Słabe hamulce.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grisza85
    Drive
    • 2005
    • 84

    Słabe hamulce.

    Zamieszczone przez karolz
    Pozdro dla Jabara, ktory to obmrygal mnie dzis na pl. Bankowym
    nie oklejona nie octavia pozdrawia nieoklejona nie octavie
    cus mi sie za ladne to bmw wydawalo - wiec zaczalem sie przygladac kierowcy
  • henio
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 631

    #2
    Słabe hamulce.

    Witam, ostatnio postanowiłem sobie zmienić szczęki w aucie.Wszystko szło dobrze do czasu, niechcąco uszkodziłem cylinderek.Zakupiłem nowy ale była trudność w odkręceniu go od rurki miedzianej, w konswekwencji musiałem dorobić kawałek przewodu miedzianego wszystko ładnie poskręcałem( dodam że lekko liznołem bębny na tokarce) odpowietrzyłem i ma być.Niestety wcześniej hamulce miałem żyleta tylko minimalnie dotnąć ,a teraz trzeba troszkę przycisnąc żeby reagowały.Odpowietrzałem z 50 razy w różnej kombinacji ale nic nie dało.Dodam że tak jeżdzę od miesiąca także jakby miały bębny ze szczękami się ułożyć to raczej by się już ułożyły.Nie jest to jakaś duża siła nacisku na pedał, ale skoro tył jest praktycznie nowy to powinna tak samo hamować lub lepiej ale nie gorzej.Może coś jeszcze zapowietrzyłem bo po wyjęciu przewodu i pojechaniu go dorobić to mineło z 30 min a z przewodu ciągle płyn sączył.Dodatkowo jak z większej prędkości hamuje to słychać przy końcu taki jakby świst z tylnich kół.Sam zachodze w głowe co się dzieje , może ktoś coś podpowie? może trzeba inaczej odpowietrzyć pompe z abs?

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #3
      A probowałeś podciągnąć ręczny tak na dwa ząbki ?
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz


      • #4
        Cisnienie w układzie można podnieść VAGiem... jeżeli jest to ten problem

        Po wymianie tarcz też mi jakoś subiektywnie kiepsko działały... wizyta w ASO i po problemie.

        Komentarz

        • henio
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 631

          #5
          Podciągałem ręczny ale nie wiele daje.Ciągle wydaje mi się że są zapowietrzone, bo jak napompuje kilka razy to pedał idzie ciągle do góry.Wie ktoś jak najlepiej się za odpowietrzanie zabrać?

          Komentarz

          • artur!
            Classic
            • 2006
            • 18

            #6
            witam
            moim zdaniem problem polega na tym że bębny po przetoczeniu zwiększają
            średnicę i zamiast hamować całością szczęk hamują tylko górną częścią tą przy cylinderku
            można powiedzieć że hamuje tylko połowa szczęki

            Komentarz

            • hsurim
              Elegance
              • 2006
              • 788
              • Kia
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Zamieszczone przez henio
              Ciągle wydaje mi się że są zapowietrzone, bo jak napompuje kilka razy to pedał idzie ciągle do góry.Wie ktoś jak najlepiej się za odpowietrzanie zabrać?
              A pompujesz przy włączonym czy wyłączonym silniku ?
              Bo jeśli przy wyłączonym, to objaw normalny.
              Jeśli chodzi o odpowietrzanie, to są dwie szkoły:
              1. od najdalszego cylinderka (zacisku) do najbliższego - od pompy
              2. dokładnie odwrotnie.
              Jedna osoba wsiada i pompuje i w momencie przytrzymania pedału hamulca, druga osoba luzuje odpowietrznik i spuszcza płyn przez rurkę np. igielitową przeźroczystą do słoiczka aż do momentu całkowitego opadnięcia pedały hamulca. I nadal trzymając go nalezy zakręcić odpowietrznik.
              I tak do momentu uzyskania wycieku płynu bez pęcherzyków powietrza.
              I tak odpowietrzamy wszystkie zaciski i inne miejsca - w których są one.
              Można też podłączyć niewielkie ciśnienie powietrza do zbiorniczka z płynem hamulcowym i wówczas wystarczy tylko jedna osoba - ta do odkręcania odpowietrzników.
              UWAGA: należy po każdorazowym spuszczeniu płynu z odpowietrznika, skontrolować poziom płynu hamulcowego w celu jego uzupelniania.
              Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

              Komentarz

              • henio
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 631

                #8
                Zamieszczone przez artur!
                hamują tylko górną częścią tą przy cylinderku
                Jutro rozkręcę i zobaczę , ale to by się zgadzało tzn , chodzi mi o ten świst przy hamowaniu z większej prędkości.Niby przetaczane były w renomowanym zakładzie, czyli teraz może grodziś mi wymiana bębnów i szczęk? :cry:

                Komentarz

                • hsurim
                  Elegance
                  • 2006
                  • 788
                  • Kia
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Moim skromnym zdaniem, jeśliby hamowały tylko górną powierzchnią, to świadczyłoby to o nadmiernym przetoczeniu bębnów - i to w olbrzymim stopniu.
                  Jeżeli był to renomowany zakład, to zapewne powinien przynajmniej uprzedzić o takiej sytuacji. :shock:
                  Jeżeli się potwierdzą przypuszczenia, to nieco rozchyl dolne podparcie szczęk i to powinno "załatwić" problem
                  Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #10
                    Re: Słabe hamulce.

                    Zamieszczone przez henio
                    .....a teraz trzeba troszkę przycisnąc żeby reagowały.Odpowietrzałem z 50 razy w różnej kombinacji ale nic nie dało........?
                    A samoregulacja? Dobrze to zmontowałeś?
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • Bond
                      Ambiente
                      • 2004
                      • 136

                      #11
                      Zamieszczone przez bezduszny
                      Cisnienie w układzie można podnieść VAGiem... jeżeli jest to ten problem
                      Jak?
                      dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                      Komentarz

                      • Masmo
                        L&K
                        • 2005
                        • 1145

                        #12
                        Zamieszczone przez Bond
                        Zamieszczone przez bezduszny
                        Cisnienie w układzie można podnieść VAGiem... jeżeli jest to ten problem
                        Jak?
                        Tez mi się wydaje że to opowieści trochę z innej bajki. Ciśnienie wywołujemy pompą hamulcową (mechaniczną) która nie ma elektronicznej regulacji ciśnienia. Zresztą jaki byłby sens takiej regulacji???
                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                        Komentarz


                        • #13
                          Pojechałem do serwisu i opisałem problem, że pedał hamulca przy pierwszym naciśnięciu "bierze" dość głęboko ale jest skuteczny. Przy drugim nacisnięciu już bierze wysoko..

                          Efekt jest podobny do zapowietrzonych hamulców...


                          Wsiadł gość do samochodu z VAGiem i naciskając delikatnie na pedał hamulca cos klikał w VAGu. Tą czynność powtórzył kilka razy...
                          Przy tej czynności były słyszalne "efekty dzwiękowe" jak by ABS czy coś podobnego, wibracje było czuć i słychać....

                          Podobno też skorygowali mi działanie ABS.

                          Zamieszczone przez Masmo
                          Zresztą jaki byłby sens takiej regulacji???
                          Sens jest taki... że samochód już skutecznie hamuje przy delitaknym naciśnieciu hamulca a skok pedału jest już niewielki dla osiągnięcia tego efektu.
                          Nie wiem jak innym ale mi coś takiego (ten sposób działania hamulca) bardzo odpowiada kiedy dość szybko i dynamicznie jadę w trasie...

                          Komentarz

                          Pracuję...