Zamieszczone przez MisiekWAW
Krzywa belka w Octavii
Zwiń
X
-
Krzywa belka w Octavii
Niedawno po wymianie drązków kier. zostałęm siła rzeczy zmuszony do ustawienia zbieżności w swojej Octavii. Za namowa znajomego pojechałem na geometrię na Staniewicką ( skoro ustawili Vipera to chyba z Octą tez sobie poradza hehe :lol: )
Podpieli te swoje divajsy i mechanik mówi że była walona w tył...... :shock: ...hmm ciekawe nie przypominam sobie :roll: ..ale moze coś mi umknęło :lol: :lol: ..po chwilowej analizie doszedł do wniosku ze jednak nie...poprostu belka jest krzywo zamontowana bo prawe tylnie koło jest o tyle samo stopni do przodu co lewe do tyłu....ale oni tego nie moga ustawić bo im nie wolno. Nie to nie..pojechałem do SKODY w Al Jerozolimskich ( w strone Pruszkowa) . Wchozde..sobota była....akurat mieli promocje Octy II...pełno najaranych potencjalnych nowych klientów biegajacych z wypiekami na twarzy po całym salonie.... :lol: ...nieżłe dupy w krótkich kieckach...ogólnie burdeljuba na 102....i ja z ta moja krzywą belką...... :lol: ...co za nietakt ops: ..podchodze do jakiegoś blondasa w gajerku obsługującego naprawy...i mu wale prosto z mostu że mam krzywą belke.....on :shock: ..jak to.......pewnie po wypadku.....mówie że nie...jest krzywo zamontowana......wziął mnie na bok......tłumaczy ze dziś to nie....nie da rady....dopiero przyszły tydzień...a wogule to jestem pierwszym klientem który sie na skarży.......ehheh....akurat :lol: pozatym autko juz po gwarancji to moga belke mi wymienić.. :lol: ....dobra nie to nie......pojechałem do znajomego warsztatu gdzie zawsze ustawiałem Cupre......oni tam takimi dziwnymi sprawami sie lubia zajmować... wchodze mówię że mam problem z Octawią.....a oni : TYLNIA BELKA??.... no szok.....mówie że tak ......zaden problem ustawią ...to nie pierwsza Octa z tym problemem..pratycznie co druga która przyjezdza to ma........ :evil:
Co ciekawe autko przed wymianami drązków kier. prowadziło sie dobrze........po ustawieniu tylniej belki było kiepsko...okazało sie że przez krzywa belkę opony dostały niezle po dupsku :evil: i po ustawieniu tak jak powinno być zaczeło sciągać.......wiec jeszcze wymiana opon...teraz jest lepiej niz było na krzywej belce przy wiekrzych predkosciach..przedtem powyzej 180-190 autko zaczynało byc odrobinke nerwowe
Polecam sprzwdzenie belki jeszcze na gwarancji.........pozatym szkoda opon :evil:
-
-
moja jest 2000 kombi..ale z tego co wiem jest to niezalezne od rocznika i modelu....poprostu jedna wyjdzie dobrze druga nie.......mysle ze powodem jest to że jest bardzo duzy margines regulacji tylnej belki........jak mi odkrecili na srubach to latała przód -tył spokojnie kilka centymetrów..........
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KmabWitam,
Ja mam wrazenie, ze moja Octa sciaga na prawo. Aczkolwiek na Hunterze wychodzi zbieznosc prawidlowo, opony nowe zimowe Barum, z reszta na letnich Continentalach taki sam efekt...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KmabWitam,
Ja mam wrazenie, ze moja Octa sciaga na prawo. Aczkolwiek na Hunterze wychodzi zbieznosc prawidlowo, opony nowe zimowe Barum, z reszta na letnich Continentalach taki sam efekt...
No widzisz, miałem ten sam efekt. W ostatnią sobotę podjechałem do ASO na pomiary - bo ściąga lekko w prawą stronę. Mechanik popatrzył - sprawdził zbieżność +0, pomyślał i ustawił na -0. Jazda próbna - to samo! No to oni nie wiedzą. Mówię, że czytałem o tylnych belkach ... Oni, że nie, to nie możliwe, ale sprawdzą. Sprawdzili i szok, ponad 2cm :shock: różnicy w odległości lewych kół między sobą to tylnych między sobą - tzn prawe były bliżej siebie niż lewe. Niestety po "przegięciu" belki w drugą stronę jest jescze minimalnie źle. Zakres regulacji już się skończył.
Niestety przez to skrzywienie belki mam do wymiany jeszcze 4 opony w niezłym stanie - Continentale EcoContactJarek "Vinci"
Komentarz
-
-
witam!
Skąd ja to znam moja octa jak była na gwarancji to pojechałem z takim problemem do aso w Lublinie- żagiel. ( ściąganie). Panowie mocno machali mi przed nosem gwarancją i takimi tam świstkami, że geometria nie podlega pod usługi gwarancyjne. Jak im pomachałem wizytówką mocno znajomej im firmy- byłem jej pracownikiem-auto od razu wylądowało na warsztacie. Po ok. 1h oddali- i stwierdzili, że miałem " złudzenia apteczne". Jasny gwint- auto przestało ściągać. Czyli teraz już wiem przy czym gmerali.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Oświeżam troche bo i u mnie jaja wychodzą z tą belką.Rok temu byłem na przeglądzie i wyszło w tylnim zawieszeniu -12 :shock: .Oczywiście po oponach widać że od środka ich bierze.Panowie powiedzieli że tylko wymiana belki pomorze , bo jej się nie reguluje.Teraz byłem znowu i znowu -12 wyszło , tyle że inny mechanik powiedział żebym sobie wymienił tulejki gumowe , i tak też zrobiłem i nic nie pomogło.Zamierzam kupić nowe oponki ale chyba szkoda tylko kasy , bo szlak trofi opony.Mam takie pytanie bo w końcu sam nie wiem jak to jest z tą regulacją belki , jest czy nie ma.Czy zmienić warsztat.
Komentarz
-
-
To ja tez sie dopytam o te belke:
1) Czyli da sie ja regulowac, a nie tylko wymieniac ?
2) W ASKO potrafia to zrobic ? A co dokladnie robia - cos grubszego czy generalnie wyglada to do normalnej regulacji geometrii ale cos z tylu gmeraja ?
Pytam bo mnie od nowosci troche sciaga (glownie to kierownica jest krzywo, a sciaganie jest bardzo marginalne) i sie niedlugo wybieram na geometrie do takiego fachury z Piaseczna (gosciu robic cuda wianki) i wole wiedziec co mozna pokrecic, a gdzie nie mozna
Komentarz
-
-
Z Piaseczna jest Krzysztof Zasuwik
Dobrze ustawia, ale przygotuj sie na spedzenie okolo 1.5-2h, jest bardzo drobiazgowy i dokladny. Jak mialem Lanosa to zawsze byl problem z ustawieniem kierownicy na wprost, we wspomnianym ASKO tez bylem i daleko mi bylo do zadowolenia (przed wizyta byla przechylona w lewo, po wizycie o tyle samo w prawo), a Zasuwik zrobil mi na tip-top i dodatkowo dowiedzialem sie dlaczego inni nie mogli ustawic na wprost (minimalnie krzywa belka tylna dawala jakies lekkie znoszenie). Nie jest raczej tani (za Lanosa wzial 150zl), ale jak napisalem ustawia perfekcyjnie. Przy okazji dowiesz sie wiele o geometrii itp. bo lubi pogadac z klientem
Komentarz
-
-
chyba nie tyle zbieznosc co rownoleglosc do osi przedniej - tak wynika z postow i tak mniej wiecej z ksiazki Cedrycha. Tak "na oko" to mi sie wydaje, ze mozna zmierzyc odstep od progu do felgi i wiesz czy nie masz bledu w centymetrach jak z prawej i lewej strony jest tyle samo ( wlasnie zmierzylem i kamien mi z serca spadl bo mnie przestraszyli).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Piotr_Tchyba nie tyle zbieznosc co rownoleglosc do osi przedniej
Komentarz
-
-
EŁ, a mozesz napisac jak byla krzywa ? O ile - w minutach czy w stopniach ? Dzis bylem na geometrii i wyuszlo mi 9 minut z prawej i 19 minut z lewej - ta druga wartosc wyszla na komp. za duza (zbieznosc polowkowa, a norma jest 10 minut +/-5 minut, problem polegal ze to dosyc silnie sie zmienialo z rocznikiem i diagnosta wybral najbardziej restrykcyjny wariant). Mozesz powiedziec, ktore wskazanie bylo u Ciebie wyznacznikiem "krzywosci" belki i na ile je zniwelowano ?
Komentarz
-
Komentarz