Dwumasówka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • T/J
    Drive
    • 2006
    • 87

    Dwumasówka

    Zamieszczone przez djczas
    Tymon, tyle że w o2 z tego co pamietam są dwie sandy lambda przed i za katem i co w tedy róreczka nic nie da
    Pierwsze slysze zeby w TDI 2.0 byly sondy lambda. :roll:
    Nawet w V10 TDI sa tylko przed katalizatorem.
  • Arti23
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2005
    • 892
    • Superb II combi (3T5)
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #2
    Dwumasówka

    ELLO !!

    Jaka jest trwałość dwumasówki w AGR'ach ? Po czym poznać że dwumasówka sie kończy ? Czy są jakieś charakterystyczne objawy końca dwumasówki ?

    Pozdr All
    Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Tez sie przylaczam do pytania, bo od niedawna mam dziwne na jalowym biegu wibracje.
      Takie nierownomierne, ale mocno czasem odczuwalne pod tylkiem. :|
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • adam_was
        Drive
        • 2005
        • 63

        #4
        Moją dwumasówkę wymieniłemkoło 170 kkm. Nie była jeszcze zupełnie rozjechana. Do rozbierania ustrojstwa skłoniły mnie stuki przy zmianach obciążenia (hamowanie silnikiem, przyspieszanie). Najpierw był stuk dopiero potem auto jechało/zwalniało. Po rozebraniu okazało się, że mogłem z tym jeszcze pare kkmów przejachać. Ale jak już auto było rozebrane to wymieniłem.

        Przy ewentualnej wymianie warto sprawdzić (albo lepiej od razu wymienić) uszczelniacz wału. U mnie mechanior nie zauwazył i musiał potem jeszcze raz rozbierać, bo przez 3 miesiące przy kazdej okazji mu trułem, że auto z tym nowym kołem (SACHS) poszarpuje - okazało się był minimalny wyciek oleju. Po wymianie uszczelaniacza (coś chyba 80-100zł w ASO) jeżdzi miodzio - od 60 kkmów nic nie wiem o sprzęgle.

        Teraz w ofercie Valeo pojawiły sie względnie tanie zamienniki. Poniewaz Valeo nie moze robić kół dwumasowych do VW (jakaś tam umowa z LUKiem), zrobili zestaw z pełnym kołem i traczą z odpowiednio wzmocnionymi sprezynkami - nie wiem jak to się sprawdza.

        Komentarz

        • Fery
          Ambiente
          • 2006
          • 236

          #5
          A czy u mnie z w AGR z 1999 też jest dwumasowe sprzęgło?

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            A czy u mnie z w AGR z 1999 też jest dwumasowe sprzęgło
            Oczywiście że tak i niestety troszkę kosztuje.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #7
              Re: Dwumasówka

              Zamieszczone przez Arti23
              ELLO !!
              Jaka jest trwałość dwumasówki w AGR'ach ? Po czym poznać że dwumasówka sie kończy ? Czy są jakieś charakterystyczne objawy końca dwumasówki ?
              Pozdr All
              Dobry temat i na czasie!
              Też mam wrażenie że moja dwumasówka umiera. Mam takie szorowanie w okolicach 2000-2500 obr/min słyszalne zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Myślałem że to łożyska kół przednich (nawet je nabyłem) ale teraz myślę że to cóś ze sprzęgłem.
              Może ktoś dokonał jakiegoś moda żeby wzmocnić sprzęgło przy skrzyni 5-cio biegowej? Rozmawiałęm z pewnym dobrym mechanikiem i mówił coś o jednomasówce z VR6. Ktoś coś wie?? Bo będe musił pewnie podejść do tematu wkrótce.

              [ Dodano: Czw 24 Sie, 06 11:31 ]
              Zamieszczone przez adam_was
              ..... Poniewaz Valeo nie moze robić kół dwumasowych do VW (jakaś tam umowa z LUKiem), zrobili zestaw z pełnym kołem i traczą z odpowiednio wzmocnionymi sprezynkami - nie wiem jak to się sprawdza.
              Też rozpatruje jednomasę Valeo jako zmainenik serii ale też nie wiem jak to się sprawdza. Czy nie ma wibracji (w końcu po coś ta dwumasa jest)?
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • Fery
                Ambiente
                • 2006
                • 236

                #8
                jednomasówka na pewno będzie bardziej szarpać przy zmianie biegów.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez adam_was
                  eraz w ofercie Valeo pojawiły sie względnie tanie zamienniki.
                  jaki jest koszt takiej naprawy
                  ile cie to wyniosło..?

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #10
                    Zamieszczone przez Fery
                    jednomasówka na pewno będzie bardziej szarpać przy zmianie biegów.
                    Ale to są Twoje domysły czy masz jakieś doświadczenie?

                    [ Dodano: Pią 25 Sie, 06 10:59 ]
                    Zamieszczone przez Sigma_74
                    Zamieszczone przez adam_was
                    eraz w ofercie Valeo pojawiły sie względnie tanie zamienniki.
                    jaki jest koszt takiej naprawy
                    ile cie to wyniosło..?
                    Gdzieś coś słyszłem że 1,5 kzł
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz


                    • #11
                      o moje biedne kolana ale coś w nich łupło...<szok>

                      Komentarz

                      • adam_was
                        Drive
                        • 2005
                        • 63

                        #12
                        Za mojego SACHSA zapłaciłem coś koło 1800 + łozysko (w komplecie nie ma) + robota, ale to jakiś czas temu (może ze dwa lata juz minęły). Cena na owe czasy była bardzo promocyjna.
                        O Valeo słyszałem, że są tańsze, nie dam głowy ale chyba 1200 za zestaw obiło mi się o uszy (traktujcie to jako przypuszczenie).

                        Komentarz

                        • Arti23
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 892
                          • Superb II combi (3T5)
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez adam_was
                          Za mojego SACHSA zapłaciłem coś koło 1800 + łozysko (w komplecie nie ma) + robota, ale to jakiś czas temu (może ze dwa lata juz minęły). Cena na owe czasy była bardzo promocyjna.
                          O Valeo słyszałem, że są tańsze, nie dam głowy ale chyba 1200 za zestaw obiło mi się o uszy (traktujcie to jako przypuszczenie).
                          tyle zapłaciłeś za samo kpl sprzęgło ?!

                          sama dwumasówka kosztuje ponad 2k zł

                          wymieniałem kpl 100kkm temu (sprzęgło + dwumasówka) koszt z robocizną 4k zł
                          Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                          Komentarz

                          • motorsport
                            Drive
                            • 2005
                            • 61

                            #14
                            Znalazłem w sieci firmę gdzieś z lubuskiego. Człowiek regeneruje dwumasówki za 600 zł. Jeżeli nie wysyła mu się starego koła tobierze 150 zł kaucji. Twierdzi, że trwałość doskonała i daje 2 lata gwarancji na robotę. To jednak nie tak drogi. Tylko myślę sobie, że jednak lepiej wysłać swoje koło do naprawy, bo przecież jest ono wyważone fabrycznie z wałem, a inne będzie pasować tylko z grubsza.

                            Komentarz

                            • ===Tomy===
                              Rider
                              • 2006
                              • 552

                              #15
                              Temacik na czasie koledzy.

                              Właśnie ... ile powinna bezboleśnie wytrzymać dwumasówka (przebiek w kkm) przy założeniu, że kierownik nie katuje Octavki ?
                              Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                              Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                              Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                              Komentarz

                              • Fery
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 236

                                #16
                                U znajomego w C5 Hdi 16v padła przy ok 35tkm i w tak drastyczny sposób że samochód w drodze stanął, zgrzyt i laweta do serwisu. W serwisie stwierdzili że takiego ekstremalnego przypadku jeszcze nie mieli i okazało się że miało wadę fabryczną. Ale i tak podobno dwumasówki są najlepiej dopracowane w peugeotach i cytrynach-nie czuc rzadnych szarpnięć i wibracji.

                                Komentarz

                                • ZYBI68
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 697
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez motorsport
                                  Znalazłem w sieci firmę gdzieś z lubuskiego. Człowiek regeneruje dwumasówki za 600 zł. Jeżeli nie wysyła mu się starego koła tobierze 150 zł kaucji. Twierdzi, że trwałość doskonała i daje 2 lata gwarancji na robotę. To jednak nie tak drogi. Tylko myślę sobie, że jednak lepiej wysłać swoje koło do naprawy, bo przecież jest ono wyważone fabrycznie z wałem, a inne będzie pasować tylko z grubsza.
                                  a co z nowymi :?: myslisz ze regenerowanych nie wywaza
                                  Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                  Komentarz

                                  • Arti23
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 892
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ZYBI68
                                    bo przecież jest ono wyważone fabrycznie z wałem, a inne będzie pasować tylko z grubsza.
                                    czyli wg ciebie jak padnie dwumasa i wymienisz na nową to trzeba ją wyważać wraz z wałem. chyba taka operacja nie bardzo się opłaca bo koszta dwumasy, nowego sprzęgła, demont, wywazenia i mont wału to gdzieś ok 6k zł. pewnie od razu wymienić trzeba byłyło panewki, uszczelniacze i inne pierdoły, w sumie z 8k zł.

                                    nie wydaje mi się żeby jednak trzeba było to wszystko razem wyważać, wł jest osobno przecież wyważany, wystarczy że dwumasa sama będzie wyważona i będzie ok, jasne idealnym rozwiązanie byłoby wyważanie wszystkiego razem ale koszta raczej nie byłyby do zaakceptowania. wystarczy ze sama dwumasa nowa kosztuje ok 2k zł
                                    Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                    Komentarz

                                    • Masmo
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1145

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Fery
                                      U znajomego w C5 Hdi 16v padła przy ok 35tkm ...... Ale i tak podobno dwumasówki są najlepiej dopracowane w peugeotach i cytrynach-nie czuc rzadnych szarpnięć i wibracji.
                                      Jasne tylko że się rozpadają :lol: :lol: :lol:
                                      Znalomemu w HDI 110 KM też padła na amen. Czytałem też o teście redakcyjnym HDI 110 w którym dwumasa też padła. Ja tam zostanę przy Vag-u!!! U mnie hałasuje przy bucie, ale nie trafiłem na lawetę.
                                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                      Komentarz

                                      • daneczek76
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 3642
                                        • Toyota

                                        #20
                                        Ba bo w Vag jest tak stuka puka ale jedzie a te francuzy to stuknie puknie i dupa laweta.
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz

                                        • Fery
                                          Ambiente
                                          • 2006
                                          • 236

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Masmo
                                          Jasne tylko że się rozpadają
                                          Znalomemu w HDI 110 KM też padła na amen. Czytałem też o teście redakcyjnym HDI 110 w którym dwumasa też padła. Ja tam zostanę przy Vag-u!!!
                                          A wiesz może czy lepsze są te dwumasówki w 2.0 Hdi 90ps?

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Dwumasowka to jedno, a gumowy amortyzator kola pasowego to drugie, a moze i to samo, nie znam sie na Pugach, generalnie lipa z tym jest. Czesto jest ponoc tak, ze nawet 90kkm nie przejedzie na jednym kole
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Fery
                                              Ambiente
                                              • 2006
                                              • 236

                                              #23
                                              A czy przy wymianie tarczy sprzęgła dwómasówkę też się wymienia? bo nie wiem czy mi nawet tarcza do 100-110kkm wytrzyma.

                                              Komentarz

                                              • misiekwaw
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7715
                                                • Ford

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Fery
                                                A czy przy wymianie tarczy sprzęgła dwómasówkę też się wymienia? bo nie wiem czy mi nawet tarcza do 100-110kkm wytrzyma.
                                                nie
                                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                http://www.disi-tune.pl
                                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                Był WRX
                                                Była Octa

                                                Komentarz

                                                • adam_was
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 63

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Arti23
                                                  Zamieszczone przez adam_was
                                                  Za mojego SACHSA zapłaciłem coś koło 1800 + łozysko (w komplecie nie ma) + robota, ale to jakiś czas temu (może ze dwa lata juz minęły). Cena na owe czasy była bardzo promocyjna.
                                                  O Valeo słyszałem, że są tańsze, nie dam głowy ale chyba 1200 za zestaw obiło mi się o uszy (traktujcie to jako przypuszczenie).
                                                  tyle zapłaciłeś za samo kpl sprzęgło ?!

                                                  sama dwumasówka kosztuje ponad 2k zł

                                                  wymieniałem kpl 100kkm temu (sprzęgło + dwumasówka) koszt z robocizną 4k zł
                                                  To znaczy, że robota i narzut na częsciach wyniósł w Ciebie ponad 2 kpln.

                                                  Warsztat z dobrymi upustami kupował w onym czasie kompletna dwumasówke SACHS za 1800. A jam mam układy własnie w takim warsztacie, także cała zabawa wyniosła, ponizej 2 kplnów.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...