Dobra, no ale co nie pomogło? Patrzyłeś, czy Ci chodzą obie klapy czy nie patrzyłeś???
Octavia z silnikiem SDI
Zwiń
X
-
Re: Octavia z silnikiem SDI
Zamieszczone przez gruszka78witam. pytanie do posiadaczy takiego autka z Tym silnikiem. Chce taka kupic w wersji kombi i chcialbym wiedziec jak sie tym jezdzi ile pali itp. czy ma to zwykłą pompe paliwowa taka jak w starych golfach 1,9 d np?i ile obr macie przy 90 km/h. pozdrawiam
Rekomendacja: brać!
Zwykla pompa zdolna przepalić każde paliwo oraz turbina która nawet po miliardzie kilometrów się nie rozleci bo jej po prostu nie ma
Komentarz
-
-
Pali niewiele średnio w trybie mieszanym wychodzi około 5 litrów przy oszczędnej jeździe około 4.4 litra. Jak się jeździ ... ?? powoli. Silnik nie powala mocą, polecam podjechać do jakiegoś komisu i wybrać się na jazdę próbna. Moim zdaniem ten silnik jest dosyć głośny.
Jak dla mnie silnik wyłącznie do przemieszczania się z punktu A do punktu B wyprzedzanie jest raczej wyzwaniem :wink:
Jeżeli o awaryjność chodzi to podobnie jak stare TDI. Dodam tylko, że SDI sporo goniło w flocie tw. często samochody golasy z dużym przebiegiem.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Zdecydowanie najbardziej trwały silnik spośród calej generacji 1,9 tdi..
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phonemanZamieszczone przez kazik4x4Zdecydowanie najbardziej trwały silnik spośród calej generacji 1,9 tdi.
Komentarz
-
-
kazik4x4, Ale w dalszym ciągu nie jest to silnik TDI.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
koledzy miałem fabię 1.9SDI (64KM, a w większej OI ten silnik ma 68KM, więc powinno być podobnie) i powiem Wam, że to była katorga, teraz mam OI 1.9 TDI AXR (seria) i różnica w jeździe jest niebotyczna - tyle opisu subiektywnego,a teraz fakty na podstawie 4-o letniej jazdy fabią
do przejazdu z pkt.A do B jakoś się to nadaje, ale o wyprzedzaniu TIRów (szczególnie powyżej prędkości 60-70 km/h na jednopasmowej drodze) to raczej zapomnij chyba, że jest jakiś mega długi odcinek - oczywiście jak auto jest załadowane to potrzebujesz już mega-mega długi odcinek
spalanie fabii na dłuższych trasach, na pusto przy v około 70-80 spokojnie poniżej 4ltr./100km, ale jak będziesz chciał jeździć 100-110 to 5 - 5.5 śmiało weźmie i to bez klimy (czyli już podobnie jak 1.9 TDI), w mieście na krótkich odcinkach (ok 5 km) to zimą łykała mi około 7 literków
awaryjność silników 1.9SDI jest rzeczywiście mała - brak turbo, dwumasy , ale mi na ten przykład padła ponoć niezniszczalna pompa wtryskowa przy przebiegu 140tkm (serwis boscha orzekł nieodpowiednie paliwo - cóż zdarza się)
gruszka78 jak będziesz robił próbną jazdę tym silnikiem to przejedź się po trasie (najlepiej jednopasmowej) i spróbuj sobie coś wyprzedzić (tylko ostrożnie :diabelski_usmiech ) bo w mieście pierwsze trzy biegi (tak do prędkości 60 km/h) są całkiem żwawe i da się tym całkiem dobrze jeździć
zastanów się dobrze czy chcesz SDI, może lepiej dołożyć trochę i kupić coś mocniejszego?
pamiętaj, że z SDI więcej się już ( za rozsądne pieniądze ) nie wyciągnie, a sprzedać auto by kupić coś innego to teraz duża sztuka
co do pompy wtryskowej to w fabi miałem już tą sterowaną elektrycznie nastawnikiem - nie na linkę jak było w starym golfie - w OI chyba też tak będzie, ale niech ktoś jeszcze to potwierdzi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik79koledzy miałem fabię 1.9SDI (64KM, a w większej OI ten silnik ma 68KM, więc powinno być podobnie) i powiem Wam, że to była katorga
a jaka satysfakcja po sprawnie pokonanej trasiesaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Miałem okazję jeździć VW Caddy 1.9 SDI z 2005 roku i powiem, że do przemieszczania się z pkt. A do pkt. B jest idealne, na trasy też się w miarę nadaje (zrobiłem raz Wawa - Mińsk Maz. - Wawa) i jeżeli nie masz zacięcia rajdowego to też da radę spokojnie pojechać nim, wiadomo wyprzedzanie to trzeba planować duuuużo wcześniej. Ale spalanie to coś pięknego w tym samochodzie. No i faktycznie, głośny on jest.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez kazik79koledzy miałem fabię 1.9SDI (64KM, a w większej OI ten silnik ma 68KM, więc powinno być podobnie) i powiem Wam, że to była katorga
a jaka satysfakcja po sprawnie pokonanej trasie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik79Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez kazik79koledzy miałem fabię 1.9SDI (64KM, a w większej OI ten silnik ma 68KM, więc powinno być podobnie) i powiem Wam, że to była katorga
a jaka satysfakcja po sprawnie pokonanej trasie
na pewno nie poleciłbym tego silnika z przeznaczeniem do latania po trasie (chyba, że dwupasowej conajmniej ), ale ogólnie jestem na tak.
jeszcze tylko uwaga - że tej całej grozy wyprzedzania na trasie IMO nie da się doświadczyć w czasie typowej jazdy próbnej, to trzeba trochę normalnie pojeździć, żeby coś stwierdzić więc można się naciąć.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Coś dorzucę od siebie po 5 latach uzytkowania "czwórki" golfa z tym silnikiem.
Awaryjnośc - koszty - BRAK.
Kupiłem za tanie pieniądze w Utrechcie białasa po nauce jazdy. Miał na blacie niecałe 200 tysi :lol: (jako 7 latek- czyli tyle ile klient z Polski chce mieć) wykulałem trochę ponad 100 tysi. Osobiście uważam, że spokojnie miał nasytukane ponad pół bańki. Po stanie wnętrza/wcześniejszym przeznaczeniu. Przez ten czas ! - słownie: "jedna" awaria - sterownik od pompy paliwa 150 zł i koniec. Totalnie nic. Silnik nie do zabicia, na słuch pracuje ślicznie, w "rozsądnych " prędkościach obrotowych cichy no i przy normalnej jeździe bardzo ekonomiczny. Nie wiem jak w octavii ale u golfiku zestopniowaie skrzyni powodowało, że to auto na dole sie całkiem nieźle zbierało - na miasto i pod całkiem fajnie. Obecny właścicel podczas jazdy przy zakupie powiedział wprost , że jest zaskoczony dynamiką na dole (mając na uwadze że to nastukane 60KM) - nie tylko on zresztą.
Krótka skrzynia za to ogranicza prędkośc max. Komfortowo lata sie do 120 km/h powyżej - głośno od silnika - max jakieś 165-170 km/h.
Na strasy z rodzinką jak koledzy piszą- relaksacyjnie i żadnych emocji. Ale solo albo do latania na krótkich odcinkach przyjemny silniczek. No wyprzedzanie przy prędkościach pow 70-80 km/h juz trzeba ze strategią wykonywać. Ale kategorii "święty spokój" - najwyższe noty. Czasami niektórzy tego właśnie i taniej eksploatacji potzrebują bardziej niż emocji.
Choć uczciwie mówić to jednak lepiej chyba na pompie wziąć 90 albo 110 KM.
Zawsze dobrze go będę wspominał. Gdyby nie 3 furtki i to że był totalny golas bez klimy to pewnie by w rodzinie dalej latał.
Pozdro
Komentarz
-
-
Przez 11 lat (od nowości :wink: ) jeżdżę czasem skodą felicią 1.9D , czyli starszym bratem SDI. Po tych kilku latach ekploatacji moge powiedzieć , że silnik jest bezobsługowy. Wymieniając olej co 7500 km silnik jest w stanie niemalże idealnym. Dzieki krutkiej skrzyni i małej masie samochodu skodzinka jest całkiem dynamiczna, ale na pierwszych trzech biegach (czwórka jest już delikatnym nadbiegiem).
Zalety:
-bezawaryjny
-trwały
-ekonomiczny przy rozsądnym traktowaniu
Wady:
-głośny
-mało ekonomiczny przy szybkiej jeździe
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashPytanie poza konkursem, do którego roku wychodziły auta z silnikiem AGR (to chyba najbardziej trafny wybór auta z serii TDI i pod tytułem "święty spokój")
[ Dodano: Sro 04 Sty, 12 23:55 ]
zresztą w każdym wiekusaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashW jakich latach występował ten silnik?
i nie łudziłbym się, że nie znajdziesz tam dwumasy, którejś tam kolejnej zapewne zresztą
ewentualnie możesz spotkać silnik, w którym już wszystko domaga się wymianysaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
natash, też mi się wydaje że granicą jest 2000 rok w przejściu na alh. Ale może też można później spotkać, nie wiem.
Generalnie upychali to do wszystkiego co było GIV podobne - Golf IV, Octavia, Toledo, A3. I też do niektórych produktów mniejszych typu Seat Ibiza. To na pewno. Nie wiem jak z większymi pojazdami - typu passat , czy 90 konny sharan, ale obstawiam, że to wciąż ten sam silnik.
Komentarz
-
-
oprócz octavii AGR wkładany do:
SEAT Ibiza Mk2
SEAT Córdoba Mk1
SEAT León 1M (Mk1)
SEAT Toledo Мк1-Mk2
Volkswagen Polo Mk3
Volkswagen Golf Mk4
VW Bora/Jetta Mk4
mógł jeszcze występować w pasku B5 ale tu ze względu na inne ułożenie silnika będzie on miał inną nazwę (AHH?)
w pasku B4 występował silnik 1Z podobnej konstrukcji o nieco niższym momencie obrotowym
[ Dodano: Czw 05 Sty, 12 00:45 ]
Zamieszczone przez natashCzyli generalnie prehistoria... a szkoda
[ Dodano: Czw 05 Sty, 12 00:47 ]
Zamieszczone przez sew1981czy 90 konny sharansaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz