"Gumowy" pedał hamulca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek Tempe
    Drive
    • 2005
    • 76

    "Gumowy" pedał hamulca

    Roznica jest przede wszystkim w turbinie.
    AHL to praktycznie to samo co ASV (110KM), roznia sie tylko wtryskami i programami, no i sprzeglem.
    ALH ma turbine sterowana podcisnieniowo, AGR ma zwykla.
    Z ALH po wymianie wtryskow robisz tyle samo co ze 110tki
    Tylko, ze ostatnie ALH maja cos slabe sprzegla
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    "Gumowy" pedał hamulca

    Po ostrzejszej jezdzie i kilku ostrych hamowaniach zaobserwowałem u siebie drsatyczny spadek skuteczności hamowania a pedał humalca robi wrazenie jakby był z gumy :shock:
    Tarcze mam zmienione na nacinane EBC , klocki tez EBC. Wina płynu?? Autko ma 4 lata i teoretycznie płyn był zmieniany w ASO...ale moze tylko teoretycznie.....?.... :evil:

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Re: "Gumowy" pedał hamulca

      Zamieszczone przez
      Po ostrzejszej jezdzie i kilku ostrych hamowaniach zaobserwowałem u siebie drsatyczny spadek skuteczności hamowania a pedał humalca robi wrazenie jakby był z gumy :shock:
      Tarcze mam zmienione na nacinane EBC , klocki tez EBC. Wina płynu?? Autko ma 4 lata i teoretycznie płyn był zmieniany w ASO...ale moze tylko teoretycznie.....?.... :evil:
      Moze i byc wina plynu.
      Wymien na jakis lepsiejszy, do sportu przy okazji sprawdzisz sprawnosc calego ukladu i powinno byc po temacie.

      Raczej wykluczam wine klockow i/lub tarcz, bo sam mam taki zestaw i nie ma problemow.

      Powiedz mi - pylą Ci mocno klocki?
      TDI 205PS

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Re: "Gumowy" pedał hamulca

        Zamieszczone przez
        Po ostrzejszej jezdzie i kilku ostrych hamowaniach zaobserwowałem u siebie drsatyczny spadek skuteczności hamowania a pedał humalca robi wrazenie jakby był z gumy :shock:
        Tarcze mam zmienione na nacinane EBC , klocki tez EBC. Wina płynu?? Autko ma 4 lata i teoretycznie płyn był zmieniany w ASO...ale moze tylko teoretycznie.....?.... :evil:
        jeżeli ASO wymieniło Ci płyn tak jak ja widziałem w jednym samochodzie przez nich wymieniony to pozdrawiam ich sedrecznie... wyssali stary płyn ze zbiorniczka i na jego miejsce wlali nowy... nic więcej nie ruszyli :evil:

        resztę sobie dopowiedz :roll:
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz


        • #5
          Re: "Gumowy" pedał hamulca

          Zamieszczone przez
          Po ostrzejszej jezdzie i kilku ostrych hamowaniach zaobserwowałem u siebie drsatyczny spadek skuteczności hamowania a pedał humalca robi wrazenie jakby był z gumy :shock:
          Tarcze mam zmienione na nacinane EBC , klocki tez EBC. Wina płynu?? Autko ma 4 lata i teoretycznie płyn był zmieniany w ASO...ale moze tylko teoretycznie.....?.... :evil:

          Normalne, u mnie to też występuje. Parę razy wytracam predkość, i hamulce PA PA, choćbyś nawet stanął na pedale.
          Zmieniam płyn, przewody - na w stalowym oplocie, EBC+green stafy, i przypadłość powinna zniknąć

          Komentarz

          • EŁ
            L&K
            • 2004
            • 1168
            • Octavia III (5E3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            Re: "Gumowy" pedał hamulca

            Zamieszczone przez MiKruS

            Powiedz mi - pylą Ci mocno klocki?
            no troszke pylą..ale co ciekawe bardziej mam zawsze zapylone tylne felgi gdzie mam zwykłe klocki.......za to hamowanie w porównaniu z serią o niebo lepsze....tylko jeden mankament tego rodszaju hamulców...po kilku ostrych heblowaniach przy hamowaniu słychać stosunkowo głosne wycie......

            Komentarz

            • mwisniak
              Drive
              • 2005
              • 97

              #7
              Re: "Gumowy" pedał hamulca

              Zamieszczone przez Bond
              Zamieszczone przez
              Po ostrzejszej jezdzie i kilku ostrych hamowaniach zaobserwowałem u siebie drsatyczny spadek skuteczności hamowania a pedał humalca robi wrazenie jakby był z gumy :shock:
              Tarcze mam zmienione na nacinane EBC , klocki tez EBC. Wina płynu?? Autko ma 4 lata i teoretycznie płyn był zmieniany w ASO...ale moze tylko teoretycznie.....?.... :evil:

              Normalne, u mnie to też występuje. Parę razy wytracam predkość, i hamulce PA PA, choćbyś nawet stanął na pedale.
              Zmieniam płyn, przewody - na w stalowym oplocie, EBC+green stafy, i przypadłość powinna zniknąć
              Bond,
              czy chcesz powiedzieć, że przy 312mm Zimmermannach i zaciskach od RS'a też kończą Ci sie hamulce?
              A co z pompą? Czy w RS'ie jest inna?
              Opisując w jednym z tematów tunning swoich hebli nic nie wspominałeś o pompie.
              A jeszcze jedno - źle przeczytałem, czy serio zmieniaż wiercone Zimmermany na EBC TG?
              Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

              Komentarz

              • Samiec
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4287
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Na moje to wina plynu :? Mam seryjne tarcze ,klocki i po 2 latach zmienilem plyn na EBC od Nexusa . Bylem przy wymianie i wymienili praktycznie caly stary moze z 10% go zostalo ,ale jak na ASO to i tak dobrze.
                Roznica w hamowaniu ogromna :shock: Jak hmowalem na trasie 2 razy mocniej to za tzrecim pedal mozna bylo gniesc a tu nic :? A po zmianie za kazdym hamowaniem bylo czuc ze hamulce hamuja :diabelski_usmiech
                Ostatnio znowu zdazylo mi sie ze przy 3 hamowaniu skutecznosc troche spadla ,ale moze juz reszta ukladu przysiadla :roll:
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz

                • mwisniak
                  Drive
                  • 2005
                  • 97

                  #9
                  Nie bezinteresownie włączyłem się w tą dyskusję... :-/

                  Ja też tak mam...

                  Jak autko było nowe, mało zuzyte i jeździłem na seryjnych hamulcach
                  to w trakcie ostrego hamowania 'konczyły się' klocki/tarcze.

                  W tym momencie (130kkm) mam załozone:
                  Przód:
                  - tarcze Zimmermann Sport (wiercone) 280mm
                  - klocki EBC Greenstuff
                  Tył:
                  - tarcze EBC gładkie
                  - klocki EBC Greenstuff
                  Płyn: EBC Race 307st

                  i przy gwałtownym hamowaniu nie mam wątpliwości, że nie 'kończą sie' tarcze/klocki
                  tylko zawodzi coś innego w układzie, bo mam efekt gumowego/zapadającego się pedału hamulca.

                  Pytanie:
                  czy 'skończyła mi się' pompa?
                  czy to wina seryjnych przewodów hamulcowych, które nie wytrzymują wyższych temperatur (nie mam wątpliwości, że Zimmermanny + EBC rozgrzewają się bardziej niż seryjny zestaw)

                  Czy ktoś z Was tak miał, po czym np. wymienił pompę i teraz jest OK?
                  Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                  Komentarz

                  Pracuję...