[O2] Zawór N18 i N75 w BXE i bledy z nimi zwiazane

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    [O2] Zawór N18 i N75 w BXE i bledy z nimi zwiazane

    piramida, a jak pompki, sprawdzaliście ?

    jak co to mozemy je przetestować...
    Spritmonitor.de
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    [O2] Zawór N18 i N75 w BXE i bledy z nimi zwiazane

    Mam takie pytanie.

    Zawor N75 i N18 w BXE to zintegrowana czarna puszka na podszybiu nad zbiorniczkiem plynu hamulcowego.

    Przychodzi tam kostka 6 pinowa.

    3 przewody czarno-czerwone, ktore sa zmostkowane i ida do bezpiecznikow przy akumulatorze. Dwa ida do kostki przy reflektorze i jeden idzie albo do komputera albo gdzies do srodka (tego nie jestem pewien) - pytanie wlasnie gdzie on idzie ??

    Jak ten zawor jest sterowany, przy pomocy masy ?? Te czarno-czerwone to 3 plusy ??

    Wywala mi takie bledy:

    005184 - EGR Valve (N18): Open Circuit
    P1440 - 000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 168241 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 00:04:03

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 12.54 V
    Bin. Bits: 11000100
    Mass Air / Rev.: 705.0 mg/str
    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

    000579 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Malfunction
    P0243 - 000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 168241 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 00:04:03

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 12.54 V
    Bin. Bits: 11000100
    Absolute Pres.: 183.6 mbar
    Absolute Pres.: 969.0 mbar


    000581 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Short to Ground
    P0245 - 000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 168241 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 00:04:06

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 12.54 V
    Bin. Bits: 11000100
    Absolute Pres.: 183.6 mbar
    Absolute Pres.: 969.0 mbar

    005269 - Switch-Over Valve for EGR Cooler (N345): Open or Short to Ground
    P1495 - 000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 12
    Mileage: 168241 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 00:04:06

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 12.54 V
    Bin. Bits: 11000100
    Mass Air / Rev.: 705.0 mg/str
    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Maicroft,

      pin 1,3,4 zwarte razem i podłączone do plusa na bezpieczniku 23 w komorze silnika

      pin 2 na pin 10 wtyczki z przodu i dalej do ECU pin 15 na 60 pinowej wtyczce

      pin 5 na pin 11 wtyczki z przodu i dalej do ECU pin 29 na 60 pinowej wtyczce

      pin 6 bezpośrednio do ECU na pin 13 w 94 pinowej wtyczce.

      Zaworki sa sterowane przez ECU oczywiście masą ( PWM ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        To faktycznie jeden dokladalem do ECU bo go nie bylo, watpie zeby wszedl zle bo by wypadl po wpieciu, a zawleczka weszla bez problemu
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          Maicroft, Twoje błędy to:

          01262
          - Zawór elektromagnetyczny do sterowania ciśnienia doładowania (N75): Short to Ground

          Ewentualne objawy

          Redukcja Moc
          Przekroczenie Cut-Off, aż Ciśnienie doładowania spadnie do poziomu niekrytyczne
          Zwiększenie ciśnienia zbyt wysoka

          Możliwe przyczyny

          Okablowanie z / do zaworu elektromagnetycznego sterowania ciśnienia doładowania (N75) uszkodzony (zwarcie do masy)
          Zawór elektromagnetyczny do sterowania ciśnienia doładowania (N75) wadliwe

          Możliwe rozwiązania

          Sprawdź / wymienić zawór elektromagnetyczny do sterowania ciśnienia doładowania (N75)

          Uwagi specjalne

          Często postrzegane w połączeniu z 00544 (maksymalna ciśnienia doładowania przekroczona).


          16629/P0245/000581 - Zawór elektromagnetyczny (A) do sterowania ciśnienia doładowania (N75): Short to Ground

          Możliwe przyczyny

          Fuse (s) wadliwe
          Silnik Power Electronics Przekaźnik zasilania (J757) wadliwe
          Zwiększ zawór regulacyjny ciśnienia (N75) wadliwe
          Okablowanie / złącza z / do Zwiększ zawór regulacyjny ciśnienia (N75) wadliwe

          Możliwe rozwiązania

          Sprawdź Fuse (s)
          Check Engine Relay Power Electronics zasilania (J757)
          Sprawdź Zwiększ zawór regulacyjny ciśnienia (N75)
          Sprawdź Okablowanie / złącza z / do Zwiększ zawór regulacyjny ciśnienia (N75)
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 11002
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Biszczu, ale Maicroft dobrze wie co to są za błędy
            tu bardziej chodzi o prawidłowe podłączenie elektryki, niż elaborat z błędów
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Biszczu
              RS
              • 2011
              • 5567

              #7
              Zamieszczone przez krzynol
              elaborat z błędów
              patrz chcesz dobrze, to jeszcze Cię zjedzą :lol:
              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                U mnie te bledy raczej sa przez bledne podpiecie, chociaz nie wiem czemu musze to przeanalizowac

                Swoja droga to zle wpiety pin do ECU moze powodowac te bledy, bo nie ma komunikacji, no to wali bledem ze zwarte do masy albo przerwa w obwodzie.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Dobra temat rozwiazany.

                  Wczoraj wsadzilem pin do sterownika dobrze pod 13-tke, ale nie wiem czemu nie zaskoczyl. Dziś wyjalem ponownie, posprawdzalem, wsadzilem i zaczelo dzialac. Reszte mialem dobrze. Przy okazji wychodzi na to, ze sterownik potrafi sterowac N75 po wpieciu go pod pin 8 albo 9 w strowniku, ale wtedy nie dziala EGR.

                  Tak więc dziekuje Kolegom za pomoc

                  P.S. To teraz zostala do przerobienia kostka od sensora airbag z 6 poduszkowca na 4 poduszkowca :szeroki_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Maicroft, co Ty tak rzeźbisz :?: :shock: :wink:

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Rozdziewiczam biale taxi :twisted:

                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        o ja pier..le :shock:

                        to w aso możesz robić jako elektryk
                        rozumiem że anglik na zarobek :?: :twisted:

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Jak ma sie schematy, to mozna sie bawic - chociaz znam takich co patrza schemat i mowie ze i tak nie wiedza o co biega


                          Angol to byl jakis czas temu, potem w 3 dni przemienil sie na europejczyka, a potem nie mialem wolnego czasu, zeby dokonczyc kilka rzeczy, no i tak sobie stoi w garazu juz 2 tygodnie. Ale brakujace elementy zamowilem, wiec pewnie w grudniu bedzie juz smigal, jako kolejna Skoda w rodzinie.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          Pracuję...