kombajn (pokretla nawiewu)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Darek G
    Classic
    • 2007
    • 14

    kombajn (pokretla nawiewu)

    Zamieszczone przez LuLs
    .....najbliższy spot wcale taki najbliższy nie będzie ......
    No to kiedy? Przyszły tydzień będzie początek grudnia. Póżniej będą święta i nikt nie będzie w gorączce zakupowej miał czasu więc może piątek 8 grudnia. Ja wstępnie się deklaruję aczkolwiek wszystko się może zdażyć....
  • eX
    Elegance
    • 2006
    • 980

    #2
    kombajn (pokretla nawiewu)

    jezeli jest gdzies podobny temat to sory, ale zle szukam albo jestem slepy.
    mam takie male pytanko mianowicie, w octavce 1.9tdi pare miesiecy temu nawiew zaczal mi wariowac nawiew, pozniej padlo w pokretlach podswietlenie i juz nie mozna bylo wlaczyc nawiewu. bylem w ASO i powiedzieli ze padl kombanj, czyli pokretlo temperatury, predkosc wiatraka i nawiew (szyba, kabina etc.) zaspiewali sobie za ta przyjemnosc 1.5tysia.
    spieli na krotko sterowanie wiatrakiem (ktore dzialalo 2 dni). da sie wlaczyc powietrze cieple zimne, sterowac na szybe etc tez sie da, ale sterowanie wiatrakiem kaput.

    teraz pytanie ma sie tak, czy ten kombajn


    jesty dopasowywany konkretnie do rocznika i modelu silnika, czy jest to bez roznicy?

    pozdrawiam
    eX

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jak wymienic podswietlenie to na forum bylo kilka razy.

      Sama regulacja, gdzie ma wiac i cieplo/zimno jest na takich wezykach, tylko sam wentylator wlacza tym pokretlem i on ma wtyczke. A co sie z nim dzialo, bo zastanawia mnie, ze jak spieli na krotko, to rowniez krotko wytrzymal :lol: A moze to wentylator padl, a nie ten przelacznik. Sam ten bajer mozna kupic i nie ma roznicy moim zdaniem z jakiej wersji to bedzie.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • eX
        Elegance
        • 2006
        • 980

        #4
        niechce wymieniac podswietlenia, po wizycie w aso i niby spieciu na szybko podswietlenie wrocilo. bezpieczniki sa cale. w ASO twierdza ze to ten kombajn jest winny a nie wiatrak, kombajn moge zakupic za 120zl. tanio, ale tez nie chcial bym na marne wywalac pieniedzy.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Wyjmujesz od kogos inny, wpinasz sprawdzasz i masz rozwiazanie. Tak na odleglosc to Ci raczej nikt nie powie, czy akurat w tym przypadku to jest tego wina.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • eX
            Elegance
            • 2006
            • 980

            #6
            no to tez jest rozwiazanie, ale wolalem wrzucic temat na forum, z nadzieja ze ktos mogl juz cos takiego przerabiac :roll: .

            Komentarz

            • huwe
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 976

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Wyjmujesz od kogos inny, wpinasz sprawdzasz i masz rozwiazanie. Tak na odleglosc to Ci raczej nikt nie powie, czy akurat w tym przypadku to jest tego wina.
              łatwo powiedzieć, ale znajdź kogoś, kto da sobie rozbabrac pół konsoli :diabelski_usmiech , żeby się dowiedzieć, czy u kolegi jest to, czy cos innego padnięte.
              eX, jak widze jesteś z Gdańska, zaś sprzedający, którego zdjęcia wkleiłeś ( allegro) jest z Gdyni. Przecież możesz się chyba z nim umówic , że podjedziesz z rozebraną swoją konsolą, i wepniesz kostkę w jego "kombajn". Najprościej - nie uważasz?.
              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                huwe, Z Climatronikiem jest latwiej, 4 wkrety i 3 wtyczki :wink:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • huwe
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 976

                  #9
                  no zdecydowanie. z manualem trochę bieg przez płotki :wink: .
                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                  Komentarz

                  • eX
                    Elegance
                    • 2006
                    • 980

                    #10
                    umowic sie moge oczywiscie, ale pamietajcie ze nie kazdy sprzedajacy sie na to zgodzi. tak jak napomknialem, chcialem zobaczyc czy ktos juz tak mial. tak czy siak, dzieki za zainteresowanie tematem

                    Komentarz

                    • nico21
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 2640
                      • Volkswagen

                      #11
                      Przy manualu to jest "troche" roboty. demontaż panelu srodkowego zaczynajac od podłokietnika,, konsoli przy hamulcu recznym oraz schowlu i czesci kokpitu pod kierwonica!!!
                      Ktomus nawet udało sie cos robic przy tym kombajniepo demontazu tylko schowa, ale nie wiem jak wyglada wtedy komfort pracy :!: :!: :!:
                      DACAR.team

                      Komentarz

                      • eX
                        Elegance
                        • 2006
                        • 980

                        #12
                        no walsnie sie dowiedzialem wczoraj pod wieczor, ze pol kokpitu trzeba do manuala rozbierac..

                        Komentarz

                        • huwe
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 976

                          #13
                          no - cały dół: najpierw osłonę licznika ( po dnią są śrubki mocujące środkową część ), potem lewą część, , potem schowek ( to pikuś - pięć torxów), dalej środkowa część - najlepiej nie oddzielać od osłony tunelu ( dosyc wredne spinki), , aha i jeszcze tylna część tunelu , no i jak masz podłokietnik to on oczywiście też. czyli cały dół kokpitu trzeba wypruć. Jak robiłem przeszczep kokpitu na wersję poliftową. to zeszło mi z tym chyba z 5 godzin, żeby to dobrze rozbabrać, i poskładać do kupy.
                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                          Komentarz

                          • eX
                            Elegance
                            • 2006
                            • 980

                            #14
                            do odwaznych swiat nalezy, podlokietnika nie ma, jak sprawdze czy bedzie ten kombajn dzialal i bede mial chwile czasu, to zdam relacje (ile rzeczy zniszczylem a ile zyje) i czy faktycznie to byla tego wina a nie wiatraka albo czegos jeszcze innego.

                            Komentarz

                            • Piotrus
                              Rider
                              • 2004
                              • 524

                              #15
                              Kupiłeś już ten kombain? W piwnicy zalega mi taki sam (wersja bez klimy) i chętnie się go pozbędę za kilka browarów :wink:
                              Piotruś
                              AGR(RIP) + ALH

                              Komentarz

                              • eX
                                Elegance
                                • 2006
                                • 980

                                #16
                                nie kupilem jeszcze, powiedz tylko z ktorego roku

                                Komentarz

                                • Piotrus
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 524

                                  #17
                                  1999 ale to chyba nie ma znaczenia - sprawdziłbym Ci w ETCE czy coś się zmieniało ale gdzieś ostatnio posiałem płytkę, może ktoś z forumowiczów będzie tak dobry i zobaczy czy do innych roczników szło to samo ?? :wink:

                                  Jutro sprawdzę czy przypadkiem ktoś mi tego cąłego ustrojstwa nie wywalił na śmietnik i odezwę się na priv w celu ustalenia jak mam to wysłać.
                                  Piotruś
                                  AGR(RIP) + ALH

                                  Komentarz

                                  • eX
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 980

                                    #18
                                    w ASO mowili ze od 99r juz inna budowa tego byla, a po 98/99roku cala maszynka kosztowala 400zl, a do samochodow ponizej 99r kosztowalo to 1400zl. tlumaczyli to inna budowa i mocowaniami

                                    Komentarz

                                    • ===Tomy===
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 552

                                      #19
                                      Zamieszczone przez eX
                                      w ASO mowili ze od 99r juz inna budowa tego byla, a po 98/99roku cala maszynka kosztowala 400zl, a do samochodow ponizej 99r kosztowalo to 1400zl. tlumaczyli to inna budowa i mocowaniami
                                      Nie prościej będzie koledze poszukać u handlarzy wersji z klimatronikiem ?
                                      Chyba da się to przeszczepić bez najmniejszych kłopotów ?
                                      Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                      Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                      Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                      Komentarz

                                      • eX
                                        Elegance
                                        • 2006
                                        • 980

                                        #20
                                        Zamieszczone przez ===Tomy===
                                        Nie prościej będzie koledze poszukać u handlarzy wersji z klimatronikiem ?
                                        Chyba da się to przeszczepić bez najmniejszych kłopotów ?
                                        wlasnie tu zdania sa podzielone, jedni mowia ze sie da bez mniejszych problemow inni ze sie nie da, ale moze..

                                        Komentarz

                                        • Piotrus
                                          Rider
                                          • 2004
                                          • 524

                                          #21
                                          Żeby założyć climatronic trzeba wymienić całą nagrzewnicę (czyli praktycznie pruć całą deskę rozdzielczą). Teraz zobaczyłem że eX ma SLX'a - w końcu potrzebujesz kombajn do wersji "z klimą" czy bez ??

                                          EDIT:Tak sobie myślę że zanim zaczniesz wymieniać te pokrętła to wyjmij schowek i zobacz czy wiatrak chodzi podłączony na krótko, później sprawdź oporniki (powinny być w dolnej części obudowy nagrzewnicy, pod wiatrakiem).
                                          Piotruś
                                          AGR(RIP) + ALH

                                          Komentarz

                                          • eX
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 980

                                            #22
                                            wiatrak chodzil spiety na krotko,, potrzebuje wersje bez climatronika

                                            Komentarz

                                            • huwe
                                              Elegance
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 976

                                              #23
                                              wg etki kombajnik to 1U0 819 045E
                                              jest ten sam do wersji bez klimy dla wszystkich roczników. z tym, że od roku 2003
                                              pojawia się w zalezności od wersji również nr 1U0 819 045G- też dla opcji bez klimy.
                                              w roku 99 występował równiez typ 1U0 819 045A - z czerwonym podświetleniem.
                                              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                              Komentarz

                                              • Piotrus
                                                Rider
                                                • 2004
                                                • 524

                                                #24
                                                Zamieszczone przez eX
                                                wiatrak chodzil spiety na krotko,, potrzebuje wersje bez climatronika
                                                Masz SLX bez klimatyzacji ?? :roll: Dziwna sprawa...

                                                Mam pomysł jak na 100% sprawdzić co się zwaliło :

                                                -zdemontuj schowek
                                                -wyciągnij kostkę z rezystorów znajdujących się pod wiatrakiem
                                                -sprawdź czy w tamtej kostce pojawia się +12V przy następujących pozycjach przełącznika od wentylatora : POZ 1 - pin nr 2 ; POZ 2 pin 3; POZ 3 pin 1 ; POZ4 pin 4
                                                -jeśli nie ma nigdzie +12V w żadnej z pozycji przełącznika to sprawdź czy w kostce zamocowanej w połowie obudowy nagrzewnicy występuje +12 V w czarno-niebieskim przewodzie (o dużym przekroju).
                                                -jeśli nie ma 12V na czarno-niebieskim to powtórz test z kostką rezystora tylko zamiast 12V sprawdź czy jest przejście od czarno-niebieskiego do kostki rezystora przy różnych pozycjach pokrętła dmuchawy


                                                I teraz są cztery opcje :
                                                -jest napięcie na czarno-niebieskim przewodzie a nie ma w kostce przy rezystorach: zwalony jest kombain
                                                -jest napięcie na czarno-niebieskim, jest w kostce przy rezystorach a wiatrak się nie kręci : spalone są rezystory (chociaż to raczej nie możliwe bo wtedy dmuchawa działałaby przynajmniej w pozycji 4)
                                                -nie ma napięcia na czarno-niebieskim a reszta jest okroblem leży poza kombajnem, rezystorem i dmuchawą(sprawdziłeś bezpieczniki ??), szukać dlaczego nie ma +12V na czarno-niebieskim przewodzie (X)
                                                -w wyżej wymienionych miejscach jest 12V a wiatrak nie działa - za cholerę nie wiem co to może być :diabelski_usmiech


                                                W razie czego mam kombajn, rezystory, dmuchawę a nawetr wiązkę elektryczną ale najpier zdiagnozuj co jest zwalone :wink:
                                                Piotruś
                                                AGR(RIP) + ALH

                                                Komentarz

                                                • eX
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 980

                                                  #25
                                                  to jeden z pierwszych SLXow ktore wypuscili, nie pamietam dlaczego klimy nie dostalismy. ok w przyszly weekend usiade i sprawdze tak jak piszesz. moze faktycznie kombajn jest ok

                                                  pzdr

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...