Octavia I Tour 1,6 BFQ+LPG wnioski po 100 000 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzys301
    Ambiente
    • 2007
    • 244
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #26
    ja raz smarowałem smarem silikonowym w spayu, ale i o wazelinowym słyszałem

    Komentarz

    • mnble
      Classic
      • 2013
      • 8

      #27
      hoho, no i mam LPG

      cze

      założyłem LPG aby nie skąpić i nie gryżć paznokci przy byle wyjeździe. Dałem się namówić na Lovato Smart. Dopiero 200km przejechałem, ale powiem już, ze przełącza szybko, jest deko słabszy i ... tyle. Niedługo jadę na przegląd po 1000km i zobaczymy co tam słychać w tych gratach. Ile jara na 100km też potem napiszę.

      pozdro
      LPG Lovato Smart

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #28
        krzys301, luckd, wodziki najlepiej najpierw przepłukać olejem ze strzykawki (z igłą) a potem nasmarować smarem wodoodpornym, najlepiej litowym. Pierwszy moment zacierania się wodzików czuć po efekcie takiego delikatnego zgrzytania lewarka przy ruchu tył-przód lub lewo-prawo, albo jak kto woli jakby lewarek po ząbkach przeskakiwał...
        Wystarczy wyjąć obudowę filtra powietrza i praktycznie wsjo jest na wierzchu. Najważniejsze są te dwa elementy plastikowe, tzw. łączniki. To na ich łączeniach można wyczuć ten charakterystyczny zgrzyt.
        Ja smarowałem to ponad pół roku temu i jak na razie gitara!
        Nawet na gwarancji coś tam niby robili..... niby był spokój jakiś czas i od nowa Polska ludowa.
        Teraz biegi wchodzą jak marzenie!

        Komentarz

        • krzys301
          Ambiente
          • 2007
          • 244
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #29
          dzięki

          Komentarz

          • thearchitect
            Ambiente
            • 2013
            • 166

            #30
            na wzór postu Olaffa postanowiłem opisać swoje "doznania" przy 74kkm;-)

            Auto kupione w salonie w sierpniu 2009, 74 tys. stuknęło w październiku 2013.
            Model Octavia I Tour, silnik 1,6 BFQ z salonową instalacją Landi Renzo, zbiornik w miejscu koła zapasowego, koło zapasowe w pokrowcu w bagażniku.
            Przeglądy co 15 i 30 kkm, regularnie, w ASO w Łęczycy - na razie nie narzekam.

            Co się samo zepsuło:
            - mocowanie tylnej kanapy zaraz na początku użytkowania. Auto strasznie skrzypiało na dziurach, na szczęście ASO szybko zlokalizowało usterkę
            - klocki wymienione po 60 kkm

            Co zepsuło ASO:
            - chyba klucz im kiedyś upadł na maskę, zostawił owalne ślady na samym środku. Na szczęcie uszkodzenia nie były głębokie

            Co zepsułem ja:
            - zarysowany zderzak "od dołu" o wyjątkowo wysoki wiedeński krawężnik ;-)
            - może nie ja, ale kamyczek sprawił, że musiano wymienić przednią szybę
            - warszawskie kasztany wgniotły blachę na dachu :/

            Wady (Zady):
            - krótki pierwszy bieg
            - wodziki skrzyni biegów przy tym przebiegu juz dają o sobie znać
            - wygłuszenie kabiny na autostradzie przyprawia o mdłości
            - design wnętrza, ale przecież to były jeszcze lata 90. :-]
            - tylny uchwyt na tunelu jest dobry jedynie na puszki, większe napoje potrafią wylecieć
            - opony Matador które dostaje się w standardzie - kiepskie

            Zalety (Walety):
            - (odpukać) żadnego problemu z odpalaniem zimą a tym bardziej latem
            - klima (wrzucam do zalet, bo poprzednie auto tego nie miało, a teraz nie wyobrażam sobie jej braku)
            - miękki plastik deski rozdzielczej, łatwo go utrzymać w czystości
            - zgadzam się z przedmówcami - ekonomiczne, zwłaszcza na LPG (spalanie ok. 11 l w mieście)
            - pojemność bagażnika pozwala na trzymanie zapasu (dwa razy już mnie uratował) i zbiornika na gaz (ok. 42 litry) a i tak 4 osoby mieszczą swoje bagaże na dwutygodniowy wypad po stolicach Europy środkowej ;-)
            - liftback, półkę można zdjąć i robi się przestronnie
            - uchwyt na kwity parkingowe przy przedniej szybie - mała rzecz a cieszy

            Czego mi w aucie brakuje:
            - tempomatu

            Inne:
            - macham już od kilku lat tą dźwignią, następne chyba będzie już auto z automatem
            - gaz jest jaki jest, raz na ok. kwartał staram się pojeździć tylko na całym baku benzyny

            Czy poleciłbym to auto:
            - tak, ale trzeba wiedzieć, że to auto "nie porywa" swoim "stonowaniem" ;-)
            - na tyle że oddam je swojej narzeczonej przy kupnie następnego :twisted:

            Czy kupiłbym to auto ponownie lub podobne:
            - z perspektywy czasu może przydałaby się wersja kombi i byłoby idealnie, ale kto wiedział że w tym wieku człowiek będzie się tyle razy przeprowadzał ;-)

            Komentarz

            • Gnusma
              Drive
              • 2012
              • 90
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Ze swojej strony chciałbym dodać tragiczną wręcz ilość schowków w tym samochodzie, szczególnie doskwiera brak półeczki (czegokolwiek) miedzy przednimi fotelami pod dźwignią hamulca ręcznego, kieszenie w drzwiach są również bardzo wąskie. Poprzednio uzytkowałem dwie Fabie II gdzie musze przyznac schowków nie brakowało a w kieszenie drzwi można było włozyc butelkę 1,5l, no i brak tylnej wycieraczki ..w aucie za ponad 50.000 mogła by być :wink: a tak poza tym rewelacja !!!!
              Skoda Octavia I Tour 1.6 Twin Power

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69409

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                Zamieszczone przez Gnusma
                a w kieszenie drzwi można było włozyc butelkę 1,5l,
                tego brakuje w 01 :diabelski_usmiech
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • aniol
                  RS
                  • 2012
                  • 5228
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #33
                  piotrek_os, Ja w OI wożę w drzwiach 0,5l colę,bo taka się zmieści.
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  Pozdrawiam ANIOL

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8160
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez aniol
                    piotrek_os, Ja w OI wożę w drzwiach 0,5l colę,bo taka się zmieści.
                    ja pod dywanik za siedzeniem pasażera butle wkładałem....żeby po aucie nie ganiała...
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • Gnusma
                      Drive
                      • 2012
                      • 90
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #35
                      Ale parę puszek piwa wejdzie :wink:
                      Skoda Octavia I Tour 1.6 Twin Power

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69409

                      Komentarz

                      • filip_auto
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 164

                        #36
                        Od zakupu listopad 2010 stuknęło 100 000

                        przez cały okres wymienione:


                        Poduszki chłodnicy trzeszczały przy 45tysiącach
                        Tulejka tylna wahacza prawego 60 tysięcy ale dla spokojności i zdrowotności wymieniony cały komplet żeby się z tym nie bawić były komfortowe nie pełne teraz są pełne lemforder od seata cupry
                        Listwa med padła przy 75 tysiącach wtryskiwacze wymienione na nowe

                        klocki oryginał
                        tylne szczęki zaczyna być słychać po mroźnej nocy trzeba będzie zajrzeć przy następnym przeglądzie

                        Opony Letnie Bridgestone turanza ER300 jeszcze z 15 tysięcy wytrzymają. Zimowe Barum polaris 2 przednie na wiosnę do utylizacji tylne na przód powinny jeszcze rok wytrzymać nowe na tył.

                        Auto nie porywa ale jako środek lokomcji z punktu a do punktu b sprawdza się i najważniejsze drogo to nie kosztuje.

                        2 lutego mała stłuczka do wymiany przedni lewy błotnik i porysowane lekko lewe drzwi pan rzeczoznawca wycenił nowy błotnik na 125,44 brutto :!: :!: :!: oczywiście nie z mojej winy

                        Tyle to chyba kosztuje błotnik do roweru.

                        Komentarz

                        • dominik9420
                          L&K
                          • 2012
                          • 1136

                          #37
                          Zamieszczone przez filip_auto
                          2 lutego mała stłuczka do wymiany przedni lewy błotnik i porysowane lekko lewe drzwi pan rzeczoznawca wycenił nowy błotnik na 125,44 brutto oczywiście nie z mojej winy
                          Bo pewnie policzył zamiennik.
                          Masz prawo domagać się naprawy na oryginalnych częściach!
                          Trzeba uważać co się podpisuje. :roll:
                          Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                          Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                          Pozdrawiam i Szerokości!
                          Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                          http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            Pod warunkiem, ze naprawiasz w ASO. Jak kase bierzesz do kieszeni i robisz sam, to juz nie chca liczyc oryginalow, chyba ze przedstawisz im faktury, wiec i tak trzeba samemu roznice wylozyc z kieszeni na poczatku. Dlatego z nowymi autam bezgotowkowo do ASO, brac zastepczy i sie nie certolic.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • kaskader
                              Classic
                              • 2011
                              • 35

                              #39
                              Zamieszczone przez filip_auto
                              ...
                              Listwa med padła przy 75 tysiącach wtryskiwacze wymienione na nowe
                              ...
                              Jaka była to listwa? Czarne medy? Na co wymienione i za ile? Dziękuję

                              Komentarz

                              • filip_auto
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 164

                                #40
                                Wymieniłem sam na czarne takie jak były poprzednio

                                koszt 650zł

                                Komentarz

                                Pracuję...