008
                          • 1421

                          #13
                          A co daje ta oslona? 260zl za taki nic nie znaczacy kawalek plastiku??? O fuck :-D

                          Komentarz

                          • Borsuk2
                            L&K
                            • 2010
                            • 1203

                            #14
                            Zamieszczone przez dudek_t
                            A co daje ta oslona?
                            wrażenia estetyczne. :szeroki_usmiech
                            Fajna stronka

                            Komentarz

                            • mar979
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 187

                              #15
                              Też właśnie się zastanawiam nad zakupem tej pokrywy silnika - po pierwsze jak widać na
                              zdjęciu przy tym silniku są "szpile" do zamocowania tej pokrywy, po drugie pewnie bez niej
                              silnik po kilku latach będzie nieźle zasyfiony i po trzecie zastanawiam się czy przy nałożeniu
                              tej osłony silnik nie będzie pracował trochę ciszej i Was o to samo chcę się zapytać.
                              Owszem - jak auto stoi to silnika nie słychać, tak samo do max. 60 km/h na piątym biegu -
                              jest praktycznie bezszelestny, natomiast od 100 km/h zaczyna się naprawdę niezły hałas a
                              przy 130 jest już w środku bardzo głośno. W moim poprzednim aucie przy silniku diesla ta
                              pokrywa trochę ściszała dźwięk silnika, nie wiem jak jest tutaj. Może nie trzeba zakładać
                              maty wygłuszającej pod klapę tylko wystarczy założyć tę właśnie osłonę na silnik ?

                              Pozdrawiam
                              Moja Octa:

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                              Komentarz

                              • Octavianos
                                L&K
                                • 2010
                                • 1130

                                #16
                                Może minimalnie wpłynie na hałas, ale to bardziej słyszany na biegu jałowym i na zewnątrz, a na pewno nie da Ci mniejszego hałasu podczas szybkiej jazdy, ja zamontowałem ją ze względów przede wszystkim estetycznych oraz czystości silnika, bez tej osłony wygląda to bardzo nieciekawie...
                                SIMPLY CLEVER
                                Wiesz co dobre :-)

                                Moja Maszyna
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                Komentarz

                                • mar979
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 187

                                  #17
                                  Octavianos kojarze Cię z mojego posta z osłoną pod silnikiem - znalazłeś spoko osłonę na
                                  Allegro za prawie 50zł, widzę że osłonę na silnik też kupiłeś i zamontowałeś, może ją też
                                  znalazłeś za taką niską cenę? Bo ja uważam że 260 zł to stanowcza przesada, a jakąś tańszą
                                  to sam bym na silnik założył.
                                  Jak masz zdjęcie założonej górnej osłony na silniku to wrzuć tutaj jak możesz

                                  PS. Widziałem zdjęcia Twojej Skody - miesiąc temu odebrałem identyczną - nawet kolor
                                  ten sam i jestem naprawdę zadowolony, zrobiłem nią już 1200km i codziennie coraz
                                  bardziej to auto uwielbiam.
                                  Jak zrobię foty swojej niuni to też tu na forum wrzucę
                                  Moja Octa:

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                  Komentarz

                                  • Octavianos
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1130

                                    #18
                                    Zamieszczone przez mar979
                                    Octavianos kojarze Cię z mojego posta z osłoną pod silnikiem - znalazłeś spoko osłonę na
                                    Allegro za prawie 50zł, widzę że osłonę na silnik też kupiłeś i zamontowałeś, może ją też
                                    znalazłeś za taką niską cenę? Bo ja uważam że 260 zł to stanowcza przesada, a jakąś tańszą
                                    to sam bym na silnik założył.
                                    Jak masz zdjęcie założonej górnej osłony na silniku to wrzuć tutaj jak możesz

                                    PS. Widziałem zdjęcia Twojej Skody - miesiąc temu odebrałem identyczną - nawet kolor
                                    ten sam i jestem naprawdę zadowolony, zrobiłem nią już 1200km i codziennie coraz
                                    bardziej to auto uwielbiam.
                                    Jak zrobię foty swojej niuni to też tu na forum wrzucę
                                    Hej

                                    Jeszcze tej osłony pod silnik nie kupiłem, ale to kwestia tylko czasu, bo na pewno pod moim czterocylindrowym ośmiozaworowcem się znajdzie 8)
                                    Niestety osłony silnika tej górnej nie znalazłem nigdzie poza ASO, gdyż nie występuje jakoś w przyrodzie poza nią.
                                    Zdjęcia z tą osłoną mam, ale muszę zgrać i na pewno pokażę - mam nadzieję, że już jutro.

                                    Kurde odebrałeś Tourzynkę beżową i się jeszcze nie pochwaliłeś na forum?? :evil: :P nieładnie, będzie kara :wink: , a tak na poważnie to jestem bardzo ciekaw Twojego autka, ja też coraz bardziej swoje autko lubię. fajnie by kiedyś zrobić spota z Tourami II gdzieś w środkowej Polsce na 2 dni :szeroki_usmiech
                                    SIMPLY CLEVER
                                    Wiesz co dobre :-)

                                    Moja Maszyna
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                    Komentarz

                                    • mar979
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 187

                                      #19
                                      Obiecuję że w ten weekend zrobię parę fotek mojego Toura i wrzucę na forum
                                      W zasadzie wygląda identycznie jak Twoja, tak więc dla Ciebie to nie będzie żadna
                                      nowość
                                      Dodam też jakiś opis i moje refleksje
                                      Na dzień dzisiejszy jest super, auto ciche (do 100km/h jak wspomniałem ), jazda na
                                      gazie identyczna jak na Pb i w kieszeni dużo więcej kasy, nie mam żadnych obiekcji czy
                                      zastrzeżeń, wszystko solidnie zrobione, dobrze tłumi wyboje i świetnie się trzyma drogi.
                                      Dodatkowo ogromny bagażnik i dużo miejsca w środku.
                                      Do jednej rzeczy muszę się tylko w nim przyzwyczaić - żeby maszyna dostała kopa to
                                      trzeba niestety kręcić ją na wysokich obrotach - u mnie po 4000 dopiero naprawdę się
                                      budzi do życia. Ale trzeba przyznać że wtedy pruje jak błyskawica. W tym słabym
                                      przyspieszeniu na niskich obrotach najbardziej mi przeszkadza to że na dwójce przy
                                      np. 2tys obrotów jak się wciśnie gaz do dechy to naprawdę wolno silnik dostaje powera,
                                      zauważyłem że jak się chce dać czadu to już od jedynki trzeba go kręcić min. na 3tys.
                                      obrotów - ale wtedy naprawdę auto się budzi do życia i dostaje prawdziwego kopa.
                                      Ten silnik tak ma i to żadna wada, a ja i tak najbardziej lubię nim jeździć np. 40 czy 50
                                      na godzinę po mieście na 4tym lub 5tym biegu, wtedy auto po prostu sobie płynie i jest
                                      błoga cisza. Narazie staram się jednak nie przesadzać z tą spokojną jazdą żeby silnika od
                                      nowości nie zamulić, aczkolwiek bardzo mi się podoba że można bez problemu jechać
                                      50km/h na piątym biegu i nic nie szarpie ani nie dławi - tak jak było u mnie w dieslu.
                                      Ten silnik jest naprawdę elastyczny.
                                      A co do małego kopa przy niskich obrotach to jest to dla mnie żaden problem bo nie
                                      potrzebuję auta do wyścigów, a na trasie jak się odpowiednio zredukuje bieg to
                                      wyprzedzanie idzie bez żadnych problemów.

                                      Ja jestem z Białegostoku to nie wiem czy kiedyś przyjadę na spota do centralnej Polski,
                                      ale jakby coś to do zobaczyska i szerokości !

                                      Pozdrawiam
                                      Moja Octa:

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                      Komentarz

                                      • blackrs
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4826
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez mar979
                                        Do jednej rzeczy muszę się tylko w nim przyzwyczaić - żeby maszyna dostała kopa to
                                        trzeba niestety kręcić ją na wysokich obrotach - u mnie po 4000 dopiero naprawdę się
                                        budzi do życia. Ale trzeba przyznać że wtedy pruje jak błyskawica
                                        mam ten sam silnik w takim samym kolorze jak ty no blyskawica to to nie jest i nie będzie ale do normalnej jazdy po miescie wystarczy. nie wiem czym jeździleś wcześniej że masz takie odczucia ja pzresiadlem sie z mocniejszego wiec dla mnie to wolne auto. co do spotów to wpadaj na białostockie co 2 tyg robimy.
                                        BYŁA o1 rs
                                        BYŁA o2 1.6
                                        JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                        Komentarz

                                        • pandzik
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2254
                                          • Seat

                                          #21
                                          Zamieszczone przez mar979
                                          Też właśnie się zastanawiam nad zakupem tej pokrywy silnika - po pierwsze (...)
                                          Pozdrawiam
                                          Na nic nie wpłynie montaż tego plastyku. uszczuplisz tylko własny portfel o sporą sum kę, ale jest to twój portfel.

                                          Wygłuszenie maski czy plastyk na silniku - nic nie dadzą gdy ściana grodziowa jest praktycznie nie wyciszona.

                                          Komentarz

                                          • skoh
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 176

                                            #22
                                            Dzięki za odpowiedzi. Auto odebrane. Z osłony raczej zrezygnujemy. Dziś biorę się za robotę i jak skończę to założę temat w odpowiednim dziale.

                                            Komentarz

                                            • Octavianos
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1130

                                              #23
                                              Zamieszczone przez pandzik
                                              Zamieszczone przez mar979
                                              Też właśnie się zastanawiam nad zakupem tej pokrywy silnika - po pierwsze (...)
                                              Pozdrawiam
                                              Na nic nie wpłynie montaż tego plastyku. uszczuplisz tylko własny portfel o sporą sum kę, ale jest to twój portfel.

                                              Wygłuszenie maski czy plastyk na silniku - nic nie dadzą gdy ściana grodziowa jest praktycznie nie wyciszona.
                                              Pandzik w 1.4 ściana nie jest wyciszona - to fakt, ale w 1.6 już jest

                                              [ Dodano: Czw 17 Lis, 11 10:46 ]
                                              Zamieszczone przez skoh
                                              Dzięki za odpowiedzi. Auto odebrane. Z osłony raczej zrezygnujemy. Dziś biorę się za robotę i jak skończę to założę temat w odpowiednim dziale.
                                              Czekamy niecierpliwie!! :lol:

                                              [ Dodano: Czw 17 Lis, 11 10:50 ]
                                              Zamieszczone przez mar979
                                              Obiecuję że w ten weekend zrobię parę fotek mojego Toura i wrzucę na forum
                                              W zasadzie wygląda identycznie jak Twoja, tak więc dla Ciebie to nie będzie żadna
                                              nowość
                                              Dodam też jakiś opis i moje refleksje
                                              Na dzień dzisiejszy jest super, auto ciche (do 100km/h jak wspomniałem ), jazda na
                                              gazie identyczna jak na Pb i w kieszeni dużo więcej kasy, nie mam żadnych obiekcji czy
                                              zastrzeżeń, wszystko solidnie zrobione, dobrze tłumi wyboje i świetnie się trzyma drogi.
                                              Dodatkowo ogromny bagażnik i dużo miejsca w środku.
                                              Do jednej rzeczy muszę się tylko w nim przyzwyczaić - żeby maszyna dostała kopa to
                                              trzeba niestety kręcić ją na wysokich obrotach - u mnie po 4000 dopiero naprawdę się
                                              budzi do życia. Ale trzeba przyznać że wtedy pruje jak błyskawica. W tym słabym
                                              przyspieszeniu na niskich obrotach najbardziej mi przeszkadza to że na dwójce przy
                                              np. 2tys obrotów jak się wciśnie gaz do dechy to naprawdę wolno silnik dostaje powera,
                                              zauważyłem że jak się chce dać czadu to już od jedynki trzeba go kręcić min. na 3tys.
                                              obrotów - ale wtedy naprawdę auto się budzi do życia i dostaje prawdziwego kopa.
                                              Ten silnik tak ma i to żadna wada, a ja i tak najbardziej lubię nim jeździć np. 40 czy 50
                                              na godzinę po mieście na 4tym lub 5tym biegu, wtedy auto po prostu sobie płynie i jest
                                              błoga cisza. Narazie staram się jednak nie przesadzać z tą spokojną jazdą żeby silnika od
                                              nowości nie zamulić, aczkolwiek bardzo mi się podoba że można bez problemu jechać
                                              50km/h na piątym biegu i nic nie szarpie ani nie dławi - tak jak było u mnie w dieslu.
                                              Ten silnik jest naprawdę elastyczny.
                                              A co do małego kopa przy niskich obrotach to jest to dla mnie żaden problem bo nie
                                              potrzebuję auta do wyścigów, a na trasie jak się odpowiednio zredukuje bieg to
                                              wyprzedzanie idzie bez żadnych problemów.

                                              Ja jestem z Białegostoku to nie wiem czy kiedyś przyjadę na spota do centralnej Polski,
                                              ale jakby coś to do zobaczyska i szerokości !

                                              Pozdrawiam
                                              Ja też najbardziej lubie się toczyć cicho i gładko na 4 lub piątym biegu. Fakt jest taki, że jestem pod wielkim wrażeniem elastyczności tego silnika - to jest jego największa zaleta . Jeździłem wczesniej Megane 1.6 16v 110KM i tamten silnik też miał 148 Nm przy ok. 3800 obr./min, ale w Octaviance 8 zaworów oraz zmienna długość kolektora dolotowego widocznie robi swoje.Poza tym jak dla mnie jest wystarczająco cichy, kulturalny, idiotoodporny na złe traktowanie, bezproblemowy na LPG. Nie potrzebuję auta do wyścigów, ma sprawnie jeździć, nie za dużo palić, ale jak mam na LPG to co mnie obchodzi czy spali 8 czy 10l/100km.

                                              Pozdrawiam Cię serdecznie i czekam na fotki
                                              SIMPLY CLEVER
                                              Wiesz co dobre :-)

                                              Moja Maszyna
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                              Komentarz

                                              • mar979
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 187

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Octavianos
                                                Ja też najbardziej lubie się toczyć cicho i gładko na 4 lub piątym biegu. Fakt jest taki, że jestem pod wielkim wrażeniem elastyczności tego silnika - to jest jego największa zaleta . Jeździłem wczesniej Megane 1.6 16v 110KM i tamten silnik też miał 148 Nm przy ok. 3800 obr./min, ale w Octaviance 8 zaworów oraz zmienna długość kolektora dolotowego widocznie robi swoje.Poza tym jak dla mnie jest wystarczająco cichy, kulturalny, idiotoodporny na złe traktowanie, bezproblemowy na LPG. Nie potrzebuję auta do wyścigów, ma sprawnie jeździć, nie za dużo palić, ale jak mam na LPG to co mnie obchodzi czy spali 8 czy 10l/100km.

                                                Pozdrawiam Cię serdecznie i czekam na fotki
                                                To widzę że nasze refleksje na temat tego silnika i ogólnie wymagania co do samochodu są takie same powiem Ci więcej, że tak samo jak Ty miałem wcześniej Ranault tylko że Clio II w dieslu 1,5 dCi - stąd na pewno moje jedyne marudzenie a propos przyspieszania na niższych biegach i niskich obrotach bo Clio miało turbinę i przy swoich 82kM wyrywało momentalnie z niskich obrotów z dwójki ale za to jak jechałem przy 40 km/h na czwórce to mi się dławiło już niemiłosiernie i na trójkę musiałem przerzucać - dodatkowo w Clio w zasadzie nigdy nie przekraczałem 3500 obrotów bo już przy tylu obrotach auto miało solidnego kopa, dlatego tutaj się przyzwyczajam że minimum powyżej 4000 muszę kręcić żeby poczuć moc tego silnika.
                                                Tak samo nie musze dodawać że diesel był dużo dużo głośniejszy co też wada.
                                                Ale mimo wszystko lepiej mi się jeździ Skodą i co najlepsze jazda na gazie wychodzi mi tak samo finansowo jak w Clio na ropie (paliło 5 l/100km na mieście i 3,5l na trasie bo to Common rail) - gazu pali 2 razy więcej ale ropa 2 razy droższa, to wychodzi na to samo i tym bardziej jestem z nowego auta ucieszony. Dodatkowo wielkościowo nie ma prównania w środku no i ten bagażnik... Muszę jeszcze pochwalić ten silniczek za to że bardzo szybko się nagrzewa dzięki czemu szybko się przełącza na gaz, a przy np. godzinie postoju na zimnym powietrzu bardzo wolno się ochładza - to jedna z największych zalet dla mnie.
                                                Nie wiem jak było w Twoim przypadku że się przesiadłeś z Meganki na Octavię ale u mnie zadecydowała tu niska awaryjność Skody i dużo mniejszy koszt części zamiennych na przyszłość - niestety Clio swoimi usterkami dało mi przez 2 lata tak po kieszeni że lepiej nie wspominać a i nerwów sporo mi zmarnowało, po czym powiedziałem sobie że nigdy więcej Francuza nie kupię.

                                                Pozdrawiam i udanej eksploatacji życzę
                                                Moja Octa:

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                                Komentarz

                                                • Octavianos
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1130

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez mar979
                                                  Zamieszczone przez Octavianos
                                                  Ja też najbardziej lubie się toczyć cicho i gładko na 4 lub piątym biegu. Fakt jest taki, że jestem pod wielkim wrażeniem elastyczności tego silnika - to jest jego największa zaleta . Jeździłem wczesniej Megane 1.6 16v 110KM i tamten silnik też miał 148 Nm przy ok. 3800 obr./min, ale w Octaviance 8 zaworów oraz zmienna długość kolektora dolotowego widocznie robi swoje.Poza tym jak dla mnie jest wystarczająco cichy, kulturalny, idiotoodporny na złe traktowanie, bezproblemowy na LPG. Nie potrzebuję auta do wyścigów, ma sprawnie jeździć, nie za dużo palić, ale jak mam na LPG to co mnie obchodzi czy spali 8 czy 10l/100km.

                                                  Pozdrawiam Cię serdecznie i czekam na fotki
                                                  To widzę że nasze refleksje na temat tego silnika i ogólnie wymagania co do samochodu są takie same powiem Ci więcej, że tak samo jak Ty miałem wcześniej Ranault tylko że Clio II w dieslu 1,5 dCi - stąd na pewno moje jedyne marudzenie a propos przyspieszania na niższych biegach i niskich obrotach bo Clio miało turbinę i przy swoich 82kM wyrywało momentalnie z niskich obrotów z dwójki ale za to jak jechałem przy 40 km/h na czwórce to mi się dławiło już niemiłosiernie i na trójkę musiałem przerzucać - dodatkowo w Clio w zasadzie nigdy nie przekraczałem 3500 obrotów bo już przy tylu obrotach auto miało solidnego kopa, dlatego tutaj się przyzwyczajam że minimum powyżej 4000 muszę kręcić żeby poczuć moc tego silnika.
                                                  Tak samo nie musze dodawać że diesel był dużo dużo głośniejszy co też wada.
                                                  Ale mimo wszystko lepiej mi się jeździ Skodą i co najlepsze jazda na gazie wychodzi mi tak samo finansowo jak w Clio na ropie (paliło 5 l/100km na mieście i 3,5l na trasie bo to Common rail) - gazu pali 2 razy więcej ale ropa 2 razy droższa, to wychodzi na to samo i tym bardziej jestem z nowego auta ucieszony. Dodatkowo wielkościowo nie ma prównania w środku no i ten bagażnik... Muszę jeszcze pochwalić ten silniczek za to że bardzo szybko się nagrzewa dzięki czemu szybko się przełącza na gaz, a przy np. godzinie postoju na zimnym powietrzu bardzo wolno się ochładza - to jedna z największych zalet dla mnie.
                                                  Nie wiem jak było w Twoim przypadku że się przesiadłeś z Meganki na Octavię ale u mnie zadecydowała tu niska awaryjność Skody i dużo mniejszy koszt części zamiennych na przyszłość - niestety Clio swoimi usterkami dało mi przez 2 lata tak po kieszeni że lepiej nie wspominać a i nerwów sporo mi zmarnowało, po czym powiedziałem sobie że nigdy więcej Francuza nie kupię.

                                                  Pozdrawiam i udanej eksploatacji życzę
                                                  Hej,

                                                  Kupiłem Octavię, bo zawsze mi się podobała, jak wszedł Tour na polski rynek rok temu to tak drążył mi w głowie, że pod koniec kwietnia uległem i zamówiłem, ponadto przestronne solidnie wykończone wnętrze, przyjemne materiały, dobry elastyczny i niezawodny! silnik no i przede wszystkim darmowe LPG - bez tego na pewno bym nie zamawiał. Renówka też miała LPG to już się człowiek przyzwyczaił do niskich kosztów jazdy, sprawowała się dobrze (tzn. dalej się sprawuje u rodziców ), ale padły cewki zapłonowe Sagem (std. w Renault), zawieszenie zawsze było głośne, generalnie Renia może się teraz schować przy Octavii, jedynie szybsza by była jeśli chodzi o prędkość max., ale na co dzień Octavią jeździ się o niebo przyjemniej, przede wszystkim ciszej! (Renia buczała silnikiem już od 60km/h jak jakiś odkurzacz - strasznie mnie to wkurza), auto jest stabilniejsze, czuje się, że jeździ się większym, zdecydowanie solidniejszym autem.
                                                  Aha - też zauważyłem bardzo szybkie nagrzewanie sie silnika - bez porównania lepiej niż w renault i tym samym szybkie przełączanie na tańsza jazdę :diabelski_usmiech Koszty serwisu i części to zdecydowana zaleta Skody, szczerze to równiez Francuza, forda ani Fiata na pewno bym nie kupił - nie mam przekonania, a z doświadczenia też coś wiem o tych markach. A na koniec to wykorzystałem fakt, iż sam na co dzień sprzedaję takie fajne Mlodoboleslavieckie autka ze strzałą Indianina na masce

                                                  Czekam na fotki i wpis w odpowiednim dziale nt. Twej beżowej Szkodniczki :P
                                                  SIMPLY CLEVER
                                                  Wiesz co dobre :-)

                                                  Moja Maszyna
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...