1.8 TSI(silnik+turbo): jak najlepiej sprawdzic przed zakupem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DanielOctavia
    Rider
    • 2011
    • 432

    1.8 TSI(silnik+turbo): jak najlepiej sprawdzic przed zakupem

    Zamieszczone przez Bili
    Tak się zastanawiam nad tym golfem Bi moto?
    Po co to?
    Aby zakończyc studia i zaliczyć prace magisterską :P
    Ciekawa i szybka możliwość rozkładu mocy przód-tył ( niepotrzeba z laptopem kabelkiem itp gmerać w sterowniku silnika)
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53207 Octavia I 1.9TDI
  • macieq112
    Classic
    • 2010
    • 17

    #2
    1.8 TSI(silnik+turbo): jak najlepiej sprawdzic przed zakupem

    hej

    Pytanie jak najlepiej sprawdzic stan takiego silnika/turbiny ?


    Przymierzam sie do zakupu wozu z 1.8 TSI. Przebieg niewielki (ok 12000 km) , ale tyle sie naczytalem o awariach tego silnika ze chcialbym go porzadnie sprawdzic przed zakupem.

    Oczywiscie mozna odsluchac na poczatek czy lancuch nie dzwoni etc, ale takim nie jezdzilem wczesniej wiec chcialbym zrobic to w bardziej naukowy sposob.

    Podlaczyc do kompa w ASO, jechac do jakiegos pana Edka zlota raczka: tylko nie wiem czy taki bedzie w stanie ocenic ?

    prosze o porady. jesil taki temat gdzies byl na forum to sory ale cos wyszukiwarka mi nie dziala.

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      #3
      Od kiedy to 1.8 to awaryjny silnik? I jaki łańcuch ma dzwonić? Nie pomyliłeś z 1.4? :roll:

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #4
        macieq112,
        sprawdź to samo co przy zakupie każdego używanego auta.
        Co z tego że silnik może być sprawny jak autko zostawia przysłowiowe 4 ślady albo jest kradzione...
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • navigator
          Rider
          • 2009
          • 583
          • Volkswagen

          #5
          macieq112, wizyta u tunera i zrobi diagnostykę, poza tym vin--> data produkcji --> i z odpowiedniego wątku dowiesz się jaki napinacz łańcucha jest zastosowany, oczywista oględziny macane czy jak kto woli w sposób bardziej sformalizowany - organoleptyczne :zlosnik:
          >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

          Komentarz

          • Flame
            Elegance
            • 2010
            • 898

            #6
            Re: 1.8 TSI(silnik+turbo): jak najlepiej sprawdzic przed zak

            Zamieszczone przez macieq112

            Przymierzam sie do zakupu wozu z 1.8 TSI. Przebieg niewielki (ok 12000 km) , ale tyle sie naczytalem o awariach tego silnika ze chcialbym go porzadnie sprawdzic przed zakupem.

            Chyba Ci się silniki pomyliły.
            ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

            ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

            ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

            Komentarz

            • macieq112
              Classic
              • 2010
              • 17

              #7
              Inne rzeczy w tym aucie sprawdze oczywiscie.

              VIN sprawdzalem, historie serwisowa w bazie Skody tez i wyposazenie dokladnie: silnik jest CDAA.

              ale to jest po-demowka, sa opinie ze takie sa mocno skatowane na zimno etc. dlatego pytam konkretnie jak sprawdzic stan takiego 1.8 TSI. bo blacharke i inne sprawy to wiadomo, jak w kazdej uzywce.

              Komentarz

              • navigator
                Rider
                • 2009
                • 583
                • Volkswagen

                #8
                Zamieszczone przez macieq112
                VIN sprawdzalem, historie serwisowa w bazie Skody tez i wyposazenie dokladnie: silnik jest CDAA.
                jasna sprawa, ale biagało mię o to, że po vinie sprawdzisz dokładnaą datę produkcji a posiadajac datę namierzysz jaki napinacz tam siedzi...ale skoro to demo czyli wszelkie znaki na nieboskłonie wskazują, że ten już poprawiony...no ale to już sobie musisz doczytać, gdyż osobiście wszelakie niedomagania konstrucyjno-montażowe rodziny "teesi" zbytnio mnie nie zajmują.... :szeroki_usmiech
                >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                Komentarz

                • pascal
                  Rider
                  • 2009
                  • 510
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  nie do konca tak z tym pomyleniem silników jest bo zdaje sie u nas na forum padł 1,8 tsi i to przez zerwanie łańcucha rozrządu (dwa takie przypadki pamiętam)?!

                  Komentarz

                  • pgolik
                    Drive
                    • 2011
                    • 96
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Sprawdź czy w skrzyni (manual, jak rozumiem) nic nie haczy i nie zgrzyta przy zmianie biegów. W skrzyniach VAG, w tym w OIIFL z 1.8TSI potrafił, nawet przy małym przebiegu, posypać się mechanizm różnicowy. Na forum masz wątek, gdzie dwóch kolegów miało ten problem.
                    Na tej stronie masz (po angielsku) techniczny opis problemu - zrywa się jakiś słaby nit. Nie wiem, czy dotyczy to wszystkich skrzyń i czy VAG coś z tym zrobił. W sumie sam się niepokoję (czekając na nową 1.8 TSI).

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      Najlepiej będzie rozebrać silnik i pomierzyć panewki,wałki,cylindry i tłoki.
                      Porównując z wartościami fabrycznymi, przedstawi to rzeczywisty stan silnika.
                      :lol: :lol: :lol:
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • mirek_p11
                        RS
                        • 2010
                        • 6630
                        • Volkswagen
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez pascal
                        u nas na forum padł 1,8 tsi i to przez zerwanie łańcucha rozrządu (dwa takie przypadki pamiętam
                        Padały tylko napinacze, więc lepiej sprawdzić to w ASO. Z tego co pamiętam to więcej problemów było z silnikiem 1.4TSI

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz

                        • Super_Be
                          Rider
                          • 2010
                          • 308

                          #13
                          Zamieszczone przez pascal
                          nie do konca tak z tym pomyleniem silników jest bo zdaje sie u nas na forum padł 1,8 tsi i to przez zerwanie łańcucha rozrządu (dwa takie przypadki pamiętam)?!
                          Chyba więcej niż dwa, ale przez zerwanie łańcucha to raczej nie, zważywszy, że 1.8 jest na pasku... A padały z powodu rozsypania się napinacza i przestawienia paska. Na napinacz była akcja serwisowa, ale to dotyczyło tylko niektórych CDAA (mojego np. nie 8) ). Więc w takim przypadku warto by się dowiedzieć, po pierwsze primo: czy egzemplarz jej podlegał, po drugie primo: jeśli tak, to czy był na wymianie.




                          EDIT: ale dałem z tym paskiem... :lol: Szczegóły parę postów niżej 8)
                          :
                          : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                          :
                          : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                          : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                          :

                          Komentarz

                          • Mihau
                            RS
                            • 2009
                            • 7460
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Super_Be
                            i przestawienia paska.
                            Chyba przeskakiwał łańcuch, a nie pasek.
                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                            Komentarz

                            • Morten84
                              Drive
                              • 2010
                              • 56

                              #15
                              Zamieszczone przez Super_Be
                              Zamieszczone przez pascal
                              nie do konca tak z tym pomyleniem silników jest bo zdaje sie u nas na forum padł 1,8 tsi i to przez zerwanie łańcucha rozrządu (dwa takie przypadki pamiętam)?!
                              Chyba więcej niż dwa, ale przez zerwanie łańcucha to raczej nie, zważywszy, że 1.8 jest na pasku... A padały z powodu rozsypania się napinacza i przestawienia paska. Na napinacz była akcja serwisowa, ale to dotyczyło tylko niektórych CDAA (mojego np. nie 8) ). Więc w takim przypadku warto by się dowiedzieć, po pierwsze primo: czy egzemplarz jej podlegał, po drugie primo: jeśli tak, to czy był na wymianie.
                              Ta akcja nie dotyczyła przypadkiem tylko VW z 1.8TSI?

                              Komentarz

                              • pascal
                                Rider
                                • 2009
                                • 510
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez mirek_p11
                                Zamieszczone przez pascal
                                u nas na forum padł 1,8 tsi i to przez zerwanie łańcucha rozrządu (dwa takie przypadki pamiętam
                                Padały tylko napinacze, więc lepiej sprawdzić to w ASO. Z tego co pamiętam to więcej problemów było z silnikiem 1.4TSI
                                ale ja nie mowie ze z 1.4 nie bylo problemow, twierdze natomiast ze byly z 1.8 co zdaje sie nie wykuczac?! temat jest o 1.8 przypominam

                                Komentarz

                                • Super_Be
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 308

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Mihau
                                  Chyba przeskakiwał łańcuch, a nie pasek.
                                  Chyba tak... Ale ZONK normalnie! :shock: Uwierzycie, że się właśnie po dwóch latach dowiedziałem, że mam rozrząd na łańcuchu, nie na pasku???

                                  A wszystko dlatego, że dealer, u którego kupiłem auto, kiedy się spotkaliśmy po paru miesiącach, przepraszał mnie, że powiedział mi wcześniej, że w 1.8TSI jest łańcuch, bo niby sprawdził, że jednak pasek :szeroki_usmiech . A mówimy o dyrektorze ASO Skody... Chyba z 2.0TFSI mu się pomerdało, tylko szczegół, że w Skodach go nie montowali :roll:

                                  Zamieszczone przez Morten84
                                  Ta akcja nie dotyczyła przypadkiem tylko VW z 1.8TSI?
                                  Bynajmniej - szczegóły m.in. w tym wątku.
                                  :
                                  : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                                  :
                                  : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                                  : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                                  :

                                  Komentarz

                                  • Morten84
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 56

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Super_Be
                                    w Skodach go nie montowali :roll:
                                    był i jest montowany w RS

                                    Komentarz

                                    • Super_Be
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 308

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Morten84
                                      Zamieszczone przez Super_Be
                                      w Skodach go nie montowali :roll:
                                      był i jest montowany w RS
                                      To tam nie jest TSI? No to by tym bardziej wyjaśniało pomyłkę tego dealera - on właśnie wtedy przesiadł się "służbowo" z Superba TDI na RS-kę :szeroki_usmiech . I pewnie uznał, że 1.8 to ta sama konstrukcja
                                      :
                                      : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                                      :
                                      : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                                      : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                                      :

                                      Komentarz

                                      • Kaziunciu
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 85

                                        #20
                                        Wg mnie w tym aucie bedzie najwazniesza skrzynia biegow to jest wg mnie pieta achillesowa 1,8tsi.
                                        Sam silnik jest chyba jednym z najmniej awaryjnych z grupy VAG.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...