Octavia z silnikiem SDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ripper
    Classic
    • 2013
    • 3

    Octavia z silnikiem SDI

    Dobra, no ale co nie pomogło? Patrzyłeś, czy Ci chodzą obie klapy czy nie patrzyłeś???
  • gruszka78
    Classic
    • 2012
    • 7

    #2
    Octavia z silnikiem SDI

    witam. pytanie do posiadaczy takiego autka z Tym silnikiem. Chce taka kupic w wersji kombi i chcialbym wiedziec jak sie tym jezdzi ile pali itp. czy ma to zwykłą pompe paliwowa taka jak w starych golfach 1,9 d np?i ile obr macie przy 90 km/h. pozdrawiam

    Komentarz

    • kazik4x4
      RS
      • 2008
      • 2728

      #3
      Re: Octavia z silnikiem SDI

      Zamieszczone przez gruszka78
      witam. pytanie do posiadaczy takiego autka z Tym silnikiem. Chce taka kupic w wersji kombi i chcialbym wiedziec jak sie tym jezdzi ile pali itp. czy ma to zwykłą pompe paliwowa taka jak w starych golfach 1,9 d np?i ile obr macie przy 90 km/h. pozdrawiam
      Zdecydowanie najbardziej trwały silnik spośród calej generacji 1,9 tdi.
      Rekomendacja: brać!
      Zwykla pompa zdolna przepalić każde paliwo oraz turbina która nawet po miliardzie kilometrów się nie rozleci bo jej po prostu nie ma

      Komentarz

      • phrix
        L&K
        • 2007
        • 1000
        • Audi
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Pali niewiele średnio w trybie mieszanym wychodzi około 5 litrów przy oszczędnej jeździe około 4.4 litra. Jak się jeździ ... ?? powoli. Silnik nie powala mocą, polecam podjechać do jakiegoś komisu i wybrać się na jazdę próbna. Moim zdaniem ten silnik jest dosyć głośny.

        Jak dla mnie silnik wyłącznie do przemieszczania się z punktu A do punktu B wyprzedzanie jest raczej wyzwaniem :wink:

        Jeżeli o awaryjność chodzi to podobnie jak stare TDI. Dodam tylko, że SDI sporo goniło w flocie tw. często samochody golasy z dużym przebiegiem.
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz

        • g4cek
          Rider
          • 2011
          • 402

          #5
          znam ten silnik mało pali wolno jeździ bezawaryjny. ale bez turbo no słaby troche. jak sie boisz dwumasy szukaj 90 konnego podobno była seria bez dwumasy

          Komentarz

          • phoneman
            RS
            • 2008
            • 3374
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Zamieszczone przez kazik4x4
            Zdecydowanie najbardziej trwały silnik spośród calej generacji 1,9 tdi.
            On nie ma turbiny i dlatego nazywa się SDi a nie TDI. Po za tym reszta to święta racja . Prosty silnik ulubieniec taksówkarzy
            .

            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

            Komentarz

            • kazik4x4
              RS
              • 2008
              • 2728

              #7
              Zamieszczone przez phoneman
              Zamieszczone przez kazik4x4
              Zdecydowanie najbardziej trwały silnik spośród calej generacji 1,9 tdi.
              On nie ma turbiny i dlatego nazywa się SDi a nie TDI. Po za tym reszta to święta racja . Prosty silnik ulubieniec taksówkarzy
              Przeczytaj dokładnie do końca co napisałem o turbinie

              Komentarz

              • phoneman
                RS
                • 2008
                • 3374
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                kazik4x4, Ale w dalszym ciągu nie jest to silnik TDI
                .

                Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #9
                  Zamieszczone przez phoneman
                  kazik4x4, Ale w dalszym ciągu nie jest to silnik TDI
                  A... faktycznie o to Ci chodzilo, no to napisze że miałem na mysli cała generację silników diesla o pojemności 1,9 z lat 1996-2004. Mea culpa, ale już wiesz o co mi chodziło.

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    fajny silnik, jak ktoś nie potrzebuje osiągów to można się z nim związać do śmierci
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • kazik79
                      Drive
                      • 2011
                      • 88

                      #11
                      koledzy miałem fabię 1.9SDI (64KM, a w większej OI ten silnik ma 68KM, więc powinno być podobnie) i powiem Wam, że to była katorga, teraz mam OI 1.9 TDI AXR (seria) i różnica w jeździe jest niebotyczna - tyle opisu subiektywnego,a teraz fakty na podstawie 4-o letniej jazdy fabią

                      do przejazdu z pkt.A do B jakoś się to nadaje, ale o wyprzedzaniu TIRów (szczególnie powyżej prędkości 60-70 km/h na jednopasmowej drodze) to raczej zapomnij chyba, że jest jakiś mega długi odcinek - oczywiście jak auto jest załadowane to potrzebujesz już mega-mega długi odcinek

                      spalanie fabii na dłuższych trasach, na pusto przy v około 70-80 spokojnie poniżej 4ltr./100km, ale jak będziesz chciał jeździć 100-110 to 5 - 5.5 śmiało weźmie i to bez klimy (czyli już podobnie jak 1.9 TDI), w mieście na krótkich odcinkach (ok 5 km) to zimą łykała mi około 7 literków

                      awaryjność silników 1.9SDI jest rzeczywiście mała - brak turbo, dwumasy , ale mi na ten przykład padła ponoć niezniszczalna pompa wtryskowa przy przebiegu 140tkm (serwis boscha orzekł nieodpowiednie paliwo - cóż zdarza się)

                      gruszka78 jak będziesz robił próbną jazdę tym silnikiem to przejedź się po trasie (najlepiej jednopasmowej) i spróbuj sobie coś wyprzedzić (tylko ostrożnie :diabelski_usmiech ) bo w mieście pierwsze trzy biegi (tak do prędkości 60 km/h) są całkiem żwawe i da się tym całkiem dobrze jeździć

                      zastanów się dobrze czy chcesz SDI, może lepiej dołożyć trochę i kupić coś mocniejszego?
                      pamiętaj, że z SDI więcej się już ( za rozsądne pieniądze ) nie wyciągnie, a sprzedać auto by kupić coś innego to teraz duża sztuka

                      co do pompy wtryskowej to w fabi miałem już tą sterowaną elektrycznie nastawnikiem - nie na linkę jak było w starym golfie - w OI chyba też tak będzie, ale niech ktoś jeszcze to potwierdzi

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez kazik79
                        koledzy miałem fabię 1.9SDI (64KM, a w większej OI ten silnik ma 68KM, więc powinno być podobnie) i powiem Wam, że to była katorga
                        ja miałem podobnie słabego kadetta i escorta i podchodziłem do tego zgoła inaczej - traktowałem to jako wyzwanie, więc może to kwestia podejścia :lol:
                        a jaka satysfakcja po sprawnie pokonanej trasie
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • Mihau
                          RS
                          • 2009
                          • 7460
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          #13
                          Miałem okazję jeździć VW Caddy 1.9 SDI z 2005 roku i powiem, że do przemieszczania się z pkt. A do pkt. B jest idealne, na trasy też się w miarę nadaje (zrobiłem raz Wawa - Mińsk Maz. - Wawa) i jeżeli nie masz zacięcia rajdowego to też da radę spokojnie pojechać nim, wiadomo wyprzedzanie to trzeba planować duuuużo wcześniej. Ale spalanie to coś pięknego w tym samochodzie. No i faktycznie, głośny on jest.
                          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                          Komentarz

                          • kazik79
                            Drive
                            • 2011
                            • 88

                            #14
                            Zamieszczone przez szkoda
                            Zamieszczone przez kazik79
                            koledzy miałem fabię 1.9SDI (64KM, a w większej OI ten silnik ma 68KM, więc powinno być podobnie) i powiem Wam, że to była katorga
                            ja miałem podobnie słabego kadetta i escorta i podchodziłem do tego zgoła inaczej - traktowałem to jako wyzwanie, więc może to kwestia podejścia :lol:
                            a jaka satysfakcja po sprawnie pokonanej trasie
                            na okazjonalne wypady można tak jeździć, ale na dłużej drugi raz nie dał bym się namówić, zresztą wystarczy parę razy wyprzedzając zobaczyć szybko zbliżającego się z naprzeciwka TIRa, by wiedzieć już, że zakup SDI był mocno nietrafiony :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez kazik79
                              Zamieszczone przez szkoda
                              Zamieszczone przez kazik79
                              koledzy miałem fabię 1.9SDI (64KM, a w większej OI ten silnik ma 68KM, więc powinno być podobnie) i powiem Wam, że to była katorga
                              ja miałem podobnie słabego kadetta i escorta i podchodziłem do tego zgoła inaczej - traktowałem to jako wyzwanie, więc może to kwestia podejścia :lol:
                              a jaka satysfakcja po sprawnie pokonanej trasie
                              na okazjonalne wypady można tak jeździć, ale na dłużej drugi raz nie dał bym się namówić, zresztą wystarczy parę razy wyprzedzając zobaczyć szybko zbliżającego się z naprzeciwka TIRa, by wiedzieć już, że zakup SDI był mocno nietrafiony :szeroki_usmiech
                              fakt, że escorta miałem już ładnych parę lat temu i w tym czasie ruch drogowy się trochę zmienił (zagęścił i przyspieszył).
                              na pewno nie poleciłbym tego silnika z przeznaczeniem do latania po trasie (chyba, że dwupasowej conajmniej ), ale ogólnie jestem na tak.
                              jeszcze tylko uwaga - że tej całej grozy wyprzedzania na trasie IMO nie da się doświadczyć w czasie typowej jazdy próbnej, to trzeba trochę normalnie pojeździć, żeby coś stwierdzić więc można się naciąć.
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Alonzo_
                                RS
                                • 2009
                                • 2460
                                • Hyundai

                                #16
                                Coś dorzucę od siebie po 5 latach uzytkowania "czwórki" golfa z tym silnikiem.
                                Awaryjnośc - koszty - BRAK.
                                Kupiłem za tanie pieniądze w Utrechcie białasa po nauce jazdy. Miał na blacie niecałe 200 tysi :lol: (jako 7 latek- czyli tyle ile klient z Polski chce mieć) wykulałem trochę ponad 100 tysi. Osobiście uważam, że spokojnie miał nasytukane ponad pół bańki. Po stanie wnętrza/wcześniejszym przeznaczeniu. Przez ten czas ! - słownie: "jedna" awaria - sterownik od pompy paliwa 150 zł i koniec. Totalnie nic. Silnik nie do zabicia, na słuch pracuje ślicznie, w "rozsądnych " prędkościach obrotowych cichy no i przy normalnej jeździe bardzo ekonomiczny. Nie wiem jak w octavii ale u golfiku zestopniowaie skrzyni powodowało, że to auto na dole sie całkiem nieźle zbierało - na miasto i pod całkiem fajnie. Obecny właścicel podczas jazdy przy zakupie powiedział wprost , że jest zaskoczony dynamiką na dole (mając na uwadze że to nastukane 60KM) - nie tylko on zresztą.
                                Krótka skrzynia za to ogranicza prędkośc max. Komfortowo lata sie do 120 km/h powyżej - głośno od silnika - max jakieś 165-170 km/h.
                                Na strasy z rodzinką jak koledzy piszą- relaksacyjnie i żadnych emocji. Ale solo albo do latania na krótkich odcinkach przyjemny silniczek. No wyprzedzanie przy prędkościach pow 70-80 km/h juz trzeba ze strategią wykonywać. Ale kategorii "święty spokój" - najwyższe noty. Czasami niektórzy tego właśnie i taniej eksploatacji potzrebują bardziej niż emocji.
                                Choć uczciwie mówić to jednak lepiej chyba na pompie wziąć 90 albo 110 KM.
                                Zawsze dobrze go będę wspominał. Gdyby nie 3 furtki i to że był totalny golas bez klimy to pewnie by w rodzinie dalej latał.

                                Pozdro

                                Komentarz

                                • słoń
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 777

                                  #17
                                  gruszka78, jesteś w takim wieku ,że mogłeś śmigać malaczem,więc jak nim dałeś rade wyprzedzić to i tą skodą SDI też dasz rade.bierz!!

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    #18
                                    Pytanie poza konkursem, do którego roku wychodziły auta z silnikiem AGR (to chyba najbardziej trafny wybór auta z serii TDI i pod tytułem "święty spokój") i jakie z grupy VAG były z tym silnikiem?

                                    Komentarz

                                    • piotrex
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1116
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      Przez 11 lat (od nowości :wink: ) jeżdżę czasem skodą felicią 1.9D , czyli starszym bratem SDI. Po tych kilku latach ekploatacji moge powiedzieć , że silnik jest bezobsługowy. Wymieniając olej co 7500 km silnik jest w stanie niemalże idealnym. Dzieki krutkiej skrzyni i małej masie samochodu skodzinka jest całkiem dynamiczna, ale na pierwszych trzech biegach (czwórka jest już delikatnym nadbiegiem).

                                      Zalety:
                                      -bezawaryjny
                                      -trwały
                                      -ekonomiczny przy rozsądnym traktowaniu

                                      Wady:
                                      -głośny
                                      -mało ekonomiczny przy szybkiej jeździe
                                      Piotrek

                                      Fabia III Combi 1.0 CHYB
                                      Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez natash
                                        Pytanie poza konkursem, do którego roku wychodziły auta z silnikiem AGR (to chyba najbardziej trafny wybór auta z serii TDI i pod tytułem "święty spokój")
                                        trafić dobry samochód w tym wieku to jak trafić w totolotka, niezależnie czy PGR, AGR czy cokolwiek innego

                                        [ Dodano: Sro 04 Sty, 12 23:55 ]
                                        zresztą w każdym wieku
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • natash
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2599

                                          #21
                                          W jakich latach występował ten silnik?

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez natash
                                            W jakich latach występował ten silnik?
                                            w octavii od 1996 roku i z tego co pamiętam w 2000 pojawił się ALH, mogę się mylić niestety...
                                            i nie łudziłbym się, że nie znajdziesz tam dwumasy, którejś tam kolejnej zapewne zresztą
                                            ewentualnie możesz spotkać silnik, w którym już wszystko domaga się wymiany
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              RS
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2009
                                              • 10917
                                              • Fiat

                                              #23
                                              natash, też mi się wydaje że granicą jest 2000 rok w przejściu na alh. Ale może też można później spotkać, nie wiem.
                                              Generalnie upychali to do wszystkiego co było GIV podobne - Golf IV, Octavia, Toledo, A3. I też do niektórych produktów mniejszych typu Seat Ibiza. To na pewno. Nie wiem jak z większymi pojazdami - typu passat , czy 90 konny sharan, ale obstawiam, że to wciąż ten sam silnik.

                                              Komentarz

                                              • natash
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2599

                                                #24
                                                Czyli generalnie prehistoria... a szkoda

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  oprócz octavii AGR wkładany do:
                                                  SEAT Ibiza Mk2
                                                  SEAT Córdoba Mk1
                                                  SEAT León 1M (Mk1)
                                                  SEAT Toledo Мк1-Mk2
                                                  Volkswagen Polo Mk3
                                                  Volkswagen Golf Mk4
                                                  VW Bora/Jetta Mk4

                                                  mógł jeszcze występować w pasku B5 ale tu ze względu na inne ułożenie silnika będzie on miał inną nazwę (AHH?)
                                                  w pasku B4 występował silnik 1Z podobnej konstrukcji o nieco niższym momencie obrotowym

                                                  [ Dodano: Czw 05 Sty, 12 00:45 ]
                                                  Zamieszczone przez natash
                                                  Czyli generalnie prehistoria... a szkoda
                                                  ALH czyli praktycznie ten sam silnik wkładany był do 2006 roku (w octavii do 2004 na pewno)

                                                  [ Dodano: Czw 05 Sty, 12 00:47 ]
                                                  Zamieszczone przez sew1981
                                                  czy 90 konny sharan
                                                  jeżeli w sharanie silnik siedzi wzdłużnie to też będzie inny kod (AHU?)
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...