Krzywa belka w Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek Tempe
    Drive
    • 2005
    • 76

    Krzywa belka w Octavii

    Zamieszczone przez MisiekWAW
    Zamieszczone przez Martinez
    A naklepki na wlew nie kupie bo to kicha. Coś takiego podobało mi sie jak jeszcze nie miałem prawa jazdy.
    ale za to jak pasuje do "chromowanych" lusterek k :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
    no jak pięść do Twojego NOCHA :wpysk:
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    Krzywa belka w Octavii

    Niedawno po wymianie drązków kier. zostałęm siła rzeczy zmuszony do ustawienia zbieżności w swojej Octavii. Za namowa znajomego pojechałem na geometrię na Staniewicką ( skoro ustawili Vipera to chyba z Octą tez sobie poradza hehe :lol: )
    Podpieli te swoje divajsy i mechanik mówi że była walona w tył...... :shock: ...hmm ciekawe nie przypominam sobie :roll: ..ale moze coś mi umknęło :lol: :lol: ..po chwilowej analizie doszedł do wniosku ze jednak nie...poprostu belka jest krzywo zamontowana bo prawe tylnie koło jest o tyle samo stopni do przodu co lewe do tyłu....ale oni tego nie moga ustawić bo im nie wolno. Nie to nie..pojechałem do SKODY w Al Jerozolimskich ( w strone Pruszkowa) . Wchozde..sobota była....akurat mieli promocje Octy II...pełno najaranych potencjalnych nowych klientów biegajacych z wypiekami na twarzy po całym salonie.... :lol: ...nieżłe dupy w krótkich kieckach...ogólnie burdeljuba na 102....i ja z ta moja krzywą belką...... :lol: ...co za nietakt ops: ..podchodze do jakiegoś blondasa w gajerku obsługującego naprawy...i mu wale prosto z mostu że mam krzywą belke.....on :shock: ..jak to.......pewnie po wypadku.....mówie że nie...jest krzywo zamontowana......wziął mnie na bok......tłumaczy ze dziś to nie....nie da rady....dopiero przyszły tydzień...a wogule to jestem pierwszym klientem który sie na skarży.......ehheh....akurat :lol: pozatym autko juz po gwarancji to moga belke mi wymienić.. :lol: ....dobra nie to nie......pojechałem do znajomego warsztatu gdzie zawsze ustawiałem Cupre......oni tam takimi dziwnymi sprawami sie lubia zajmować... wchodze mówię że mam problem z Octawią.....a oni : TYLNIA BELKA??.... no szok.....mówie że tak ......zaden problem ustawią ...to nie pierwsza Octa z tym problemem..pratycznie co druga która przyjezdza to ma........ :evil:

    Co ciekawe autko przed wymianami drązków kier. prowadziło sie dobrze........po ustawieniu tylniej belki było kiepsko...okazało sie że przez krzywa belkę opony dostały niezle po dupsku :evil: i po ustawieniu tak jak powinno być zaczeło sciągać.......wiec jeszcze wymiana opon...teraz jest lepiej niz było na krzywej belce przy wiekrzych predkosciach..przedtem powyzej 180-190 autko zaczynało byc odrobinke nerwowe

    Polecam sprzwdzenie belki jeszcze na gwarancji.........pozatym szkoda opon :evil:

    Komentarz

    • michu
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2004
      • 235

      #3
      witam
      jakich roczników dotyczy ta przypadłość ?? kombi czy limo no i czy po przejeżdzie po tych ruchomych płytach w czasie przeglądu do się ustalić czy ta belka jest ok czy nie ??
      - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk

      Komentarz

      • EŁ
        L&K
        • 2004
        • 1168
        • Octavia III (5E3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        moja jest 2000 kombi..ale z tego co wiem jest to niezalezne od rocznika i modelu....poprostu jedna wyjdzie dobrze druga nie.......mysle ze powodem jest to że jest bardzo duzy margines regulacji tylnej belki........jak mi odkrecili na srubach to latała przód -tył spokojnie kilka centymetrów..........

        Komentarz

        • Samiec
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4287
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          No wlasnie tez o tym czytalem,podobno cierpi na to wiekszosc aut na plycie golfa 4. W fabryce tak lipnie skladaja
          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Tez cos o tym slyszalem - na szczescie u mnie bylo dobrze.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Kmab
              Rider
              • 2005
              • 269

              #7
              Witam,

              Ja mam wrazenie, ze moja Octa sciaga na prawo. Aczkolwiek na Hunterze wychodzi zbieznosc prawidlowo, opony nowe zimowe Barum, z reszta na letnich Continentalach taki sam efekt...
              Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                A nie blokuje sie gdzies hamulec, wtedy tez bedzie taki efekt, ale to byloby widac po klockach hamulcowych. W opor piasty (lozyska) watpie bo to by sie potopilo, gdyby miala taka sile zeby auto sciagalo.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Kmab
                  Rider
                  • 2005
                  • 269

                  #9
                  Hmm, A czy to moze byc reczny nie dokonca sprawny?
                  Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                  Komentarz

                  • EŁ
                    L&K
                    • 2004
                    • 1168
                    • Octavia III (5E3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Kmab
                    Witam,

                    Ja mam wrazenie, ze moja Octa sciaga na prawo. Aczkolwiek na Hunterze wychodzi zbieznosc prawidlowo, opony nowe zimowe Barum, z reszta na letnich Continentalach taki sam efekt...
                    podjedz do ASKO Skwarzyński( nie mylić z ASO :lol: ) na ul Ostroroga , chyba najlepsza geometria w Wawie , u mnie tak długo walczyli aż jest idealnie....aha niech ci ustawia p. Sylwek.

                    Komentarz

                    • xekon
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 742

                      #11
                      , Ile orientacyjnie to Cie kosztowalo?

                      Komentarz

                      • EŁ
                        L&K
                        • 2004
                        • 1168
                        • Octavia III (5E3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        #12
                        tyle samo co geometria.....coś ok 120 zł......tzn wszystko razem...bo po zmianie ustawień belki trzeba ustawić od nowa zbieżność przodu do tylnich kół........

                        Komentarz

                        • pantol
                          Elegance
                          • 2004
                          • 754

                          #13
                          Zamieszczone przez Kmab
                          Witam,

                          Ja mam wrazenie, ze moja Octa sciaga na prawo. Aczkolwiek na Hunterze wychodzi zbieznosc prawidlowo, opony nowe zimowe Barum, z reszta na letnich Continentalach taki sam efekt...
                          Skąd ja to znam :szeroki_usmiech
                          No widzisz, miałem ten sam efekt. W ostatnią sobotę podjechałem do ASO na pomiary - bo ściąga lekko w prawą stronę. Mechanik popatrzył - sprawdził zbieżność +0, pomyślał i ustawił na -0. Jazda próbna - to samo! No to oni nie wiedzą. Mówię, że czytałem o tylnych belkach ... Oni, że nie, to nie możliwe, ale sprawdzą. Sprawdzili i szok, ponad 2cm :shock: różnicy w odległości lewych kół między sobą to tylnych między sobą - tzn prawe były bliżej siebie niż lewe. Niestety po "przegięciu" belki w drugą stronę jest jescze minimalnie źle. Zakres regulacji już się skończył.
                          Niestety przez to skrzywienie belki mam do wymiany jeszcze 4 opony w niezłym stanie - Continentale EcoContact
                          Jarek "Vinci"

                          Komentarz

                          • huwe
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 976

                            #14
                            witam!
                            Skąd ja to znam moja octa jak była na gwarancji to pojechałem z takim problemem do aso w Lublinie- żagiel. ( ściąganie). Panowie mocno machali mi przed nosem gwarancją i takimi tam świstkami, że geometria nie podlega pod usługi gwarancyjne. Jak im pomachałem wizytówką mocno znajomej im firmy- byłem jej pracownikiem-auto od razu wylądowało na warsztacie. Po ok. 1h oddali- i stwierdzili, że miałem " złudzenia apteczne". Jasny gwint- auto przestało ściągać. Czyli teraz już wiem przy czym gmerali.
                            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                            Komentarz

                            • henio
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 631

                              #15
                              Oświeżam troche bo i u mnie jaja wychodzą z tą belką.Rok temu byłem na przeglądzie i wyszło w tylnim zawieszeniu -12 :shock: .Oczywiście po oponach widać że od środka ich bierze.Panowie powiedzieli że tylko wymiana belki pomorze , bo jej się nie reguluje.Teraz byłem znowu i znowu -12 wyszło , tyle że inny mechanik powiedział żebym sobie wymienił tulejki gumowe , i tak też zrobiłem i nic nie pomogło.Zamierzam kupić nowe oponki ale chyba szkoda tylko kasy , bo szlak trofi opony.Mam takie pytanie bo w końcu sam nie wiem jak to jest z tą regulacją belki , jest czy nie ma.Czy zmienić warsztat.

                              Komentarz

                              • Piotr_T
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 479

                                #16
                                To ja tez sie dopytam o te belke:
                                1) Czyli da sie ja regulowac, a nie tylko wymieniac ?
                                2) W ASKO potrafia to zrobic ? A co dokladnie robia - cos grubszego czy generalnie wyglada to do normalnej regulacji geometrii ale cos z tylu gmeraja ?
                                Pytam bo mnie od nowosci troche sciaga (glownie to kierownica jest krzywo, a sciaganie jest bardzo marginalne) i sie niedlugo wybieram na geometrie do takiego fachury z Piaseczna (gosciu robic cuda wianki) i wole wiedziec co mozna pokrecic, a gdzie nie mozna

                                Komentarz

                                • razaw
                                  Classic
                                  • 2004
                                  • 16

                                  #17
                                  Kto to z piaseczna bo bym sie wybrał
                                  pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • Piotr_T
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 479

                                    #18
                                    Z Piaseczna jest Krzysztof Zasuwik

                                    Dobrze ustawia, ale przygotuj sie na spedzenie okolo 1.5-2h, jest bardzo drobiazgowy i dokladny. Jak mialem Lanosa to zawsze byl problem z ustawieniem kierownicy na wprost, we wspomnianym ASKO tez bylem i daleko mi bylo do zadowolenia (przed wizyta byla przechylona w lewo, po wizycie o tyle samo w prawo), a Zasuwik zrobil mi na tip-top i dodatkowo dowiedzialem sie dlaczego inni nie mogli ustawic na wprost (minimalnie krzywa belka tylna dawala jakies lekkie znoszenie). Nie jest raczej tani (za Lanosa wzial 150zl), ale jak napisalem ustawia perfekcyjnie. Przy okazji dowiesz sie wiele o geometrii itp. bo lubi pogadac z klientem

                                    Komentarz

                                    • henio
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 631

                                      #19
                                      Wszyscy mówicie o przesunięciu belki, u mnie chyba jest co innego bo patrząc z tyłu koła nie są prosto tylko trochę tak / \ .Chodzi mi czy taką zbieżność można wyrególować na tej belce, czy nie ma regulacji na niej.

                                      Komentarz

                                      • Piotr_T
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 479

                                        #20
                                        chyba nie tyle zbieznosc co rownoleglosc do osi przedniej - tak wynika z postow i tak mniej wiecej z ksiazki Cedrycha. Tak "na oko" to mi sie wydaje, ze mozna zmierzyc odstep od progu do felgi i wiesz czy nie masz bledu w centymetrach jak z prawej i lewej strony jest tyle samo ( wlasnie zmierzylem i kamien mi z serca spadl bo mnie przestraszyli).

                                        Komentarz

                                        • henio
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 631

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Piotr_T
                                          chyba nie tyle zbieznosc co rownoleglosc do osi przedniej
                                          No właśnie i ja tak myślałem :cry: .Czyli szykuje mi się wymiana belki, pewnie zmienię ale jak już to na tarczówke , zawsze jakiś plus .Ale szlak mnie trafia że w tak znanej belce przez wiele koncernów, nie ma żadnej regulacji :evil:

                                          Komentarz

                                          • Piotr_T
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 479

                                            #22
                                            , a mozesz napisac jak byla krzywa ? O ile - w minutach czy w stopniach ? Dzis bylem na geometrii i wyuszlo mi 9 minut z prawej i 19 minut z lewej - ta druga wartosc wyszla na komp. za duza (zbieznosc polowkowa, a norma jest 10 minut +/-5 minut, problem polegal ze to dosyc silnie sie zmienialo z rocznikiem i diagnosta wybral najbardziej restrykcyjny wariant). Mozesz powiedziec, ktore wskazanie bylo u Ciebie wyznacznikiem "krzywosci" belki i na ile je zniwelowano ?

                                            Komentarz

                                            Pracuję...