Naprawa zarysowania gwoździem - jak?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    Naprawa zarysowania gwoździem - jak?

    Przed chwilką dosłownie jechałem 3 pasmówkąi śmignęła tylko kawasaki green mazda MX-3 z czarnym dachem na sportowym wydechu i felach..... Kojarzyłem auto z zawodów na ćwierć mili, z tego co wiem to było to 1.6 16V ale nie wiem czy 90 czy 110 KM. Dojechałem do czerwonych do skrętu w lewo i patrzę JEST, stoi przede mną Słyszę, że trzyma na obrotach, patrzę na licznik (500 km) no dobra ;P Zielone i łogień tzn jadę na pół gazu i kręce do 4500 - 5000 obr siedząc mu na zderzaku Chciałem go wyprzedzić ale kolega w maździe zachował się niesportowo i zajął całe dwa pasy jadąc środkiem 8-O :ban: Wkońcu zjechał na prawy ale to było już przed wysepką a, że kaskaderem nie jestem to odpuściłem, on zadowolony pewnie z siebie jeszcze bardziej przyspieszył i pewnie teraz opowiada jak to BMW mu nie dało rady na mieście Ale jak to mówią The Truth is Out There 8-)
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #2
    Naprawa zarysowania gwoździem - jak?

    Otóż znajomemu jakaś menda upstrzyła maskę "piękną" rysą wykonaną jakimś ostrym narzędziem. Ubezpieczyciel przyznał malowanie całej maski. Ale ponieważ auto znajomego jest totalnie zadbane i nigdy nienaprawiane lakierniczo ów znajomy szuka warsztatu, który byłby w stanie tak naprawić maskę, aby nie było konieczności jej całkowitego malowania. Wymyślił sobie że ktoś dobierze idealnie lakier, zamaluje jedynie rysę, spoleruje i będzie OK. Powiedzcie mi czy taka opcja (malowanie tylko rysy) istnieje? I jeśli tak, to czy możecie wskazać zakład w Warszawie, który takie coś wykona?
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • matwrc
      Ambiente
      • 2010
      • 235

      #3
      Raczej się tego nie robi, bo się im po prostu nie opłaca. Nawet punktowych odprysków od kamieni często nie chce im się robić.

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        Agamek12, pewnie jest to do zrobienia ale może pozostać ślad, czasami lepsze to niż malowana maska czy owa rysa :szeroki_usmiech
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Na takowe sytuacje to można zacząc od lakieru zaprawkowego dobranego wg kodu lakieru i później spolerowanie - dla wprawnego lakiernika żaden problem. Czasami najlepszym i niestety jedynym wyjściem jest malowanie całego elementu, ale tutaj poszkodowany raczej nie będzie się decydował na taki zabieg. Przy malowaniu całego elementu, jeśli lakier dodatkowo jest jakiś metalik, albo perła to czasami zachodzi konieczność delikatnego cieniowania elementów sąsiednich. To musi ocenić lakiernik, ale sądzę, że jakąś zaprawką + polerką temat powienien być załatwiony, co byłoby zgodne z zamysłem Twojego znajomego
          A tym gwoździem takiej mendzie powinnno się wyryć na czole opis czego "dokonała" :evil:
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • kazik79
            Drive
            • 2011
            • 88

            #6
            na akrylu może się taka zaprawka udać, jak lakier będzie dobrze dobrany i rysa nie jest za głęboka (choć po gwoździu to raczej mało prawdopodobne,

            na metaliku zaprawki samym kolorem wychodzą średnio bo powinno się jeszcze zabezpieczyć bazę(kolor) lakierem bezbarwnym

            nie wiem z czego wynika niechęć kolegi do malowania całej maski, może nie chce, aby przy sprzedaży było znać malowanie na czujniku grubości lakieru? jak tak to może zlecić usunięcie starego malowania do samego ocynku i dopiero pomalować element - taka robota zrobiona fachowo jest praktycznie niewykrywalna

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Niech szuka maski w kolorze do auta i zamienie, a swoja sprzeda
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • t271828
                Elegance
                • 2008
                • 928

                #8
                Re: Naprawa zarysowania gwoździem - jak?

                Zamieszczone przez Agamek12
                Wymyślił sobie że ktoś dobierze idealnie lakier, zamaluje jedynie rysę, spoleruje i będzie OK. Powiedzcie mi czy taka opcja (malowanie tylko rysy) istnieje? I jeśli tak, to czy możecie wskazać zakład w Warszawie, który takie coś wykona?
                Kiedys tak mialem zrobione, ktos przerysowal mi wszystkie elementy a z powodu niewysokiej wartosci samochodu malowanie calego bylo niecelowe ekonomicznie. Lakiernik pomalowal mi tylko pasek wokol rysy, po dokladnym przyjrzeniu sie bylo widac roznice, z czasem mniejsza ale widoczna. (lakier byl nie metaliczny)

                Komentarz

                • Arti_r1
                  RS
                  • 2008
                  • 2626

                  #9
                  Agamek12 http://www.s-plus.pl/
                  Fabryka Barw :]

                  Czarna O1 rs-line tdi
                  Srebrna O2 Scout

                  DACAR.team

                  Komentarz

                  • misiul
                    Rider
                    • 2011
                    • 521

                    #10
                    Jeśli metalik inny niż czarny i srebrny zawsze będzie ślad, ponieważ światło inaczej się załamuje w rysie, rozkład opiłków metalu jest inny. Tylko natryskowo pod ciśnieniem malując cały element można uzyskać taki sam rozkład metalicznych drobinek.

                    W moim przypadku - szary antracyt (metalik)

                    1. Oczyszczenie rysy
                    2. Uzupełnianie rysy bazą kilka razy, w odstępach 24 godz, aż do uzyskania górki.
                    3. papier na wodę 2 500 na klocku (ważne aby nie przetrzeć). Delikatnie ścieramy na równo.
                    4. potem 1 warstwa bezbarwnego
                    5. znów papier 2 500
                    6. na koniec swirlX aby matowość zeszła

                    Komentarz

                    • deviltomek
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 246

                      #11
                      a moim zdaniem to trzeba przegadac znajomemu do rozumu ze to jest jego auto i nie powinno go bolec to co mysli przyszly nabywca bo byl malowany caly element bo takim tokiem rozumowania to lepiej auto wogole zamknac w garazu i jezdzic autobusem bo za 10 lat sprzedamy go 300zl drozej przepraszam ale dla mnie to troche głupota, jak bym mial jezdzic z jakimis zaprawkami niewiadomo czym bo se przyszly kupujacy pomysli

                      Komentarz

                      • Big
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6389

                        #12
                        Agamek12, jeśli to jest rysa po gwoździu, to zapewane jest ona aż do pokkładu albo i głębiej. Z taka rysą niestety ale nic poza lakierowaniem calego elementu, zrobić się nie da. Nie ma sensu robić zaprawek, maskowania itp. bo będzie to wyglądało gorzej niż źle, a wprawne oko i tak odróżni ślad po tej rysie na masce.
                        Jenalepiej to zrobic zdjecie, dla potomnych (mam na myśli przyszlego nabywcę auta) aby nie mowili że powodem lakierowania był dzwon. Zgłosicć się do dobrego lakiernika bądz ASO i po porstu polakierować maskę. Lepszego wyjącia z tej systuacji nie widzę.
                        Czarny Elegance

                        Komentarz

                        • Agamek12
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 9935
                          • Ford

                          #13
                          Znajomek rozpoczął poszukiwania używanej maski w kolorze.
                          Adam... Używam:
                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                          Passek: B6 175KM/366Nm

                          Komentarz

                          • Borsuk2
                            L&K
                            • 2010
                            • 1203

                            #14
                            Zamieszczone przez Agamek12
                            Ale ponieważ auto znajomego jest totalnie zadbane i nigdy nienaprawiane lakierniczo ów znajomy szuka warsztatu, który byłby w stanie tak naprawić maskę, aby nie było konieczności jej całkowitego malowania.
                            Zamieszczone przez Agamek12
                            Znajomek rozpoczął poszukiwania używanej maski w kolorze.
                            Czy to będzie lepiej :roll: :?: .
                            Fajna stronka

                            Komentarz

                            • Agamek12
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 9935
                              • Ford

                              #15
                              Borsuk2, lakiernik mu obiecał, że jak znajdzie idealną maskę to tak pokombinuje z picowaniem miejsca przykręcania (śrub), że nie będzie widać, że maska była kiedykolwiek zmieniana. A że auto ma bardzo popularne (srebrna kilkuletnia Astra 2), to ze znalezieniem maski problemu mieć raczej nie powinien...
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz

                              Pracuję...