1.8 TSI(silnik+turbo): jak najlepiej sprawdzic przed zakupem
Zamieszczone przez Bili
Tak się zastanawiam nad tym golfem Bi moto?
Po co to?
Aby zakończyc studia i zaliczyć prace magisterską :P
Ciekawa i szybka możliwość rozkładu mocy przód-tył ( niepotrzeba z laptopem kabelkiem itp gmerać w sterowniku silnika)
1.8 TSI(silnik+turbo): jak najlepiej sprawdzic przed zakupem
hej
Pytanie jak najlepiej sprawdzic stan takiego silnika/turbiny ?
Przymierzam sie do zakupu wozu z 1.8 TSI. Przebieg niewielki (ok 12000 km) , ale tyle sie naczytalem o awariach tego silnika ze chcialbym go porzadnie sprawdzic przed zakupem.
Oczywiscie mozna odsluchac na poczatek czy lancuch nie dzwoni etc, ale takim nie jezdzilem wczesniej wiec chcialbym zrobic to w bardziej naukowy sposob.
Podlaczyc do kompa w ASO, jechac do jakiegos pana Edka zlota raczka: tylko nie wiem czy taki bedzie w stanie ocenic ?
prosze o porady. jesil taki temat gdzies byl na forum to sory ale cos wyszukiwarka mi nie dziala.
macieq112,
sprawdź to samo co przy zakupie każdego używanego auta.
Co z tego że silnik może być sprawny jak autko zostawia przysłowiowe 4 ślady albo jest kradzione...
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
macieq112, wizyta u tunera i zrobi diagnostykę, poza tym vin--> data produkcji --> i z odpowiedniego wątku dowiesz się jaki napinacz łańcucha jest zastosowany, oczywista oględziny macane czy jak kto woli w sposób bardziej sformalizowany - organoleptyczne :zlosnik:
Re: 1.8 TSI(silnik+turbo): jak najlepiej sprawdzic przed zak
Zamieszczone przez macieq112
Przymierzam sie do zakupu wozu z 1.8 TSI. Przebieg niewielki (ok 12000 km) , ale tyle sie naczytalem o awariach tego silnika ze chcialbym go porzadnie sprawdzic przed zakupem.
VIN sprawdzalem, historie serwisowa w bazie Skody tez i wyposazenie dokladnie: silnik jest CDAA.
ale to jest po-demowka, sa opinie ze takie sa mocno skatowane na zimno etc. dlatego pytam konkretnie jak sprawdzic stan takiego 1.8 TSI. bo blacharke i inne sprawy to wiadomo, jak w kazdej uzywce.
VIN sprawdzalem, historie serwisowa w bazie Skody tez i wyposazenie dokladnie: silnik jest CDAA.
jasna sprawa, ale biagało mię o to, że po vinie sprawdzisz dokładnaą datę produkcji a posiadajac datę namierzysz jaki napinacz tam siedzi...ale skoro to demo czyli wszelkie znaki na nieboskłonie wskazują, że ten już poprawiony...no ale to już sobie musisz doczytać, gdyż osobiście wszelakie niedomagania konstrucyjno-montażowe rodziny "teesi" zbytnio mnie nie zajmują.... :szeroki_usmiech
nie do konca tak z tym pomyleniem silników jest bo zdaje sie u nas na forum padł 1,8 tsi i to przez zerwanie łańcucha rozrządu (dwa takie przypadki pamiętam)?!
Sprawdź czy w skrzyni (manual, jak rozumiem) nic nie haczy i nie zgrzyta przy zmianie biegów. W skrzyniach VAG, w tym w OIIFL z 1.8TSI potrafił, nawet przy małym przebiegu, posypać się mechanizm różnicowy. Na forum masz wątek, gdzie dwóch kolegów miało ten problem.
Na tej stronie masz (po angielsku) techniczny opis problemu - zrywa się jakiś słaby nit. Nie wiem, czy dotyczy to wszystkich skrzyń i czy VAG coś z tym zrobił. W sumie sam się niepokoję (czekając na nową 1.8 TSI).
Najlepiej będzie rozebrać silnik i pomierzyć panewki,wałki,cylindry i tłoki.
Porównując z wartościami fabrycznymi, przedstawi to rzeczywisty stan silnika.
:lol: :lol: :lol:
nie do konca tak z tym pomyleniem silników jest bo zdaje sie u nas na forum padł 1,8 tsi i to przez zerwanie łańcucha rozrządu (dwa takie przypadki pamiętam)?!
Chyba więcej niż dwa, ale przez zerwanie łańcucha to raczej nie, zważywszy, że 1.8 jest na pasku... A padały z powodu rozsypania się napinacza i przestawienia paska. Na napinacz była akcja serwisowa, ale to dotyczyło tylko niektórych CDAA (mojego np. nie 8) ). Więc w takim przypadku warto by się dowiedzieć, po pierwsze primo: czy egzemplarz jej podlegał, po drugie primo: jeśli tak, to czy był na wymianie.
EDIT: ale dałem z tym paskiem... :lol: Szczegóły parę postów niżej 8)
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
nie do konca tak z tym pomyleniem silników jest bo zdaje sie u nas na forum padł 1,8 tsi i to przez zerwanie łańcucha rozrządu (dwa takie przypadki pamiętam)?!
Chyba więcej niż dwa, ale przez zerwanie łańcucha to raczej nie, zważywszy, że 1.8 jest na pasku... A padały z powodu rozsypania się napinacza i przestawienia paska. Na napinacz była akcja serwisowa, ale to dotyczyło tylko niektórych CDAA (mojego np. nie 8) ). Więc w takim przypadku warto by się dowiedzieć, po pierwsze primo: czy egzemplarz jej podlegał, po drugie primo: jeśli tak, to czy był na wymianie.
Ta akcja nie dotyczyła przypadkiem tylko VW z 1.8TSI?
Chyba tak... Ale ZONK normalnie! :shock: Uwierzycie, że się właśnie po dwóch latach dowiedziałem, że mam rozrząd na łańcuchu, nie na pasku???
A wszystko dlatego, że dealer, u którego kupiłem auto, kiedy się spotkaliśmy po paru miesiącach, przepraszał mnie, że powiedział mi wcześniej, że w 1.8TSI jest łańcuch, bo niby sprawdził, że jednak pasek :szeroki_usmiech . A mówimy o dyrektorze ASO Skody... Chyba z 2.0TFSI mu się pomerdało, tylko szczegół, że w Skodach go nie montowali :roll:
Zamieszczone przez Morten84
Ta akcja nie dotyczyła przypadkiem tylko VW z 1.8TSI?
To tam nie jest TSI? No to by tym bardziej wyjaśniało pomyłkę tego dealera - on właśnie wtedy przesiadł się "służbowo" z Superba TDI na RS-kę :szeroki_usmiech . I pewnie uznał, że 1.8 to ta sama konstrukcja
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Wg mnie w tym aucie bedzie najwazniesza skrzynia biegow to jest wg mnie pieta achillesowa 1,8tsi.
Sam silnik jest chyba jednym z najmniej awaryjnych z grupy VAG.
Komentarz