O1 1.6 AEE cykanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xanton
    Classic
    • 2013
    • 11

    O1 1.6 AEE cykanie

    :diabelski_usmiech tak, pamiętam... szczególnie basen... zacna impra :szeroki_usmiech czy to w tą sobotę i wjazd jest otwarty?
  • sas2109
    Drive
    • 2011
    • 80

    #2
    O1 1.6 AEE cykanie

    Wiem ze podobne tematy istnieja i zapoznalem sie z nimi, jednak nie jestem pewny dlatego postanowilem zalozyc ten temat.
    Moj problem pojawil sie dzisiaj, odpalilem samochod po kilku dniach postoju (okolo tygodnia) i odrazu uslyszalem dziwne cykanie z komory silnika. Dzwiek byl na tyle glosny ze slychac bylo go nawet w kabinie podczas jazdy, czestotliwosc nasilala sie wraz ze wzrostem obrotow.
    Wszystko wrocilo do normy po okolo 7 km drogi, wiem ze dzwiek dobiegal z komory silnika jednak nie wiem dokladnie skad. Dzwiek nie powrocil nawet po calym dniu postoju, moze ktos spotkal sie z czyms takim?

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      sas2109, z "cykających" rzeczy w AEE to zazwyczaj zawór na pochłaniaczu par paliwa ( czarna plastikowa puszka po lewej stronie komory silnika < patrząc od przodu auta> zaraz przed zbiorniczkiem wyrównawczym układu chłodzenia ). Ewentualnie jeśli masz wtrysk LPG to mogą cykać wtryskiwacze LPG gdzieś na listwie ( zazwyczaj mocowane gdzieś na górze pomiędzy silnikiem i grodzią - w pobliżu kolektora dolotowego i przepustnicy ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        #4
        To popychacze hydrauliczne do których do dopływa olej.
        Olej jest bardzo kiepskiej jakości i/lub kanały olejowe są zasyfione, bo 7 km to bardzo długo na dopływ oleju do górnych punktów smarowania. Kiedyś miałem AEE i cykanie zaworów nie trwało nigdy dłużej niż kilka, kilkanaście sekund nawet w największe mrozy i wielodniowym postoju.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • sas2109
          Drive
          • 2011
          • 80

          #5
          Przeczytalem kilka tematow o "cykaniu", wiekszosc z nich to wlasnie ten zawor a instalacji LPG nie posiadam.
          Olej wymienialem tuz po zakupie samochodu ma moze max 3 miesiace i jest raczej dobry (Valvoline). Wczesniej mialem stluczke i samochod przestal w garazu prawie caly miesiac i nie bylo zadnego cykania ;/ jak problem powroci zobacze skad dochodzi ten dzwiek.

          [ Dodano: Nie 25 Gru, 11 21:34 ]
          Problem powrocil, to jednak chyba wina oleju. Po zakupie skody olej zostal wymieniony na pol syntetyczny Valvoline MaxLife 10w40, uzywam tego oleju w 2 samochodzie i 0 problemow. W ksiazce znalezlem ze Octavia jezdzila wczesniej na pelnym syntetyku po zmianie na polsyntetyk i nadejsciu mrozow pojawilo sie stukanie... Z tego co wiem mozna zmieniac olej na gestszy ale czy mozna w 2 strone z polsyntetyka na syntetyk spowrotem? Samochod na tym oleju przejechal zaledwie tysiac km, niby nie duzo ale sam nie wiem.

          Komentarz

          • marcinusek
            Ambiente
            • 2011
            • 114
            • Octavia I combi (1U5)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Z maxlifem 10W40 trzeba uważać gdzie sie kupuje i która wersje dystrybucyjną, czy na europe wschodnią czy na zachodnią. Z mojego doświadczenia z tym olejem zauważyłem sporą róznicę w pracy silnika. Na europę wschodnią był gorszy, zresztą jak się podzwoni do dystrybutorów nawet z allegro to mówili że są też podróbki i omijać wielkim łukiem dystrybucji na eur wschodnią.
            a tak wogóle cięzko jest znaleźć niekombinowany prawdziwy olej i innych producentów np M1, castrol...

            Komentarz

            • sas2109
              Drive
              • 2011
              • 80

              #7
              Wymienilem na castrola 5w40 i jak reka odjol, autko nawet po tyg postoju wogole nie cyka.

              Komentarz

              • gregor6
                Rider
                • 2008
                • 488
                • Volkswagen

                #8
                Zamieszczone przez sas2109
                Wymienilem na castrola 5w40 i jak reka odjol, autko nawet po tyg postoju wogole nie cyka.
                A jaki masz przebieg :?: Mam ten sam problem, tylko ja jeżdżę już 3 lata na półsyntetyku i przy przebiegu 180tys raczej już na pełny syntetyk nie mogę zmienić.

                Komentarz

                • sas2109
                  Drive
                  • 2011
                  • 80

                  #9
                  Mam 140 tys, raczej pewny bo mam ksiazke serwisowa. Skoda jezdzila na pelnym syntetyku, az do teraz ja popelnilem blad i wlalem polsyntety, przejechalem na nim zaledwie tysiac km.

                  Komentarz

                  Pracuję...