Mieszanie olejów silnikowych ?!?! czy wogole mozna ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pleban
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 580

    #26
    Może ja wtrącę, chociaż nie chcę siać plotek.
    Serwisuję urządzenia w Lotosie (firma zewnętrna) i rozmawiałem z paroma ludźmi z ww. firmy.
    Usłyszałem od nich, że Castrol i Lotos (oleje) to jest w praktyce jedno i to samo - castrol bierze od nich i bawi się praktycznie w konfekcjonowanie. Nie wiem ile w tym prawdy/ półprawdy więc jakby co to nie lejcie mnie po twarzy.

    Z drugiej strony to byłem niegdyś posiadaczem Fiata z silnikiem 1,2 :|
    Od nowości zalewałem go Lotosem syntetycznym i jeździłem na LPG. Przy przebiegu 220 tys km okazało się,\ że mam kiepskie sprężanie an jednym cylinderku.
    Dałem auto do remontu silnika, a tam okazało się, że uszkodzona jest sprężynka zamykająca zawór. Poza tym silnik w zajefajnym stanie. Sprzedawałem auto jakieś 100tys później na kontroli silnika nadal bez problemów

    Sam już nie wiem co myśleć o tych olejach, zwłaszcza że mechanicy generalnie je odradzają
    była O1 1,6 102 KM
    była O1 1,9 TDI 90 KM
    była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
    był Citroen Berlingo 1,6 HDI
    jest Ford Tourneo Courier

    Komentarz

    • octavia
      Drive
      S_OCP Member
      • 2006
      • 52

      #27
      Castrol

      Napisałem właśnie do firmy Castrol Polska w sprawie zarzutu "podobieństwa" do Lotosa po przeczytaniu komentarza plabana.
      Ciekawy jestem bezgranicznie co odpowiedzą...
      Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
      mobile: 692 315 214

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #28
        Pleban, w tym co piszesz coś musi być bo i ja o tym słyszałem od kolegów z laboratorium naftowego a mianowicie to że lotos robi bazę olejową która jest kupowana przez większość producentów w europie, oni dodają swoje uszlachetniacze i swoje butelki.

        co do mieszalności olejów to spokojnie można to robić, wystarczy że dolewany olej ma ten sam typ, klasę API i taką samą lub zbliżoną klasę SAE, ja tak robiłem w różnych samochodach i do tej pory nic złego się nie stało, mam na myśli fabryczny silnik a nie "podkręcony".
        pzdr.
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • pleban
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 580

          #29
          kolego OCTAVIA... jest jakiś odzew od Castrola??
          była O1 1,6 102 KM
          była O1 1,9 TDI 90 KM
          była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
          był Citroen Berlingo 1,6 HDI
          jest Ford Tourneo Courier

          Komentarz

          • octavia
            Drive
            S_OCP Member
            • 2006
            • 52

            #30
            Jakość Castrola i kiedy zmieniać na półsyntetyk

            Czołem, Panowie!

            Mamy wreszcie odpowiedź z Castrola na zarzut wytwarzania go na bazie Lotosa.
            Przy okazji jako wstęp zapytałem czy zmieniać na półsyntetyk.


            Szanowny Panie,

            Jesli nie ma niepokojacych objawow pracy silnika typu nadmierne zuzycie oleju, dymienie itp. Nie jest zasadne dokonywanie zmiany oleju na polsyntetyczny SAE 10W-40. W zwiazku z tym zdecydowanie nie polecam takiej operacji. Prosze zauwazyc, ze Magnatec Diesel 5W-40, jako nastepca GTD Magnatec, jest olejem syntetycznym o zwiekszonym pakiecie rozpraszania sadzy, co ma kluczowe znaczenie przy smarowaniu silnika Diesla. Powoduje to, ze spowolniony jest mechanizam tworzenia skupisk sadzy o wiekszych czasteczkach. Korzysci sa ewidentne. Silnik pracuje z mniejszymi oporami przeplywu, lepkosc pozostaje na ustabilizowanym poziomie i nie dochodzi do nadmiernego stresu termicznego oleju; nie zwiększa sie tez zuzycie paliwa z tego powodu. Dodatkowo silnik jest utrzymywany w wiekszej czystosci bez osadow wysoko (laki, nagary) i niskotemperaturowych (szlamy). To powoduje z kolei mniejsze zuzycie silnika typu sciernego i adhezyjnego, a mniejsze zuzycie silnika to pełna kompresja silnika, prawidlowa, pompujaca praca pierscieni tlokowych i mniejsze zuzycie oleju. Jeśli na to nałozyc eksploatacje na niskosiarkowym paliwie (tankowanie na rekomendowanych stacjach) to nic, tylko czekac az "stuknie " pierwszy milion przebiegu bezawaryjnej jazdy.

            Co do jakosci olejow silnikowych Castrol, to wszystkie produkty z gamy EDGE, Professional i Magnatec nie zaleznie od lepkosci SAE, sa produkowane w zakladach rafineryjnych w Niemczech, Belgii i UK. Zaklady te posiadaja normy jakosciowe obowiazujace dla calej branzy motoryzacyjnej TS 16949 zapewniajace pelna kontrole na kazda partia produkcyjna. Dodatkowo wg tych samych surowych norm dostarczamy oleje na pierwsze zalanie do fabryk BMW i VW. Produkty te nie sa, i nie byly nigdy konfekcjonowane w Polsce. Bazy olejowe do produkcji olejow nie pochodza od dostawcow krajowych (Lotos, PKN)

            W przypadku dodatkowych pytan proszę o kontakt,

            Serdecznie pozdrawiam,
            Dariusz Bartoszewicz
            OEM Technical Support & IMS Manager
            Castrol Lubricants Sp. z o.o. i Sp. Sp. Jawna
            ul. Chłodna 51
            00-867 Warszawa, Polska
            Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
            mobile: 692 315 214

            Komentarz

            • ginter
              Drive
              S_OCP Member
              • 2007
              • 43

              #31
              to nie jest cała prawda!!! trzeba było zadac pytanie czy kiedykolwiek baza do olejów do Castrola była kupowana w Lotosie, a była na pewno. ludzie, w oleju silnikowym baza oleju to tylko częsc sukcesu bo najważniejsze są dodatki kształtujące charakterystykę oleju. jeżeli kupujecie olej firmy X to nigdy nie będziecie mieli pewności kto wyprodukował bazę tego oleju. Podobnie jest z paliwami, kupując paliwo na stacji firmy x nie wiecie kto to paliwo wyprodukował, czy Lotos, czy Orlen, czy to jest import!!! wiem co piszę bo pracuję w branży
              AUTOMATY SPRZEDAJĄCE
              NIEZALEŻNY OPERATOR W TRÓJMIEŚCIE
              www.kawomat.eu

              Komentarz

              • ZYBI68
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 697
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #32
                Witam nie chcialem sie odzywac ale ginter ma racje pracuje w Lotosie . Pare lat temu Castrol byl tak leniwy, ze nawet Lotos wtedy Rafineria produkowala beczki z napisem Castrol odbierali wtedy gotowy produkt na dzien dzisiejszy dalej biora ale tylko baze . Ale nic do glowy inne firmy zachwalane rowniez biora od nas baze a lotos od nich komponety . Oleje Lotosu niczym nie odbiegaja od znanych marek jezeli chodzi o parametry , wiem zaraz ktos napisze glosniejsza praca silnika ale to jest tylko dodatek ktorego akurat Lotos nie dodaje a mozna go kupic np. Motula . To samo jest z paliwami nie znam stacji ktora w Gdansku i okolicach nie brala by z Lotosu zaczynajac od Orlenu . Ginter na jakim dziale pracujesz daj znac na pw
                Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                Komentarz

                • byrcyn
                  Classic
                  • 2007
                  • 4

                  #33
                  Witam kolegów,

                  Chciałem zapytać o taka rzecz - Mój skodilak przyjechał z Niemiec zalany mineralnym olejem (100%) już przy przebiegu 90 tys km. W ubiegłym roku skoro był mineralny to zalałem go również mineralnym MOBIL DIESEL M 15W40. Dzisiaj chciałem umówić się na kolejną wymianę a MEKANIK złapał się za głowę i namawia na przejście na półsyntetyk bo rozwalę turbinę...
                  Autko ma przejechane 115tyskm.
                  Dajcie poradę co mam zrobić: lać dalej mineralny czy posłuchać MEKANIKA i przejść na półsyntetyk ?

                  Pzdr
                  Yes, Yes, Yes.....

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #34
                    Zamieszczone przez byrcyn
                    przejść na półsyntetyk ?
                    Tak.
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • Dzida
                      RS
                      • 2006
                      • 2253

                      #35
                      Zamieszczone przez byrcyn
                      Autko ma przejechane 115tyskm.
                      Jesteś tego pewien? 115 kkm?
                      Zmień olej na jakiś 10W40 i obserwuj motorownię. Czy nie cieknie, czy bierze olej itp itd. Choć bardzo powątpiewam w ten przebieg. 115 kkm i ktoś lał olej mineralny???? Albo idioita albo samochód ma 115 kkm + 200/300/400.

                      Komentarz

                      • byrcyn
                        Classic
                        • 2007
                        • 4

                        #36
                        Panowie,

                        To nie ściema z przebiegiem - obecnie 115tys km a dwa lata temu 90 tys - wtedy u Niemca miał przegląd -a kupowałem go od autoryzowanego dealera Skodilaka. Przeglądy regularnie robione w tym autoryzowanym serwisie. Przy 90-ciu tys przeszli z syntetyka na mineralny....

                        Czy dalej polecacie zmianę na pólsyntetyk ? - trochę się dygam bo gdzieś wyczytałem, że z syntetyka w kierunku półsyntetyka i mineralnego można zmieniać ale w odwrotną stronę to niebardzo... :shock:
                        Yes, Yes, Yes.....

                        Komentarz

                        • Dzida
                          RS
                          • 2006
                          • 2253

                          #37
                          Zamieszczone przez byrcyn
                          Czy dalej polecacie zmianę na pólsyntetyk ? - trochę się dygam bo gdzieś wyczytałem, że z syntetyka w kierunku półsyntetyka i mineralnego można zmieniać ale w odwrotną stronę to niebardzo...
                          Powiem tak, ja na Twoim miejscu (jeżeli faktycznie na mineralnym silnik zrobił tylko 20 kkm) to wróciłbym do pełnego syntetyka. To nie jest jakiś szalony przebieg żeby syntetyk miał co wypłukiwać........tylko żadne jakieś hiper rajli 10W60 tylko max 5W40.

                          Poza tym, zadałeś pytanie, dostałeś odpowiedź, a zrobisz i tak jak uważasz.........nieprawdaż?

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #38
                            byrcyn, moja octavia z niemiec z silnikiem asz (pompowtrysk) w serwisach typu nor-auto (w niemczech) na przeglądach zalewana była olejem 10w/40!!!...jak to zobaczyłem od razu zmieniłem na 505.01 5w/40, problemów nie było, silnik pracował ok i nic na szczęście się nie stało.
                            auto było tylko kupione w serwisie, później serwisy w takich nor-auto..

                            Komentarz

                            • byrcyn
                              Classic
                              • 2007
                              • 4

                              #39
                              Zatem postanowiłem wypośrodkować i zaleję półsyntetykiem.
                              Dziękuję za Wasze opinie.
                              Yes, Yes, Yes.....

                              Komentarz

                              Pracuję...