Tester akumulatora i alternatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marian 2
    L&K
    • 2007
    • 1087
    • Octavia I combi (1U5)
    • AQY 2.0 MPI 115 KM

    #26
    No tak, oczywiście, ale po to jest forum aby przybliżyć problem przeciętnemu użytkownikowi samochodu. Jak poczyta na czym polega problem, to poprostu poradzi sobie sam, bez narażania się na nie potrzebne koszty. To są tylko prawa fizyki, jeżeli się je zna to można rozwiązać wiele problemów we własnym zakresie nie narażając się na koszty obsługi ze strony fachowców.
    A tak trochę poza tematem warto zamontować w samochodzie woltomierz. Rozwiąże wiele problemów związanych z "prądem":

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      Zamieszczone przez Marian 2
      A tak trochę poza tematem warto zamontować w samochodzie woltomierz
      takowy sobie kupilem :diabelski_usmiech
      Załączone pliki
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • wesol
        Rider
        • 2008
        • 689

        #28
        taki miernik tez nei musi byc miarodajny ze tka powiem. Nie daje stu-procentowej oewnosci wyników pomiaru. Najlepsze sa te co to symuluja obocazenie tak jak kolega pisal. Mozesz tez sobei zwykly voltomierz podpiac najlepiej na przedluzonych kabelkach do biegunow akumulatora i pordczas krecenia rozrusznikiem obserwowac i zapamietac jakie napiecie pokazał. Obciazenie jakie daje rozrusznik jest tu wlasnie miarodajne by ocenic stan akumulatora. Oczewiscie pomiar robimy po postoju dluzszym np nocnym. Jesli napeicie pryz kreceniu spada ponizej 10 volt to aku juz lipny jest ale jak jest tak okolo 10- do 11 Volt to aku dobry jeszcze. Sprawdzanie napiec na postoju to zaden pomiar i tak samo jak silnik pracuje to tez nic nei mowi bo puki napieci ena odpalonym jest okolo 13 do 14.5 volta to jest okej.
        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

        Komentarz

        • Wolga85
          Rider
          • 2014
          • 288
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #29
          Po co testery. Jest prostszy sposób przy napięciu poniżej 10 V zapala się kontrolka ABS (sprawdzone na całej grupie VAG i nawet mazdy maja podobnie). Czyli włączamy zapłon , czekamy na test kontrolek aż pogasną i odpalamy. Jeśli po teście kontrolki choć na chwile przy kręceniu zapali się ABS znaczy to że napięcie spadło poniżej 10V czyli aku dogorywa lub umarł. Oczywiście najpierw przed testem wypadało by sprawdzić naładowanie aku. Czyli robimy pomiar woltomierzem 12,6-12,7 V ma akumulator sprawny i naładowany do 100 %. Ale można przyjąć że wartość przed test 12,4 V jest wystarczająca.

          Komentarz

          Pracuję...